top of page

איך למכור באיביי ולהרוויח כסף מהבית: 26 טיפים למכירה מוצלחת באיביי

עודכן: 26 במרץ 2022

העלתם מוצר למכירה באיביי? מזל טוב! כדי להתחיל להרוויח כסף מאיביי יש צורך ליישם טיפים ודרכי פעולה בכל הנוגע להתנהלות שלכם, מהעלאת המוצר ואפילו עד אחרי שהמוצר כבר הגיע לקונה. כל הפרטים בפנים.

טיפים וסודות למכירה באיביי

בכל 3.5 שניות, יש שראלי שמוכר מוצר באיביי. כן כן, שמעתם טוב כל 3.5 שניות (מקור: וואלה)!

חנות או משתמש מוכר באיביי יכולה להפוך בקלות להיות נכס דיגיטלי שמייצר לכם כל חודש הכנסה קבועה וגודלת. דרופשיפינג באיביי הוא לא תחום מורכב ברובו, אך כדי לייצר מכירות ורווחים יש כללים ואמצעי זהירות שאתם חייבים ליישם.

לכן לפני שאתם מעלים מוצר לאיביי, כדאי שתעברו על 23 הטיפים הבאים שכתבנו, על איך למכור מוצרים באיביי ואשכרה להרוויח כסף מהאינטרנט. מומלץ גם לעיין במאמר הקודם שלנו המסביר צעד אחר צעד איך מעלים מוצר למכירה באיביי בצורה נכונה ואפקטיבית.

כדי לעשות סדר בדברים, חילקנו עבורכם את הטיפים למספר תתי נושאים.

טיפים לדף מוצר באיביי

1. כותרת מוצר חזקה

באיביי יש למעלה מ-800 מיליון מוצרים וכ-250 מיליון קונים פעילים. אם אתם רוצים שהמוצרים שלכם ייחשפו ליותר קונים, בנו כותרת חזקה למוצר. בכותרת יש לכלול מילות מפתח הקשורות למוצר שאתם מוכרים ולהימנע ממילים מיותרות. רצוי להימנע גם ממילים מפוצצות מידיי, כגון best, great, special, וכו'. מניסיוננו זה ממש לא עושה רושם על הקונה, מבזבז לכם מקום בכותרת ולא משפר את אחוז המכירות. תוכלו להיעזר בכלי הבא – Title Builder, הנותן לכם הצעות למילות מפתח בהתאם לשם המוצר שהקלדתם.

טיפ קטן: אל תכתבו בכותרת שלכם מילים שלמות באותיות גדולות, זה לא מבליט את המוצר שלכם ואף לא מקדם אותו בתוצאות החיפוש של איביי, מספיק אות גדולה בכל תחילת מילה בלבד.

2. 12 תמונות טובות\איכותיות

תמונות הם חלק מאוד חשוב בתיאור המוצר, הלקוח רוצה לדעת מה הוא מזמין. כמה שיותר תמונות יספקו לו תחושת אמינות גבוהה יותר לגבי המוצר וכך הסיכויי למכירה עולה. בנוסף, מנוע החיפוש של איביי מדרג גבוה יותר מוצרים שמספקים יותר תמונות (12 זו המכסה). טיפ קטן: טרם העלאת התמונות, העתיקו את כותרת המוצר שלכם והדביקו אותה בשמות הקבצים של התמונות - זה תורם לקידום של המוצר בגוגל, כאשר גולש מחפש אותו.

3. מפרט מוצר - Item Specifics

מנוע החיפוש של איביי מדרג גבוה יותר מוצרים שנותנים תיאור מלא ואינפורמטיבי כמה שיותר על המוצר שלהם. מה שנקרא ה- Item Specifics. הקפידו למלא כמה שיותר פרטים על המוצר שאתם מוכרים, כגון, מידות, משקל, חומר, פיצ'רים מיוחדים וכו'.

