top of page
  • תמונת הסופר/תAdmin

שיווק באינטרנט ב- 2022: 6 מגמות שחובה להכיר כדי להמשיך להיות רלוונטי

עודכן: 6 בפבר׳ 2023

אז ממש עוד טיפה 2021 נגמרת, ומתחילה לה השנה החדשה שמי יודע ואולי תביא איתה את סוף הקורונה. מה מצפה לנו בדיגיטל ב-2022? מה הטרנדים החמים שהולכים להפתיע? כיצד השיווק באינטרנט הולך להיות? הנה התחזית שלנו


אם יש משהו אחד שהקורונה חידדה בכולנו, הוא הצורך לבסס נוכחות במרחב הדיגיטלי. בין אם אתם בעלי עסקים, פרילנסרים, כאלו שמחפשים הכנסה נוספת, כל אחד יכול ליצור לעצמו פרופיל או נכס דיגיטלי שיכול לשרת אותו בעולם האינטרנטי. הצורך בליצור אתר אינטרנט הפך מאופציה אפשרית למשהו שהוא חובה. אין היום מישהו שאין לו פרופיל פייסבוק או אינטסה או לפחות טיקטוק.



כאשר אנחנו מסתכלים על 2022, יש בהחלט כמה חידושים שאנו חייבים להיות ערים להם - אחרת לא נהיה רלוונטיים במהפכה הדיגיטלית הזו.


שנה 2023 החדשה התחילה וכך גם התחזית השנתית שלנו. הנה מגמות שיווק ה-SEO שאנחנו צופים ל-2023.


6 טרנדים שיווקיים שכדאי להכיר לקראת 2022


1. שיווק באמצעות וידאו

טוב זה כבר לא הפתעה שהוידאו כבר תקופה מנצח את התמונות, אבל ב- 2022 זה הולך להתחזק בצורה משמעותית. יותר מכך, הפוקוס הוא על סרטונים קצרים, שנכנסו בסערה לכל הפלטפורמות. בין אם זה הרילס של אינסטגרם, השורטס של יוטיוב וכמובן טיקטוק המפלצתית, סרטונים קצרים ומושכים יכולים להיחשף לעשרות אלפי יוזרים מבלי להוציא שקל אחד על advertising. הפלטפורמות הללו גם מקדמות יותר סרטונים (מקור: Social media examiner), מאשר פוסטים רגילים (עם תמונות או טקסט) ולכן, אם לא תיישרו קו ותייצרו בעצמכם סרטונים מתאימים לעסק שלכם, מהר מאוד החשיפה והאינגיידגמנט שלכם יירד משמעותית.


4 טיפים נוספים לוידאו:

  1. תשקיעו זמן ופנו תקציב לייצור סרטונים איכותיים כדי למתג את עצמכם בצורה גבוהה יותר.

  2. נסו להיות אקטיביים יותר בפלטפורמות כמו טיקטוק ואינסטגרם רילס.

  3. נסו לעודד את הלקוחות שלכם ליצור תוכן שקשור למוצר\שירות שרכשו ממכם ולשתף את זה.

  4. היעזרו בשירותי פרילאנס כמו פייבר כדי לקנות סרטונים במחירים נוחים יותר. כתבנו על זה כאן.


2. חיפוש קולי בגוגל

הידעתם? 48% מהצרכנים משתמשים בחיפוש קולי כאשר הם מחפשים באינטרנט (מקור: searchengineland). כלומר, פחות ופחות אנשים מקלידים בשורת החיפוש מלל, אלא שואלים את גוגל ישירות את השאלה בקול. מה זה אומר? שביטויי החיפוש יתחילו להיות ארוכים יותר מהרגיל, ולכן התוכן באתר שלנו צריך להיות מאופטמז בהתאם.

כדי להתכונן לזה, עלינו ליצור תוכן מאוד מופשט שעונה על שאלות נפוצות של משתמשים ולכלול את זה בתוכן.

למשל, אם אתם מטפלים בדיקור סיני, נסו למקד את התוכן שלכם על הבעיות והפתרונות שאתם מספקים ולא על ביטויים כלליים יותר כמו "דיקור סיני" או מטפל ברפואה סינית". אלא למשל, "איך להקל על כאבי גב" או "איך לטפל בדלקת פרקים".

