top of page

הגדלת מכירות אונליין: 30 טיפים איך להגדיל את המכירות בחנות האינטרנטית

התחרות בענף המכירות באונליין רק מתפתחת וצומחת וכל בעל עסק רוצה להרוויח מהשוק העצום הזה. במאמר הבא נסקור 30 טיפים איך להגדיל מכירות אונליין בחנות כדי להכפיל את ההכנסה שלנו.

איך להגדיל מכירות אונליין

מזל טוב! סוף סוף הגשמתם את חלומכם ופתחתם את החנות האינטרנטית שתמיד רציתם. אז בין אם אתם מוכרים מוצרים שייבאתם מחו"ל, מוצרים שייצרתם או שמא אתם עושים דרופשיפינג, אין ספק שהייתה זו דרך ארוכה עד שהצלחתם להקים את החנות, להכניס לתוכה את כל המוצרים ולהחזיק אותה באופן שוטף. ההשקעה הכספית, קניית המלאי, בניית חנות אינטרנטית ועיצובה, קניית פרסומות, הפצת החנות לכל מי שרק אפשר, הזמן הרב שהשקעתם – כל זה מאחוריכם! ובהחלט מגיעה לכם טפיחה על השכם. 👏

היעדים של מכירות בחנות אינטרנטית

לא משנה אם החנות שלכם מכילה מוצר אחד או אלפי מוצרים, המטרה הראשונה שלנו בחנות מקוונת היא למכור כמה שיותר מוצרים וברווח. כדי להשיג את זה עלינו לעמוד ב-2 יעדים:

א. איך להביא תנועה רבה של משתמשים לאתר

ב. איך לגרום לכל מבקר שנכנס לאתר, אשכרה לקנות! (מה שנקרא CRO - Conversion Rate Optimization)

אינפוגרפיקה על נטישת עגלות בחנויות אונליין

במאמר הבא, נתרכז ביעד מס' 2. יש הרבה אלמנטים ופיצ'רים שתמיד אפשר לשנות ולשפר אשר יגדילו את המכירות של החנות הוירטואלית שלכם, אפילו אם כמות הגולשים תישאר זהה. כלומר, גם אם מלא מלא אנשים נכנסים לאתר, זה לא עוזר לנו אם הם לא ביצעו רכישות נכון?


מה אחוז ההמרה הממוצע לחנויות אינטרנטיות?

נכון לפברואר 2023, אחוז ההמרה הממוצע של חנויות וירטואליות עומד על 1.64%. (מקור: Oberlo) זה אומר שאם 100 גולשים נכנסים לאתר שלכם, רק 1 או 2 גולשים יבצעו רכישה. נשמע קשוח? זה אכן כך, אבל תמיד יש מקום לשיפור וכל הזמן אפשר לבצע מהלכים ופעולות שיגדילו את הסיכוי שהגולש יהפוך ללקוח משלם והחנות שלנו תהיה מעל הממוצע.


לתהליך הזה קוראים שיפור יחס ההמרה (CRO) וכל בעל חנות אינטרנטית חייב להבין וללמוד איך להניע את התהליך הזה קדימה.


להיות בעלים גאה של חנות אונליין זו לא עבודה פשוטה, אז קחו לכם 10 דקות (פתחו לנו שעון ⏰) ועברו על 22 הטיפים שלנו.


איך להגדיל את המכירות בחנות אונליין

כל הטיפים שנפרט להלן יוכלו לעזור לכם למכור יותר מוצרים בחנות האינטרנטית. חילקנו אותם לתתי נושאים, אך כולם משרתים את אותה המטרה של הגברת האמון והסיכוי שהגולשים ירכשו.


טיפים לחוויית משתמש מעולה

1. חווית קנייה מהירה - הקפידו ליצור נתיב פשוט ומהיר להוספת המוצר לעגלה וקנייתו. ככל שתעמיסו על הגולש, כך יגדלו הסיכויים שהוא ינטוש את העגלה ויעזוב את האתר. דף המוצר ⬅️ עגלה ⬅️ רכישה, 3 עמודים לא יותר מזה!


