top of page

5 דברים שחייבים לדעת לפני שמשקיעים בביטקוין או במטבעות וירטואלים אחרים [מעודכן ל- 2023]

עודכן: 20 בינו׳ 2023


נראה שהמטבעות הדיגיטליים היו ונשארו ההשקעה הכי חמה של שנת 2017, עם עליות שערים של מאות ואלפי אחוזים באותה שנה.


אם גם אתכם מעניינת ההשקעה בביטקוין ובמטבעות וירטואלים, אבל אתם מפחדים לאבד את כל הכסף שלכם, מומלץ לקרוא את המאמר הבא שלנו. לגזור ולשמור.

מה צריך לדעת לפני שמשקיעים במטבעות וירטואלים

את המאמר הזה, כתבנו לפני שנתיים בדצמבר 2017, ממש לפני ירידת השערים של המטבעות הדיגיטליים. האמת, שלא היינו צריכים לעדכן אותו יותר מידי, מאחר ורוב המידע עדיין תקף.


ההשקעה בקריפטו אטרקטיבית ומסוכנת באחת

השקעה בביטקוין ובמטבעות וירטואלים אחרים, יכולה להיות מאוד מפתה כששומעים על אחוזי התשואה הגבוהים שאנשים הרוויחו בזמן כה קצר. עם זאת, לא כדאי לקפוץ להשקעה חפוזה, אם אין לכם כל ידע בעולם הכסף הדיגיטלי. מאחר וכל הדבר הזה שנקרא בלוקצ'יין הוא עדייו מאוד חדש ונמצא בחיתוליו, רבים הטעויות וההטעיות שבהם אנשים נופלים ומאבדים את סכום השקעתם.


המלצה שלנו, קחו אתנחתא קטנה, ותתחילו לחקור מהו הדבר הזה ביטקוין, המטבעות הדיגיטליים מאחוריו והבלוקצ'יין שמפעיל את כולם ונסו להבין איך זה עובד. לפני שאתם קופצים למים העמוקים ושמים עליו תלושי משכורת.

מהסיבה הזו, חשבנו ליידע אתכם במס' דברים חשובים בתחילת דרככם בעולם הקריפטוגרפיה.

הנה 5 דברים שצריך לדעת לפני שהולכים לקנות ביטקוין או משקיעים במטבעות דיגיטליים אחרים.


1. בעיות אבטחה ורגולציה בבורסות לקניית מטבעות דיגיטל

בורסות רבות לא מצליחות להתגבר על פריצות של האקרים שגונבים את כספי המשתמשים. בינואר 2018, נפרצה בורסת CoinCheck ונגנבו ממנה 540 מיליון דולר של מטבעות וירטואלים. בשנת 2019, היו למעלה מ- 8 פריצות לבורסות קריפטו ברחבי העולם. עד היום נגנבו בפריצות הללו למעלה מ- 1.5 מיליארד דולר. הכסף הזה הוא כמובן שלא המשקיעים התמימים.

בסוף 2022, התגלה שמנכ"ל בורסת הקריפטו FTX, מעל באמון המשקיעים והשתמש בכספם למטרות לא כשרות. מה שגרם לכך שהמליוני משתמשים איבדו את כל הכסף שהשקיעו בקריפטו. מה שחמור במקרה הזה, שלא מדובר כאן בהאקרים או פריצות, אלא בבעלים של הבורסה שלוקח את הכסף של המשקיעים הקטנים ועושה בו מה שהוא רוצה. לכן חשוב להקפיד לאחסן ולאבטח את הביטקוין שלכם ולא, תיחשפו לאפשרות שכספכם הדגיטלי ייגנב. מה עושים? חייבים לאחסן את הביטקוין בארנק דיגיטלי ייעודי עם מפתח פרטי. הנה המדריך המלא לאחסון קריפטו בארנק דיגיטלי.


2. שוק הקריפטו עדיין לא יציב וסובל מתנודתיות גבוהה במיוחד

מכיוון שמדובר בשוק שבתחילת דרכו, אנשים חדשים נכנסים ומציפים אותו בהשקעות וכסף חדש. בדרך כלל מדובר בהשקעות לא חכמות ובאנשים שלא מבינים בתחום ורק שמעו שניתן להרוויח פה הרבה כסף מהיר. לאחר שנכנס כסף חדש, השוק עולה והוותיקים יותר ממשים רווחים ומוכרים, מה שגורם לצניחות בשערי המטבע.

סיבה נוספת היא מרמה ופריצות האקרים לאתרי המסחר, דבר הגורם לאיבוד האמון ובריחה של משקיעים. בשבוע ה-3 של חודש דצמבר 2017 ובתוך כמה ימים בלבד, שער הביטקוין צנח מ- 20,000$ ל- 11,500$ ואיבד כמעט 50% מערכו, ומשקיעים רבים איבדו את כספם. לכן, אם אתם מאלה שבודקים בכל רגע מה קורה עם ההשקעה שלכם, יכול להיות שקניית מטבעות דיגיטליים אינה בשבילכם.

שוק הכסף הדיגיטלי מאוד תנודתי

3. מטבעות דיגיטליים מזויפים - שיטקוין

עם צמיחתו המאסיבית של עולם הקריפטוגרפיה, צצים מכל חור מגוון מטבעות דיגיטליים מזויפים, ללא שום מהות וטכנולוגיה מאחוריהם. בעלי ה"מטבעות" הללו, מייצרים באז שקרי מסביבם וקוראים לציבור להשקיע בהם. לאחר ששער המטבע עולה הם ממשים רווחים וגורמים לצניחת המטבע ואיבוד הכסף של המשקיעים. בזמן כתיבת מאמר זה (דצמבר 2017), היו 1,300 מטבעו שונים בשוק הקריפטו. 3 שנים לאחר מכן באפריל 2020, היו9,121 מטבעות. עכשיו, בינואר 2023, ישנם 22,328 מטבעות.

