top of page

איך לעשות כסף מבלוג - 6 דרכים בדוקות

עודכן: 5 בפבר׳ 2022


אז החלטתם לפתוח בלוג, או שאולי כבר יש לכם אחד, אך אתם לא בדיוק בטוחים איך בכלל מייצרים ממנו הכנסה נוספת. היו רגועים, במאמר הבא נסקור 6 דרכים ריאליות ואמיתיות איך להרוויח כסף מבלוג.

איך לעשות כסף מבלוג

מה זה בלוג?

בלוג הוא אחד מאמצעי המדיה הכי בסיסיים ונפוצים באינטרנט. כל היופי בבלוג, שכל אחד יכול להתחיל בהקמתו ואין צורך במתכנתים, מעצבים או השקעה כספית ניכרת. מה שהתחיל בדרך כלל בכתיבת יומן אינטרנטי הפך לאתרי תוכן מעוצבים ויפים להפליא.



הנה קצת נתונים:

  1. הבלוג הראשון בעולם נכתב על ידי ג'סטין הול בשנת 1994, ביומן אינטרנטי בכתובת http://links.net/.

  2. בכל חצי שנייה מפורסם פוסט חדש בבלוג בעולם.

  3. לפי וורדפרס בכל חודש 409 מיליון גולשים קוראים כ- 20,000,000,000 פוסטים (מקור: וורדפרס)


קחו למשל אותנו – את הבלוג הזה, בנינו ללא כל ידע טכני ובלי מעצבים ועלויות מטורפות באמצעות המערכת של וויקס. דעו, כי בין אם החלטתם להקים בלוג עסקי או בלוג כתחביב – 2 האפשרויות יכולות להניב לכם כסף מהאינטרנט.


עם זאת, אל תצפו לשמוע שזה המסלול המהיר לכסף ותוך חודש חודשיים תוכלו להתחיל לקנות נדלן בחו"ל. אך אם תעשו את הצעדים הנכונים ותשקיעו את זמנכם בו, בהחלט תוכלו להגיע למצב של הכנסה נוספת בעבודה מהבית שתסייע לכם ואולי גם למשפחתכם. מי יודע, הבלוג עוד יכול להפוך ל- DayJob המרכזי שלכם.

אז קדימה, בואו נצלול פנימה ונראה:


איך מרוויחים כסף מבלוג

1. להרוויח כסף באמצעות מודעות CPC ו- CPA

אחת הדרכים הנפוצות ביותר להרוויח כסף מבלוג היא להציב פרסומות ברחבי הבלוג. ישנם 3 סוגי פרסומות עיקריים:

1. פרסומות CPC (Cost per click)- תשלום לפי הקלקה. מדובר בפרסומות שבדרך כלל נשים אותם בתוך התוכן בבלוג או בסרגלי הצד ובכל פעם שגולש ילחץ עליהם, אנחנו נרוויח כסף.

2. פרסומות CPM (Cost per 1,000 impressions) - תשלום לפי אלפי חשיפות. מודעות אלו יניבו לכם סכום כסף קבוע בכל פעם שכמות מסויימת של אנשים נחשפו למודעה (רק נחשפו, ללא הקלקה).

3. פרסומות CPA (Cost per Action) - תשלום לפי פעולה. מודעות אלו יניבו כסף בכל פעם שלקוח מסוים הקליק על המודעה וביצע פעולה מסוימת - למשל, קנייה, השארת פרטים וכו'. התגמול על CPA בדרך כלל גבוה יותר.

איך שמים פרסומות שמניבות כסף באתר שלכם? השירות הכי פופולרי בתחום הזה הוא לא אחר מגוגל אדסנס. עם גוגל אדסנס לא תצטרכו להתנהל מול עשרות מפרסמים בתחומים המתאימים לבלוג שלכם, את זה גוגל עושה בשבילכם. פשוט הירשמו לגוגל אדסנס, העתיקו קודים של מודעות פרסום והטמיעו אותם באתר שלכם. המודעות של גוגל הן חכמות ומותאמות לפי מס' פרמטרים כגון נושא האתר, הרגלי השימוש של הגולש וכן היסטוריית החיפוש שלו. לכן מדובר בשירות יעיל במיוחד שרצוי להשתמש בו כאשר אתם מעוניינים להרוויח מהבלוג שלכם.