2. נגמר המלאי למוצר מסוים? הטמיעו שדה להשארת מייל\פלאפון, כך תודיעו למתעניינים שיירשמו, מייד כשהמוצר יחזור למלאי והם לא בהכרח יהיו מאוכזבים שכרגע אין מלאי.


3. בדקו שהאתר נטען מהר – זמן טעינה איטי מגדיל באופן דרסטי נטישה של משתמשים את האתר.

גוגל פירסמה נתון מעניין שאומר שכל שנייה שהאתר שלכם נטען לאט יותר, יכול להפיל את אחוז הרכישה באתר ב- 20%. עליכם לדאוג שמהירות הטעינה של אתרכם היא מאוד מהירה.

כמה מהר האתר צריך להיטען? המהירות הכי אופטימילית היא 2.5 שניות. כלומר, שכל עמוד מוצר או עגלה, דף צ'קאאוט וכו', ייטען תוך 2.5 שניות. כל שנייה יותר תגרום לכם לאבד המרות רכישה. CloudFlare (אחת משירותי האחסון המהירים בעולם), פירסמה אינפוגרפיקה שמתארת את זה מצויין:

מהירות טעינה באתר אונליין
השפעת מהירות טעינה באתר על אחוז ההמרה | לפי נתוני Cloudflare

לכן, בדקו באופן שוטף בכלי של גוגל האם האתר שלכם נטען מהר וכיצד אפשר לשפר את מהירות טעינת האתר.



4. אבטחת פרטי תשלום - וודאו כי עמוד הזנת פרטי התשלום בחנות שלכם נראה מקצועי ומאובטח. תוכלו לשאוב רעיונות מאתרים אחרים בתחומכם או מחברות גדולות.


5. תשדרו אמינות - שימוש במוטיבים \ סמלים \ תוים שמשדרים אמינות מוסיפים המון לתחושת הביטחון של הלקוח וההרגשה הטובה שלו, כאשר הוא חושב האם להזמין מוצר באתר או לא. למה אנחנו מתכוונים? לדוגמא - הוסיפו לצד כפתור ה"קנה עכשיו", את כמות היחידות שנקנו עד היום (כך הלקוח לא מרגיש לבד ורואה שאנשים אחרים גם קנו בעבר). הוסיפו תוים, סמלים, חותמות וכו', לתמונות המוצר שלכם, המעניקים תחושת בטחון ואמון למשתמשים. אתם הרי מכירים את הישראלים – חשדנים מלידה אנחנו.

תו אמון לחנות אינטרנטית


6. פרטי זיהוי עליכם - גולשים אוהבים לדעת ממי הם קונים. רצוי להוסיף את כתובת העסק או כתובת מייל בתחתית האתר ומס' טלפון של המכירות מצד ימין למעלה. תגדילו לעשות, אם תיצרו עמוד אודות מעניין שמספר את הסיפור שלכם ואיך הכל התחיל. תמונה של בעל העסק והצוות בהחלט תורמת.


7. צלמו את המוצר בצורה הטובה ביותר - בניגוד לחנויות פיזיות, אתרי מכירות אונליין לא יכולים לספק ללקוח את האפשרות לגעת, למדוד, להריח או לטעום את המוצר. לכן עלינו לפצות על כך, על ידי צילום תמונות סופר איכותיות שיתנו ללקוח את היכולת לראות את המוצר בצורה הטובה ביותר. זהו צעד מפתח חשוב ביותר, בדרך לשכנע את הלקוח לקנות את המוצר.

ומה אם אני מוכר בדרופישפינג? כיצד אפשר להשיג תמונות טובות יותר אם אני לא מחזיק את המוצר בפועל?

ובכן, יש 3 דרכים:

  1. התכתבו עם הספק והסבירו לו שתמונות טובות יותר, יכפילו לו את המכירות. תנו לו גם דוגמאות למוצרים דומים לשלו מספקים אחרים, עם תמונות טובות יותר.