3. שיווק משפיענים

מה זה משפיען? משפיענים הם יוצרי תוכן (הן ברשתות החברתיות והן באתרי אינטרנט רגילים), שצברו אהדה רבה ומס' עוקבים גדול שעוקב אחריהם בדיגיטל וגם מושפע מהם באופ ליין. אין הגדרה מדוייקת למיהו משפיען וכמה עוקבים או לייקים צריך להיות לו.

ב-2020, המגמה של המשפיענים החלה להתקדם בקצב מסחרר וצפוי ש-2022 תגיע לשיאים חדשים. חלק מזה קשור להתפרצות של טיקטוק לחיינו ואפשרויות יצירת הוידאו המגוונות שקיימות לפלטפורמה הזו. גם פייסבוק, ראתה את הפוטנציאל והודיעה שהיא מתכוונת לשלם ליוצרים כ- מיליארד דולר לאורך שנת 2022 (NY Times).

לכן, אין ספק שחלק מתקציב השיווק שלכם צריך לכלול קידום באמצעות משפיענים - לא כדאי לפספס את האפיק הזה. רוב המתחרים שלכם כבר שם, ואם לא - כדאי שתיהיו ראשונים.

מידת החיפושים על משפיענים בגוגל
מידת החיפושים על משפיענים בגוגל מתחילת 2019 ועד היום


4. תוכן באמצעות אודיו

אחת ההפתעות של השנים האחרונות, ומגמה שרק ממשיכה להתחזק, היא התוכן אודיו. יותר ויותר תכנים בתצורת שמע, נכנסים לחיינו ותופסים נפח משמעותי בשיווק האינטרנטי של עסקים רבים. זה קשור גם לקלות שבה אפשר לצרוך תוכן אודיו כמעט בכל מצב (בניגוד לקריאה או צפייה בסרטון) ולרצון של אנשים להמעיט את הצפייה במסכים שמזיקה לבריאות העיניים.

מעטים האנשים שלא מאזינים לפחות לפודקאסט אחד. מה שחשוב להבין שיצירת פודקאסט ושיתוף תכנים בעלי ערך, מציבה אתכם ברף הגבוה של סמכותיות ומהימנות בתחום שלכם. לקוחות פוטנציאליים ירגישו הרבה יותר בנוח לסגור אתכם עסקאות לאחר שצרכו את תוכן האודיו שלכם ושמעו אותו.


אבל זה לא נגמר פה, שכן גוגל החלה להציג פודקאסטים בתוצאות החיפוש, מה שיכול לעזור לכם בקידום האורגני של האתר.

בנוסף, הטמעת תוכן קולי למאמרים ותכנים כתובים באתר, גם היא יכולה לשפר משמעותית את ה-SEO. כל הגדולים כבר עושים את זה, רק היכנסו למאקו כלכליסט, ישראל היום וכו'. בקרוב, גם אצלנו תיראו את כל המאמרים, עם כפתור השמעה למעלה - זה בתהליך :).

איך הופכים מאמרים ארוכים לאודיו? 3 דרכים:

  • מקליטים עם מקליט הקול במחשב האישי (או מעסיקים מישהו שיעשה את זה), את עצמכם מקריאים המאמר ומעלים לאתר.

  • משלמים לפרילנסר בפייבר

  • נעזרים בתוכנת AI להפיכת טקסט לאודיו, כמו זו שאנחנו מתחילים להשתמש בה - Play.ht


שמע למאמרים וכתבות
מתוך אתר ישראל היום


5. קידום אורגני SEO

קידום אורגני אתרים ימשיך להיות אסטרטגיה חזקה וב-2022, המגמה תתחזק. ישנם יותר ויותר חיפושים עמוקים המכילים ביטויים ארוכים יותר ולכן, בעלי אתרים שייצרו תוכן רב בתוך האתר יוכלו להשיג יותר תנועה אורגנית. ליותר אתרים יש אפשרות להיות התוצאה העשירה הראשונה בגוגל (מה שנקרא "תוצאה אפס"). מעבר לעובדה שזה מציג אתכם בצורה סמכותית, זה גם הוכח כמשפר אחוזי הקלקה.

