top of page

6 רעיונות לפתיחת עסק אינטרנטי בהשקעה נמוכה או אפסית

עודכן: 3 בפבר׳ 2022

הקמת עסק בישראל יכולה להיראות לעיני המתבונן כהר של פעולות ומשימות שצריך לבצע ועלויות שיש לשלם. עם זאת, פתיחת עסק אינטרנטי היא משהו שונה לחלוטין. הנה 6 רעיונות לעסקים אינטרנטיים שאפשר להתחיל לבצע עוד היום.

רעיונות עסקיים בהשקעה נמוכה

כיום, ישנם עשרות אפשרויות להקמת עסק אינטרנטי, שאינן דורשות סכומים גבוהים וזמן בלתי נדלה להשקעה, או אפילו שתתפטרו מהעבודה שלכם כשכירים. לא כל העסקים, צריכים לנהל מלאי, מחסנים ותחזוקה פיזית שוטפת.

הרעיונות שאספנו לכם מצויינים להתחלה, אינם דורשים סכומי השקעה גבוהים ואפשר גם לנהל אותם מבלי להשקיע את כל החיים שלכם בזה.

אבל, וזה אבל גדול, הם גם לא מבטיחים כסף מהיר, רגל על רגל או עבודה של שעה ביום על ערסל בקופנגן. עדיין צריך לתת מעצמכם, להוציא כסף, לצאת מאזור הנוחות שאתם רגילים אליו, להשקיע זמן ומאמץ ולפעמים גם לספק שירות לקוחות מצויין.

הנה הם 6 רעיונות לעסק אינטרנטי, בהשקעה נמוכה שיכולים להניב הכנסה נוספת או עיקרית

1. דרופשיפינג

מאז ומעולם כשהיינו רוצים למכור מוצר, היינו צריכים לבצע תהליך ארוך ויקר שמורכב בדרך כלל מהשלבים הבאים:

ייצור או ייבוא של המוצר ⏪ אחסון ⏪ שיווק ⏪ מכירה ⏪ אריזה ושילוח ⏪ שירות לקוחות שוטף.

כיום התהליך עדיין קיים, אך מעטים מאוד משתמשים בו, עקב העלויות הרבות בדרך.

בדרופ-שיפינג אנחנו מסירים את השלבים שעולים ים כסף, ומתמקדים באלו שכמעט ולא עולים כלום. מה הכוונה? מוצאים ספק עם מוצר מצוין ומשווקים אותו (לרוב אפילו בחינם) באחת מהפלטפורמות הרבות שהרשת מציעה. רק לאחר מכירה וכשקיבלנו כסף מלקוח, אנו נעביר את ההזמנה לספק שלנו, שידאג לכל השילוח והאספקה של המוצר לקונה. כל שנותר הוא לדאוג לשירות הלקוחות ונותרנו עם רווח בלי השקעה רבה. לעיתים בלי השקעת כסף בכלל.

איזה פלטפורמות מאפשרות להעלות מוצרים למכירה בחינם? איביי, אמזון, אטסי – לא חסר. רוצים לקחת את זה יותר רחוק? תוכלו גם לעמול על בניית חנות אינטרנטית משלכם, של מוצרי דרופשיפינג.

איך לדעת עם איזה ספק לעבוד ואיזה מוצר בכלל למכור?

ובכן, זו שאלה לא פשוטה. מציאת ספק איכותי, עם מוצר עוד יותר איכותי ומבוקש, היא מלאכה מורכבת. דעו כי כמות הספקים הקיימת בארץ ובעולם היא בלתי נגמרת ויש לכם אפשרות לעבוד עם כל אחד מהם אם רק תיצרו איתו קשר. תוכלו גם לאתר מוכר בפייבר שימצא לכם ספק איכותי בהתאם לפרמטרים שתקבעו לו.

ישנם גם מגוון כלים באינטרנט למדידת ביקושים וטרנדים של מוצרים ונישות שונות, כמו Google Trends אבל השכל הישר, החוש העסקי והיכולת לזהות הזדמנויות הם מנשמת אפו של כל דרופשיפר.

