top of page

למה לבנות חנות באינטרנט: 6 סימנים לכך שאתם צריכים להתקדם לאיקומרס ב- 2022

עודכן: 9 ביולי 2022

עולם המכירות באינטרנט צומח באופן דרסטי לאורך השנים ומדי שנה מושקעים בו עשרות מיליארדי דולרים. לצורך בניית חנות באינטרנט, אתם לא חייבים להיות מותג ספורט או אלקטרוניקה גדול וכיום כל אחד יכול לעשות זה במס' צעדים פשוטים. איך יודעים למה ומתי כדאי לבנות חנות באונליין למוצרים שלנו? כל הפרטים בכתבה הבאה.

בניית חנות אינטרנטית

כיום, עסק שלא מוכר באינטרנט, מאבד עשרות אחוזים של מכירות מדי שנה, נמצא הרבה מאחורי המתחרים שלו ופשוט נראה מיושן כאשר אינו חושף בפני קהל לקוחותיו את האפשרות לקנות אונליין.


למה בניית חנות באינטרנט היא חובה למי שמוכר

בשנת 2019 שוק הקניות האינטרנטי בקרב הקהל הישראלי, צמח ב- 20% ביחס לשנה הקודמת והסתכם בכ- 19 מיליארד דולר. מתוכם כ- 13 מיליארד בחנויות בינלאומיות (כמו איביי, אמזון ודומיו) ו - 6.5 מילארד בחנויות מקוונות ישראליות (מקור: גלובס). בבלאק פריידי האחרון למשל, נשלחו כ- 14.5 מיליון חבילות לגולשים ישראלים. המספרים האלה צומחים כל שנה בלפחות 10% בייחוד נוכח תקופת הקורונה, הבידודים והסגרים השונים.

כך שאין ספק, שלהנגיש את המוצרים שלנו לקנייה בחנות באינטרנט - זה מאוד משתלם.


בדרך כלל, כשמתחילים למכור באינטרנט, בין אם בדרופשיפינג או בין אם מוצרים שייצרתם, זה קורה באחת הפלטפורמות הגדולות כמו איביי, אמזון או אטסי. כשמבינים את הקטע, הדרך לבניית חנות באינטרנט, דיי קצרה ולפעמים אף הכרחית.


בניית חנות אינטרנטית מעניקה לנו 6 יתרונות מרכזיים:

  • ניתן ליצור מיתוג אישי ומיוחד למוצר והמוניטין שלכם.

  • אינטראקציה אישית יותר ומותאמת עם הלקוחות.

  • אפשרויות וכלים ייחודיים לאתר אינטרנט שמתאימים לצרכים של החנות - כמו ניוזלוטר אוטומטי, מעקב אחר נטישת עגלה, חלונות קופצים ועוד.

  • לא צריך לשלם עמלה מוגזמת לפלטפורמה שבה פעלתם, אלא רק תשלום חודשי על החנות עצמה.

  • לא תלויים יותר בחסדיה של הפלטפורמה שבה אתם פועלים, היכולה לסגור אתכם בכל עת.

  • חשיפת המוצרים והשירותים שלכם למיליוני ישראלים (ולכל העולם למעשה) שרוכשים באינטרנט.

אז איך יודעים מתי מגיע השלב הזה שצריך לקפוץ למים ולפתוח חנות אינטרנטית?

הנה 6 סימנים, שאם אחד התגלה בפניכם, דעו שהגיע הזמן לבניית חנות באינטרנט לעסק שלכם

1. אתם משלמים עמלות גבוהות מדי

איביי אמזון וכו', הן חברות מצליחות ורווחיות ביותר, ועיקר ההכנסות שלהם נובעות מעמלות שאנחנו, המוכרים, משלמים להם. כאשר אתם פועלים תחת זירת קנייה ומכירה, תשלמו עמלות "מושחתות" שנעות בין 15-20% ממחיר המוצר! תארו לכם אם את הכסף הזה הייתם משלמים לטובת פיתוח העסק, שיווק, הוצאות וכו'. ובכן זה אפשרי.

נכון, כשמתחילים, 15% לא נשמע סכום כזה גבוה, אך שתתחילו להכניס עשרות אלפי שקלים בחודש, פתאום תגלו כמה כסף מתבזבז למימון הפלטפורמות הגדולות במקום לחשבון העו"ש האישי.

אין מה לפחד, נכון שבהתחלה לא יהיה פשוט להקים אתר מ-0 ולהתחיל לייצר תנועה רצינית לשם, אך בטווח הארוך אין ספק שזה משתלם יותר.


2. חסדי הפלטפורמה שבה אתם פועלים

מכירים את המשפט "אל תשים את כל הביצים בסל אחד", כלל חשוב בכל הנוגע להכנסה נוספת מהאינטרנט. עלינו לשמור על כמה אפיקי רווח שונים, מאחר ואסור לנו להסתמך רק על מכירה בפלטפורמה גדולה אחת. שכן אין לדעת אם מחר או בעוד שבוע יבעטו אותנו בגלל שלא עמדנו באיזה תקנה או נוהל שנקבע (ביולי 2016 עשרות סוחרים ישראלים מצליחים סולקו ביום בהיר אחד במעין הליך של ניקוי וסינון של איביי). הדרך הבטוחה ביותר לשמור על הכנסה פעילה ושוטפת, היא להקים חנות משלכם, מאשר להסתמך על חסדיה של פלטפורמה ענקית ולקוות שלאורך הדרך תמיד נעמוד בתנאים והנהלים שלה.

