top of page

קניית קישורים חזקים - להתקדם בגוגל במהירות

עודכן: 13 במרץ 2023

עד לפני כמה שנים קניית קישורים נכנסים שמפנים אל אתרי אינטרנט מבחוץ (Backlinks או כפי שמכנים אותם לעיתים פשוט "לינקים") הייתה נחלתם הבלעדית של חברות שפעלו בעיקר בשווקים בין לאומיים בתחומים שנויים במחלוקת, כמו למשל הימורים או פורקס (שם, החוקים על מה שאסור או מותר לעשות באינטרנט אינם בהכרח זהים לשלנו).


לאחרונה צצו גם בארץ מספר גדול יחסית של שירותים שכאלו. רבים מהם מבטיחים לרוכשים להתקדם במהירות בגוגל, במקום לעבוד במשך שעות ואף ימים על החלפות קישורים מתישות וניהול משא ומתן עם מקדמים אחרים.



האם קישורים עדיין חשובים כדי להתקדם בגוגל?

כן. בהחלט. גוגל אומנם נעשה הרבה יותר מתוחכם ויעיל מפעם בנוגע לכל מה שקשור בזיהוי איכות של טקסטים ובקשר הכללי שלהם לחיפוש שהמשתמש הקליד, אך הוא עדיין צריך להסתמך על הקשרים שבין אתרים שונים ברשת האינטרנט על מנת שיוכל להעריך בצורה מדויקת יותר עד כמה אתר הוא איכותי ופופולרי.

את זה הוא יכול לעשות עדיין בעיקר בזכות לינקים (לגבי שיתופים ברשתות חברתיות התשובה היא פחות ברורה).

אם אנחנו לוקחים בחשבון שהיכולת של גוגל להבין עברית באופן ספציפי היא פחות טובה מאשר שפות זרות, הרי שלקישורים יש תפקיד חשוב במיוחד בתחומים בהם יש הרבה מתחרים. במקרים האלו הם מהווים למעשה סוג של "שובר שוויון".

מסיבה זו, הלקוחות הפוטנציאלים כאן הם לא רק בעלי אתרים ("משתמשי הקצה"), אלא גם חברות קידום אתרים שמעוניינות לחסוך זמן ועבודה סיזיפית.



מהיכן רוכשים לינקים וכמה זה עולה?

כפי שכבר הבנתם, רכישת Backlinks היא פתרון מהיר ונוח עבור מי שלא רוצה להסתבך עם החלפות במקום. יש לציין שיש לא מעט מקדמים וחברות קידום אשר מנצלות את חוסר הידע של בעלי אתרים ומציעות להם החלפות שמתבססות על אתרים ישנים מאוד שכבר לא עומדים בסטנדרטים של גוגל. לדוגמה, אתרים לא מאובטחים או כאלו שלא מתאימים לגלישה מהסלולר.

לעומת זאת, אתרים שמיועדים כמקור לרכישה של לינקים, הם לרוב אתרים חדישים יותר שמושקעים בהם משאבים רבים מכיוון שהם משמשים כחלון הראווה של החברה המספקת את השירות.



יש שני מקורות עיקריים מהם ניתן לרכוש קישורים

  1. חברות קידום אתרים שמקימות אתרים מסוגים שונים וברמות שונות של איכות. היתרון כאן הוא שניתן לרכוש מספר גדול יחסית של לינקים בבת אחת מרשת של אתרים והמחירים נמוכים באופן יחסי. לעיתים פחות מ-200 ₪ לקישור אם קונים אותם ב"עסקת חבילה". התוכן ממנו יוצאים הלינקים לא חייב להיות סופר איכותי כמו זה בעמוד הבית של חברה גדולה, אבל עדיף שהוא יהיה באיכות סבירה, קריא ובאופן כללי כזה ש"עושה שכל".

  2. אתרים גדולים יותר כמו למשל מקומונים, פורטלים הפונים לקהילה מסוימת (הקהל הדתי או החרדי לדוגמה) וגם אתרי חדשות גדולים ברמה הארצית. היתרון המרכזי של האתרים האלו הוא שבעיני גוגל הם בעלי סמכותיות גבוהה יותר (Trust). מבחינת מחיר, לינקים שיוצאים מאתרים כאלו יהיו בדרך כלל יקרים יותר. אנחנו מדברים כאן על לפחות כמה מאות שקלים לקישור ולעיתים גם סדרי גודל של אלפי שקלים.


קידום אתר עם קישורים

אספקט נוסף שיכול להיות הן יתרון והן חיסרון נוגע לאיכות התוכן: מצד אחד, ככל שאתר הוא גדול יותר ותהליך הבקרה על התכנים הוא הדוק יותר, כך גם יהיה לטקסט אפקט שיווקי חזק יותר ויש סיכוי טוב שהאתר אליו מקשרים יקבל תנועה איכותית מהקישור עצמו ולא רק יתרון תחרותי בדירוגים.


מנגד, כתיבת תוכן איכותי דורשת זמן ומומחיות, ויש סיכוי גבוה שיהיה צורך לבצע מספר תיקונים על פי ההנחיות של העורך. ראוי לציין שזה לא בהכרח המצב בכל האתרים ויש אתרים שיסכימו להעלות כמעט כל תוכן גם אם הנגיעה שלו לנושא המרכזי של האתר ואפילו לקהל היעד היא רופפת.



רגע, אז מי כותב את התוכן?

כיום כמעט כל החברות בתעשייה מציעות גם שירותים של כתיבת תכנים על פי נושא האתר שלכם. אם האתר ממנו מיועדים לצאת הקישורים הוא אתר קטן, ייתכן שתוכלו לבחור בין מספר רמות של תוכן: תוכן פשוט (לעיתים נקרא גם "תוכן ל-SEO"), תוכן באיכות גבוהה יותר אותו כותבים אנשים שמגיעים מהתחום ולעיתים גם "תוכן שיווקי" שמתאים לאתרים הגדולים שהזכרנו.