מילוי פרטי המוצר באופן אינפורמטיבי

4. שימוש במוטיבים שמשדרים אמינות

השתמשו בסימנים או סמלים על מנת לתת לקונה שלכם תחושת בטחון ואמון גבוהה יותר כאשר הוא צופה במוצר שלכם. לדוג'- אנו מקפידי להוסיף תו אמון לתמונה הראשית לכל מוצא שאנחנו מעלים לאיביי (עריכה פשוטה בפוטושופ).

זה מספק לקונים תחושת אמון ובטחון שהמוכר עומד מאחורי המוצר שלו ושמדובר במוצר איכותי. בנוסף, זה מבליט את המוצר בתוצאות החיפוש (בתמונה, מצד שמאל למעלה).

תו אמון למוצר באיביי

5. בדקו שהליסט שלכם הוא Mobile Friendly

ביוני 2017 וכחלק מלמידת ההתנהגות הצרכנית של הקונים, איביי החליטו להסיר מוצרים שאינם מותאמים לצפייה בסמארטפון. לכן חובה, לוודא שדף המוצר שלכם מותאם לפלאפון. איך בודקים האם הליסט תואם למובייל? בדף עריכת המוצר, האפשרות מופיעה ממש מעל ה- Item Description, מצד ימין - Mobile Friendly Checker.​​​​​​

בדיקה האם עמוד המוצר מתאים למובייל

6. העלו מוצרים ב-Good Til Cancel

מומלץ להעלות מוצרים בדרך זו ולא לתקופה מוגבלת, שכן כך נשמרת לכם היסטוריית המכירות. קונים מעדיפים לקנות מוצרים כאשר הם רואים שהמוצר כבר נקנה בעבר – זה משדר להם אמינות. בנוסף, דאגו לרשום שיש לכם רק יחידה אחת במלאי, כדי ליצור מעין תחושת חוסר במלאי שידרבן את הקונה לבצע רכישה על מנת לא לפספס את המוצר.

היסטוריית מכירות באיביי


טיפים למכירה באיביי

7. שירות לקוחות מצויין

העניקו שירות לקוחות מקצועי, אמין וזמין. מעבר לעובדה שהלקוח ירכוש לכם כבוד, דעו כי איביי מנטרת את כל הפעילות שלכם באתר, כולל תוכן ההודעות בין קונים ומוכרים. אם תספקו שירות אמין, תפתרו בעיות ללקוחות, תהיו מנומסים ותענו לשאלות קונים במהירות תקבלו דירוג גבוה יותר באיביי והמוצרים שלכם ייחשפו ליותר קונים. איביי רוצה לשמר את המוכרים האיכותיים שלה.

8. ספקו מדיניות החזרת מוצרים רחבה

הקפידו לרשום מדיניות החזרת מוצרים תקינה. תחושת האמון והביטחון שיש לקונה כאשר הוא יודע שאם יש בעיה עם המוצר הוא יכול להחזיר אותו היא חשובה (בדרך כלל רצוי מדיניות החזרה עד 30 יום). בנוסף איביי תדרג אתכם גבוה יותר.

9. כלים ותוספי איביי

אל תפחדו להשתמש בכלים חיצוניים או פנימיים של איביי, שיעזרו לכם להתנהל ולמכור יותר מוצרים. אי אפשר לנהל חנות מצליחה באיביי ללא עזרתם של כלים שיחסכו לכם זמן, הוצאות ויסייעו למצוא יותר מוצרים ולהרוויח יותר. הנה רשימה של 6 כלים מומלצים למכירה באיביי שכל דרופשיפר צריך שיהיה לו.

10. לא להתבייש לבקש פידבק חיובי

אל תשכחו לבקש מהקונים שלכם פידבק חיובי על הקנייה, זה תורם רבות לדירוג באיביי. מה עושים כדי לקבל פידבק חיובי באיביי, מהקונה?- שילחו הודעה לקונה מיד לאחר המכירה (מעין אישור עסקה ותודה על הקנייה), שלחו את המוצר מהר, ומספר ימים לאחר שהמוצר הגיע לקונה, שילחו הודעה נוספת השואלת האם המוצר הגיע אליו כראוי ואם כן בקשו פידבק חיובי בנימוס. הכנו לכם תבנית הודעות שירות לקוחות. תוכלו להעתיק את הנוסחים ולהשתמש כמה שתרצו.​