מודעות הפרסום של גוגל

2. מכירת מודעות פרטיות

אז על אף שזה נראה כך, גוגל אינה מונופול בשירות הפרסום, או משהו כזה. יש באפשרותכם לפנות בצורה אישית (במייל או בטלפון) למפרסם מסוים, שהמוצר או השירות שלו קשור לנושא הבלוג שלכם ולהציע לו שטחי פרסום. אם יש לכם תנועת גולשים גבוהה באתר, מפרסמים כבר ידעו לפנות אליכם בעצמם בבקשה לקנות שטחי פרסום בבלוג.

ההבדל המשמעותי בין השימוש בגוגל אדסנס לפנייה למפרסמים באופן פרטי היא פוטנציאל הרווח הגבוה – שהרי אתם חותכים את המתווך, גוגל אדסנס, ולוקחים את כל 100% העמלה ואף יכולים לקבוע בעצמכם את מחירי הפרסום!

מכירת מודעות פרטיות יכולה להתבטא במגוון צורות כגון באנרים, כפתורי הזמנה, קישורים ועוד. תוכלו אפילו להציע למפרסמים לכתוב להם פוסטים מקודמים כמו למשל סקירת מוצר או שירות של מפרסם (דוגמא טובה לכך היא אתר סלונה). אפשרות נוספת היא לכתוב פוסטים או מאמרים לבלוג בנושא מסוים, המפרסם ישלם רק אם תוסיפו קרדיט\קישור לעסק שלו.

האפשרויות להרוויח כסף באמצעות מודעות פרטיות משתנות ומגוונות. תוכלו לגבות תשלום חד פעמי לפוסט למשל או תשלום חודשי קבוע עבור באנר או תשלום לפי מס' חשיפות או פניות.

טיפ בונוס: אם יש לאתר שלכם ניוזלטר, פודקאסטים, סרטוני וידאו וכו', תוכלו להציע שטחי פרסום גם שם ולהגדיל את אפשרויות הרווח מן הבלוג.

מודעות פרטיות בבלוג תמורת כסף


3. הטמיעו קישורי שותפים בתוכן

שיווק שותפים (Affiliate Marketing) היא עוד דרך מעולה להרוויח כסף מהבלוג. מזה שיווק שותפים ואיך זה בכלל עובד?

א. מפרסם מסוים רוצה למכור מוצר והוא נותן לכם את האפשרות להרוויח כסף מכל מכירה שתייצרו לו.

ב. המפרסם נותן לכם, השותפים, קישור למוצר שבתוכו נמצא קוד האפיליאציה, (אשר הינו אישי וייחודי לכם), כך הוא יכול לדעת שקונה מסוים שרכש באתר שלו הגיע דרך הקישור שלכם.

ג. כל שנותר לכם לעשות הוא להטמיע את הקישורים של המפרסם באתר. תוכלו לשים את זה בתוך התוכן שלכם או בתור מודעות באנרים או בכל דרך אחרת. ברגע שגולש לוחץ על הקישור וקונה את המוצר (גם אם הוא קנה אותו אחרי 10 ימים) אתם תשלשלו לכיס שלכם אחוזים מסכום העסקה.

לרוב האתרים המציעים תכניות שותפים, יש מערכות ניהול נוחות בהם תוכלו ליצור בקלות קישורי שותפים לכל מוצר באתר של המפרסם. אחרי שתבחרו תכנית שותפים, המתאימה לנושא הבלוג שלכם ולאחר הליך הרשמה קצר, תוכלו להתחיל לפרסם קישורים ולהרוויח כסף מהבלוג. דעו כי אינכם מוגבלים לתכנית שותפים אחת ותוכלו למצוא עוד תכניות מתאימות ולעבוד בשותף גם איתם. תמיד תחפשו להתייעל, לשפר ולהוסיף, אם תכנית שותפים אחת לא מניבה לכם רווחים מספיקים, תוסיפו אחת נוספת או תחליפו את הקיימת.

תכנית שותפים: איך זה עובד

4. למכור מוצרים דיגיטליים

אם לא בא לכם לפרסם מוצרים של אנשים אחרים ואתם מחפשים דרך מעניינת אחרת, למה לא לנסות למכור מוצרים דיגיטליים? תחשבו על זה שמוצר דיגיטלי אינו כמו מוצר פיזי רגיל, שכן מספיק פעם אחת בלבד לייצר אותו בצורה איכותית ואז רק לעבוד על השיווק שלו. כיום, ישנם 2 אפשרויות ליצירה של מוצר דיגיטלי:

  1. ניתן לבנות וליצור מוצר דיגיטלי מ-0, דבר שיהפוך אותו לסופר איכותי וישאיר את טביעת האצבע הייחודית שלכם.

