top of page

רשימת מטבעות דיגיטליים: 10 המטבעות החזקים בשוק הקריפטו

עודכן: 10 בפבר׳ 2023

ביטקוין או ריפל? איתריום או ביאנדבי? או שאולי בכלל עדיף את הטטר והדוג'קוין? ישנם עשרות אלפי סוגי מטבעות דיגיטליים בשוק הקריפטו מה שיכול לבלבל אנשים רבים שרוצים להשקיע. במאמר הבא הכנו רשימת מטבעות דיגיטליים פופולריים במיוחד שכדאי לשים עליהם עין.


כדי לעזור לכם להתמצא בשוק העמוס הזה, נציין את 10 המטבעות הכי חזקים לפי שווי השוק שלהם נכון להיום.

יודעים מה משותף לדולנד טראמפ, ולאדימיר פוטין והחתול החמוד כאן מעל?

לשלושתם יש מטבע דיגיטלי על שמם. מטבעות ה- Trump, PutinCoin ו- CatCoin, הן רק חלק קטן מהשוק העצום הזה המכיל (נכון לעכשיו) 19,423 סוגי מטבעות שונים ומושך את תשומת ליבם של המשקיעים.


המטבעות הדיגיטלים החזקים בשוק

אז למטבעות הגדולים בשוק יש בדרך כלל לאורך זמן, גדילה משמעותית בערך המטבע. מי שהחזיק בהם תקופה ארוכה - לבטח עשה תשואה יחסית נכבדת. השקעה במטבעות הקטנים והיותר ספקולטיביים, שמורה לאוהבי הסיכונים, כאשר בקלות אפשר לאבד את ההשקעה תוך זמן קצר. מצד שני אפשר גם להרוויח המון, אך הסיכון הוא כידוע, גבוה.


באופן כללי, יש 4 שאלות מרכזיות שכדאי לשאול לפני השקעה במטבעות דיגיטליים:

  1. מה המטרה של המטבע?

  2. מה הצעת הערך שלו? (היתרון, החידוש לעומת האחרים?)

  3. מה הוא בא לשנות או לפתור בעולם?

  4. מי הצוות שעומד מאחורי פיתוח המטבע?

ברגע שתחקרו ברשת את התשובות לכך, בנוגע למטבע שאתם מעוניינים להשקיע בו, תוכלו לבצע החלטה חכמה יותר. עוד מידע שיסייע לכם, על איך לבחור מטבע דיגיטלי ניתן לקרוא כאן.


רשימת מטבעות דיגיטליים הכי חמים נכון ל- 2022

כפי שציינו ישנם עשרות אלפים של מטבעות וירטואלים, הרעבים לכספים שלכם - המשקיעים, כאשר רובם המוחלט ללא כל פוטנציאל וערך ממשי.

לכן, הכנו רשימת מטבעות דיגיטליים מתעדכנת המכילה את ה- 10 הכי חזקים. אנחנו נעדכן את הרשימה הזו מדי חודש ולכן מומלץ לבקר פה מדי תקופה.


1. מטבע הביטקוין - BTC: (שווי שוק של $579,003,596,072 מיליארד דולר)

הרשימה כמובן מתחילה עם האחד והיחיד, ביטקוין. הביטקוין נוצר כדי לשמש כמערכת תשלום דיגיטלית עצמאית ונפרדת, המבוססת על רשת הבלוקצ'יין ואינה תלויה בגורמים ממשלתיים ובנקאיים.

על אף העובדה שהוא לא הכי מתקדם מבחינה טכנולוגית, יש לו דבר אחד שלעולם לא יהיה לאחרים. הוא החלוץ הראשוני שהתחיל את כל הדבר הזה שנקרא בלוקצ'יין, כסף דיגיטלי וכו' ולכן נהנה מרמת אמינות, פופולריות ומודעות הכי גבוהה כיום בשוק הקריפטו. אחד הדברים המרכזיים שמעניקים ערך גבוה לכסף (הן דיגיטלי והן כסף רגיל), הוא האמון של האנשים בו. מאחר והוא הכי ותיק וגם הראשון - הבעת האמון בו ניכרת במיוחד. הוא מהווה כמעט חצי מערך כל שוק המטבעות הדיגיטליים ביחד.