דרופשיפינג היא דרך מעולה ויחסית פשוטה לבדוק את הבשלות שלכם במכירת מוצרים באינטרנט לפני שאתם פותחים עסק עצמאי של ממש (עם מוצרים משלכם למשל). כך גם ניתן לבדוק האם יש ביקוש למוצר מסויים מבלי שהשקעתם כסף רב או בכלל.


2. דרופשיפינג מקומי

בשונה מהאופציה הקודמת, כעת נחפש חנות בארץ שאין לה נוכחות ברשת (כן כן יש עדיין כאלה) או כזו שלא מוכרת באיביי\אמזון ונדרשפ את המוצרים שלה בעולם. זהו תחום עולה בשנתיים האחרונות בו ישראלים רבים פונים לעסקים מקומיים (ולהיפך) ומציעים להם אפשרויות חשיפה בינלאומיות. כמובן שתצטרכו לעשות מחקר שוק רציני ולבדוק האם יש ביקוש למוצרים הללו בטרם תתחילו להשקיע מזמנכם.

3. עיצוב ומכירה של הדפסים (PRINT ON DEMAND) על מוצרים

הרעיון הבא דומה מאוד לדרופשיפינג, עם טוויסט קטן בעלילה – אתם אלו שמעצבים ומתכננים את המוצר. היתר זהה לחלוטין, הספק ייצר לכם את המוצר ויישלח אותו ללקוח. הדגש כאן הוא על קריאייטיב ויצירה של משהו מקורי.

זה יכול להיות כמעט הכל, חולצות, כובעים, קייסים לפלא, תיקים, כוסות וכו' וכו'. הם כולם נתונים לחסדי היצירתיות שלכם. אז בין אם יש לכם כישרון ציורי או ניחנתם בכשרון בכתיבת סלוגנים ומשפטים מושכים ו"ממים" נפוצים, בתהליך דיי מהיר וקצר תוכלו להטביע את זה על כל מוצר שתבחרו ולנסות למכור אותו לכל המעוניין.

זכרו, אתם לא משלמים דבר, עד שיש לכם מכירה. לא עולה לכם כסף לצייר או לעצב חולצה – הפלטפורמה ניתנת בחינם.

אין לכם את היכולות לצייר? זו ממש לא הבעיה, ניתן להשכיר בעבור כמה דולרים מעצב או גרפיקאי מפייבר שיעשה בשבילכם את כל העבודה. רק הציתו בו את הרעיון המבוקש במילים.

לאחר שעיצבתם וסיימתם את המוצר, תוכלו להעלותו למכירה באיביי או אמזון. לחילופין תוכלו להפיצו בקרב קהל העוקבים שלכם באינסטגרם או הפייסבוק או למכור אותנו בחנות שופיפיי שתקימו. מה שמדהים הוא שיש פלטפורמות שמתממשקות אוטומטית עם שופיפיי, כך שלאחר שעיצבתם מוצר, בלחיצת כפתור תוכלו להעלותו לחנות המקוונת. הכל תלוי בכם.

מה שכן, רצוי להזמין יצירה אחת אליכם הביתה, כדי לבחון את איכות המוצר. זה סתם מבאס שלקוח יזמין ממכם ובסוף יתלונן על האיכות הרעועה ויבקש את כספו בחזרה.

הנה 2 הפלטפורמות המובילות שעיצוב ובניית המוצר היא חינמית לחלוטין, אתם מתחילים לשלם רק ברגע שיש הזמנות.

א. Printify

ב. TeeSpring

מכירת הדפסים על מוצרים

4. השיקו ספר דיגיטלי או HardCopy

בגדול ספר הוא גם מוצר שאפשר למכור, בין אם דיגיטלי או בין אם עותק קשיח. בעידן של היום, ניתן ליצור אחד כזה ולהפיצו בצורה מאוד נוחה ופשוטה.

