top of page
  • תמונת הסופר/תAdmin

פרסום בטיקטוק: כך תשווק את העסק שלך ברשת טיקטוק [2023]

עודכן: 26 באוג׳ 2023

טיקטוק היא הדבר הבא היום ברשתות החברתיות ומהווה איום גם על מעצמות פייסבוק ויוטיוב הענקיות. מה זה בכלל טיקטוק? מה הפך אותה לכזאת מוצלחת ואיך מתחילים לפרסם עסק בטיקטוק? כל הפרטים כאן.


למעלה מעשור, רשתות חברתיות מהוות זירת קידום, שיווק ופרסום מרכזית. בין הרשתות הוותיקות, פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם ויוטיוב, צומחת ב- 4 השנים האחרונות פלטפורמה חדשה, חזקה ופורצת: טיקטוק.


בתור הרשת החדשה ביותר, שנשענת על קהל צעיר ומגוון, שהולך ומתרחב, יש לה פוטנציאל שיווקי עצום, שעדיין לא מומש במלואו. טיקטוק הכניסה את כל השחקניות הגדולות לפאניקה, ובצדק. הרילס של אינטסגרם וה- Shorts של יוטיוב, ממש הועתקו כמעט אחד לאחד מפלטפורמת טיקטוק.


היא אמנם רשת חברתית, אבל האופי המיוחד שלה מחייב את בעלי העסקים שרוצים לפרסם באינטרנט, להתאים ולשנות את אסטרטגיות השיווק הדיגיטליות המוכרות, כדי לממש את הפוטנציאל הגלום בה.



על מה נעבור במדריך הבא:

הסבר על טיקטוק והתופעה הזו שפרצה לחיינו.

מערכת הפרסום בטיקטוק

מדריך צעד אחר צעד איך להעלות מודעה לפרסום

5 טיפים חשובים לפרסום בטיקטוק



מה זה טיקטוק?

טיקטוק התחילה במקור כרשת חברתית סינית. ב-2018, התמזגה האפליקציה עם הרשת הסינית Musical.ly, ונחשפה לעולם כולו. תוך זמן קצר הפכה לאחת האפליקציות המצליחות ביותר בעולם לשיתוף קטעי וידאו קצרים. נכון ל-2021, הורידו את האפליקציה קרוב כ- 3 מיליארד משתמשים (מקור: כלכליסט) . היא זמינה ביותר מ-155 מדינות, עם מעל מיליארד משתמשים באנדרואיד ובאפל. כ-1 מיליארד מתוכם הם משתמשים פעילים, שנמצאים באפליקציה 45 דקות ביום בממוצע, לפחות פעם ביום.




אז מה הפך את טיקטוק להצלחה כל כך גדולה בזמן כל כך קצר?

טיקטוק מאפשרת למשתמשים שלה לפרסם סרטונים קצרים, באורך של עד שלוש דקות (נכון ל4/23, ניתם להעלות סרטונים ארוכים יותר) קהל היעד נחשף לעוד ועוד תוכן קצר, מהיר, שמתחלף במהירות, בנושאים שונים ומגוונים: סיפורים אישיים, לצד סרטונים הומוריסטיים ומהנים, וסרטונים עם עריכה מתוחכמת ויצירתית.


אחד מהדברים המרכזיים שמושכים בטיקטוק הוא האלגוריתם המתוחכם והמדויק, שמאפשר למשתמשים להיחשף דרך עמוד ייעודי להם, For You, לתכנים חדשים שמתאימים להם בדיוק, לפי תחומי העניין שלהם.

סוג סרטון דומיננטי ומרכזי בטיקטוק הוא אתגרים. מדובר בסרטונים בעלי אופי ייחודי, שהמשתמשים מפרסמים זה אחרי זה. למשל, שימוש בסאונד ספציפי, עריכה מיוחדת או פעילות שחוזרת על עצמה, כמו כוריאוגרפיה של ריקודים. האתגר מתפשט במהירות, ונחשף להמוני אנשים, שמחקים אותו, ונחשפים בעצמם לעוד המונים, במהלך ויראלי. כל זה מהווה תחילתו של שינוי בעולם השיווק הדיגיטלי, בו השיווק הוא להיות יותר ויותר אותנטי ו"רגיל".


