top of page
  • תמונת הסופר/תAdmin

מה זה קישורים חיצוניים ואיך משיגים כמה שיותר מהם?

עודכן: 8 באפר׳ 2021

אחד המדדים העיקריים לקידום אתרים בגוגל הוא קישורים חיצוניים שמפנים לאתר שלנו. למה, כמה ואיך? כל התשובות בכתבה הבאה.

קישורים חיצוניים לאתר אינטרנט

כידוע קישור חיצוני איכותי באתר בתחום הנישה שלכם או באחת שקרובה, משפרת בצורה משמעותית את דירוג הקידום האורגני של אתר העסק בגוגל.

לעיתים, כל מה שצריך כדי לקפוץ בתוצאות החיפוש זה קישור אחד טוב, מאתר סמכותי כדי לקפוץ בקלות לעמוד ה-1 בגוגל.

גוגל פירסמה בעצמה שכמות ואיכות הקישורים החיצוניים של תר מסויים, מעידה על איכות האתר והתוכן הנמצא בו. לכן, היא נעזרת במדד הזה כדי לדרג אתרים ולקבוע היכן יופיעו בתוצאות החיפוש (מקור: האלגוריתם של החיפוש).


במדריך הבא נפרק לגורמים את מושג הקישור החיצוני ונבין מדוע הוא כה חשוב, אילו קישורים כדאי להשיג לאתר ואיך משיגים אותם.


מה זה קישור חיצוני? (BackLink)

קישור חיצוני הוא לינק המקשר בין אתר אחד לאתר אחר. אם מישהו שם קישור באתר שלו, שמוביל לאתר שלך, אזי יש לך קישור חיצוני מאתר אחר. לדוגמא, הנה קישור חיצוני לכתבה על בניית אתרים בוויקס באתר של דניאל זריהן. עכשיו, לדניאל יש קישור חיצוני מאתר דיגיטל יזמות.



למה גוגל מייחסת חשיבות כה גבוהה לקישורים חיצוניים איכותיים?

בעידן בו יש כל כך הרבה אתרים ומידע ברשת, קישור חיצוני שמוביל לאתרכם מהווה מעין גושפנקה שאתם סמכותיים ואמינים. זה כמו שמישהו אחר שאתם לא מכירים יבוא ויגיד "הוא מומלץ". ככל שהמישהו הזה הוא רם דרג ומוערך יותר בנישה שבה אתם נמצאים, כך "המילה" שלו שווה יותר. כך גם בעולם קידום האתרים, אם האתר שמקשר אליכם הוא אתר גדול, חזק' אמין וכד' כך הנקודות שגוגל נותנת לקישור הוא יותר גבוה.

אם בלוג קטנטן בתחום אחר משלכם קישר לאתרכם, גוגל לא תעניק לו חשיבות גבוהה במיוחד.

גוגל מבצעת שינויים באלגוריתם החיפוש שלה כל הזמן, לפעמים טכניקת קידום אורגני שהייתה תקפה לפני שנה, כבר לא רלוונטית יותר. אך מה שנשאר תמיד כמדד חשוב ועיקרי הוא קישורים חיצוניים לאתר. למעשה קישורים חיצוניים הם אחד מ-3 הגורמים המרכזיים ביותר לקידום אורגני בגוגל (מקור: Backlinko).

מה זה קישור חיצוני?


האם כל הקישורים החיצוניים הם קישורים טובים?

לא כל הקישורים החיצוניים שמובילים לאתרכם הם קישורים טובים. לפעמים אתרי ספאם (ויכול להיות גם מתחרים רעים), ינסו לקשר לאתרכם מאתרים מפוקפקים או אתרי ספאם כדי להוריד את הדירוג שלכם בגוגל. במקרה כזה שגיליתם זאת, מומלץ לפנות לגוגל בסרץ' קונסול ולבקש להוריד את ההתייחסות לקישור.


איך לדעת אילו קישורים כדאי לי להשיג?

יש 6 עקרונות חשובים שכדאי לדעת כאשר מחפשים להשיג קישור חיצוני או להעריך איכות של קישור:

  1. רלוונטיות - איכות הקישור והניקוד שתקבלו יעלה, כאשר האתר שקישר אליכם הוא אתר בתחום שלכם או לפחות תחום דומה.

  2. מיקום הקישור - ככל שמיקום הקישור באתר יהיה גבוה יותר, כך הניקוד והאיכות שלו עולה. הכוונה, שרצוי שהמיקום הפיזי של הקישור יהיה כמה שיותר גבוה באותו העמוד. לדוגמא, אם זה במאמר מסוים, אז שהלינק יהיה בפסקה הראשונה.

  3. אתר סמכות - ככל שהאתר בעל סמכותיות ואמינות גבוהה יותר, כך ערך הקישור עולה משמעותית. אתרים עם סמכות גבוהה, אלו אתרים פופולריים עם קידום אורגני גבוה, שאתרים רבים אחרים מקשרים אליהם.

  4. ביטוי העוגן (Anchor) - הביטוי שבתוכו מוטמע הקישור לאתרכם. ככל שהביטוי נפוץ וחזק יותר, כך הניקוד והערך של הקישור עולה. לא תמיד הקישור יהיה בתוך מילת עוגן וזה לא נורא כל כך.

  5. אתרים גדולים - אתרים גדולים עם נפח תנועה מאוד גבוה כגון פייברר, וויקס, וואינט וכו'. מאתרי כאלו, אין חובה שהם בהכרח יהיו קשורים לתחום שלכם.

