top of page

12 האתרים הטובים ביותר להורדת תמונות בחינם ללא הפרת זכויות יוצרים [2023]

עודכן: 11 ביולי 2023

כל מי שעוסק בשיווק ומכירות באינטרנט יודע ששימוש בתמונות הוא דבר קריטי כאשר רוצים להעביר מסר מסוים ללקוח או כאשר רוצים לשכנע אותו לקנות מוצר. אבל איך ניתן להוריד תמונות יפות בחינם, מבלי להסתכן בהפרת זכויות יוצרים? כל הפרטים בפנים.

הורדת תמונות יפות בחינם

חיפוש פשוט בגוגל ימצא עבורכם כל תמונה שבה חשקה נפשכם ובאיזה איכות שתרצו. אך חשוב לדעת שהורדת תמונות אלו לשימושכם האישי או המסחרי, ברוב המקרים, יהווה הפרת זכויות יוצרים חמורה של בעל התמונה ויחשוף אתכם לתביעות ופיצויים כספים.



למה צריך תמונות יפות להורדה?

תמונות יפות הן נכס חשוב בתהליך בניית אתר אינטרנט ושיווק של מוצרים ושירותים ללקוחות פוטנציאליים בדיגיטל.

כל מעצב, סוכנות דיגיטל, קמפיינר בגוגל או פייסבוק ואפילו אנשי SEO חייבים תמונות לעבודה היומיומית.

הוספת תמונות מרשימות ואיכותיות היא דרך מצוינת לשפר את הויזואליות של האתר או הקמפיין והיא משפיעה על הצורה שבה גולשים מתנהגים עם האתר, האם ימשיכו להישאר בו והאם יבצעו רכישה.

זו פסיכולוגיה פשוטה, אנשים נמשכים למה שנראה יפה, איכותי, נקי ומעוצב ושופטים את איכות המוצר\השירות בהתאם לעטיפה שמכסה אותו - בייחוד ברשת.

תוכן ויזואלי איכותי יתרום משמעותית לקידום התוכן שלכם באינטרנט. ויזואליות ⏪ מכירות.


למה צריך תמונות באתר

*מקור - www.joomlashine.com


איך מוצאים תמונות יפות להורדה בחינם מבלי להפר זכויות יוצרים?

למזלנו, יש אינספור מאגרי תמונות חינמיים ואיכותיים, שבעלי התמונות ויתרו על זכויות היוצרים בהם. כל מי שמעוניין, יכול להוריד אותן ולהשתמש בהם לשימוש אישי או מסחרי, כאוות נפשו. חלק מהמאגרים מעניקים שימוש חופשי וחינמי, אך זאת בכפוף להשארת קרדיט ליוצר (ההוראות איך להשאיר קרדיט יופיעו בדרך כלל בצמוד לתמונה).

מאגרי תמונות להורדה בחינם

ברשימה הבאה נפרט לכם 12 אתרים חינמיים מעולים, 2 נוספים בתשלום ובונוס מעניין עלינו, בהם תוכלו להוריד תמונות מקצועיות ומרשימות בחינם עוד היום. מוכנים? הכינו מקום במועדפים 😀. (מי שרוצה לדלג לבונוס, יכול לגלול היישר למטה 🤐)

*שימו לב שתנאי השימוש נכונים למועד כתיבת שורות אלו (ינואר 2023), לכן יש לשים לב בעת כניסתכם לכל אתר האם תנאי השימוש השתנו.



1. מאגר הדיגיטל - Pixabay

מאגר חינמי ומעולה (מופיע אצלנו במועדפים בדפדפן 😎) המכיל המון המון תמונות, אילוסטרציות ו-וקטורים. ניתן גם להוריד לפי גדלי רזולוציה שאתם צריכים. שימו לב שבשנת 2019, פיקסה ביי צירפה גם מאגר של סרטונים ללא הפרה של זכויות יוצרים. פשוט הגדירו בחיפוש, Videos. בשנת 2020 האתר הוסיף גם קטגוריה לחיפוש שירים ומוזיקה להורדה בחינם. הכל בחינם ואין צורך להשאיר קרדיט.

2. אתר התמונות Unsplash

אתר מרשים עם ממשק ידידותי ומאגר תמונות עצום ואיכותי במיוחד. השימוש הוא חינמי וחופשי - גם כאן אין צורך בהשארת קרדיט. התמונות כאן באיכות צילום סופר גבוהה מאוד ומומלץ לכווץ אותן לפני שמעלים לאתר אינטרנט.

