top of page

איך לעשות כסף מפייבר - המדריך המלא [2022]

עודכן: 9 באפר׳ 2022

יודעים לעצב לוגו לעסק? לתרגם מאמר בקלות? להטיל כישוף על מישהו? ברוכים הבאים לזירת השירותים המקצועיים של פייבר (גם בעברית) - המקום החדש לעבודה מהבית! בו אפשר לקנות ולמכור ידע אישי ומומחיות, ועם קצת יצירתיות, כשרון וזמינות גבוהה ניתן להרוויח הרבה כסף ב- 2022.

איך לעשות כסף מפייבר

בחורה בביקיני שמסתובבת עם כל שלט שתרצו? קריינות לסרטון תדמית לעסק ב-5$? מציאת ספקים לחנות אונליין? כתיבת קורות חיים מקצועיים?


אז מה זה Fiverr (פייבר בעברית) ?

הכירו את פייבר, הפלטפורמה למכירה וקנייה של שירותים מקצועיים וחברתיים (ובשפה של פייבר בעברית- "גיג" = Gig ) או כל דבר אחר שמישהו יהיה מוכן לשים עליו כסף ולכל הפחות 5$. בפייבר תמצאו כל מה שהוא לא מוצר פיזי, לא מוכרים כאן ביגוד, תכשיטים או גאדגטים שונים, אלא שירותים, מדריכים או מוצרים דיגיטליים בלבד.



5 נתונים על Fiverr ששווה לקרוא

  1. פייבר נוסדה בשנת 2009 על ידי מיכה קאופמן ויושבת במרכז תל אביב ליד שרונה מרקט. למרות שמדובר בחברה ישראלית, אין פייבר בעברית והאתר לא מתורגם לקהל הישראלי. לא שזה אמור לעצור אותנו מלהרוויח :)

  2. לחברה 363 עובדים בארץ ובעולם ולפי התשקיף האחרון שפורסם, הרוויחה 75 מיליון דולר בשנת 2018 (מקור: דו"ח רשות ניירות הערך האמריקאית).

  3. בכל חודש מתבצעים בפייבר 50 מיליון עסקאות, שזה 1.6 מיליון עסקאות ביום, שזה 69,444 אלף עסקאות בשעה אחת, שזה אומר 1,157 עסקאות בדקה, מה שמוביל מסקנה שכל שנייה מתרחשות 19 עסקאות בפייבר (מקור: BusinessWire).

  4. פייבר זמינה ב- 160 מדינות בעולם.

  5. בשנת 2020 מניית החברה צמחה בסכום אסטרונומי של 720% ונסחרת כעת במחיר של 201$.


להרוויח כסף מהבית עם פייבר

בעידן הקורונה והסגר בבתים, זו אחלה דרך לעשות כסף מהבית. שימו את האגו בצד, ואל תפחדו לתמחר את הזמן שלכם במחיר נמוך יותר מבדרך כלל, שהרי זה עדיף מהישיבה והחוסר מעש - מהם אתם לא מרוויחים כלום.


להרוויח מינימום של 5$ על כל עסקה אולי נשמע מעט כשמסתכלים על זה באופן פרטני, אך ביצוע מספיק עסקאות כאלו בשבוע יכול להסתכם בסכומים נאים במיוחד שמצטברים לידי הכנסה חודשית שוטפת בעבודה מהבית. מה גם שניתן להעלות שירותים בסכומים גבוהים יותר.

כדי להצליח ואשכרה להרוויח כסף, עלינו למצוא מוצר או שירות שעולה לנו ממש מעט או בחינם ולוקח מעט זמן לבצעו.

לדוגמא, מכירת מדריך\ספר אלטקרוני זוהי אחלה עסקה למכירה בפייבר. העלות של הספר היא כמעט אפסית, ולוקח בדיוק שנייה לשלוח לקונה (מכיוון שזה כבר מוכן). מרטין באקלי עשה 900 דולר בדיוק מזה. אך החוכמה של באקלי לא הסתיימה שם, באקלי אף השכיל לקדם ספרים אחרים שלו בתוך הספרים הקיימים, כך בעצם הגדיל את המכירות שלו כמעט ללא השקעה בשיווק.