  6. הצמדת תגית Unfollow או Follow - תגית Unfollow היא מעין אות שבעל האתר מצמיד לקישור חיצוני מסוים כדי להגיד לסורק של גוגל לא לעקוב או לתת ניקוד לקישור החיצוני. קישורים חיצוניים עם תגית Unfollow הם מעט חלשים יותר מקישורי Follow רגילים, אבל עדיין יש להם חוזק.


איך משיגים קישורים לאתר?

1. מבקשים יפה

חפשו אתרים בנישה שלכם ושלחו לבעל האתר הודעה מנומסת ובקשו האם יהיה מעוניין בתוכן איכותי שתכתבו עבורו בצירוף קרדיט לאתרכם. מומלץ להתחיל את הפנייה ב"מילה טובה" לבעל האתר, להראות לו שאתם מתעניינים בו והתרשמתם מהאתר שלו. ציינו איזשהו חלק באתר שלו שאהבתם ותכתבו גם למה, זה מעיד על ההתעניינות וירכך הצד השני. אל תשלחו הודעת העתק הדבק זהה, לכל האתרים האפשריים.


2. כותבים תוכן מקצועי ומבוקש

כתיבת תוכן איכותי הפותר בעיה עכשווית שמשתמשים מתמודדים איתה או כתיבה על נושא מבוקש שאנשים מחפשים היא דרך מצויינת להשיג קישורים לאתר. זו לא דרך מהירה כלל, אך זו הדרך הטבעית הכי אפקטיבית. משתמשים ובעלי אתרים אחרים, פשוט יצוטטו אתכם או ישתפו את המאמר שכתבתם, מה שיקפיץ את הקידום האורגני שלכם בגוגל.


3. כותבים תוכן שנותן ערך למשתמש

ברגע שתעניקו ערך למשתמש זה כאילו נתתם עולם ומלואו. גוגל מאוהבת בתוכן שמספק את הגולשים. ברגע שגוגל מבינה שהתוכן שלכם נותן ערך ממשי למשתמש, תורם לו ונותן מענה לשאילתת החיפוש שלו, היא נותנת לכם נקודות. איך היא יודעת לזהות שפתרתם למשתמש בעיה? הגולש נשאר זמן רב באתרכם או שהוא לא חזר לגוגל כדי לחפש מחדש. בעלי אתרים אחרים ירצו להשתמש בתוכן שלכם בצירוף קרדיט עם לינק אשר יוביל לאתרכם (כמובן שבמקרים מסוימים הם יצטרכו לבקש את אישורכם).


4. מפרסמים באתרים חינמיים

ברחבי האינטרנט, יש מגוון אתרים שמאפשרים לכם לפרסם את האתר בחינם. כך, אתם גם משיגים פרסום חינם לעסק וגם קישור לאתר שלכם. כמובן ש"החוזק" של הקישורים האלו הוא נמוך משמעותית, מאחר והם מאפשרים פרסום חינם לכולם, אך עדיין מדובר בקישור. שימו לב שאתם לא מספימים יותר מידי, ושמים קישורים באתרים רלוונטיים לנישה שבה אתם נמצאים. טיפ נוסף הוא לפרסם את הקישורים בזמנים שונים. כלומר, לא מומלץ להיכנס ביום אחד ל-10 אתרים ולפרסם בהם קישור, שכן אז תתוייגו כספאם. עשו זאת במינון נמוך, למשל פעם 1 בשבוע. הנה רשימה שהכנו, של אתרים המאפשרים לפרסם אתר בחינם.


איך יודעים אילו קישורים חיצוניים יש כבר לאתר?

נשאלת השאלה, איך נוכל לדעת אילו אתרים מקשרים לאתר שלנו? כיצד נידע על קישורים חיצוניים מאתרים שלא ביקשנו מהם קישור, אלא הם קישרו אלינו על דעת עצמם?

ובכן כדי לבדוק זאת, יש להתחבר לכלי של Google Search Console (אם טרם חיברתם אותו למערכת בניית האתר, זה הזמן!), ללחוץ על קישורים (בסרגל מצד ימין) ושם תראו את כל הדפים והאתרים המקשרים אליכם.



קישורים חיצוניים זה לא הכל

קישורים חיצוניים הם גורם שגוגל מייחסת לו חשיבות גבוהה במיוחד, כאשר היא בוחרת אילו אתרים יוצגו בעמוד הראשון שלה. אבל זה לא אומר שעכשיו אתם צריכים לרוץ לאינטרנט ולהתחיל להספים אתרים שיפרסמו קישור לאתרכם. יש לבנות את הקישורים החיצוניים בחוכמה, שיהיו רלוונטיים ואיכותיים כפי שציינו לאורך המאמר. מעבר לכך, חשוב להבין שבדרגת חשיבות, תוכן יותר חשוב מקישורים. לכן גם אם תשיגו מיליון ואחד קישורים חיצוניים, אם התוכן והערך באתרכם שואף לאפס, גוגל תבין שיש כאן מניפולציה ורק תעניש את האתר שלכם.


יש לכם שאלה?

לא הבנתם מזה קישור חיצוני ומה יוצא לכם מזה?

הגיבו לנו כאן למטה, ונשמח לסייע

495 צפיות

רוצה לקבל את המדריך המלא לכסף באינטרנט ב- 2023? לאיזה מייל תרצה\י שנשלח לך אותו?

מעולה! המדריך מחכה לך במייל

bottom of page