  2. השתמשו בכלים אינטרנטיים ותוכנות כדי לשפר את איכות התמונה כמה שאפשר. למשל באמצעות פוטושופ או אתר כמו Lets Enhance.

  3. וודאו שהמוצר על רקע לבן זה פשוט נראה מקצועי ויפה יותר. תוכלו להשתמש ב- Remove.BG כדי להסיר את הרקע.


8. לא לשכוח כפתור קריאה לפעולה - וודאו שכפתור "קנה עכשיו" או "הוסף לעגלה" ברור ובולט. אל תתחכמו איתו יותר מידי, העין של הגולש מוטרדת מהמון תכנים והסחות דעת. הכפתור צריך להיות נעים וברור לעין, במקום נגיש ומומלץ קרוב לתמונת המוצר. אנו רואים הרבה דפי מכירה, עם כפתור קנייה בסוף העמוד, אחרי כל התיאור של המוצר. לא ולא, כפתור הקנייה צריך להיות הדבר הראשון שהגולש רואה בעמוד מוצר. כמו כן סמן עגלת הקניות צריכה להיות במקום בולט ונגיש לעין.


9. הדגישו את היתרונות שלכם - אם יש לכם יתרונות בולטים שהקהל הרלוונטי אוהב, דאגו להראות את זה למשתמשים בדף המוצר. למשל, אם המחיר שלכם זול יותר מהמתחרים ציינו זאת (לדוגמא: "התחייבות למחיר הזול ביותר"). אם אתם מוכרים לאמריקאים או אירופאים, להם הכי חשוב מחיר זול, משלוח חינם וסיילים\הנחות וקופונים. אם אתם מוכרים להודים, דעו ששלושת היתרונות החשובים להם ביותר הם אחריות למוצר, מדיניות החזרות ומשלוח מהיר.

gif

אז אלו יתרונות שווה להדגיש?

  • מציעים משלוח חינם? הדגישו זאת.

  • יודעים להגיד מה טווח הזמן שהמוצר יגיע ללקוח? ציינו זאת.

  • יצאתם במבצע על פריטים מסוימים? סמנו את זה על תמונת המוצר (סרט או פס אלכסון עם סכום ההנחה יתאים).

  • מציעים אחריות לתקופה מסוימת?

  • מדיניות החזרת המוצר רחבה? הדגישו את זה.

  • הפריטים מיוצרים בישראל? הראו סימון של תוצרת כחול לבן

  • כל בידול אחר שמייחד אתכם לעומת המתחרים שווה אזכור בולט שכולם יראו.


10. תצוגה של המוצר בוריאציות שונות - יש אתרים רבים שמציעים תצורות שונות של המוצר. למשל, משקפי שמש עם עדשה בצבע שחור, כסף או שקוף (או ביגוד בצבעים שונים). אך התמונות לא מקושרות לצבעים, או לא קיימות בכלל. ברגע שלקוח לוחץ על צבע סגול למשל, צריך להופיע לו בתמונה, איך נראה המוצר בסגול. אחרת הוא לא יקנה. בעלי חנויות אינטרנטיות ממש עושים עוול לעצמם, כשהם לא מציעים ללקוח את האפשרות לראות איך נראה המוצר לפי ההעדפות האישיות שלו.


11. צרו תחושת דחיפות לקנייה - הוסיפו לעמוד המוצר טוויקים קטנים שיכולים לעשות הרבה הבדל. כמו למשל, לציין שבמלאי יש רק 2 יחידות מן המוצר הזה ו- 10 אנשים צופים במוצר. לבוקינג זה עובד מצויין. אם תשימו לב, תמיד במלון שאתם מסתכלים עליו אין הרבה חדרים פנויים ובו בזמן, בוקינג דואגת להראות לנו שעשרות אנשים נוספים צופים במלון הזה. כל זה גורם לנו למהר עם ההחלטה כדי שלא נחמיץ את המוצר והמחיר.