מה אפשר למכור בפייבר?

  1. עיצוב לוגו - שימוש בתוכנה שעושה את רוב העבודה.

  2. עריכת וידאו - שימוש בתוכנת עריכה שעושה את מרבית העבודה.

  3. קידום עמוד פייסבוק\מוצר – אם יש לכם כמות עוקבים גדולה.

  4. כתיבת תוכן (מאמרים,פוסטים וכדו') - אם יש לכם יצר כתיבתי עשיר.

  5. הפיכת תמונה לציור - שימוש בתוכנה שמבצעת את זה בצורה מהירה.

  6. תרגום מאמרים – אם יש לכם שליטה מלאה ב-2 השפות.

  7. עיצוב כרטיס ביקור – בסיוע אתר או תוכנה שעושים את מרבית העבודה.

  8. בניית אתר - אם יש לכם שליטה חזקה בתחום הזה.

  9. קריינות - אם יש לכם את הקול המתאים והידע בהטמעה של סאונד לסרטון.

  10. עריכת תמונות - יש לכם ידע בפוטושופ או תוכנות עריכה? נצלו את זה והציעו שירותים מתאימים בתחום.

  11. עריכת קו"ח - תותחים בכתיבת קורות חיים? אתם עובדים כמגייסי כוח אדם? מעולה, הציעו את שירותיכם בשיפוץ ועריכת קו"ח חיים של אנשים מישראל או מכל העולם (במידה ויש לכם ידע בשפות נוספות).

  12. יצירת קורס אינטרנטי - אם יש לכם את המומחיות.

האופציות והרעיונות לא נגמרים ותמיד תוכלו לנסות להציע דברים חדשים למכירה בהתאם לתחום המומחיות שלכם, תוכלו לשאוב רעיונות גם מהמוכרים הקיימים בפייבר.

תופתעו לגלות מה עוד אפשר למכור בפייבר

השירותים והגיגים שאפשר למכור, שונים ומשתנים בין מדינה למדינה ובין תחום לתחום. למשל בתחום הפנאי והחיים תוכלו למצוא:

  1. בניית תכנית דיאטה\תפריט תזונה.

  2. בניית סרטון יוגה מותאם אישית.

  3. קריאה בקלפים.

  4. הטלת כישוף אהבה על אדם שתרצו (תאמינו או לא, יש לו כבר מעל 700 עסקאות מאושרות שזה יוצא בערך 3,500$).

  5. קריאת מחשבות.

  6. נטיעת שתיל בארץ ישראל.

  7. לשים פתק בכותל המערבי בשביל מישהו.

  8. הצעת דוגמנות אישית.

  9. יצירת ברכה מחול.

  10. הטלת כישוף שיהפוך אתכם לעשירים (ברצינות!).





כמה כסף אפשר להרוויח ב- Fiverr?

ובכן, רבים מדווחים על רווחים יפים ואף הכנסה שוטפת חודשית מפייבר בעזרת עבודה של כמה שעות ביום בלבד. הסוד הוא למצוא שירות שניתן לבצע במינימום זמן ושיכול לתת לקונה שלו ערך ממשי. חשוב להבין שישנם גם מוכרים, אשר לא הצליחו לעשות אפילו עסקה אחת במשך חודשים, בכל זאת דעו כי עלינו להתחרות עם מוכרים רבים ומערכת דירוג אשר מתעדפת מוכרים מקצועיים או עם ותק מכירות (בדומה לאיביי ואמזון).

אם אתם חושבים שמדובר בעבודה קשה או ארוכה מדי בעבור 5$ בלבד, יש מצב שאתם צודקים. חשוב לדעת, כי איננו מקבלים את כל ה-5$, מאחר ויש לשלם גם 3.4% עמלה לפייפאל כאשר אנו מעבירים את הכסף לחשבון האישי שלנו.

שימו לב, שניתן להציע שירותים גם במחיר של מעל 5 דולר, כאשר המינימום הוא 5$ בלבד. לכן במקרים מסויימים תרוויחו יותר.