3. מאגר התמונות והסרטונים - Pixeles

פיקסלס הוא מאגר גדול עם שלל תמונות מרשימות להורדה בחינם, בכל נושא אפשרי. אין צורך לתת קרדיט לצלם. לכן, גם פיקסלס זכה להיות במועדפים שלנו. ב- 2019, פיקסלס צירפה מאגר של סרטונים להורדה בחינם. פשוט הגדירו בחיפוש, Videos. מומלץ!

4. אתר StockSnap

מאגר תמונות איכותיות וחינמיות לשימושכם החופשי להורדה מלאה. תוכלו לנווט בין התמונות עם החיפוש המתקדם שמאפשר לכם לסנן לפי כמות צפיות, כמות הורדות וכו'. כדאי לשים לב שבדר"כ 2 השורות הראשונות הינם תמונות בתשלום, כל השאר- חינם אין כסף!


5. מאגר תמונות Freepik

אתר מקצועי במיוחד עם אין ספור תמונות, וקטורים ואלמנטים עיצוביים, אותם תוכלו לערוך ולהוריד לשימושכם האישי או העסקי בחינם. עם זאת, דעו כי עליכם לתת קרדיט ליוצר באתרכם, בהתאם להוראות המפורטות לצד התמונה.


6. האתר PicJumbo

מאגר מעניין של מבחר תמונות בחינם. מה שנחמד באתר הזה, הוא שתוכלו לקבל גם פרטים טכניים על צילום התמונה כגון איכות הצילום, גודל עדשה, מהירות פריימים וכו'.

7. סטוק תמונות StockVault

מאגר חינמי ויפה של מבחר תמונות. יש לשים לב לתנאי השימוש בתמונה, המפורטים בצורה נוחה מימין. חלקן מותרות לכל שימוש שתרצו, חלקן לשימוש פרטי בלבד וחלקן יש צורך בהשארת קרדיט.

8. מאגר תמונות להורדה - FreeImages

אתר סטוק נוסף לתמונות חינמיות ללא צורך בהשארת קרדיט. באתר תוכלו לנווט לפי מילת חיפוש מבוקשת או לפי קטגוריות שונות, אוספים בתחומים שונים, תמונות פופולריות, בחירת הצוות, לפי סוג מצלמה ועוד. אין צורך בהרשמה וניתן להוריד ברזולוצזיות שונות.


9. אתר Gratisography

מאגר תמונות חינמי שנבנה ע"י הצלם ראיין מקגווייר. שימו לב שכדי להוריד את התמונות ולהשתמש בהם יש לתת קרדיט לצלם מתחת לתמונה.

10. מאגר התמונות החופשי PublicDomainPhoto

מאגר חינמי גדול ומעניין עם מבחר תמונות להורדה בחינם. שימו לב שלצד כל תמונה ישנה אפשרות להוריד אותה באיכות גבוהה יותר בתשלום. ישנם גם תמונות שלצורך שימוש בהם יש לתת קרדיט לצלם, לכן יש לשים לב להוראות השימוש המופיעות לצד התמונות שאתם רוצים.


11. מאגר התמונות Burst מבית Shopify

שופיפיי, הפלטפורמה הפופולרית לבניית חנות באינטרנט, במהלך מעניין מקימה אתר סטוק עם מעל 20,000 תמונות להורדה בחינם, ללא זכויות יוצרים. ניתן להשתמש בתמונות לשימוש פרטי ומסחרי, ללא צורך בהשארת קרדיט ליוצרים. תוכלו לסנן לפי מילות חיפוש, קטגוריות, רעיונות לעסקים, תמונות חדשות שעלו, אוספים ועוד. מה שמיוחד פה, זה שהתמונות מתאימות ומיועדות בעיקר לאתרי אינטרנט - מה שמאפשר לבוני אתרים ו-WebMasters עבודה פשוטה ונוחה יותר.



12. מאגר תמונות בעברית ישראלי

רוב התמונות במאגרים שציינו למעלה מכילים תוכן לועזי שאינו קשור לארץ הקודש. אם חשקה נפשכם בתמונות נוף ישראל, נוסטלגיה משנות החמישים במדינה, ירושלים של זהב וכדו', תוכלו להיעזר ב- 2 המאגרים הבאים -

  1. פיקיוויקי - כל התמונות במאגר זה ניתן להוריד בחינם וחלקם ידרשו שתשאירו קרדיט. (הוראות על הקרדיט מצויין ממש מתחת לכל תמונה).