אנחנו דור ה- FOMO וזה עובד עלינו מצויין (Fear Of Missing Out).



12. מגוון אפשרויות תשלום - ככל שתספקו יותר אפשרויות תשלום, כך תגדילו את הסיכויים למכירות. אנו נתקלים בהרבה אתרים שלא מציעים אופציות תשלום שמזמן כבר ברירת מחדל ברוב האתרים - כמו כרטיסי דייננרס או אמריקן אקספרס, פייפאל וכו'. בנוסף לכך, הפופולריות של ביט, ואפשרויות ההתממשקות עם האפליקציה, יכולים להקל מאוד על גולשים לקנות באתר שלכם - והופך את הפיצ'ר הזה למומלץ מאוד בחנויות אונליין.



תראו ללקוחות שאתם משקיעים בהם

13. איפה אתה אתה פה? - 14 יום לאחר הקנייה, שלחו מייל לקונה ושאלו אותו האם אהב את המוצר? בנוסף, בקשו ממנו, בנימוס, להשאיר פידבק על המוצר שרכש.



14. הציגו פידבקים וביקורות משתמשים - העניקו תמריץ ללקוחות שלכם בעבור השארת פידבק באתר או בגוגל. זה יכול להיות קופון הנחה, וואוצר של סכום מסוים וכו'. הביקורות הללו הם הוכחה חברתית ללקוחות פוטנציאליים שהמוצר שלכם עובד ומומלץ. אבל אל תשכחו להראות את זה. מומלץ לכלול בדף המוצר, ביקורות ופידבקים של משתמשים, בדף הבית ואפילו בדפי הקטגוריות.

בעלי חנויות תותחים דוגאים גם להטמיע פלאגין של אינסטגרם, שיציג תמונות של משתמשים שתייגו את המוצר שלהם.

יצירת מעקב על תנועת המשתמשים באתר


15. אפשרו החזרים - הציעו אפשרות להחזרת המוצר וקבלת החזר כספי והדגישו את זה. זה מעיד המון על איכות המוצר ועל כך שאתם מאמינים בו.



16. האזינו לרשת - בדקו על מה אנשים מתלוננים, כותבים או מגיבים ברשתות החברתיות ובטוקבקים באתרי החדשות. שוחחו איתם והכווינו אותם לחנות שלכם. מוכרים מוצרים לטיולים? בקרו בקבוצות פייסבוק לטיולים. מוכרים מוצרי תינוקות? בקרו בקבוצות של אימהות או הגיבו לכתבות בנושא.



17. בקשו פידבק - הוסיפו לכל דף מוצר אפשרות להשארת פידבק של משתמשים שקנו. לא רק שהטקסטים האלה יכולים לקדם אתכם בגוגל, אלא אף יעודדו משתמשים חדשים לקנות את המוצר.


18. הפעילו צ'ט חי בעמודי המכירות - בשופיפיי יש אפשרות להקפיץ חלונית צ'אט שתקפוץ אחרי זמן מסויים בעמוד סצפיפי שתבחרו. לוויקס, יש את Wix Chat. תוכלו לפתוח צ'אטבוט חי למשתמשים שמתלבטים כדי לענות על שאלות שאולי יכולות לצוץ להם. כך תפתרו כל מחסום או מניעה שיש לגולש, ותוכלו אף לעודד אותו לרכישה. ממש כמו לקוח שנכנס פיזית לחנות, וניגשת אליו המוכרנית. יותר מכך, האופציה הזו, מראה לגולש שאתם זמינים וקל להשיגכם. דבר שמפיג חששות בליבו שמא המוכר לא יהיה פה במידה והמוצר עושה בעיות.



ניתוח ודוחות לבדיקת הטראפיק בחנות האונליין

19. בדיקת הנתהגות הגולש - השתמשו ב- MouseFlow, כדי לנתח את תנועת הגולשים באתר – עד כמה הם גוללים למטה, מתי הם נוטשים את העגלה, על מה הם לוחצים, מהם המוצרים המבוקשים וכו'. ללמוד את התנהגות המשתמשים באתר, יכול לסייע לכם לדעת כיצד לכוון את המבקרים לבצע רכישה.