איך מעלים שירות (גיג או Gig) לפייבר?

ההרשמה לפייברר מאוד פשוטה וניתן להירשם באמצעות מייל וסיסמא או דרך חשבון הפייסבוק שלכם. מלאו כראוי את כל הפרטים הדרושים ודאגו להעלות תמונה ברורה ואיכותית (אנשים מעדיפים לדעת ממי הם קונים).

כעת הגיע הזמן לבחון קצת את הגיגים והקטגוריות המוצעות באתר כדי לקבל רעיונות. הסתכלו למה אתם יותר מתחברים ואיזה דברים אתם יכולים להציע במינימום זמן של עבודה. בידקו איזה גיגים מבוקשים יותר ובמה אנשים יותר מתעניינים – עדיף גיג בתחום שמבוצעות בו הרבה הזמנות.

לאחר שעליתם על גיג, העלו אותו לפייבר וספקו את מירב הנתונים שתוכלו לספק על הגיג. מלאו את כל הנתונים שפייבר מבקשת ותוך זמן קצר הגיג שלכם יעלה לאוויר העולם.

בתכלס? זה כל מה שצריך לעשות כדי להתחיל.


10 טיפים איך להעלות גיג לפייבר

העלאת גיג לפייבר

1. כותרת גיג בפייבר

​​שמרו על כותרת קלילה וקולעת ובהתאם לתבנית של פייבר, כך יוכלו קונים פוטנציאליים למצוא אתכם בקלות יותר.​​ בנוסף, רצוי לבדוק איך המתחרים קראו לגיג שלהם כדי לקבל רעיונות. חשוב שהכותרת תהיה חזקה, שמדגישה את היתרון או התועלת שתצמח אם הקונה יבחר בכם. לא מומלץ לכתוב בעברית, גם אם אתם פונים רק לישראלים, שכן האלגוריתם של החיפוש לא יחשוף אתכם מספיק. זאת מאחר וכאשר גולש מחפש בפייבר הוא כותב את הביטוי באנגלית.

2. קטגוריה השירות בפייבר

בחרו את הקטגוריה הכי מתאימה לגיג, כדי שהגיג שלכם יופיע במקום הנכון ביותר ויאפשר למשתמשים פוטנציאליים להגיע לגיג שלכם מהר יותר. בקטגוריות מסוימות פייבר תציע לכם גם תת קטגוריה לבחירה.

3. תגיות בפייבר

לרוב, משתמשים מחפשים באתר לפי מילות מפתח בשורת החיפוש, כאן נכנס תפקיד התגיות. בחרו תגיות רלוונטיות וטובות לגיג. נסו להיכנס לראש של הקהל שלכם, וחישבו באילו מילים הם ישתמשו כדי למצוא את הגיג שלכם. גם כאן, תוכלו להיעזר ולקבל רעיונות מתגיות של מתחרים.

4. מחיר השירות שאתם מעלים

תוכלו להציע שירותים מתקדמים ומורכבים יותר במחירים נוספים – רגיל, סטנדרט ופרימיום.

איך להעלות שירות או גיג לפייבר

בנוסף, הציעו למשתמשים אקסטרות לצד הגיג המרכזי. אלו מעין תוספות כגון, אספקה תוך כמה שעות ב-5$, מחקר נוסף, אפשרות לעריכה נוספת, הוספת קולות וכו'.

5. תיאור והדרכה על הגיג

דאגו לרשום פירוט מלא ואיפורמטיבי של השירות שאתם מציעים כדי שלא תקבלו בקשה להחזר כספי כי משתמש חשב שיקבל משהו אחר וכו'. ניתן לרשום עד 1,200 תוים ומומלץ מאוד להשתמש בכולם.

איך להעלות שירות או גיג לפייבר

שימו לב גם להטמיע בטקסט מילות מפתח טובות בתחום שלכם. בנוסף, ישנה אפשרות להוסיף מס' שאלות ותשובות, רצוי לכתוב כמה, כדי לתת למשתמשים מושג בסיסי של מה אתם מציעים ומה השירות כולל. גם כאן תוכלו להיעזר בתיאור שרשמו מתחרים דומים בגיגים שלהם.