סימון משלוח עולמי חינם

11. משלוח מהיר וחינמי

רצוי לספק משלוח מהיר וחינמי ללקוח. מרבית הקונים האמריקאים באיביי רוצים את המוצר שלהם מהר ותוך כמה ימים. לכן, רצוי לאתר ספקים אשר דואגים לשילוח מהיר של המוצר (1-10 ימים). בנוסף, כאשר קונים מחפשים מוצר באיביי, הרוב מסננים מוצרים ובוחרים לפי פרמטר של משלוח חינם. על כן, תדאגו לסמן משלוח חינם ולתמחר את המוצר שהעליתם בהתאם.

12. לא לשכוח מחקר שוק

בדקו מה חם היום, מה אנשים קונים, טרנדים חמים, איזה נישות מתפתחות קיימות ואיזה מוצרים לדעתכם יימכרו. תוכלו להיעזר באתר WatchCount המספק נתונים על כמות החיפושים והמכירות בהתאם למילת מפתח שתחפשו.

13. הכינו רשימת תפוצה עם המיילים של הקונים שלכם

אם קונה רכש ממכם פעם אחת, הוא יהיה יותר פתוח לרכוש ממכם בשנית. אך כיצד מגיעים לקונה מבלי להציק לו בהודעות באיביי? אתרו את כתובת המייל של הקונה (הכתובת מופיעה במייל שקיבלתם מפייפאל על קבלת תשלום מהקונה). בעזרת רשימת המיילים תוכלו להכין ניוזלטר עם מוצרים חדשים בחנות ולשלוח לקהל הלקוחות שלכם. לחילופין תוכלו להקים קמפיין ממומן בפייסבוק המפולח לקהל הלקוחות שלכם בהתאם לרשימת המיילים.​

מציאת מייל הקונה שלכם באיביי

14. זיכוי כספי

אם לקוח מתלונן שהמוצר לא הגיע בזמן או לא הגיע בכלל, ספקו פתרון מיידי בדמות זיכוי כספי או מוצר חלופי בהסכמת הלקוח. אל תתנו לקונה שלכם להמתין ולזעוף פנים, זה יתנקם בכם אחר כך. כמו שכבר אמרנו, איביי מנטרת את כל מה שקורה באתר והיא מודעת לפעילות המוכרים שלה. בנוסף, הלקוח ירכוש לכם כבוד על פתרון הבעיה באופן מיידי, ומחווית קנייה גרועה עוד תזכו בפידבק חיובי ממנו. לכן אל תפחדו לתת זיכויים כספיים ואל תתקמצנו.

15. וותרו על האגו

שימו את האגו שלכם בצד. הלקוח תמיד צודק וגם כשהוא לא צודק הוא צודק. אל תחפשו להיות צודקים תמיד, תהיו חכמים. המערכת של איביי בנויה על כך שלקונה יש הרבה כוח ביד. אם הלקוח מתלונן שהמוצר תקול ומצרף הוכחה, זכו אותו מייד. אל תחפשו קיצורי דרך – החזר חלקי וכדו'. אם המוצר הגיע באיחור, תנו ללקוח פיצוי. פידבק חיובי תורם המון לדירוג חשבון המוכר. פידבק שלילי יכול להרוס חשבון מוכר חדש או להחזיר חשבון ותיק שנה אחורה. התייחסו לקונים שלכם, כמו שאתם הייתם רוצים שיתייחסו אליכם בתור לקוחות.

טיפים לתחילת הדרך באיביי

16. עבודה עם ספקים אמינים

ישנם מאות אלפי ספקי מוצרים אי שם ברחבי העולם. אבל את האיכותיים והמקצוענים שבהם, שאיתם כדאי לעבוד ולטפח חנות איביי מצליחה צריך לבחור בפינצטה. אל תתפתו לספקים שמציעים לכם מחירים אטרקטיביים. המחיר הוא לא הכל, בדקו טוב את איכות המוצר, את שירות הלקוחות ומדיניות ההחזרות של הספק. אתם לא רוצים להיתקע אחר כך עם לקוחות שמתלוננים על המוצרים שלכם – זה יכול להיות הרסני לחשבון.

