top of page

איך להרוויח כסף מהבית על ידי קידום אתרים?

עודכן: 25 בספט׳ 2023

מחפשים דרך להרוויח כסף מהבית? שמעתם על דרכים לייצר הכנסה נוספת מהדיגיטל?

קידום אתרים הוא אפשרות שכדאי לכם לשקול.


מה זה קידום אתרים?

קידום אתרים הוא תהליך של אופטימיזציה של אתרי אינטרנט כדי לדחוף אותם למיקומים הראשונים בדף הראשון של התוצאות בגוגל (עבור ביטויי מפתח רלוונטיים למוצרים או שירותים שמוצעים באותם האתרים). ככל שיותר ויותר עסקים מבססים את הנוכחות שלהם באינטרנט, הביקוש לשירותי קידום אתרים הולך וגדל, מה שהופך אותו להזדמנות מבוקשת ומשתלמת עבור מי שרוצה לעבוד מהבית. במאמר הזה לא נתעמק בדרכים לרכוש ידע וכלים שנחוצים לעיסוק בתחום הזה (על זה קיים מידע רב ברחבי האינטרנט), אלא נחקור ארבע דרכים שונות להרוויח כסף מהבית על ידי עיסוק ב-SEO.



עבודה מהבית בחברת קידום אתרים קיימת, בתור עובד שכיר או פרילנסר

אם אתם חדשים בתחום ורוצים לצבור ניסיון כשכיר או לעבוד מרחוק בחברת פרסום מבוססת, ישנן הזדמנויות רבות לעבוד מהבית בתור מקדם אתרים ולבצע משימות כמו אופטימיזציה של תוכן, קניית קישורים ושיפור אחוזי המרה של אתרים. סוכנויות שיווק דיגיטלי רבות מעסיקות עובדים שכירים ופרילנסרים שעוזרים להן עם צרכי ה-SEO שלהם.


איך למצוא עבודה בתחום?

קיימים לוחות דרושים ופלטפורמות רבות המתמחות בעבודה מרחוק, שכוללות משרות של קידום אתרים. LinkedIn, WeWork, קבוצות שמוקדשות לחיפוש עובדי היי-טק בפייסבוק והאתר הישראלי AllJobs הם מקומות נהדרים לתחילת חיפוש אחר הזדמנויות עבודה בתחום הזה, בין השאר עבור מי שרוצה לעבוד מהבית.


איך להצליח בתור מקדם אתרים שעובד מהבית?

עבודה מהבית בתור מקדם אתרים יכולה להיות מאתגרת, אבל זו גם הזדמנות מצוינת לחדד את הכישורים שלכם ולעבוד עם מגוון לקוחות. העובדה שאתם לא נמצאים באותו המשרד עם שאר הצוות לא אומרת שאף אחד לא יצליח לפקח על כמות העבודה שאתם מספיקים לבצע ועל התוצאות שלה.


חשוב להישאר מאורגן, לתקשר ביעילות עם שאר הצוות ועם הלקוחות, להבין את צרכי הלקוחות ולהתעדכן לגבי כלים חדשים ושינויים באלגוריתמים של גוגל גם מחוץ לשעות העבודה שלכם. הקמת סביבת עבודה ייעודית ושימוש בכלי ניהול פרויקטים יעזרו לכם להשאר מרוכזים ולא לפספס משימות או פרטים חשובים שקשורים לביצוע שלהן.



מתן שירותי קידום אתרים מהבית ללקוחות משלכם

אם אתם כבר מומחי קידום אתרים מנוסים, אחת הדרכים הפופולריות ביותר להרוויח כסף תוך כדי עבודה מהבית היא להציע שירותי קידום אתרים לעסקים באזור שלכם או ברחבי העולם. לעבודה כמומחה קידום אתרים עצמאי יש לא רק פוטנציאל רווחיות גבוה יותר מאשר לאלה שנותנים שירות ללקוחות של סוכנויות פרסום, אלא היא גם מאפשרת שליטה מלאה על לוח הזמנים שלכם.


כדי להצליח בתור ספק שירות עצמאי, חשוב שיהיה לכם:

  • ניסיון עם אחוזי הצלחה גבוהים (רצוי גם שזה יהיה במגוון נישות שונות)

  • יכולת לבנות מערכות יחסים עם לקוחות (שכוללת גם כישורים של איש מכירות שיודע לשכנע לסגור עסקאות).

  • קשרים עם ספקים אמינים, כמו כותבי תוכן, מוכרי קישורים או קולגות שמציעים אתרים איכותיים לצורך החלפת קישורים.