ישנן גם חברות שמציעות חבילות משולבות של תוכן וקישור, אך אז כדאי לבדוק בשבע עיניים איזו רמה של תוכן אתם מקבלים.




למה פשוט לא לעבוד עם חברת קידום אתרים?

זוהי בהחלט אפשרות, אך לרכישת לינקים בנפרד יש מספר יתרונות בולטים:

  1. הלינקים אותם אתם רוכשים הם שלכם ולא מוסרים ברגע שאתם מפסיקים את הקשר עם חברת קידום האתרים.

  2. אתם לא כבולים לחברת קידום האתרים כספק הבלעדי שלכם.

  3. תהליך רכישת הקישורים הוא לרוב שקוף כמעט לחלוטין ואתם שולטים באופן בלעדי בקצב ההוספה שלהם (מיד נבין למה זה חשוב).

יש לציין שאין מניעה לבצע את הרכישה ולעבוד במקביל עם יועץ קידום אתרים או אפילו חברה שתטפל בעיקר באספקטים של תוכן, שיפור ביצועי האתר או הנחיה בנוגע לפרופיל הקישורים המומלץ.



קניית קישורים – עשה ואל תעשה

מאמר זה אומנם לא עוסק ספציפית ב-Backlinks Profile המומלץ לאתר, אך בכל זאת יש מספר דברים שחשוב לזכור:

  • בדקו את החברה ממנה אתם רוכשים בציציות – מי עומד בראש החברה? האם הוא ניהל קמפיינים של קידום אתרים? נסו לברר מי הלקוחות שלו ושאלו אותם האם הם מרוצים? קל מאוד להציג תוצאות שמתייחסות רק לתקופה קצרה, אך בניית קישורים הוא תהליך עם השפעה לטווח הארוך.

  • אל תתפשרו על אתרים שלא קשורים לתחום הנושא של האתר שלכם - כבר רמזנו על כך, אבל חשוב מאוד שהאתר שמציעים לכם יהיה ממוקד לנושא או מספר נושאים ספציפיים. אתרים שיש בהם כל מיני מאמרים שאינם קשורים אחד לשני הם סימן ברור לספאם וגוגל אף התייחס לכך באחד מעדכוני ה-Spam Links.

  • גוונו בטקסט המרכיב את הקישור – אל תשמשו רק במילות המפתח המדויקות אותן אתם רוצים לקדם. מדי פעם חשוב גם לעשות שימוש בביטויים דומים או נרדפים (לדוגמה, "צימר ליד חוף כינרת" ולא רק "צימר בכינרת").

  • בחרו במספר עמודי מטרה – חשוב לגוון גם בעמודי המטרה אליהם מובילים הלינקים. אם כולם יובילו לאותו הדף, הדבר ייראה חשוד בעיני גוגל.

  • בקשו לפרוס את הצבת הלינקים – הוספה בקצב קבוע נראית גם היא לא טבעית. בקשו לפרוס את ההוספה שלהם באופן רנדומלי על פני כל החודש או התקופה. באופן כללי הוספה של 2-3 קישורים דומים כל יום (בהנחה שיש לכם מספיק כסף לזאת) תתחיל להיראות מעט חשודה.


אם יש לכם מקורות אחרים ללינקים כמו החלפות סבירות, פורומים, תגובות בבלוגים (שלרוב מסומנים ככאלו שלא מעבירים "כוח" לאתר) שלבו גם אותם בדרך. לא כולם חייבים להיות באותה האיכות.


קניית קישורים לקידום אתר


עד כמה מהר קניית קישורים יכולה לקדם אותי ואיך אני אדע שזה באמת עובד?

קניית קישורים יכולה לתת אפקט מהיר יחסית תוך מספר חודשים, אבל אל תצפו לראות אותו כבר תוך מספר ימים: לגוגל לוקח זמן לסרוק את הרשת ולאמת שלא מסירים אותם במהירות. הדבר תלוי גם ברמת התחרות בתחום מכיוון שהמתחרים שלכם, במיוחד אלו שיש להם תקציב קידום גבוה, לא מפסיקים לעבוד.

כמו כן, מכיוון שקידום אתרים הוא תהליך דינאמי, חשוב לבדוק שמגמת העלייה בדירוגים נמשכת על פני זמן רב ואין ירידות פתאומיות או חס וחלילה הודעות על פעולות ידניות מגוגל אחרי מספר שבועות. דברים כאלו יכולים להעיד שהחברה איתה עבדתם "התפרעה" קצת יותר מדי או השתמשה באתרים באיכות נמוכה.

במקרה זה רצוי להפסיק עימה את העבודה ולבקש מיועץ חיצוני או חברת קידום אתרים שאתם סומכים עליה לבצע בדיקה.


לסיכום

רכישת לינקים היא אומנם פרקטיקה שעדיין יש בה סיכון מסוים, אך עבור אתרים בזירות תחרותיות או מי שהיכולת שלו לעשות זאת לבד מוגבלת למדי, מדובר בפתרון נוח וזמין. יחד עם זאת, לא היינו ממליצים למי שאין לו ניסיון פרקטי בקידום לעשות זאת לבד, אלא לפחות בחודשים הראשונים להיעזר למי שמגיע מן התחום.



המאמר נכתב באדיבות:


חברת Seo-Rush לקידום אתרים אורגני בגוגל


72 צפיות

רוצה לקבל את המדריך המלא לכסף באינטרנט ב- 2023? לאיזה מייל תרצה\י שנשלח לך אותו?

מעולה! המדריך מחכה לך במייל

bottom of page