עלות בניית חנות באינטרנט מתחיל במחיר מינימום של 29$ בחודש לחבילה בסיסית ומקיפה. תחשבו שאם תמכרו מוצר אחד באיביי בחודש בעלות של 150$, העמלה תהיה 22.5$. אתם בטוח מוכרים מעל מוצר אחד בחודש, כך שכבר אז משתלם לכם להקים חנות אונליין עצמאית.

באנר חנות אונליין

3. תקרת זכוכית להכנסות שלכם

ברגע שהבנתם שאין לכם לאן לצמוח עוד בפלטפורמה הגדולה והרווחים מקובעים על גובה מסוים (לפעמים עולים קצת ולפעמים יורדים), תרצו לעבור למשהו עצמאי יותר ולהתפתח לכיוון נוסף. מעבר לאפשרות לייצר יותר כסף, תגלו גם עניין חדש במה שאתם עוסקים מאחר וחנות אונליין היא עולם שונה ממה שהכרתם עד כה באיביי או אמזון.

4. הלקוחות מבקשים את זה

בניית חנות אינטרנטית מעידה שהגעתם לרמה גבוהה יותר בשיווק המוצר שלכם, וזה גם משדר מסר ללקוחות הפוטנציאליים שאתם מקצוענים ובעלים של מותג חזק מספיק לעמוד בפני עצמו. מה גם שאם לקוח פונה אליכם באפיק כלשהו (פייסבוק, אינסטגרם, מיילים, פה לאוזן וכו') ומבקש לשאול כיצד ניתן לקנות את המוצר, לשלוח אותו לאיביי, אמזון או החנות הפיזית רק מוריד מהערך שלכם.

דמיינו לעצמכם שיש לכם מלון, ואתם אומרים למתעניינים שיחפשו אתכם באיסתא או זאפ-תיירות במקום להפנות אותם לאתר המדהים שלכם. זה פשוט לא נראה טוב!

לקוחות מבקשים חנות אונליין

5. אתם רוצים לשמור על השם של המותג

לא סתם, לא תמצאו מוצרים של לואי ויטון או פראדה באתר כמו אמזון או איביי.

ישנם מותגים שלא יפרסמו את המוצרים שלהם באופן רשמי בפלטפורמות מכירה גדולות מהסיבה שהם רוצים לשמור על אקסקלוסיביות ומוניטין גבוה. אם אתם רוצים לדאוג שלמותג שלכם יהיה בלעדיות (מאופיין בעיקר בענפים של גובה מכירות נמוך ביחס למחיר גבוה מאוד, כמו תכשיטי יוקרה, אופנת מעצבים וכד') בו הנראות, העיצוב וחויית המשתמש חשובה עד מאוד, חובה להקים חנות אינטרנטית לכך. מה גם שלקוחות כאלו יירצו שיהיה שירות לקוחות טלפוני זמין ואפשרויות תשלום רחבות יותר.

6. הדרישות והצרכים של המותג דורשים בניית חנות באינטרנט

ככל שהעסק שלכם צומח ומתבגר יותר, אולי תגלו כי תצטרכו יותר התאמות, שינויים וטריקים שיווקיים של חנויות אינטרנטיות, שפלטפורמות מכירה כמו איביי ואמזון לא מספקים. כמו למשל, אפשרויות תשלום בהעברה בנקאית, טלפון או ביט, אפשרויות תוספות קנייה (Upsell) במעמד עגלת הרכישה, מייל תזכורת לגולשים שנטשו עגלת קנייה, הזנת קופוני חג והנחה וכו'. בנוסף, ככל שתמכרו יותר, תבינו שחנות עצמאית הכרחית לאיסוף מידע על הלקוחות ובניית מאגר מתאים לטובת שליחת ניוזלטרים מתאימים וקידום ממומן בפייסבוק וגול. המידע הזה הוא קריטי לאסטרטגיית שימור הלקוחות ובניית משפך שיווק לטווח הרחוק.


הגיע זמנכם להתקדם לאונליין

אז אלו היו 6 סימנים שיעידו על כך שהגיע זמנכם להתפתח עצמאית לבניית חנות באינטרנט, כדי להגדיל את ההכנסות שלכם מהאינטרנט ולהבטיח שיום אחד לא תאבדו את אפיק ההכנסה שלכם בגלל ששמתם את כל הביצים בסל קטן אחד.


מקורות שהוזכרו במאמר:

320 צפיות

רוצה לקבל את המדריך המלא לכסף באינטרנט ב- 2023? לאיזה מייל תרצה\י שנשלח לך אותו?

מעולה! המדריך מחכה לך במייל

bottom of page