  2. וויקי מדיה ישראל - אחד האתרים הייחודים ביותר להורדת תמונות של ארץ ישראל הישנה, זו של פעם. אז אם יש לכם קמפיין דיגיטל שאתם רוצים לגרום למשתמש לעצור את הגלילה, אולי שימו לו תמונה של איך היו קונים ביצים פעם 😉.


 


מאגר תמונות בתשלום

אם הגעתם עד לפה ולא מצאתם את התמונה שאתם צריכים, כן לפעמים גם זה קורה, נסו את 2 המאגרים הבאים בתשלום. יש המון מאגרים המציעים מבחר תמונות איכותיות, אך אנחנו בחרנו להמליץ לכם על 2 שמניסיון אישי מעניקים תמורה מצויינת למחיר.

*גילוי נאות: הקישורים ל- 2 האתרים הללו מכילים מזהה ייחודי, כך שאם תרכשו דרכם, אנחנו נקבל עמלה קטנה. המחיר עבורכם יישאר אותו מחיר. מה שנקרא שיווק שותפים. 🙃

13. מאגר DepositPhotos – מאגר עצום של תמונות איכותיות אשר לצורך השימוש וההורדה יש לקנות רישיון. אנו ממליצים על התכנית הגמישה – 11.99$ בעבור 10 תמונות בכל חודש. אם לא הורדתם את ה-10 בחודש אחד, היתרה תעבור לחודש הבא וכן הלאה.

14.מאגר DreamsTime - מאגר פופלארי במיוחד, המתפאר כי שיש ברשותו מעל 130 מיליון תמונות, כך שכל תמונה או ווקטור שתצטרכו, לבטח מופיעה שם. בנוסף יש גם סרטוני וידאו שתוכלו להוריד לשימושכם.

המחירים מתחילים מ-93 ש"ח עבור 15 תמונות בחודש.

שימו לב שכאות סולידריות לעם האוקראיני בעקבות המלחמה, דרימסטיים נותנים במתנה 15 תמונות למשך שבוע אחד להורדה בחינם.



אופטימיזציה של תמונות באתרי אינטרנט

כמו שכבר ציינו, תמונות הן דבר חשוב כשרוצים לבנות אתר אינטרנט בוורדפרס למשל, אך לעיתים יש צורך לבצע עריכות מהירות, להסיר רקעים ולהקטין את משקל התמונה כדי לא להכביד על מהירות טעינת האתר.

הכנו לכם 2 כלים שהם חובה כאשר מתנהלים עם תמונות ודיגיטל -

  1. עיצוב תמונות - השתמשו ב- Canva כדי לעצב כל קמפיין דיגיטלי שתרצו - מעיצוב מודעה או פוסט לאינסטרגם ופייסבוק להכנת באנר, פוסטר או פלייר שיווקי. מדובר בכלי מדהים שחייב להיות בכל ארסנל. בהצלחה!

  2. כיווץ משקל תמונות - היעזרו ב- TinyJpg שתכווץ את גודל התמונה בשניות. שימו לב רק שהיא לא פוגעת יתר על המידה באיכות.

  3. הסרת רקע מתמונה - השתמשו ב- RemoveBG, כדי להסיר רקע מתמונה שיש בה אובייקט מסויים ולבצע עריכות גרפיות בקלות.

  4. מחיקת אובייקט מתמונה - יש לכם את התמונה המושלמת אבל יש איזה פריט אחד שאתם רוצים להסיר? אין לכם יכולות פוטושופ? לרוב, Magic Eraser יוכל לעזור לכם על ידי מחיקת אובייקט מתמונה בצורה חכמה.



סיכום תמונות להורדה

באמצעות הרשימה שלנו לתמונות חינם להורדה מבלי להסתכן בהפרת זכויות יוצרים, תוכלו לחסוך ים של כסף וליהנות מתוכן ויזואלי חינמי בפרויקט הדיגיטלי הבא שלכם או בזה שאתם עובדים עליו בזה הרגע. תמונות הם חלק חשוב בקמפיין דיגיטל ולכן פירטנו גם מאגרים בתשלום, וכלים שונים שיעזרו לכם לבצע אופטימיזציה נכונה - מומלץ מאוד לעשות בהם שימוש.

שתפו אותנו באיזה מאגר אתם משתמשים?

אם אהבתם, נשמח שתפרגנו לנו בלייק או שיתוף. גם תגובה כאן למטה יהיה נהדר.

נתראה במאמר הבא 😉

תמונות להורדה בחינם

רוצה לקבל את המדריך המלא לכסף באינטרנט ב- 2023? לאיזה מייל תרצה\י שנשלח לך אותו?

מעולה! המדריך מחכה לך במייל

bottom of page