  • בעלי מקצוע בתחומים משיקים, שיכולים להמליץ עליכם (כמו בוני אתרים, מנהלי קמפיינים, גרפיקאים וכד').

  • ידע בכלי AI שיוכלו לסייע לכם בקיצור זמני העבודה ושיפור הפרודקטיוביות כמו צ'אט GPT ואחרים.

כמו בכל תחום אחר, חשוב לדעת גם לתאם ציפיות ברורות עם הלקוחות שלכם ולעשות עבור העסקים שלהם את אותם המאמצים שהייתם עושים עבור העסק שלכם, כי התלות ביניכם היא באמת הדדית.



קידום אתרים עבור עסקים מקומיים

בתור התחלה, תציעו שירותי SEO לעסקים מקומיים. אומנם לרובם יש תקציבים קטנים יותר מאשר לעסקים במדינות כמו ארה"ב או אוסטרליה, אבל גם רמת התחרות בארץ היא נמוכה יותר, מה שיוצר הזדמנות להתחיל לגדול ולהתפתח יותר בקלות בתור עסק מקומי בעצמכם ובתור מותג.


הצטרפות לקבוצות נטוורקינג מקומיות כגון BNI ו-BizMakeBiz היא אחת הדרכים היותר קלות להכיר עצמאיים ובעלי חברות מקומיים, שישמחו להפנות אליכם לקוחות פוטנציאליים. גם בפייסבוק ניתן למצוא לקוחות בקהילות השונות שמוקדשות בקידום אתרים בארץ. תשתתפו בדיונים השונים, תפגינו ידע, תנו ערך ותהיו עם היד על הדופק בנוגע למודעות של חיפוש ספקי שירות SEO, שבעלי עסקים מעלים לעיתים די קרובות בקהילות הנ"ל.


SEO מקומי


מתן שירותי SEO לעסקים בינלאומיים

אם אתם מוכנים לעבוד עם לקוחות שנמצאים בחו"ל, זאת יכולה להיות דרך אפקטיבית להגדיל את ההכנסה שלכם. אתם יכולים להשתמש בפלטפורמות כמו Upwork, Freelancer או Fiverr כדי למצוא לקוחות, או שאתם יכולים לפנות לעסקים ישירות באמצעות אי-מייל, לינקדאין או מדיה חברתית.

כאשר עובדים עם לקוחות בינלאומיים, חשוב להיות מודעים להבדלים תרבותיים ולמחסומי שפה. וודאו שהשירותים שאתם מציעים והמחירים שלהם ברורים ללקוחות הפוטנציאליים, שהמחירים שלכם לא יקרים יותר מהמחירים שמוצעים להם על ידי ספקים שנמצאים באיזור שלהם ותהיו מוכנים לתקשר איתם באופן קבוע באי-מייל ובזום.



טיפים נוספים לבניית בסיס לקוחות לעסק שלכם

לא משנה מי הם הלקוחות שלכם, בניית בסיס לקוחות חזק חיונית להצלחה כספק שירותי SEO. המשמעות היא יצירת קשרים עם עסקים ואנשי מקצוע אחרים, יצירת נוכחות אינטרנטית חזקה ואספקת עבודה באיכות גבוהה שמביאה תוצאות.

כדי לבנות את בסיס הלקוחות שלכם, כדאי לשקול להשתתף במיטאפים מקומיים, להצטרף לקהילות אינטרנטיות שקשורות לקידום אתרים ושיווק דיגיטלי בכללי, או לשתף פעולה עם אנשי מקצוע אחרים בתחום הדיגיטל. אתם יכולים גם להשתמש במדיה חברתית, לנהל בלוג משלכם, ערוץ יוטיוב, חשבון טיקטוק, להריץ קמפיינים ממומנים במגוון פלטפורמות ולעשות דיוור בדוא"ל כדי להציג את המומחיות שלכם ולמשוך לקוחות חדשים.



מונטיזציה של נכסים דיגיטליים משלכם בעזרת SEO

אופציה בעלת פוטנציאל רווחיות, גדילה ויציבות אפילו יותר גבוה מעבודה עם לקוחות, היא בניה של נכסים דיגיטליים מניבים משלכם וקידום שלהם בגוגל. דוגמאות לנכסים דיגיטליים כאלה הן אתרי נישה, בלוגים או אתרי מסחר אלקטרוני. על ידי אופטימיזציה של התוכן שלכם למנועי חיפוש ובניית קישורים נכנסים באיכות גבוהה, תוכלו למשוך יותר מבקרים לאתרים שלכם, לייצר הכנסות בזכות פרסומות של AdSense ולהגדיל את הסיכויים לייצר לידים ו/או מכירות.