  1. שער הביטקוין ב- 2016: 500$

  2. שער הביטקוין היום: $30,412

  • איפה אפשר לקנות? כל זירת מסחר בקריפטו. כמו למשל Kraken או CEX.



2. מטבע איתריום - ETH (שווי שוק: $250,798,052,799 מיליארד דולר)

האיתריום הוא המטבע השני בגודלו בשוק, הוא מבוסס על רשת איתריום, מערכת קוד פתוח בבלוקצ'יין. עליה, מפתחים יכולים לבנות אפליקציות, חוזים ועוד סוגים שונים של קריפטו. מדובר בטכנולוגיה סופר חדישה שאנליסטים רבים צופים לה גדולות.

תַּקְבִּילוּ את זה לוורדפרס או אנדרואיד, הפופולריות של המערכות הללו צמחו מאוד, עקב הפיתוחים השונים של קהילות המפתחים בעולם. מה שיכול להעיד על האימוץ והפופולריות הגודלת של האיתריום.

  1. שער האיתריום ב- 2016: 11$

  2. שער האיתריום היום: 2,085$

  • איך ואיפה קונים איתריום? רוב זירות הקריפטו יאפשר לכם לרכוש, המועדפות עלינו הן Kraken ו- Binance




3. מטבע טטר - USDT (שווי שוק: $79,316,658,116 מיליארד דולר)

הטטר הוא "מטבע יציב" (StableCoin) שערכו נקשר למטבע הדולר. כלומר, לא משנה מה, בעוד הביטקוין ויתר המטבעות עולים ויורדים בתנודתיות גבוהה, השער של הטטר יהיה תמיד שווה 1$. משקיעים רבים חובבים אותו בגלל היציבות שלו, והעובדה שאפשר להעביר אליו את הכסף כאשר השוק סובל מתנודתיות גבוהה.


  • איך קונים מטבע טטר? אפשר לבצע קנייה בבורסת Kraken או Cex.


4. מטבע ביאנדבי - BNB (שווי שוק: $49,531,257,152 מיליארד דולר)

במקור, מטבע הבינאנס נוצר בשנת 2017, כדי לאפשר קנייה ומכירה של קריפטו בבורסת ביננס, בעמלות נמוכות משמעותית.

מאז, הבורסה של בינאנס גדלה ונהפכה לבורסת הקריפטו הפופולרית ביותר בעולם. איתה, צמח ערך המטבע בעשרות אלפי אחוזים. השימוש במטבע גם התפתח ואפשר לסחור בו, לשלם איתו ולהעביר כספים. כעת מדובר באחד המטבעות היותר מבטיחים, והוא עומד ברשימת העשירייה הפותחת כבר זמן רב.

  1. שער הביאנדבי ב- 2017: 2.5$

  2. שער ה-BNB ב- 2022: 360$

  • את מטבע ה- BNB קונים כמובן בבורסת בינאנס - כאן.



5. מטבע USDC (שווי שוק: $53,269,607,93 מיליארד דולר)

בדומה למטבע הטטר, מטבע ה- USD Coin, הוא מטבע יציב הצמוד לערך הדולר האמריקאי. המטבע מגדיר את עצמו כ- "הדולר הדיגיטלי של העולם" (The World's Digital Dollar).

הוא נוצר על ידי חברת פיננסית בשם Circle (לאתר הבית לחצו כאן), אשר מגובה ע"י תאגידי ענק כמו Goldman Sachs (בנק השקעות מגדולים בעולם), Baidu (תאגיד טכנולוגי בינלאומי - המתחרה של גוגל בסין) ו- IDG Digital (חברת השקעות בינלאומית). המטבע מופעל על רשת האיתריום, ואפשר להשתמש בו כדי להשלים עסקאות בארץ ובעולם (היכן שבית העסק מתיר שימוש בו).


  • איפה קונים מטבע USDC? ניתן לרכוש בבורסת Kraken.