17. מוצרים בעייתים

בתור התחלה לא היינו ממליצים להעלות מוצרי חשמל וביגוד עם מידות. מוצרי חשמל נוטים להתקלקל (אלא אם כן אתם מאמינים שהספק שלכם סופר איכותי) ובגדי לבוש סובלים מהחזרות עקב טעויות במידות. אתם לא רוצים להתחיל את הדרך באיביי עם קייסים פתוחים על החזרות ומוצרים תקולים. בנוסף, דעו כי איביי אוסרת על מכירת מוצרים שונים כגון, נשק, טבק, אלכוהול, סמים וכו'. (עיינו בדף המוצרים האסורים למכירה באיביי).

18. צבירת פידבקים

כשמתחילים למכור באיביי יש מגבלות על מספר המוצרים וסכום המוצרים שניתן להעלות. בנוסף, איביי דוחקת אתכם לתחתית תוצאות החיפוש, הרי אתם לא מצפים שיתנו לכם עדיפות על מוכרים ותיקים עם עשרות ואלפי מכירות נכון? היא בוחנת כל מהלך שלכם, ולא נותנת לכם חשיפה גבוהה לקונים וזאת כדי להימנע ממוכרים בעייתיים ורמאים.

רק לאחר שתצברו כמה עסקאות מכירה טובות ותקבלו פידבקים חיובים, תתחילו לעלות בשרשרת. לכן, אם אתם מתקשים בהתחלה נסו להעלות מוצרים במחירים זולים במיוחד, עד כדי הפסד, וזאת רק כדי לצבור כמה פידבקים באמתחתכם, שירימו אתכם קצת למעלה בדירוג.

19. מה לא למכור באיביי

אל תמכרו מוצרים שאתם לא מאמינים בהם. אם אתם חושבים שבתור קונים לא הייתם מזמינים מספק מסוים, אל תעלו מוצרים שלו. אם המוצר לדעתכם לא איכותי, אל תעלו אותו. אתם צריכים להאמין במוצר ולמכור אותו. הייתם קונים מוצר ממוכר שחושב שהספק או המוצר לא טוב?

20. יצירתיות זה שם המשחק

השוק רווי במתחרים רעבים שגם רוצים להרוויח כמוכם, נסו למצוא את הבידול שלכם ואת מה שמייחד אתכם ושאלו את עצמכם מה אני יכול לתת לקונה כדי שיעדיף להזמין ממני. זה יכול להיות מחיר זול יותר, אולי חבילה של כמה מוצרים, מתנה קטנה בתוספת למוצר, דף מוצר איכותי ומזמין וכו'.

תחרותיות גבוהה בענף הדרופשיפינג

21. מוצרים בנישה מוצלחת

"תפסו" נישה חמה בתחילת דרכה, ומכרו מוצרים קשורים אליה. זהו לא תהליך פשוט, ויש לזהות את הטרנדים בחברה ובשוק. לדוג', עם כניסתו של דולנד טראמפ לקמפיין הבחירות בארה"ב, מס' מוכרים זיהו את הפוטנציאל והחלו להעלות מוצרים שקשורים לטראמפ. מיותר לציין שהחנות שלהם מכרה כמות ענקית של מוצרים שכן היה מדובר בנישה חמה ואקטואלית במיוחד!

או למשל כל נושא הקורונה, אם יש לכם ספק של מוצר קשור כמו מסיכות, ערכות לבדיקה עצמית, אלכוג'ל וכו' - זה הזמן למכור וכמה שיותר.

22. מספרי מעקב

רצוי לעבוד עם ספקים ששולחים את המוצרים עם מס' מעקב. אם הלקוח יתלונן יום אחד שהמוצר לא הגיע, מס' המעקב יכול להיות הראיה היחידה שלכם לכך שהמוצר סופק לכתובת. כמו כן, לא לשכוח להעלות מס' המעקב למערכת של איביי ולדווח ששלחתם את המוצר.