איך כל זה עוזר לנו לפרסם בטיקטוק?

מדובר ברשת צעירה, מהירה, שמלאה בתכנים מתחלפים ומגוונים, אותנטית ויצירתית. בדיוק האפליקציה שמתאימה לדור ה-Z הנחשק מבחינה שיווקית: ילדים, נערים ומבוגרים צעירים בתחילת שנות ה-20 לחייהם. ואכן, ב-2021, מדובר ב-60% מהמשתמשים שלה, כיוצרים וכקהל.

מה עם ה-40% הנותרים? ככל שעובר הזמן, טווח הגילאים מתרחב, וכיום ניתן למצוא יותר ויותר אנשים בגילים מבוגרים יותר שגילו את האפליקציה, צופים בסרטונים, ויוצרים תוכן בעצמם.


טיקטוק בישראל

גם בשוק קטן כמו ישראל, הקהל הפוטנציאלי הוא עצום ומגוון, וניתן לברור מתוכו בדיוק את מי שאנחנו רוצים להגיע אליהם. מעבר לכך, המשתמשים יכולים להגיב לסרטונים באופן ישיר, ולפרסם בעצמם תכנים קשורים, כך שניתן לדעת, מעבר לחשיפה, מה הלך הרוח בנושא המוצר, השירות או המותג.

מה שמדהים בטיקטוק, נכון למועד כתיבת שורות אלו, הוא החשיפה האורגנית שמקבלים המשתמשים. בעוד בפייסבוק ואינסטה, הפרסום האורגני "מת", בטיקטוק הוא חי ובועט. בלי להוציא כסף על קידום ממומן, תוכלו לזכות באלפי צפיות וחשיפות וזאת מבלי לשלם שקל אחד.


למה צריך לשים לב כשמפרסמים בטיקטוק?

המטרה שלכם היא להגיע לעמוד ה-For you. קודם כל, חשוב לזכור שמדובר ברשת חברתית שבה יש חשיבות גם לכמות התוכן שאתם מעלים, וגם ליצירתיות של התוכן. טיקטוק מוצפת בתוכן קצר, קליט ומהיר. טרנדים משתנים, אתגרים מתחלפים, וצריך להיות כל הזמן עם אצבע על הדופק. לכן, חשוב להעלות תוכן כל הזמן, וגם לדאוג שתהיו מספיק בולטים. כדאי ליצור עמוד תוכן קבוע, שבו תעלו באופן עקבי תוכן, שיבלוט וימשוך את העין ויעודד השתתפות פעילה של הקהל. ברוח טיקטוק, התוכן צריך להיות מצחיק, קליל, לא מתאמץ ואותנטי ככל האפשר. כל זיוף קטן בולט מאוד על רקע התוכן הקיים בטיקטוק, והקהל עלול להירתע מכך.



פרסום בטיקטוק: איך זה עובד?

עכשיו, כשהבנו למה כדאי לעשות פרסום ממומן בטיקטוק, נלך צעד-צעד ונבין איך עושים את זה. בתור רשת חדשה, עם מאפיינים ייחודיים, לא ניתן להעתיק לחלוטין את מה שידוע על פרסום ברשתות חברתיות, אלא יש להתאים את מה שהיה ידוע עד כה למציאות החדשה.


טיקטוק לעסקים

במיוחד בשביל לקוחות עסקיים, גדולים או קטנים, שרוצים להיכנס לטיקטוק, נוצרה הפלטפורמה הבאה: Tiktok for Business. חשבונות עסקיים (הנקראים TikTok Pro) מקבלים גישה לפורמטים ולתכונות שאין ללקוחות פרטיים, ומאפשרים להם לממש את החזון היצירתי שלהם בשיווק המוצר, השירות או המותג שלהם.

מנהל המודעות של טיקטוק

כדי לעזור לעסקים המבקשים לפרסם אצלה, טיקטוק יצרה ועיצבה את מנהל המודעות (Ads Manager) שלה, כך שיהיה כמה שיותר ישיר, פשוט לשימוש, וכמובן אפקטיבי. לא צריך יותר להיות עורכים מקצועיים. מנהל המודעות מעניק למפרסמים מגוון רחב של תבניות ופורמטים שמאפשרים להם להגיע למקסימום יצירתיות ולהגשים את החזון שלהם.