6. מטבע ריפל - XRP (שווי שוק: $21,486,656,986 מיליארד דולר)

מטבע ה- XRP הוא מטבע קריפטוגרפי שנוצר על ידי מייסדי המערכת התשלום הדיגיטלית ריפל (Ripple), ומיועד לשמש על רשת זו, למסחר וקנייה של סוגים שונים של מטבעות. המטבע נחשב פופולרי מאוד והשימוש בו הולך וגובר במגוון רחב של אפשרויות. ריפל מציגה את עצמה כמערכת מהירה ויעילה יותר להעברות כספים בעולם וכן מאפשרת פיצוחי צד שלישי ברשת שלה.

  1. שער הריפל ב- 2016: 0.006$

  2. שער הריפל ב- 2022: 0.69$


  • איך קונים ריפל בקלות? כל הבורסות הפופולריות מאפשרות קניית ריפל, המועדפות עלינו הן כמובן Kraken ו - Cex.




7. מטבע קארדנו - ADA (שווי שוק: $19,515,151,320 מיליארד דולר)

מטבע הקרדנו (Cardano) הוא מטבע יחסית צעיר ונוצר בתחילת 2017. הוא צבר תאוצה משמעותית, בין היתר, בזכות כך שהיה מהראשונים שאימץ את שיטת העבודה לפי Proof Of Stake. שיטה זו, מועדפת על ידי מומחים, מאחר והיא מזרזת את זמן העסקאות ואף מקטינה את כמות צריכת האנרגיה (וכתוצאה מכך מפחיתה את ההשפעה הסביבתית אוקלוגית), ע"י הסרת ההיבט התחרותי של כרייה ואימות עסקאות הקיים בפלטפורמות רבות אחרות, כמו הביטקוין למשל.

היבט נוסף לפופולריות ולגדילה של קארדנו מיוחסת לצוות שעומד בפיתוח המטבע, המורכב ממדענים ואנשי מחקר אקדמיים.

מעבר לכך, בדומה לאיתריום, הוא מאפשר ייצור חוזים חכמים ובניית אפליקציות מבוזרות, מה שמוסיף לו המון ערך ויציבות שכן הוא נתמך על ידי הקהילה.

  1. שער הקארדנו ב- 2017: 0.002$

  2. שער הקארדנו ב- 2022: 0.86$


  • איפה כדאי לקנות קארדנו? האפשרות הזולה ביותר לדעתנו היא בבורסת Cex.

8. מטבע סולנה - SOL (שווי שוק: $17,299,515,830 מיליארד דולר)

מטבע סולנה הוא פרוטוקול קוד פתוח, אשר נוסד כדי לתמוך במערכת הכלכלה המבוזרת, אפליקציות מבוזרות וחוזים חכמים. הוא פועל על אלגוריתמים מתקדמים של Proof of Stake ו- Proof Of History, מה שמאפשר לו ליצור עסקאות מהירות, מאובטחות וירוקות (צריכת אנרגיה) הרבה יותר בהשוואה למתחרות הגדולות.

סתם לדוגמא, אם רשת הביטקוין יכולה לבצע כ- 7 עסקאות בשניה והאיתריום 15, על רשת הסולנה ניתן לבצע כ- 60 אלף עסקאות בשנייה אחת.

יתרון ברור נוסף, הוא גובה העמלות הנמוך משמעותית, בגין עסקאות על הרשת שלה, העומד על ממוצע של $0.00025 לעסקה. כלומר 2 מיליון עסקאות על רשת סולנה יעלו 20$ בלבד. זה GameChanger משמעותי.

דברים אלו העניקו לה יתרון טכנולוגי ברור על המתחרות, וזוהי אחת הסיבות לנסיקה המהירה שלו - עלייה 10,000% בשנת 2021.

  1. שער מטבע סולנה בתחילת 2020: 0.7$

  2. שער ה- Solana ב- 2022: 90.66$

  • איך קונים מטבע סולנה? ניתן לרכוש בבורסת Kraken או ב- Cex.





