top of page

תוכנות AI (בינה מלאכותית) שהכי הוכיחו את עצמן ב2023

עודכן: 9 בדצמ׳ 2023

איך בינה מלאכותית יכולה להקל לנו על החיים ולשפר את הביצועים?


כיצד זה עובד ועד כמה זה מייעל לנו את העבודה?


במאמר הבא אספנו 14 תוכנות AI מסקרנות שיוכלו לסייע לכם לשדרג את הביצועים והפרודקטיביות.



עד שנת 2019, המילה AI לא באמת אמרה הרבה למישהו. תמיד היה נראה שמדובר על משהו ששייך למפתחים ומהנדסים שמתעסקים ברובוטים ותוכנות מורכבות.


החל מ- 2020, הדברים השתנו לחלוטין. אנחנו שומעים יותר ויותר על תוכנות AI הפתוחות לקהל הרחב, לשימוש יומיומי אישי ומסחרי. במאמר הבא נסקור 14 כלים ותוכנות בינה מלאכותית שהולכות להקל או לשפר בצורה ניכרת את רמת הפרודקטיביות והתוצרים שלכם.


מה זה AI?

בינה מלאכותית (או AI - Artificial Intelligence) היא למעשה מושג כללי, המכיל בתוכו סט רחב של כלים, מערכות ואמצעים הנועדו לאפשר למחשב\מכונה, יכולות הדומות לאלו של בני אדם. אנחנו בעצם רוצים שהמחשב יחשוב כמו אדם אנושי, ישתפר וילמד מעצמו וכך יוכל לסייע לנו בביצוע של מגוון פעולות ומשימות. דוגמאות שכולנו מכירים לשימוש ב- AI:

  • העוזרת האישית של גוגל\אפל

  • צ'טבוטים חכמים המזהים את בעיות הלקוח בצורה מהירה יותר ומספקים תשובות אוטומטיות.

  • שירותי סטרימינג כמו נטפליקס, המזהים את התנהגות המשתמש, בוחנים את הרגלי הצפייה, הלייקים, שעות המסך ובהתאם לכך מספקים המלצות תוכן מותאמות אישית.


"לגרום למכונה להתנהג בדרך שהייתה נחשבת לאינטליגנטית לו אדם התנהג כך". מרווין מינסקי

לפי נתונים שפורסמו לאחרונה, ההוצאה על כלים של AI תגיע ל- 119 מיליארד דולר בשנה (לפי Statista). לפי תחזיות שונות, 90% מהארגונים והחברות במשק ישתמשו בכלי AI ביישומים שלהם (לפי IDC) ושווי השוק הכולל של AI יגיע ל- 15 טריליון דולר, עד 2030 (לפי PWC). * קישור למקורות בסוף המאמר.



איך AI יכול לעזור לכם בתפקוד היומיומי?

כלי אינטיליגנציה מלאכותית עובדים מהר יותר ולעיתים בצורה אפקטיבית ויעילה יותר מבני אדם. ה-AI, יוכל לסייע לכם במגוון של פעולות יומיומיות, יחסוך לכם זמן וישפר את היעילות והתפוקה של מה שאתם גם ככה עושים מדי יום.


אז מבלי לחפור לכם יותר מידי, אספנו 12 תוכנות AI, שימושיות במיוחד שיסייעו להפיק יותר יעילות ופרודקטיביות מהזמן שלכם (וגם יחסכו כסף במקרים מסוימים). חלק בחינם לחלוטין וחלק בתשלום.


תוכנות AI מומלצות לשנת 2023 שיעשו לכם חיים קלים יותר


1. כתיבת תוכן עם AI

אחד האתגרים הגדולים של מקדמי אתרים ומשווקי דיגיטל הוא הצורך ביצירת תוכן חדש באתר באופן שוטף. גוגל מאוד אוהבת אתרים המעדכנים את התוכן באתרם, שומרים על רלוונטיות ועל מידע בעל ערך המתאים עצמו לקהל הגולשים ותורם להם.

הדרך למשהו אוטומטי, גם בנושא יצירתי כמו כתיבת התוכן, הפך להיות טכנולוגי ודיגיטלי יותר. מגוון תוכנות AI קמו בשנתיים האחרונות המאפשרות ליצור תוכן בלחיצת כפתור (גם בעברית).