6. דרישות שהקונה צריך למלא

מלאו את כל מה שהמשתמש צריך לספק כדי שאתם תוכלו לבצע את הגיג בצורה מוצלחת ומהירה. ​

איך להעלות שירות או גיג לפייבר

​באופן כללי, לאחר שמשתמש מזמין ממכם, נפתחת אפשרות לשליחת הודעות בין הקונה למוכר, אך רצוי שיהיה לכם את כל המידע כבר לפני, כדי שהעבודה תבוצע מהר ויעיל יותר.​​

7. גלרית תמונות

דאגו לשים כמה שיותר תמונות לגיג שלכם, מהסיבה הפשוטה שאנשים מתחברים יותר למה שויזואלי.

טיפים להעלאת גיג לפייבר

מומלץ גם לשים סרטון וידאו שיסביר או ימחיש את הגיג שלכם, מאחר ומוכח כי סרטון מביא ליותר המרות ועסקאות ומציג אתכם באור מקצועי יותר. לפי נתוני פייבר, סרטון יכול להעלות את סיכויי המכירה שלכם ב- 200%.

8. זמן ביצוע להשלמת שירות בפייבר

רצוי לספק את השירות מהר ככל שניתן אבל בגבול הסבירות. קונים רוצים את שירות מבוצע מהר ובאופן איכותי. אך אל תגזימו, אם למשל אתם מציעים שירות בניית אתר בוורדפרס, להציע זמן ביצוע של 24 שעות, יציג אתכם כלא מקצועיים.

9. בקשו פידבק מהקונה

סיימתם לתת שירות כלשהו ללקוח? בקשו ממנו להשאיר פידבק. יש לעשות זאת בצורה נעימה וכנה כמובן. כתבו הודעה ללקוח ושאלו אותו איך היה השירות שסופק, ועדכנו אותו שאם יש בעיות או שאלות, אתם תמיד זמינים עבורו. באותה הודעה, כתבו לו גם שאם אהב את השירות, תשמחו ותעריכו זאת מאוד אם יוכל להשאיר פידבק.

פידבקים חיובים, הם מדד חשוב כאשר קונה רוצה להזמין גיג בפייבר.

10. שתפו ברשת

היו פעילים ברשתות החברתיות, בקבוצות הפייסבוק, תגובות בסרטוני יוטיוב ופורומים בנושא הגיג שלכם. הגיבו לשאלות ופרסמו את השירותים שלכם מפעם לפעם. זה בהחלט יכול להקפיץ את החשיפה והמכירות בפייבר.



סיכום כסף מ- Fiverr

אז זה כל מה שיש לנו לספר לכם על איך עושים כסף מפייבר בעברית ב- 2022. אין בעיה להתחיל להעלות עוד היום, כמה וכמה גיגים (אתם גם ככה בבית בגלל הקורונה), כדי לנסות להבין מה יותר תופס ומה יותר רווחי ופשוט עבורכם. ככל שיהיו לכם יותר גיגים ביותר קטגוריות, כך תגדל החשיפה שלכם, אך אין זה חובה וניתן להתחיל גם עם אחד בלבד.

חשוב להבין שעשירים לא תהיו בהתחלה, בכל זאת מדובר ב-5$ (לפני הוצאות) לכל עסקה. אך ככל שמוכרים ונהיים ותיקים יותר בפייבר, מתקדמים יותר במנוע החיפוש שלה ומקבלים יותר חשיפה. מה שטוב הוא שברגע שיהיו באמתחתכם כמה הזמנות ופידבקים חיוביים, הדרך למעלה תהיה מהירה יותר וההזמנות לא יפסיקו להגיע.

עושים כבר כסף מפייבר? שתפו אותנו כאן למטה!

נתקלתם בבעיה , ספרו לנו ונשמח לעזור.


מקורות לנתונים שהוזכרו במאמר:

5,711 צפיות

רוצה לקבל את המדריך המלא לכסף באינטרנט ב- 2023? לאיזה מייל תרצה\י שנשלח לך אותו?

מעולה! המדריך מחכה לך במייל

bottom of page