קהל היעד

חשוב לא פחות הוא קהל היעד. למי אתם רוצים לפנות? צעירים, מבוגרים, נשים או גברים? באיזה מיקום או על פי אילו תחומי עניין? מנהל המודעות נותן לכם את האפשרות להתמקד בקהל שלכם בלי לבזבז זמן, תוך התמקדות ספציפית בקהל הרלוונטי.


דוחות בטיקטוק

איך תדעו אם הפרסום הצליח, בלי לבזבז זמן או כסף? באמצעות דו"חות המציגים מידע המותאם לכם אישית. טיק טוק בשת"פ עם חברות צד שלישי המתמחות בניתוח נתונים, עוקבות אחרי השימושים של מי שנחשף לפרסום, ואז מציגות בפניכם את המידע הכי רלוונטי כגון:

  • המרות שבוצעו

  • אינטרקאציות בתוך המודעה

  • לייקים ותגובות

  • חשיפות

  • זמן צפייה

  • ועוד


איך לפרסם בטיקטוק: צעד אחר צעד

רישום ראשוני

נקודת הפתיחה היא עמוד הרישום הראשוני כאן. הרישום מאוד פשוט וברור. מתחילים במתן מספר טלפון או כתובת דוא"ל, קובעים סיסמה, מקבלים קוד גישה, מקלידים, מסכימים לתנאים ולהגבלות, ואז לוחצים על Sign Up.

הרשמה לטיקטוק
הרשמה לטיקטוק


פתיחת חשבון עסקי בטיקטוק

בעמוד הבא, טיקטוק רוצה להכיר את העסק שלכם קצת יותר טוב. תצטרכו להכניס את הפרטים הבאים:

  • שם העסק, כפי שתרצו שיופיע בטיקטוק.

  • מיקום (ישראל).

  • מטבע מועדף לתשלום או אמצעי תשלום.

שימו לב לשני דברים: ראשית, שם העסק צריך להיות זהה, או קרוב מאוד, לשם העסק החוקי. שנית, לא ניתן לשנות מאוחר יותר את אזור הזמן, ולכן חשוב לוודא שאין טעות. בסיום, לחצו Register.


מהו העסק: בפעם הראשונה שתירשמו, תחשפו לטפסים בהם תצטרכו למלא פרטים על החברה: המיקום המדויק, כולל מדינה, מחוז, עיר, רחוב ומיקוד; כתובת ה-URL של אתר החברה; והמוצר או השירות אותם אתם רוצים לקדם. בחלק האחרון, השתדלו להיות כמה שיותר ברורים ומדויקים. זה החלק החשוב ביותר לצורך השיווק.

תמיד אפשר לשנות את הפרטים מאוחר יותר דרך Account Settings, אותו תוכלו למצוא בקצה הימני העליון של העמוד.

בחירת שיטת תשלום: ניתן לבחור בין תשלום אוטומטי או ידני. שימו לב: לא ניתן לשנות זאת מאוחר יותר, ולכן הקפידו לא לטעות.

הרשמה לטיקטוק עסקים
מילוי פרטי העסק


מחכים לאישור חשבון טיקטוק עסקים

לאחר שווידאתם שהכול תקין, והגשתם את הטפסים הרלוונטיים (דרך Submit), טיקטוק בוחנים את הפרטים, ותוך 24 שעות תקבלו תשובה (בדרך כלל הרבה לפני כן), האם הכול תקין ומאושר.

לא קיבלתם אישור לפרסום בטיקטוק? יכולות להיות כל מיני סיבות לכך.

  1. שימו לב לפרטים שהכנסתם קודם. יתכן כי יש טעות בשם העסק או כתובת האתר שלכם.

  2. אפשרות נוספת היא שהאתר שבחרתם לא מקדם באופן ישיר או ברור את המוצר או השירות שאתם רוצים לשווק בטיקטוק.

  3. המוצר או השירות לא חוקיים בשוק שלכם. טיקטוק לא מאשרת פרסום של נשק, סמים ותרופות.