כלי ה-AI למעשה סורק את המידע באינטרנט ועל בסיס כך, מייצר עבורכם פסקת תוכן בהתאם לנושא שהזנתם.

נשמע פנטסטי לא? אז זהו שלא. תוכן AI בעברית עדיין לא ברמה הכי גבוהה, והמלצתנו היא - לעבור, לעבד, לתקן ולהוסיף לתוכן שתקבלו. אז זה לא 100% אוטומטי, אבל זה בהחלט חוסך לנו ימבה זמן.

  • המלצה על כלי AI ליצירת תוכן - רייטר. הכלי הכי חזק לטעמנו, שתומך בעברית. תוכלו ליצור פסקאות תוכן, תקצירים, מלל לפוסט באינסטה\פייסבוק, קופי למודעה, תוכן לניוזלוטר ועוד. ניתן גם לקבוע את סגנון הכתיבה, רמת הקריאטיביות, לקטלג לפי נושאים לסדר בתיקיות ומסמכים ועוד. כתבנו עליו סקירה רחבה כאן.



2.הפיכת טקסט לדיבור רגיל

בעידן של 2022 (כשאוטוטו 2023), תוכן השמע לא מפסיק לתפוס תאוצה ויותר אנשים מעדיפים לצרוך תוכן כאודיו ולא כטקסט. זה מאפשר להם לא לאמץ את העיניים יותר מידי, פחות זמן מסך, ניצול זמן מטיבי יותר, חיבור גדול יותר ליוצר ועוד.

לכן אין זה פלא, שהפודקאסטים וסרטוני הוידאו הפכו למיינסטרים הכרחי וצעד חשוב במשפך השיווק והמכירה ללקוחת.

בעלי אתרים רבים גם משתמשים בכלי AI להשמעת טקסט עבור לקהל בעלי המוגבלויות אשר אינם יכולים לקרוא. בנוסף, הדבר נחשב צעד מעולה בתהליך קידום אתרים - מה שמאפשר לקרוא לצרוך תוכן בקלות.

  • המלצה על כלי AI להשמעת טקסט - Play.Ht. כלי עוצמתי המקריא טקסט ומוסיף לזה הדגשות, רגש וקריאה חלקה ונעימה של התוכן. ישנם 2 קולות בעברית של גבר ואישה, ניתן לשלוט במהירות ההקראה ובטון והמחיר זול מאוד. הנה דוגמא לטקסט שמע שיצרנו עם הכלי.





3. כתיבה בשפה גבוהה באנגלית בעזרת AI

כותבים מלל באנגלית? מתעסקים עם לקוחות מחו"ל ושולחים מיילים באנגלית? בתור ישראלים, ללא Native English, לעיתים אין לנו את אוצר המילים הרחב של העולם העסקי. כדי "לדבר" בשפה נכונה וגבוהה שתרשים את הצד השני, ישנם כלי AI לתיקון תוכן וכתיבה בשפה גבוהה יותר.

כלי ה-AI למעשה סורק משפט נתון ומציע מספר חלופות טובות יותר על בסיס ניתוח מידע ותוכן קודם באינטרנט ובהתאם לנושא שאתם צריכים.

  • המלצה על כלי AI לשכתוב תוכן - WordTune. התקנה פשוטה כתוסף לכרום. כלי סופר חזק, פשוט כתבו בעברית או באנגלית את מה שיש לכם בראש\את מה שאתם רוצים להעביר לצד השני, הקליקו על WordTune ותקבלו מס' הצעות כתיבה משודרגות בשפה האנגלית. מניסיון, מדובר בכלי מעולה שישדרג משמעותית את התקשורת שלכם עם צדדים עסקיים.


כלי לשכתוב תוכן באנגלית
כלי לשכתוב תוכן באנגלית ברמה גבוהה יותר


4. יצירת סרטונים עם AI

אחד האתגרים היותר מורכבים של השנתיים האחרונות עבור משרדי שיווק דיגיטלי, עסקים ויזמים רבים, היא יצירת תוכן באמצעות וידאו. במשך שנים רבות, התוכן השולט היה הטקסט הכתוב כשלצידו ערך התמונה ששווה אלף מילים. כל זה דיי השתנה ב- 4 שנים האחרונות ורק ממשיך להתעצם.