זה אומר שבממוצע נולדים להם כ- 8 מטבעות דיגיטליים חדשים מדי יום.


לכן, לפני השקעה במטבע וירטואלי מסוים, רצוי להיכנס לאתר שלו, לקרוא מה הרעיון והטכנולוגיה מאחוריו, מי הצוות, וכן לראות מה אנשים כותבים עליו בפורומים ובפייסבוק. בנוסף, שימו לב כמה מטבעות אמורים להיות מונפקים בסה"כ ( מה ה- Market Cap). אחת הסיבות לעלייתו המאסיבית של הביטקוין, נובעת מהעובדה שקיימת כמות יחסית קטנה של מטבעות, 21 מיליון ליתר דיוק. מטבעות דיגיטליים המנפיקים מיליארדי מטבעות, לא צופים עלייה משמעותית בדרך כלל. הנה 5 מטבעות וירטואלים מובילים שנראים מבטיחים במיוחד.

כמה מטבעות ביטקוין קיימים
כמות המטבעות של ביטקוין

4. השקיעו כסף בזהירות

נסו להגדיר לעצמכם יעדים ומטרות מה אתם רוצים להשיג, לפני שאתם משקיעים בביטקוין. האם אתם משקיעים לטווח הארוך? או שמא לטווח קצר? כמה כסף אתם מוכנים להשקיע?

קודם כל רצוי לשים סכום כסף שלא ישפיע עליכם בצורה ניכרת, אם יום אחד תאבדו אותו. חשוב להיות יציבים ולא לאבד את העשתונות כאשר השוק יורד מטה. לכן השקעה בשוק, אשר יורד ועולה לעיתים קרובות מאוד, אינה לבעלי לב חלש 😊. מה שיורד בדרך כלל עולה בחזרה וכאשר אתם מוכרים אתם כמעט אוטומטית מפסידים. זכרו זאת.

5. אתרי פישינג וקישורי סקאם לאתרי קניית ביטקוין

היזהרו! אתרי פישינג רבים מתחזים לבורסות קיימות, עם כתובות URL דומות, ולאחר שהזנתם את פרטי הכניסה שלכם, ההאקר נכנס באמצעותם לאתר האמיתי וגונב את הכסף שלכם. שימו לב לאיזה אתר אתם נכנסים, ושכתובת האינטרנט שלו מדוייקת ונכונה, כאשר אתם נכנסים לבורסה מסוימת. גם מודעות באנר במגוון אתרים שונים וכן במודעות כתובות בתוצאות החיפוש של גוגל יכולים להיות אתרי פישינג!

היזהרו מאתרי מסחר לביטקוין

6. מה לעשות כדי להיות בטוחים בהשקעה במטבעות וירטואלים?

  • א. כאשר אתם יוצרים חשבון בבורסות, לא לשכוח להפעיל את מנגנון האימות הכפול 2FA – שם משתמש וסיסמא אישית + סיסמא דינאמית מתחלפת (2 Factor Authenticatr)

  • ב. לא כל ארנק תומך במטבעות שיהיו לכם, חשוב לבדוק לפני קנייה של מטבע דיגיטלי מהו הארנק המומלץ לאבטח ולאחסן אותו. אם תשלחו מטבע דיגיטלי לארנק שאינו מתאים לו, יכול להיות שתאבדו את הכסף לתמיד!

  • ג. לפני שאתם שולחים כסף למישהו, וודאו שזו כתובת התווים הנכונה. בשונה מכסף רגיל, אם תשלחו מטבע דיגיטלי לחשבון או כתובת לא נכונה, כספכם אבוד ללא יכולת להחזירו.

  • ד. הארנק הדיגיטלי הכי בטוח שקיים היום הוא ה- Ledger S, המהווה ארנק חומרה קר שאינו מחובר לרשת. הוא עולה בסביבות 350-400 ש"ח כולל משלוח, אך הוא שווה את זה. רצוי להעביר את הכסף שלכם לשם אם אתם משקיעים לטווח ארוך.


לא להשקיע בקריפטו מבלי להבין לאן אתם נכנסים

הביטקוין ועולם הכסף הדיגיטלי הוא אחד התופעות המדהימות שקרו בשנים האחרונות ואנשים מקבילים את המהפכה של הביטקוין למהפכת האינטרנט מלפני 15 שנה. מאחר והכסף הדיגיטלי הוא גרסא מבוזרת של מטבע שאינו נשלט ע"י הממשלה, הוא נחשב בעיני אנשים כדבר חיובי במיוחד שאינו נגוע בשחיתות של אנשי ממשל וגורמי הון ומכאן ערכו הגבוה.

אתם כבר משקיעים בכסף דיגיטלי? שתפו אותנו בעצות וטיפים חשובים נוספים :)


*כל האמור במאמר מהווה דעה אישית בלבד. כל המסתמך עליו עושה זאת על אחריותו בלבד.

רוצה לקבל את המדריך המלא לכסף באינטרנט ב- 2023? לאיזה מייל תרצה\י שנשלח לך אותו?

מעולה! המדריך מחכה לך במייל

bottom of page