הכול בסדר? קיבלתם אישור. בסיומו של התהליך הקצר והפשוט הזה, יש לכם חשבון, וקיבלתם אפשרות ליצור קשר עם לקוחות פוטנציאליים בקנה מידה עצום.

עכשיו, כשאתם כבר יכולים לפרסם בטיקטוק, הגיע הזמן להבין מה זה אומר בפועל. כמה זה עולה, מה צריך לעשות, ואיזה סוג פרסום מתאים לכם?


איך מפרסמים בטיקטוק וכמה זה עולה?

תקצוב עלות הפרסום בטיקטוק בפרסום ממומן נקבעת על פי שני סוגי קמפיינים.

  1. מכירה פומבית (action) - מנהל המודעות מציע כמה הצעות מחיר. בדומה לפייסבוק, הלקוח נותן ביד עם התקציב שהוא מוכן לשלם על הפעולות שהמשתמשים הפוטנציאליים יבצעו בעקבות החשיפה למודעות שלו. האלגוריתם של טיקטוק מנסה להשיג לו את הכמות הזולה ביותר של חשיפות. התקציב המינימלי המומלץ ליום פרסום הוא 50$.

  2. תמחור מראש (Reservation) - היא תמחור הגדרה מראש של היקף החשיפה במחיר שנקבע מלכתחילה (reservation). הלקוח קובע את המחיר, ההיקף והכמות של החשיפה שהוא יקבל. במקרה זה, יש לחשב מראש כי השקעתם מספיק תקציב בקמפיין, כך שהוא יהיה אפקטיבי. המינימום האפשרי מבחינת טיקטוק הוא 500$ סה"כ, ו-20$ מינימום לקבוצה ממוקדת אחת. המחיר כמובן משתנה בהתאם לגודל הקמפיין והלקוח.


בחירת סוג מנהל מודעות

טיקטוק תציע לכם שתי אפשרויות שונות. למקדמים שבינינו, מומלץ לבחור את האפשרות הימנית של Custome Mode. לבעלי העסקים שרוצים לקדם לבד ואין להם הרבה זמן, בחרו את ה- Simplified Mode. גם אם תבחרו אפשרות מסויימת, אל דאגה, לאחר מכן אפשר לשנות.


מנהל המודעות בטיקטוק
בחירת סוג מנהל מודעות: מקצועי או פשוט


איך יוצרים קמפיין בטיקטוק?

לצורך המדריך, בחרנו את ה"מצב הפשוט". בתוך מנהל המודעות, כלי הפרסום מסודרים בשלוש רמות: Campaign >> Ad Groups >> Ads. יש ללחוץ על לחצן Campaign"", ואז על "Create".

ב-"קמפיין", הכוונה לפעילות הכללית, בעוד "קבוצות" ו-"מודעות" הן הפונקציות המעשיות בתוך הקמפיין.

יש לבחור את מטרת הקמפיין מתוך 4 האפשרויות:

  1. המרות באתר (Website Conversions) - כגון רכישה בחנות אינטרנטית, השארת פרטים ועוד..

  2. תנועה לאתר (Website Traffic) - יצירת טראפיק לאתר העסק.

  3. התקנת אפליקציה (App Installs)

  4. טופס איסוף לידים (Lead Generation) - טופס שנפתח ממש בתוך האפליקציה, להשארת פרטים.

יצירת קבוצות מודעות בטיקטוק

לאחר שהחלטתם מי קהל היעד שלכם, תוכלו לקבוע קבוצה פילוח אליה תפנו, או קבוצות שונות וממוקדות יותר בהתאם למוצר. שימו לב שיש אפשרויות פרסום באפליקציות שאינן רלוונטיות לישראל. היחידה שרלוונטית אצלנו היא טיקטוק.


הכנסת המידע הרלוונטי לפרסום: כתובות URL, תצוגה, תמונות, קטגוריות וכו'. ניתן לבחור עד 20 מילות מפתח לתיאור המוצרים. חשוב לבחור אותן בקפידה, כדי שייחשפו בפני האנשים הנכונים.


מיקוד: "טירגוט" קהל או קהלי היעד לפי פרמטרים שונים, כמו מגדר, גיל, שפה, תחומי עניין (לא לשכוח ללחות על Show more options) וכו'. טיקטוק תציג בכל מקרה את המודעה בפני אנשים שיש סיכוי טוב שירכשו את המוצר או יעשו בו שימוש.