חדירתה המסיבית של טיקטוק לשוק, אי שם בשנת 2018, גרמה לערך של הוידאו החלה להרקיע שחקים. כיום, לא יעלה על הדעת להעלות קמפיין או למכור מוצר בלי איזה סרטון וידאו. בעלי אתרים ויזמים שלא מייצרים סרטונים מאבדים חשיפה סופר גבוהה ללקוחות פוטנציאליים. הפלטפורמות והרשתות החברתיות הגדולות מתעדפות סרטונים על פני תמונה או מלל, פשוט כי זה מה גורם למשתמשים להישאר יותר באפליקציה.

יש הרבה כלים לייצור סרטונים בקלות, אבל הסיוע של ה-AI מאפשר לנו ליצור סרטונים מקצועיים יותר בכמה לחיצות עכבר. תוכנות רבות יאפשרו לנו פשוט להעלות טקסט כתוב (כמו נקודות למאמר שכבר העלינו), לבחור בדמות מתאימה, קאבר שרץ ברקע והופ - יש לנו אחלה של סרטון לשיתוף.

  • בחנו כל מיני כלי AI לייצור סרטונים - Steve.ai, Invideo, Canva ועוד.

  • מה שהכי התאים לנו הייתה תוכנה בשם Synthesia, המותאמת גם לשפה העברית. ניתן להעלות טקסט, לבחור דמויות, רקעים שונים וסגנון דיבור ובקלות ליצור סרטונים שתוכלו להעלות ליוטיוב, טיקטוק פייס וכו'.


5. מחיקת אובייקט מתמונה

בתור משווקי דיגיטל ויזמי אינטרנט אנחנו מתעסקים הרבה עם תמונות וגרפיקה. הרבה פעמים אנחנו צריכים תמונות ספציפיות כדי שימחישו לצופה מסר או תועלת מסוימת שברצוננו להעביר. לרוב נשתמש בתמונות מתוך סטוק תמונות להורדה, אך לא תמיד נמצא בדיוק את מה שאנחנו רוצים. לעיתים יהיה איזה חפץ או אובייקט מסוים בתמונה שנרצה להוריד או להוסיף.

  • לשם כך, מגיע הכלי AI הבא להסרת אובייטקטים מתמונות - Magic Eraser.

התהליך פשוט, מעלים תמונה, מסמנים בעזרת העכבר את הבוייקט שאתם רוצים להסיר, והכלי ימחק אותו באלגנטיות תוך שמירה על תמונה כמה שיותר תקינה.



6. יצירת מצגת בשניות עם AI

יצירת מצגות יכולה להיות משימה שגוזלת זמן רב. לבחור את התמונה הנכונה, המלל המתאים, סדר הצגת הדברים וכו', יכול להתיש את הטובים ביותר שבינינו.

אז מהיום גם את זה הבינה המלאכותית יכולה לפתור לכם וליצור מצגות בעלות מראה מקצועי תוך דקות ספורות.

כלי AI ליצירת מצגות משתמשים באלגוריתמים של למידת מכונה כדי לנתח ולעבד נתונים, תמונות וטקסט כדי ליצור שקופיות מושכות ויזואלית ואינפורמטיביות כאחד. כלים אלה גם מאפשרים למשתמשים להתאים אישית את המצגת על ידי בחירת ערכות צבעים, פריסות וגופנים שונים.

חשוב לציין, לרוב, הכלים יבנו לכם אחלה מצגת, אבל תמיד נצטרך את ה- Human Touch הנוסף וההתאמה שלכם לצרכי המצגת והמסר שאתם רוצים להעביר בדיוק.

מה שכן, זה יחסוך לכם זמן יקר. בין אם אתם סטודנטים, אנשי מקצוע או משווקי דיגיטל, כלי מצגת בינה מלאכותית יכולים להקל על חייכם ולעזור לכם להציג מצגות עוצמתיות שימשכו את הקהל שלכם במינימום זמן.

  • 2 כלים סופר מומלצים לכך הם Canva ו- Tome.app. כדי להגיע ליוצר מצגות הAI של קאנבה, לחצו על הקישור, רדו מעט למטה וחפשו Try Magic Design.