  2. קניית זכויות מסחריות במוצר דיגיטלי קיים, מה שחוסך לכם המון זמן בייצור מוצר מאפס, אך יכול להיות שאנשים אחרים גם יקנו את הזכויות הללו בדיוק כמוכם. עם זאת, ניתן לפתור את זה, על ידי עריכה ושינויים רבים שתוכלו לבצע במוצר.

נפרט לכם מס' דוגמאות למוצרים דיגיטליים פוטנציאליים:

א. ספרים אלקטרוניים- זה יכול להיות ממדריכים כתובים (מדריך להכנת סושי מדריך ללקיחת משכנתא לדוגמא) ועד ספר מתכונים, ספר מתח וכו'.

ב. קורסי אונליין – קורסים המועברים באופן אישי דרך האינטרנט או קורסים מוקלטים בתחום מסוים. ראו דוגמא את הבלוג של הבלוגריסטית.

ג. תמונות, סרטונים או מוזיקה – כמוצרים שניתן למכור לשימושם האישי או המסחרי של אנשים ועסקים.

ג. סרטונים – סרטוני הדרכה בנושאים מסוימים או מדריכים מצולמים.

ד. אפליקציות, ערכות נושא ופלאגינים – מכרו אפליקציות מוכנות, ערכות נושא ועוד לעסקים וחברות.

זכרו! אם בחרתם באחת האפשרויות של מוצרים דיגיטליים כדרך מרכזית לייצור כסף מהבלוג, השתדלו לבחור מוצר שבאמת מעניין, שימושי ושיעניק ערך מוסף לקהל שלכם. בלוגרים רבים חוטאים, ונוטים לסבור שכל מוצר שיחשבו עליו יעניין את הקהל שלהם, בעוד השוק מחפש דבר אחר לגמרי. הקשיבו לקהל הקוראים שלכם, במה הוא מתעניין ואז צרו מוצר דיגיטלי מתאים. אם אין לכם עדיין קהל, השתמשו בגוגל טרנדס (GOOGLE TRENDS) כדי לזהות טרנדים חמים בשוק.

מכירת מוצרים דיגיטליים

5. השתמשו בבלוג לקידום העסק שלכם

היום רוב האנשים מחפשים בגוגל כדי למצוא את השירות או המוצר שהם צריכים. אם אתם רוצים שהעסק שלכם יופיע בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש ושלקוחות ימצאו אתכם מהר יותר, עומדות בפניכם 2 אפשרויות מרכזיות:

1. להשקיע כסף בקידום ממומן בגוגל.

2. להשקיע זמן בהקמת בלוג תוכן לעסק שלכם - מה שישפיע בצורה משמעותית על הקידום האורגני של האתר לאורך זמן.

אנחנו מעדיפים את האפשרות השנייה. הרי ידוע, שמבחינת גוגל, התוכן הוא המלך וככל ותשקיעו בו יותר ותעניקו לגולשים תוכן מעניין, גוגל תידע לדרג אתכם גבוה יותר. מכאן, הדרך למכירת המוצרים שלכם קצרה. התייחסו לבלוג ככלי לפרסום העסק בגוגל בפרט ובידיגטל בכלל. חשוב לציין שהדגש הוא לייצר תוכן לבני אדם ולא תוכן למנועי חיפוש (המאופיין בעומס של מילות מפתח וללא כל ערך ממשי).

כל עסק בין אם הוא מוכר מוצר ספציפי או שירות מסוים יכול להקים בלוג הקשור לתחום שלו וכך לשווק את העסק שלו. לדוגמא, עסק לעיצוב גינות ומרפסות, יכול להקים בלוג בנושא טיפול בגינות ומרפסות בו יפרסם מדריכים שונים לעיצוב הגינה, טיפים לתחזוק שוטף של הגינה, עצות ועו'. גולש אשר ימצא את התוכן של הבלוג מעניין וייהנה מן הערך שהבלוג נותן, ירכוש לו אמון והערכה. כך שאם יצטרך שירות מסוים בתשלום, אתם תהיו הראשונים אליהם הוא יפנה.