ספרי בישול, העצמה אישית, קומיקס, שירה, ילדים, אלבומים, רומנים, אירוטיקה וכו', אם יש לכם את הידע ויכולת הכתיבה, ייצור הספר עצמו הוא המלאכה הכי פשוטה בתהליך.

קוראים לזה Print On Demand והיא דרך בטוחה ויעילה לבדיקה האם יש לכם את זה, לפני שאתם משקיעים כספים רבים בהוצאה לאור וחנויות וכדו. כאן גם יש לכם שליטה על העיצוב, הנראות ודרך השיווק.

2 פלטפורמות מצויינות לכך הן –

א. Blurb

ב. Lulu Express

אלו מעניקות לכם את האפשרות ליצור, להזמין ולהפיץ ברחבי העולם ספרים דיגיטלים או אמיתיים. אם הקהל שלכם הוא ישראלי בלבד, שווה לחפש בית דפוס קטן בארץ ולבדוק מחירים.

עדיין צריכים מימון ראשוני כלשהו? לא בטוחים אם יהיה לזה ביקוש? תשאלו בקבוצות הפייסבוק המתאימות, הרימו קמפיין מימון המונים ושאלו חברים קרובים. האופציות לבדיקה האם יש ביקוש למשהו שאנחנו רוצים ליצור, קיימות בחוץ וניתן לקטוף אותם ללא בעיה.

השקה של ספר יכולה להיות דרך מעולה להפוך את הבלוג הקיים שלכם לרווחי. צריך רק להתחיל ולנסות.

5. בנו מוצר דיגיטלי מנצח

בשונה ממוצרים פיזיים, להם אנחנו צריכים לדאוג לייצור\ייבוא, תחזוקה, אחסנה ושילוח, מוצרים דיגיטליים הם ייחודים כיוון שאנו חותכים את מרבית העלויות המאפיינות את רוב העסקים. לא רק זו, אנחנו יכולים גם למכור אותם כמה פעמים ובמחיר גבוה וליהנות מרווח נקי יותר.

המפתח להצלחה טמון בהבנה של מה הופך מוצר דיגיטלי למנצח.

מבחינתנו הוא צריך לעמוד ב- 3 פרמטרים:

א. רלוונטיות – המוצר צריך לעניין קהל מסוים שיכול להביע בו עניין.

ב. מחיר – המחיר צריך להיות משתלם ללקוח כך שהרווח שלו מן המוצר ב-12 החודשים לאחר הרכישה יהיה גבוה מהעלות. (שימו לב שרווח הוא לא רק כסף, אלא גם הנאה, לקוחות חדשים, חשיפה וכו').

ג. ערך - המוצר צריך לתת ערך ממשי ללקוח. הוא צריך ללמד אותו משהו חדש, או להעניק לו כלים לשינוי תחום מסוים בחייו או לתרום להתקדמות שלו. או שאולי הוא דרוש לפרויקט מסוים (למשל מנגינה או שיר לסרטון תדמית).

דוגמאות למוצרים דיגיטליים

מוצר דיגיטלי יכול להיות מוזיקה, מדריכים כתובים או מוסרטים, קורסים, תמונות, סרטונים, תבניות עיצוב, פלאגינים וכדו'. כל מוצר שיכול לתת ערך מוסף לקהל כלשהו ברשת.

המכירה עצמה יכולה להתבצע באין ספור פלטפורמות ונמנה רק את חלקן כדוגמאות:

  1. תמונותדיפוזיט פוטוס.

  2. מוזיקה – מוזיקה ומנגינות לקמפיינים דיגיטלים – Envato Market או Tunecore.

  3. סרטונים – סרטונים לעסקים, פרסומות וקמפיינים דיגיטלים – אנווטו מרקט, vimeo וכו'.

  4. קורסים מוסרטים - Udemy, קורסיסט, סקולילנד, רב מסר- Schooler.

  5. פלאגינים – וורדפרס, Envato מרקט, WIX.