איך זה עובד? פשוט, מזינים מה אתם רוצים במצגת לוחצים אישור ונותנים לקסם לקרות. נסו לכלול כמה שיותר פירוט.


דוגמא למצגת שנעשה בבינה מלאכותית
דוגמא למצגת שנעשה בבינה מלאכותית ב- Canva. לחצו כאן כדי להתחיל


7. הגדלת איכות תמונה בעזרת כלי AI

הכלי הבא יסייע לכם לקחת תמונות באיכות נמוכה ולהפוך אותם באמצעות השלמה של בינה מלאכותית לתמונות גרפיות איכותיות יותר. אז אם קיבלתם תמונה גרועה מלקוח, או שמא התמונה שהשגתם לא מספיק איכותית, מטושטשת וכדו', באמצעות הכלי הזה - תהפכו אותה למקצועית יותר בכמה רמות.

התהליך דיי פשוט - מעלים את התמונה, בוחרים את רמת ההגדלה (מומלץ לבחור X2) ולוחצים Start. בשניות, תקבלו קובץ נקי ואיכותי יותר ותוכלו להורידו.




8. מציאת מידע בקלות בתוך מיליוני ספרים

הכלי הבא הוא חריף במיוחד ויכול לספק לנו מידע ותובנות בלחיצת כפתור. לפי מחקר אחרון של Google Books, ברחבי העולם יש 129,864,880 ספרים מאז שהומצאה מכונת הכתיבה בשנת 1440 (מקור: TonerBuzz). אין ספק שהערך והמידע שקיים בספרים הוא יקר, איכותי וברמה גבוהה בדרך כלל. בניגוד לפרסום מאמרים ותוכן באינטרנט, כדי להוציא ספר לעולם נדרשת השקעה גבוהה יותר - תהליך הוצאה לאור, הוצאה כספית, הדפסה, שיווק והפצה עוד. לכן, לרוב, נצפה לקבל מידע וערך גבוהים יותר בספרים.

הבעיה היחידה היא שלצרוך ספר שלם, עולה לנו בזמן.

אז בין אם אתם אוהבים לקרוא ספרים או בין אם לא, הכלי של גוגל Talk To Books, הוא מהחדשניים שיצאו לאחרונה. פשוט כתבו שאלה או נושא מסויים שתרצו לדעת, וגוגל בוקס תסרוק את כל המידע הקיים הספרי האונליין שלה ותעלה לכם תוצאות מתוך הספרים. כך, תוכלו לקבל מידע איכותי במיוחד - לא מאתרי אינטרנט, אלא מ- סְפָרִים.



9. הפיכת טקסט לתמונה באמצעות AI

תמונות איכותיות ומעניינות הן הבסיס לכל קמפיין אינטרנטי - אתר אינטרנט, מודעה ברשת, פוסט בפייסבוק, פרסומת וכו'. אחד מהכלים היותר חדישים שיצאו ב-2022, הוא הכלי ליצירת תמונות מתוך טקסט מילים. מגוון שחקניות גדולות נכנסו לתמונה, ויצרו כלים מעניינים שייצרו לכם תמונה מכל טקסט שתזינו.

הטכנולוגיה עדיין חדשה ולא תמיד תקבלו תוצאות מושלמות, לכן צריך עדיין לשחק עם זה עד שמגיעים לתוצאה הרצויה.

אנו עדיין מתנסים ב-2 כלים שמספקים תוצאות נחמדות. מומלץ לספק כמה שיותר מלל עבור הכלי, כדי לדייק את התמונה למה שאתם צריכים.

  • כלי ראשון - DALL - E

  • כלי שני - MotionLeap. הורדה באפסטור כאן. הורדה בגוגל פליי כאן.


הפיכת טקסט לתמונה
דוגמא להפיכת טקסט לתמונה


10. איך למצוא שם למותג או עסק בעזרת AI

צריכים שם לעסק או לאתר אינטרנט? מחפשים שם פורץ דרך למותג החדש שאתם בונים?

מציאת שם מיוחד הוא אחד המשימות המאתגרות של יזמים ובעלי עסקים רבים.