20. בדקו מה משתמשים מחפשים באופציית החיפוש באתר שלכם – אולי תגלו שהם צריכים מוצר שבכלל אין לכם עדיין (ושווה להביא אותו) או שאנשים שוגים באיות המילה של המוצר וכך לא מוצאים את מה שהם מחפשים (כך שכדאי להוסיף את המילה השגויה בדף המוצר).



21. בדיקת נטישות - הרבה גולשים יבקרו באתר שלכם, יבחנו מוצר מסוים, יוסיפו אותו לעגלת הקניות אך לא ישלימו את הרכישה ויצאו מהאתר. עיקבו אחר המוצרים האלו שנשכחים בעגלות הקנייה וחישבו כיצד לעודד אנשים לקנות אותם – אולי להוסיף 10% הנחה או משלוח מהיר יותר יעשה את העבודה.



22. מודעות A/B Testing - בדקו אלמנטים עיצובים שונים כדי לגלות מה מניע יותר אנשים לרכישה. למשל, נסו שבוע אחד כפתור "קנה עכשיו" בצבע כתום ושבוע אחר בצבע ירוק ובדקו מה עובד טוב יותר.



נכסים דיגיטליים חיצוניים לאתר

23. בנו מערכת דיוור חכמה לאתר והניוזלטר שלכם - גולשים שנרשמו לרשימת התפוצה שלכם, יקבלו מייל אוטומטי על מבצעים והנחות. גולש הכניס מוצר לעגלה אך לא קנה? שלחו לו מייל עם קופון הנחה למוצר. גולש התעניין בקטגוריה מסוימת? שלחו לו מייל תזכורת. כיום, כל פלטפורמה איכותית לבניית אתר, מאפשרת את זה. בוויקס ובשופיפיי מדובר על אפשרויות מובנות במערכת, ובוורדפרס ניתן להוריד פלאגינים חינמיים שמספקים שירות זה.



24. השקיעו בסושיאל - הקימו עמוד פייסבוק, פרופיל באינטגרם, טיקטוק או ערוץ יוטיוב וחברו אותם לחנות האינטרנטית שלכם. בעידן בו הכל חברתי, חנות אונליין ללא נוכחות ברשתות החברתיות מעוררת חשד כבד בלב של הגולש.



25. פיתחו גוגל מיי ביזנס שלכם - הדף העסקי בגוגל הוא הפנים שלכם בתוצאות החיפוש כאשר גולש יקליד את שם העסק שלכם. הוסיפו תמונות, פרסמו פוסטים באופן שוטף והשיגו ביקורות חיוביות. הנה סרטון שעשינו שידריך אתכם צעד אחר צעד איך פותחים גוגל מיי ביזנס.




השקיעו בתוכן בחנות כדי להגדיל את המכירות

26. השתדלו להוסיף סרטונים של המוצר – וידאו מהווה גורם חשוב בהגדלת שיעור ההמרה מאחר וכך גולשים באמת יכולים לחזות ולהרגיש טוב יותר את המוצר מאשר בתמונות סטטיות. כיום, סרטונים מהווים נתח מרכזי בתהליכי השיווק של רוב העסקים (לפי גוגל, הצפייה בסרטונים הקשורים לקניות עלו פי 5 בין השנים 2016-2018 ומאז ממשיכים לצמוח).

גוגל, פייסבוק וכמובן טיקטוק, בעצמם דוחפות לשימוש ביותר סרטונים שכן זה מקל על המשתמשים (בל נשכח שיוטיוב היא מנוע החיפוש השני בגודלו בעולם). ולכן אם אתם משלבים בחנות האינטרנטית שלכם וידאו, אתם כבר גורמים לגוגל לאהוב אתכם יותר ולתת לכם עדיפות על חנויות מתחרות שאין להם סרטונים באתר. אין לכם זמן או תקציב גבוה להפיק סרטון לעסק? גשו לפייבר והעסיקו פרילנסר שיעשה לכם את העבודה תמורת כמה עשרות דולרים. רק אל תזניחו את זה.