  6. קורסים וספרים כתובים – AMAZON, דפי נחיתה עצמאיים.

לכל מוצר דיגיטלי, ניתן גם ליצור קשר עם בלוגים או אתרים קיימים ולהציע להם שיתוף פעולה בעבור מכירת המוצר דרך הקהילה. נתאר לכם דוגמא אמיתית- לאחרונה פנה אלינו משתמש שיש לו קורס על מכירה באמזון והציע לנו שיתוף פעולה, בו אנחנו נשים את הקורס למכירה בבלוג שלנו ונתחלק ברווח. לאחר שבדקנו את הקורס, ראינו שהוא לא ברמה מספקת וישנו מידע חינמי רב ברשת שעולה בכמה מידות על הקורס ולכן סירבנו בנימוס. עם זאת, במידה והקורס אכן היה עומד בדרישות שלנו, המוכר היה נהנה מכמות הכניסות לאתר שלבטח היו מספקים לו מכירות ואנחנו היינו מתחלקים ברווח. יש לכם מוצר דיגיטלי מנצח? דברו איתנו, אולי נשתף פעולה.

שימו לב שזה רשימה קטנה ומצומצמת, ישנם עוד מאות ואלפי מקומות למכירה של מוצרים דיגיטלים והאתר שלנו לא יעמוד בכמות המילים כדי לתאר זאת 😊.

6. מכרו שירותים שאתם יודעים לבצע

בין אם אתם כותבי תוכן, מתכנתים או אפילו צלמים ומאמני כושר, כל נותן שירות יוכל להקים עסק באינטרנט, בהשקעה סופר נמוכה, למכירת השירותים שלו. ניתן לעשות זאת לצד עבודתכם כשכירים או לקפוץ למים ולהיות לגמרי עצמאים.

מאמן כושר יוכל למכור תכניות אימונים, מדריכי כושר, ותפריטי תזונה באמצעות בניית דף נחיתה או במכירה בפייבר.

כותב תוכן יוכל להציע את שירותי הכתיבה שלו ב- Xplace, קבוצות בפייסבוק או באתר "התוכניסטים" או למכור תבניות מובנות של דפי מכירה למשל.

מתעסקים במשאבי אנוש? גיוס עובדים? פתחו פרופיל בפייבר או פלטפורמה מתאימה אחרת והציעו את שירותכם בכתיבת קורות חיים. תתפלאו, הרבה אנשים מוכנים לשלם על זה ומשתמשים רבים כבר פיתחו הכנסה עיקרית ממתן שירותים כאלה.

עסקים אינטרנטיים מתפתחים בקצב מהיר

בזכות הטכנולוגיה של היום, חופש המידע, פשטות השילוח והקלות בה ניתן לחקור ולבדוק רעיונות באינטרנט, נהיה פשוט, יעיל וזול יותר לפתוח עסק אינטרנטי ולהתחיל למכור מבלי להוציא יותר מידי כסף.

כך, אנחנו יכולים לעשות מה שאנחנו הישראלים הכי אוהבים, להוציא כמה שפחות ולהרוויח כמה שיותר. או לחילופין להרוויח קצת מהצד, מבלי להתחייב יותר מידי.

ישנם מגוון דרכים למכור מוצרים ושירותים, והדרכים שצוינו למעלה הם רק חלק קטן מכך. אז אם עד היום הרעיון של פתיחת עסק בישראל היה מאוד רחוק ממכם, עקב העלויות הרבות והסיכון הרב, הרי שכדאי להכיר את האופציות שציינו למעלה.

התחלתם עם אחת הדרכים? יש לכם שאלה? שתפו אותנו כאן למטה.

מחפשים הזדמנויות עסקיות

4,850 צפיות

רוצה לקבל את המדריך המלא לכסף באינטרנט ב- 2023? לאיזה מייל תרצה\י שנשלח לך אותו?

מעולה! המדריך מחכה לך במייל

bottom of page