10. מטבע אווקאס (Avax) - Avalanche (שווי שוק: $9,362,158,935 מיליארד דולר)

את רשימת המטבעות הדיגיטליים סוגר מטבע ה- Avax. ה- Avalanche, היא מערכת קוד פתוח ופלטפורמה לחוזים חכמים הניתנים לתיכנות עבור יישומים מבוזרים. היא מתמקדת בהגדלת מהירות ביצוע עסקאות, עמלות נמוכות וידידותיות לסביבה. היא שואפת להשיג סקיילביליות (היקף פעילות) גבוהה לרשת שלה, מבלי להקריב את נושא הביזוריות והאבטחה. מטבע אווקס נועד כדי לשמש לתשלום עמלות על עסקאות ותחזוק רשת הבלוקצ'יין של Avalanche. הרשת מסוגלת לתמוך בפרוטוקולי הכלכלה הטכנולוגית המבוזרת (ה- DeFi), אסימון NFT ומטבעות Stable. לטענת המפתחים, ניתן לבצע מעל 4,500 עסקאות בשנייה על גבי הרשת.

  1. שער מטבע ה-Avax בתחילת 2021: 3.5$

  2. שער ה- Avax ב- 2022: 78.7$

איפה קונים מטבע Avax? ניתן לקנות בבורסת Cex.



229. מטבע טרה (לונה) - LUNA (שווי שוק: $241,095,970 מיליון דולר)

מטבע טרה (Luna) הוא קוד פרוטוקול ברשת הבלוקצ'יין טרה, נתמך על ידי חוזים חכמים, אפליקציות מבוזרות ומתבסס על מטבעות יציבים (StableCoins) כדי לשמור על האיזון בין 2 סוגי מטבעות הקריפטו. הוא מגבה מטבעות יציבים כמו TerraUSD, הצמוד לערך הדולר (כפי שציינו למעלה) ו- TerraKRT הצמוד למטבע הקוריאני.

בעזרת האלגוריתם פרי פיתוחה, הפלטפורמה מייצבת את המחיר של המטבע באמצעות איזון בין ההיצע והביקוש למטבעות היציבים ע"י הנפקה או "שריפה" של מטבע הלונה כנגדם. חשוב להבין שמטבע הלונה עצמו, לא צמוד לדולר, ויכול לעלות ולרדת, אך האלגוריתם הזה מאפשר מסחר רגיל באמצעות המטבעות היציבים על רשת הלונה.

מעבר לכך, המייסדים יוצרים שיתופי פעולה חזקים עם חברות גדולות באסיה, מה שמסייע רבות לאימוץ של המטבע בשוק ותורם לעליית ערכו.

  • עקב תקלות באלגוריתם של המערכת, המשקיעים הביעו חוסר אמון גדול במטבע, וערכו קרס באלפי אחוזים.

  1. שער מטבע הלונה בתחילת 2021: 5.5$

  2. שער ה- Luna ב- 2022: 0.000036$


סיכום רשימת מטבעות דיגיטליים

עשרות אלפים של מטבעות וירטואליים מסתובבים שם בשוק הקריפטו, רובם ללא שום ערך טכנולוגי ונועדו לייצר כסף וממון לבעליהם על חשבון המשקיעים. משקיעים שבסה"כ רוצים לייצר תשואה משמעותית על הכסף שלהם. מומחים מזהירים משקיעי קריפטו מתחילים וותיקים, להימנע מלהשקיע במטבעות עלומים וחסרי ערך, בתקווה שאולי יעלו באלפי אחוזים באחד הימים.

רשימת המטבעות הדיגיטליים שציינו כאן למעלה, יכולה לשמש לכם עוגן והבנה של המטבעות החזקים בשוק. הישארו מעודכנים, אנחנו נעדכן את הרשימה מדי חודש בחודשו.


הערה: כל האמור במאמר אינו מהווה ייעוץ השקעה והינו דעתו האישית של הכותב. כל הפועל על סמך המאמר, עושה זאת על באחריותו האישית בלבד.

רוצה לקבל את המדריך המלא לכסף באינטרנט ב- 2023? לאיזה מייל תרצה\י שנשלח לך אותו?

מעולה! המדריך מחכה לך במייל

bottom of page