top of page

5 טיפים איך לסחור נכון בביטקוין והמטבעות הוירטואלים ולשרוד את זה

עודכן: 20 בינו׳ 2023

שוק הקריפטו נאמד בכ- 2 טריליון דולר ומאחוריו טכנולוגיה פורצת דרך אשר רבים גורסים כי היא עתידה לשנות את העולם שהכרנו. לכן, אין זה פלא שכל אחד רוצה להצטרף לחגיגה ולקנות ביטקוין או מטבעות וירטואלים אחרים. אז איך לקנות כסף דיגיטלי ולסחור בו מבלי להפסיד? קבלו 5 טיפים שווים במיוחד.

איך לסחור בביטקוין ובמטבעות וירטואלים

מסחר בביטקוין

עולם המטבעות הוירטואלים לא מפסיק לצמוח ונראה ששנת 2023 הולכת להיות שנת מפתח בה יוכרע לאן שוק הקריפטו יילך. לאורך השנים ראינו את הביטקוין צומח משער של סנטים בודדים ועד לשער של עשרות אלפי דולרים ומצב בו מדינות חזקות מתחילות לחשוש ממנו. ב-2018 דובר על כך שסין ודרום קוריאה מתכוונות לחסום את המסחר בשוק הזה, דבר שגרם לירידה של עשרות אחוזים בשוק. אצלנו בישראל, ראש הממשלה, בהתייחסות נדירה, טען כי הביטקוין והטכנולוגיה שמאחוריו היא בשורה טובה, שבעקבותיה דינם של הבנקים להיעלם.

בסוף 2022, הקריפטו קיבל מכה חזקה, בעקבות מאסרו של מנכל אחת מבורסאות הקריפטו הגדולות בעולם - FTX, על מעילה וגניבת כספי משקיעי הקריפטו.

אז איך לקנות ביטקוין או מטבעות וירטואלים, בשוק עם סיכון גבוה מאוד, ולסחור בהם מבלי לנחול הפסדים?

במאמר הבא נשתף ב-5 טיפים מומלצים למסחר נכון בביטקוין ובמטבעות וירטואלים.


1. בססו אסטרטגיה נכונה טרם הכניסה למסחר

הגדירו לעצמכם מטרה למסחר ובנו אסטרטגיה נכונה בהתאם לכך. האם אתם סוחרים לטווח הקצר? או שמא לטווח הארוך? ניתן לגזור מכך למשל, באילו מטבעות נשקיע- הקטנים יותר, היכולים לצבור עליות של מאות אחוזים בטווח קצר וליפול לאפס בטווח הארוך או שמא נבחר במטבעות החזקים שבדרך כלל נהנים מעליות יפות בטווח הארוך.


חשוב להבין שלא כל הסוחרים בשוק הקריפטו מרוויחים, מאחר ומדובר משחק של מנצחים ומפסידים- על כל סוחר שמרוויח יש אחד שמפסיד. שוק המטבעות הדיגיטליים מונע על ידי לוויתנים גדולים, אשר כל תנועת מסחר שלהם מזיזה את השוק כלפי מעלה או מטה, ואלו רק מחכים לטעויות של המשקיעים הקטנים כדי לגרוף לעצמם רווחים עצומים. לעיתים, יש ימים שלא לסחור כלל יכולה להיות האסטרטגיה הכי טובה. בנוסף, ברחבי הרשת קמו להם עשרות קבוצות של פאמפ אנד דאמפ – קבוצה מאורגנת היטב שבוחרת מטבע להשקיע בו, לאחר שכל חברי הקבוצה שמים עליו כסף, הוא מתחיל לעלות באופן דראסטי ומושך משקיעים תמימים נוספים. ברגע הפיק של העליה, חברי הקבוצה מוכרים את המטבע ברווח מטורף שגורם לירידה מאסיבית בשער המטבע ולאיבוד הכסף של יתר המשקיעים שאינם חברי הקבוצה.


2. הגדירו לכם טווח הפסד ומטרת רווח לפני שקונים מטבע דיגיטלי

כאשר קונים מטבע וירטואלי, חשוב להגדיר לעצמכם פקודות Stop Profit ו- Stop Loss. סטופ פרופיט ימכור את המטבע (או סכום מסוים שתקבעו ממנו) בשער שתזינו, כך שתוכלו לשמור על הרווחים שלכם. בסטופ לוס, נקבע שער מכירה נמוך, שאם המטבע יגיע לשער זה, תבוצע פקודת מכירה אוטומטית כדי למנוע הפסדים גבוהים יותר.


מקרה לדוגמא בלבד: אם קנינו מטבע ריפל בשער של 1$, ניתן לתת פקודת סטופ פרופיט ל-2$ ופקודת סטופ לוס ל-0.5$. כך, אם המטבע יטפס ויעלה מעל 2 דולר, הוא יימכר ב-2$, מה שמותיר אתכם ברווח של 100% (חשוב להבין- המטבע לא יימכר אוטומטית עם הגעתו ל-2$, אלא רק אם השער יעלה מעל 2$ ואז יתחיל לרדת חזרה מטה). אם המטבע יצנח אל מתחת ל0.5$, הוא יימכר מה שימנע הפסדים נוספים. שימו לב, שיש צורך להגדיר את פקודת הסטופ בערכי ביטקוין. חשוב להוסיף כי כל עוד הפקודה לא בוצעה, ניתן לבטלה בכל עת ללא עלות.