בעזרת הכלי הבא , תוכלו לקבל השראה ורעיונות לשם לעסק וללוגו מיוחד. פשוט מזינים מילת מפתח הקשורה לנושא שלכם ומקבלים הצעות רבות כולל ויזואל. ניתן לבחור גם את רמת הדמיון לאותה מילת מפתח ולבחור את הסטייל של השם שייצא.

  • לכלי קוראים Namelix וניתן לרשום איתו מילות מפתח בעברית, אך חשוב לציין שהתוצאות יהיו באנגלית. הכלי מציג את האפשרויות בחינם לחלוטין, במידה ותרצו להוריד את אחד הלוגואים המוצעים, תצטרכו להיפרד מכמה דולרים.



11. להפוך תמונת פרצוף לאנימציה ויראלית

הכלי הבא הוא יותר לכיוון המדליק מאשר פרודקטיבי, אך תוכלו להיעזר בו גם בעבור יצירת תכנים ויראלים. על ידי העלאת תמונה עם פנים, הכלי AI יכול להפוך אותו לאנימציה מדליקה תוך שניות. אם יש לכם דף עסקי או אינסטה, העלו תמונה של אדם הקשור לנושא שלכם לכלי AI ושתפו בדף הפייסבוק העסקי, זה בקלות יכול לעורר אינגייד'מנט וחשיפה.



12. איך למצוא רעיון ללוגו בעזרת AI

יצירת לוגו היא אחת הפעולות הראשונות שצריך לבצע, כאשר רוצים לבנות נכס דיגיטלי או כל עסק בכלל. במקום לבזבז על זה ימבה זמן ולנסות להעלות רעיונות מהראש, אפשר להסתייע בכלי AI שיציעו לכם ממש לוגואים מלאים להורדה (לא חובה להשתמש וניתן גם לקבל השראה).

  • כלי יוצא דופן (שעובד גם בעברית), נקרא BrandMark.

פשוט הזינו את שם העסק שלכם, סלוגן, 2-3 מילות מפתח בנושא, פלטת צבעים מתאימה וזהו. BrandMark תייצר לכם מס' אפשרויות לוגו, אותם תוכלו לערוך או להוריד קובץ JPG בחינם. כדי להוריד קובץ באיכות גבוהה, יש לשלם כמה דולרים.

פחות מסתדר לכם לתת את זה לכלי אוטומטי? אספנו כמה המלצות על פתרונות דיגיטליים לעסקים.


13. ביצוע פקודות ושאילתות עם בוט AI

מה זה ChatGPT? הבוט צ'אט ChatGPT הוא ממשק צ'אט מבוסס דיאלוג, איתו אפשר לשוחח, לשאול, לבקש ולדבר על כמעט כל דבר. הוא יכול לשמש אתכם למציאת תשובות לכל שאלה, ביצוע פקודות, יצירת תוכן ועוד דברים רבים אחרים להעלות את הביצועים.

מדובר על כלי בינה מלאכותית שפותח על ידי חברת OPEN AI (שאיילון מאסק היה אחד מהדירקטוריון שלה בעבר), אשר הושק רק בחודש נובמבר 2022 וכבר מייצר רעש וגלים ברחבי העולם. כלי הAI הויראלי אפילו מעמיד את גוגל על הרגליים ודווח כי בחברה הכריזו על ChatGPT כאיום חמור וממשי על הקיום של גוגל.

מה אפשר לעשות עם צ'אט GPT? הנה כמה דוגמאות מניסיוננו האישי:

  • לבקש ממנו לכתוב שיר או תסריט על בסיס תיאור קצר שניתן לו.

  • לבקש ממנו רעיונות לעסקים דיגיטליים שאפשר לייצר מהם הכנסה

  • לכתוב נוסחאות מורכבות לאקסל

  • לסכם לעברית מאמרים שלמים באנגלית.

  • לכתוב קוד HTML למחשבון משכנתא


דוגמא ליכולות של CHATGPT
דוגמא ליכולות של CHATGPT



14. יצירת תמונת פרופיל איכותית בעזרת בינה מלאכותית

עד שנת 2006, תמונת פרופיל הייתה תמונה המציגה את תוי הפנים, בדרך כלל מהצד ובעבור תמונות ממשלתיות, צבא, זיהוי וכו'.