תקציב ולוח זמנים: כאן צריך לבחור כמה להוציא על קבוצת המודעות, באופן יומי או סה"כ לקמפיין. ניתן גם לקבוע מה קצב הוצאת התקציב, קבוע או האצה בזמנים מסוימים. לאחר מכן, יש לבחור את התאריכים (ימים ושעות) שבהם הקמפיין יהיה פעיל.

קבוצת מודעות בטיקטוק
הגדרת הקהלים בטיקטוק


יצירת מודעה בטיקטוק

הגענו לחלק האחרון בפאזל, יצירת הסרטון שיפורסם במודעה והטקסט שיתלווה אליו. שימו לב שהסרטון שלכם מתאים לשפת הטיקטוק, ולא העתק זהה למה שפירסמתם בפייסבוק.

תוכלו להעלות סרטון חדש מהמחשב, להשתמש במה שכבר קיים בערוץ שלכם או ליצור סרטון חדש באמצעות יוצר הסרטונים של טיקטוק (שכולל מוסיקת רקע, תבניות וידאו ותמונות מיוחדות, שניתן להתאים באמצעות הוספת תמונות משלכם).


יצירת מודעה בטיקטוק
יצירת מודעה בטיקטוק


הפרסום בטיקטוק צומח בקצב מסחרר

אז זהו, אתם חמושים בידע הנחוץ כדי להתחיל לפרסם בטיקטוק, להגדיל את אפיקי ההכנסה שלכם ולהגביר החשיפה לעסק. נציין, שיש דברים שלא הספקנו להכניס למדריך כמו התקנת הפיקסל למעקב אחר המרות, דוחות, A\B טסטים שכדאי לבצע ועוד.

העלאת מודעה בטיקטוק היא פרוצדורה יחסית פשוטה ותוכלו לעשות את זה תוך שעה.

אם אתם מרגישים שהגיע הזמן להפקיד את המושכות בידי סוכנות פרסום בדיגיטל שתידע לקחת את הפרסום שלכם 3 צעדים קדימה, אתם יותר ממוזמנים ליצור איתנו קשר.


ולפני סיום, הנה 5 כללים שלנו למיקסום המודעות שלכם בטיקטוק:


  1. דרישות ורזולוציה - כדאי להשתמש בתמונות וסרטונים באיכות גבוה וחשוב יותר להעלות מדיה בהתאם למידות והרזולוציה שטיקטוק מבקשת. הנה לינק לדרישות - כאן.

  2. קבלו השראה - אין לכם השראה למודעה? בחנו את עמוד ה- Inspiration של טיקטוק, כדי לראות איך מותגים ועסקים אחרים בתחומכם, מפרסמים.

  3. קריאה לפעולה ברורה ויחידה - השימוש בטיקטוק הוא מהיר ואינטסיבי, יש לכם שניות בודדות לעניין את המשתמש. מקדו פעולה אחת בלבד שתרצו שהמשתמש יעשה, והבליטו רק אותה במודעה. למשל, אם יש לכם חנות מוצרים פיזית, וחנות אונליין - אל תקראו באותה מודעה למשתמשים, גם להיכנס לאתר וגם להגיע לחנות (או למשל גם קריאה לפעולה של חיוג לטלפון וכו').

  4. הגבלת טקסט - בטיקטוק ישנה הגבלה של 100 תווים למודעה. עם זאת, מאחר ויש לנו שניות בודדות "לצוד" את המשתמש, במקרים רבים כדאי לשים את הטקסט החשוב בתוך הסרטון עצמו.

  5. טסטים ואופטימיזציה - "שגר ושכח" לא עובד היום. בצעו A/B טסטים, בחנו כל הזמן אופציות, קריאייטיבים וטקסטים שונים, על קהלים שונים כדי להפיק את המירב מהפרסום. זה יעזור לכם לדעת מה עובד ומה לא, ואיזה קהל יותר רלוונטי אליכם.


1,150 צפיות

רוצה לקבל את המדריך המלא לכסף באינטרנט ב- 2023? לאיזה מייל תרצה\י שנשלח לך אותו?

מעולה! המדריך מחכה לך במייל

bottom of page