27. פתיחת בלוג מידע - הקימו בלוג לחנות שלכם בו תכתבו ותשתפו מדריכים, מאמרים, ידע מקצועי וכתבות בנושא האתר. מעבר לעובדה שתוכן מעניין, שנותן ערך מוסף למשתמש, הוא גורם מפתח בקידום החנות שלכם בגוגל, כתיבת בלוג מפתחת מעין קשר אישי ביניכם לבין המשתמשים באתר. יצירת תוכן היא מטלה שדורשת ממכם זמן רב או תקציב גבוה מידי? כיום ב-2023 יש גם לזה פתרונות. באמצעות בינה מלאכותית, ניתן לייצר תוכן תוך דקות בכל נושא שתצטרכו. הנה מדריך שכתבנו על זה.



28. לוז מסודר - הכינו לעצמכם לוח שנה של חגים וימים חשובים לקהל שאליו אתם פונים. דאגו לעצב את האתר או לשלוח ניוזלטר או לתת מבצע מתאים בימים באלה.



29. טקסט ייחודי לדפי תיאור מוצר - כתבו טקסטים ייחודים ושונים בין מוצר למוצר, אל תעשו העתק הדבק מדף היצרן. זהו גם טיפ קריטי עבור קידום אתר בגוגל, אם אתם רוצים שהוא יופיע בתוצאות הראשונות של מנוע החיפוש.



30. כתבו תוכן שמדבר אל אנשים - בהמשך לסעיפים הקודמים, כתיבת התוכן היא צעד קריטי בדרך לשיפור דף המכירה. טיפ המפתח שלנו כאן הוא לדבר ב"תועלות", איזה תועלת תצמח למשתמש מקניית המוצר שאתם מציעים.

רוב הצרכנים, מחפשים לקנות מוצר שיענה על צורך מסוים שיש להם, שיפתור להם בעיה, יחדש להם משהו, יעזור להם לבצע פעולה וכו'. דף המכירה (או דף המוצר), צריך לתת להם תשובה ברורה וגלויה איך המוצר שלכם הולך לעשות זה. תחשבו על זה כך, המשתמש גולש בדף המכירה ובראשו עוברת המחשבה "למה אני צריך את המוצר הזה"? למה לי להוציא כסף על זה? מה אתם עונים? מעבר לכך הגולש מחפש בגוגל את התועלות והפתרונות הללו, אם תכתבו על זה באתר תסייעו משמעותית לקידום החנות הוירטואלית שלכם בגוגל.

התרכזו בשיפור ההמרה כדי להגדיל את המכירות אונליין - זה בידיים שלכם💪

30 הטיפים שלעיל הן דרכים בדוקות שיסייעו לכם להגדיל משמעותית את אחוז ההמרה שלכם ולהרוויח יותר כסף מהעסק שלכם באינטרנט.

את המאמר כתבנו על בסיס מידע ששופיפיי, הפלטפורמה לבניית חנויות אונליין הגדולה בעולם, חשפה. בנוסף, נעזרנו בנתונים שפורסמו באופן רשמי על ידי גוגל ובניסיון האישי שלנו בניהול חנויות אונליין וקידומם בגוגל.

מומלץ לעיין גם במאמר נוסף שלנו המרכז 10 טעויות נפוצות שבעלי חנויות אונליין עושים, כדי לבדוק אם גם אתם טועים בניהול החנות שלכם.

למי אתם מחכים? קדימה התחילו לפעול 😊

להתחיל לעשות כסף מהאינטרנט

מקורות נוספים שהוזכרו במאמר:

1,157 צפיות

רוצה לקבל את המדריך המלא לכסף באינטרנט ב- 2023? לאיזה מייל תרצה\י שנשלח לך אותו?

מעולה! המדריך מחכה לך במייל

bottom of page