משנת 2006 ועד היום, השנה שבה פייסבוק (איזה כיף😜) נכנסה לחיינו, ההגדרה המציאותית דיי השתנתה. אם תשאלו מישהו מה זה תמונת פרופיל? הוא יענה לכם תלוי איפה. כיום, תמונת פרופיל היא תמונה שאמורה להציג את האדם בצורה האופטימלית ביותר, לרשת החברתית אליה מועלית התמונה.

לפייסבוק נידרשת תמונת פרופיל X, ללינקדין תמונת פרופיל Y ולאינסטגם תמונת פרופיל Z. בדרך כלל בכל אחת התמונה היא מעט שונה ואמורה להלום את הצרכים של היוזר מאותה פלטפורמה.

  • בעזרת Profile Pic Maker, המשתמש בטכנולוגיית AI, תוכלו לקחת כל תמונה שבה אתם נמצאים, ולהפוך אותה לתמונת פרופיל מתאימה. הכלי למעשה, מסיר את הרקע מסביב לאובייקט האדם ומייצר רקעים מדליקים בהתאם לרצוניכם.


האם הAI מהווה סכנה לאנושות?

בכנות? אין לנו מושג, אבל לדעתנו יש סיבה לדאגה. הגלובליזציה של הAI והנגשתה לכל דיכפין, טומנת בחובה מספר דאגות וסכנות:

  • מפלצתי - כפי שציינו למעלה, הבינה המלאכותית אמורה לדמות דפוס התנהגות אנושי ולהגיב בהתאם למידע שמזינים לתוכה. העובדה שכל אדם משתמש בזה היום, למעשה מזין את כל המידע האפשרי מכל קצוות עולם לתוך יישות אחת. האם היא יכולה להיות חכמה יותר מאיתנו? כן. האם היא יכולת להפוך מנשלטת לשולטת? אולי..

  • שינויים שליליים בשוק העבודה - אם תוכנות AI כמו רייטר יכולות לכתוב טקסים נהדרים, למה שנרצה להעסיק כותבי תוכן, תסריטאים, מחברי שירים ועוד.

  • הפצה של מידע כוזב - לא ברור מהיכן בדיוק הAI שואב את המידע, אולי מאתרים מסוימים, אולי מהמידע שאנשים ספציפיים מזינים בו וכו'. כך למשל יכול להיות שיינטה לאמת מסוימת אחת על פני האחרת.

  • סכנת התחזות - ברחבי האינטיליגנציה המלכותית ישנם כבר תוכנות שיכולות לעשות דיפ פייק לסרטונים, אודיו ותמונות בצורה פשוט מושלמת. כך בקלות, אתם יכולים למצוא את הפרצוף שלכם בסרטון פשיעה או גרוע מכך. הדבר גם יכול להשפיע לרעה על דיני הראיות והאכיפה הפלילית.


ישנם עוד סכנות רבות וממשלות וארגונים בעולם כבר החלו להתריע על כך. צריך לשים איזשהו גבול טכנולוגי ומוסרי (אם זה בכלל אפשרי), לתופעה הזו. לכן, בכירי תעשייה רבים קוראים לבצע חשיבה מחדש ולקבוע מסמך כללים והבנות, כדי למנוע את התפשטותה של הסכנה.


שימוש נכון בתוכנות בינה מלאכותית יכול לסייע לפרודקטיביות

הפופולריות של ה-AI, תפסה תאוצה מאסיבית בשנתיים האחרונות וישנם אלפי כלי בינה מלאכותית ברשת. ישנם כאלה שיכולים לתרום משמעותית לניהול סדר היום ושיפור הפרודקטיביות ויש כאלה שסתם יכלו את זמנכם לריק.

בכתבה, ניסינו לקחת את האיכותיות ביותר היכולות לתת אימפקט בעבודה שלכם או בדרך העסקית.

מכירים תוכנת AI איכותית שפספסנו? שתפו אותנו כאן למטה בתגובות! נשמח לשתף.



מקורות שהוזכרו במאמר:

4,008 צפיות

רוצה לקבל את המדריך המלא לכסף באינטרנט ב- 2023? לאיזה מייל תרצה\י שנשלח לך אותו?

מעולה! המדריך מחכה לך במייל

bottom of page