23. קאשבק

קאשבק זהו החזר כספי של כמה אחוזים על רכישה שביצעתם באתר מסוים. אתרי הקאשבק מרכזים תחתיהם אין ספור אתרי שופינג, וכל שאתם צריכים לעשות הוא לעבור דרך אתר הקאשבק כדי לבצע רכישה עבור הלקוח שלכם כדי לזכות בהחזר כספי מסוים שייצבר בחשבונכם. שימוש באתר קאשבק יכול להגדיל את הרווחים מהמכירות שלכם באיביי ולכן הכרחי לכל סוחר באיביי. אתר Rakuten מעניק אחוזים גבוהים ומציע מגוון רחב של חנויות, מומלץ לעשות בו שימוש.

24. חגים הם זמן אהוב על קונים באיביי

מומלץ להתעדכן בלוח שנת ארה"ב בדבר כל החגים של האמריקאים. כידוע, תקופות החגים הם הזמן שבו יש הכי הרבה קניות באינטרנט ולכן עלינו להכין את מלאי המוצרים שלנו בהתאם לחג שמתקרב כדי למשוך אלינו כמה שיותר קונים. אם אתם מוכרים לקהל במדינה אחרת, בדקו את מועדי החגים של אותה מדינה והיערכו בהתאם.

עמלות ועלויות במכירות באיביי

25. חישוב עמלות

דעו מהן ההוצאות שלכם. כאשר מעלים מוצר לאיביי, עליכם לתמחר את המוצר כך שיישאר בידכם רווח מסוים. נפרט בקצרה את העמלות העיקריות- א. עמלת איביי- איביי גובה בין 9-10% עמלה על מחיר המכירה. תוכלו לחשב במדוייק את העמלה במחשבון העמלות של איביי. ב. עמלת פייפאל – פייפאל גובה 4.4% מן העסקה + 0.3 סנט עמלה קבועה.(שהם בערך 1.2 שקל). ג. מסים- ישנם אתרי ספקים בארה"ב אשר ידרשו מכם מסים עבור המוצר שאתם מזמינים ללקוח בהתאם למדינה בה הוא מתגורר (חשוב לציין כי עניין זה מתייחס לדרופ בארה"ב- בה יש מגוון מדינות הגובות מס על המוצרים). תוכלו להיעזר במפה הבאה על מנת לדעת כמה מס גובה כל מדינה.​​

מפת המסים של מדינות ארהב
מפת המסים של ארה"ב לפי מדינות

26. חישוב עלויות המכירה

ודאו כי אתם מודעים לכל ההוצאות בטרם העלאת המוצר לאיביי, כך שלא תצאו נפסדים ממכירה. בנוסף לעמלות של איביי ופייפאל שפורטו לעיל, ישנן עלויות נוספות כגון-, מסים במידה ויש, עמלת כרטיס אשראי (אם אתם עושים דרופ מאמזון או עליאקספרס), תשלום על תוכנות אם אתם משתמשים וכו'.



סיכום טיפים למכירה באיביי

מסחר בשיטת הדרופ-שיפינג יכול להניב לאנשים הכנסה נוספת מהאינטרנט, אך יש לזכור כי אין מדובר בעבודה "קלה" ויש צורך ביישום כללים רבים, השקעה רבה של הזמן שלכם על מנת לאתר את המוצרים החמים ולשפר את דפי המכירה שלכם וכן סבלנות. לכל שאלה, בעיה או דעה מוזמנים להגיב כאן למטה ונשמח לענות בהתאם.


כותב המאמר הינו סוחר מצליח באיביי, ברמת טופרייטד סלר ובשנה האחרונה הגיע למחזור מכירות של כ-15,500 דולר בחודש.

כותב המאמר הינו מוכר טופ רייטד באיביי


5,510 צפיות0 תגובות

רוצה לקבל את המדריך המלא לכסף באינטרנט ב- 2023? לאיזה מייל תרצה\י שנשלח לך אותו?

מעולה! המדריך מחכה לך במייל

bottom of page