הקמת בלוג לעסק שלכם

6. הציעו תוכן אקסקלוסיבי למנויים בתשלום בלבד

המאמרים שאתם כותבים בבלוג הם שילוב של ידע מקצועי, ניסיון ומומחיות בתחום. עבדתם קשה כדי להשיג וללמוד את מה שאתם יודעים ומשתפים עכשיו ואתם ממשיכים לעבוד על זה כדי להישאר מקצוענים בתחום. אנשים לא סתם קוראים את מה שכתבתם, הם עושים זאת במטרה ללמוד ממכם ולהשתמש בזה בחייהם האישיים למגוון מטרות כגון שיפור איכות חייהם, הגדלת ההכנסה שלהם, העלאת האושר הזוגי וכו' (תלוי באיזה נושא הבלוג).

לכן מגוון בלוגרים כבר השכילו להציע תכנים מסויימים בבלוג למנויים בתשלום בלבד. הדגש הוא על תכנים מסוימים, שכן כדי לשכנע משתמשים לשלם עבור התוכן שלכם, עליכם לתת להם גישה חינמית לחלקו כדי לשבות את ליבם.

ואם הגעתם עד לפה, ויש לכם רעיון מעניין לבלוג כאמצעי להרוויח כסף מהאינטרנט, החלטנו לפרגן לכם ב-4 טיפים נוספים:

1. יצרו תוכן איכותי: אתם לא הולכים להרוויח אגורה שחוקה מהבלוג שלכם אם לא יהיו אנשים שיקראו אותו. בכל זאת, הקוראים שלכם הם קהל הלקוחות, אז בין אם הם לוחצים על פרסומות בבלוג או קונים מוצרים שלכם, תמיד שימו את הקוראים שלכם ראשונים.

צמיחת העסק למעלה

2. אל תפחדו ליצור​ אינטראקציות בפורומים ובלוגים שונים בתחום כדי לבנות קשרים אלו. לאחר שתבססו קשר מסוים, תוכלו להציע החלפת קישורים, וכל בלוג ימליץ על האחר בפני הקהל שלו.

3. אל תפחדו לנסות: דעו כי לא תמיד הכל עובד חלק, והטיפים והעצות שלנו למשל, לא מתאימים לכל אחד. אל תפחדו "לשפצר" שיטה קיימת, להוסיף לה או לשנות אותה כדי שתעבוד טוב יותר בעבורכם. כך נולדים דרכים חדשות לייצור כסף כל יום!


4. שת"פים: צרו שיתופי פעולה כבר מההתחלה. אחד הפרמטרים שבאמצעותם גוגל מעריך את דירוג האתר, הוא כמות ואיכות הקישורים מאתרים חיצוניים לאתרכם. לכן, מומלץ לחפש אתרים דומים לשלכם, ליצור קשר עם בעל האתר ולהציע לו שיתוף פעולה של כתיבת מאמר אורח, אחד אצל השני עם קישור שיוביל לכל אתר.

הגיע זמנכם להתחיל להרוויח כסף מבלוג

רבים נוטים לטעות שאם רק יקימו בלוג והוא פשוט יהיה נוכח באינטרנט, הוא ייצר להם כסף. לא! הרבה בלוגרים מתחילים לראות רווחים רק לאחר כמה חודשים.

העבודה על הבלוג יכולה לקחת ממכם הרבה, אך אין ספק שבטווח הארוך זה ישתלם לכם מאוד וכל אחד בעל מוטיבציה ורצון ליצור, יכול להתחיל להרוויח כסף מבלוג. זכרו שאין צורך להשתמש בכל השיטות המופיעות במאמר, התחילו עם דרך אחת ותראו כיצד זה עובד לכם. תוכלו לקבל השראה גם מבלוגים נוספים בתחום שלכם -איך הם מייצרים כסף ובאיזה שיטות הם עובדים. עם הזמן, תדעו מה עובד עבורכם הכי טוב, העיקר שתתחילו.

אז בחרתם דרך לייצר כסף מהבלוג שלכם? שתפו אותנו כאן למטה באיזה דרך אתם משתמשים.


1,824 צפיות

רוצה לקבל את המדריך המלא לכסף באינטרנט ב- 2023? לאיזה מייל תרצה\י שנשלח לך אותו?

מעולה! המדריך מחכה לך במייל

bottom of page