1. אתרי נישה

אתרי נישה הם אתרים המתמקדים בנושא ספציפי (לדוגמא, אורח חיים בריא) או בתעשייה מסויימת (לדוגמא, התקנת פרגולות). על ידי יצירת אתר נישה וקידומו, תוכלו למשוך תנועה ממוקדת ולהרוויח ולייצר רווחים באמצעות פרסום, שיווק שותפים, דרופשיפינג או מכירת מוצרים משלכם. כדי ליצור אתר נישה מצליח, חשוב לבחור תחום חם ומבוקש, עם מוצרים לא זולים במיוחד וקהל יעד כמה שיותר גדול. כמו במסגרת עבודה על קידום אתרי לקוחות, תצטרכו ליצור תוכן באיכות גבוהה, לבצע אופטימיזציה של האתר שלכם לגוגל ולבנות קישורים נכנסים כדי לשפר את הדירוגים, את אחוזי ההקלקה ואת אחוזי ההמרה.

פתיחת אתר נישה


2. אתרי אי-קומרס

אם יש לכם עסק של מסחר אלקטרוני, SEO יכול להיות כלי רב עוצמה להגדלת המכירות וההכנסות שלכם. על ידי אופטימיזציה של דפי המוצר שלכם לגוגל, בניית קישורים נכנסים לאתר שלכם ומיקוד למילות מפתח בנפח גבוה, תוכל למשוך יותר מבקרים לחנות המקוונת שלכם ולהגדיל את הסיכויים שלכם להגדיל את כמות המכירות. קידום אורגני הוא דרך נהדרת לעשות סקיילינג גם אם אתם עוסקים בדרופשיפינג וגם אם אתם מחזיקים במלאי של מוצרים.


3. אתרי לידים

הכוונה היא אתרים שנועדו לאסוף פרטי התקשרות כמו כתובות אימייל או מספרי טלפון מהגולשים שמגיעים לאתר. כדי לייצר הכנסות מאתרי לידים, אתם יכולים למכור את הלידים שאתם מייצרים לעסקים אחרים, או לשווק את המוצרים או השירותים שלכם.



4. מכירת קישורים מאתרים משלכם

אם אתם מקדמים נכסים דיגיטליים כמו אלה שהוזכרו קודם, מכירת קישורים מאתרי האינטרנט שלכם היא אופציה מתבקשת שמאפשרת לייצר הכנסות נוספות על הדרך (שאם משווקים אותה טוב, היא יכולה לייצר לא פחות רווחים ממה שמייצרים המוצרים או הלידים שאתם מוכרים). אם עובדים נכון, הוצאת הקישורים שאתם מוכרים לא תפגע בדירוגים של האתרים שלכם. כדי למזער את הסיכון הזה, חשוב למכור קישורים לאתרים באמת רלוונטיים ולהיות בשליטה על התוכן שעולה לאתרים שלכם (שממנו הקישורים שאתם מוכרים ייצאו).



לסיכום

קידום אתרים זאת לא רק עוד אופציה שמאפשרת לעבוד מהבית, אלא מגוון אפשרויות שפתוחות גם עבור מי שרוצה לעבוד בתור שכיר וגם בתור מי שרוצה להיות עצמאי. יש בתחום הזה ביקוש גם לאנשי מקצוע חדשים שהרגע סיימו קורס קידום אתרים וגם למקדמי אתרים וותיקים שמכירים את התחום על בוריו. גם מי שכבר מנהל עסק של אי-קומרס יכול ללמוד לקדם את האתר(ים) שלו ולעסוק בזה בעצמו.


יתרה מכך, מי שמעוניין להשקיע הון שנדרש עבור בנייה או רכישה וטיפוח של נכסים דיגיטליים, יוכל להתפרנס בזכות היכולת שלו לקדם אתרים אפילו בלי להיות תלוי בלקוחות. מיותר לציין שפוטנציאל הרווחיות של התחום הזה הוא עצום, מה שמאפשר להתמחות ולהתעסק רק בו, אם מחפשים מקצוע שמאפשר יותר מהכנסה חלקית מהצד במסגרת עבודה מהבית.




המאמר נכתב באדיבות סרגיי פיסמני, יועץ קידום אתרים.


74 צפיות

רוצה לקבל את המדריך המלא לכסף באינטרנט ב- 2023? לאיזה מייל תרצה\י שנשלח לך אותו?

מעולה! המדריך מחכה לך במייל

bottom of page