3. התייחסו להשפעה של הביטקוין על השוק

רובם המוחלט של המטבעות הדיגיטליים נסחרים ביחס לשער הביטקוין. זהו גורם חשוב שיש להתייחס אליו מאחר והביטקוין הינו נכס תנודתי במיוחד ויכול לנוע בחדות כלפי מעלה או מטה. היחס בין הביטקוין למטבעות הוירטואלים האחרים, בדרך כלל הפוך – כאשר ערך הביטקוין צומח, שער המטבעות האחרים יורד ולהיפך. לכן כאשר שער הביטקוין קופץ בחדות או יורד בחדות, זה אינו זמן מומלץ למסחר ואף רצוי לבטל את כל פקודות הסטופ לוס ופרופיטס.


למשל, כאשר ביום שלישי השחור ה- 16.1.18, (יש שציינו אותו כיום מרחץ הדמים) כל שוק הקריפטו צנח כלפי מטה, עקב שמועות על רגולציה מחמירה במדינות סין ודרום קוריאה, אנשים רבים מכרו את המטבעות שלהם בהפסד מאחר וחששו לאבד את מלוא כספם. אך לאחר שהתבהרו קצת העניינים והתגלה שהשמועות לא בהכרח נכונות, השוק החל לעלות חזרה, ומשקיעים רבים שמכרו, בהחלט הצטערו על כך. על כן, כאשר השוק מתנהג באופן קיצוני, הטיפ הכי טוב הוא להירגע, דווקא לא לעשות כלום ולחכות שיעבור הזעם.

כשהשוק גועש, מוטב להיות רגועים


4. רוב המטבעות הדיגיטליים האלטרנטיביים (האלטקוין) יאבדו מערכם או ייעלמו בטווח הארוך.

יש קונצנזוס ברור בקהילה שגורסת כי רובם המוחלט של האלטקוין (כרגע מעל 9,000 סוגי מטבעות) יאבדו מערכם עם הזמן או ייעלמו לחלוטין. חשוב להתייחס להנחה הזו כאשר מנהלים תיק השקעות הכולל מטבעות כאלה שכן יש לכך השפעה ישירה לבחירת אסטרטגיית ההשקעה שלכם. נחריג בצד מטבעות עם נפח פעילות ושער מחיר גבוה יותר (אלו תוכלו למצוא ב-10-20 המטבעות הראשונים בקוין מארקט קאפ), להם יש קהילה חזקה יותר מאחוריה ולכן גם השקעה רצינית יותר על פיתוחם הטכנולוגי. השקעה במטבעות וירטואלים אלו לטווח הארוך יותר, בהחלט יכולה להיות משתלמת.


5. חקר המטבע הוירטואלי

שוק הקריפטו עדיין בחיתוליו וסובל מתנודיות מטורפת המתבטאת בעליות וירידות מאסיביות של המטבעות האלטרנטיביים. איך יודעים באיזה מטבע וירטואלי להשקיע? התשובה אינה חד משמעית, ותלויה ברובה באסטרטגיית ההשקעה שלכם.


לדעתנו, בתור כאלה המשקיעים לטווח הארוך, כאשר בוחרים מטבע דיגיטלי להשקעה, עלינו לבדוק מה הטכנולוגיה שהוא מציע, מה החידוש שלו ביחס לאחרים וכן מי הצוות שעומד מאחורי הפיתוח. כל זה צריך להימצא באתר החברה המפתחת. בנוסף, אנו אוהבים לבדוק מה אומרים על המטבע בפורומים, הבלוגים, קבוצות הפייסבוק וכו', שכן שוק המטבעות הדיגיטליים מונע מאוד מקהילת המשתמשים.

טיפים להשקעה בקריפטו
סיכום הטיפים להשקעה בקריפטו


סיכום טיפים למסחר בביטקוין

קניית ביטקוין ומטבעות וירטואלים הופכת מיום ליום, ליותר נגישה ופשוטה לכל מי שחפץ להיכנס בשערי עולם הקריפטו ולאחרונה אף ניתן לקנות חוזי מסחר ממונף בביטקוין מבלי להחזיק בו בפועל. עם זאת, השוק עדיין נמצא בחיתוליו וסובל מתנודתיות גועשת במיוחד, בה כל הצהרה סתמית או שמועה רועשת יכולה לגרום לירידות שערים מאסיביות ולאיבוד הכסף של משתמשים בקיאים.


לכל מי שרק מתחיל, מומלץ מאוד לקרוא, להבין ולחקור כמה שיותר מידע על השוק הזה, בטרם ביצוע פעולות מסחר משמעותיות. יישום 5 הטיפים שלנו למסחר נכון בביטקוין ובמטבעות הדיגיטליים, יוכל לסייע לכם להגדיל את הרווחים שלכם ולצמצם הפסדים מיותרים.

יש לכם טיפ חשוב שפספסנו? רוצים לשתף אותנו בניסיון שלכם בעולם הקריפטו? הגיבו כאן למטה 😎

*כל האמור במאמר, מהווה דעה אישית בלבד, אין להסתמך עליו באופן מלא ומומלץ להתייעץ עם גורמים רלוונטיים נוספים טרם ההשקעה.

1,441 צפיות

רוצה לקבל את המדריך המלא לכסף באינטרנט ב- 2023? לאיזה מייל תרצה\י שנשלח לך אותו?

מעולה! המדריך מחכה לך במייל

bottom of page