מה מומלץ לעשות?

  • לכתוב תוכן מעניין ובעל ערך ולדאוג שיהיה מסודר, מופרד בכותרות משנה, או ממוספר כשצריך.

  • ליצור בלוג תוכן מקצועי עם מאמרים וכתבות.

  • לנסות לגרום למשתמשים לקרוא את כל המאמר או לפחות לגלול עד הסוף, כדי להגדיל את זמן השהייה באתר . אפשר לעשות את זה ע"י כותרות משכנעות ואינפורמיביות, תיאור מטא איכותי, הבטחה ל"פרס" כלשהו בסוף המאמר וכו'.

  • תוכן ארוך - כלל ידוע הוא שגוגל מקדשת תוכן איכותי וארוך. אל תפחדו לכתוב הרבה כל עוד זה יכול לתרום למשתמש. לכן, מאמרים של 2500-3000 מילים הם לגמרי משהו שיכול לסייע לכם להיכנס לעמוד הראשון בגוגל במגוון ביטויי חיפוש.

  • התאמה למובייל - אחד הדברים החשובים ביותר ושלא מפסיק להתחזק. בדקו תמיד שהאתר והעמודים בו, נטענים ונראים מצויין בסמארטפון.

  • עקבו אחר עדכוני גוגל השוטפים - עדכון EAT (ר"ת ל- Expertise, Authoritativeness, And Trustworthiness) מחייב אותנו להציג כלפי חוץ (בתוך האתר ובנכסים דיגיטליים חיצוניים לו) את המקצועיות שלנו. איך? הוספת שם כותב המאמר, דף אודות מקצועי שמכיל תמונות, שמות, תעודות והסמכות ועוד.


6. תחילת הסוף לקניית קישורים

יכול להיות שמקדמי אתרים אחרים לא יסכימו איתנו בכלל, אבל לטעמנו, כל תעשיית קניית קישורים חיצוניים תספוג מכה קשה, מאחר וגוגל תתחיל להמעיט משמעותית בערך הקישורים.

קודם כל מה זה קישורים חיצוניים? אתר אחר ששם קישור לאתר שלנו, בתוך האתר שלו. למעשה זוהי מעיין המלצה, דבר המסייע לגוגל להבין שאנחנו אתר איכותי, שכן אתרים אחרים מקשרים אלינו. כתבנו על זה בהרחבה כאן.

עם זאת, על פי הנחיות גוגל - אסור לקנות קישורים.


למה זה אסור? מאחר וזוהי מניפולציה על האלגוריתם שקובע את דירוג האתרים. שכן האתר האחר ששם קישור אליכם, לא באמת המליץ עליכם, אלא קיבל כסף כדי להפנות קישור. ולכן אין זו המלצה. יתרה מכך, לדעתנו, גוגל תתחיל להילחם בתופעה הזו, שכן היא פוגעת לה, לא רק באלגוריתם של מנוע החיפוש, אלא גם בהכנסות. כאשר בעל אתר משלם הרבה כסף על קישורים, הוא מוציא פחות על פרסום ממומן בגוגל. הוא גם מוציא פחות על תוכן איכותי בתוך האתר שלו. כל אלה פוגעים בכיס של גוגל ישירות.

נכון להיום קישורים עדיין מסייעים לנו בקידום האורגני. אך עם הזמן גוגל תידע טוב יותר לסנן קישורים מאתרים גרועים שנועדו רק למכירת קישורים וכן להפחית בערך הקישורים גם של אתרים טובים, שמוציאים הרבה קישורים החוצה.

טיפים מה לעשות:

  1. בדקו היטב את הקישורים שאתם קונים. בחנו את איכות האתר המוציא קישור בכלי של semrush למשל, ובדקו על אילו מילות מפתח הוא מדורג.

  2. היזהרו מחוות קישורים - אתרים שנועדו רק למכירת קישורים חיצוניים. רצוי לקנות קישור מאתר שיש אדם אמיתי מאחוריו. כלומר, בדף האודות, רשום מי בעל האתר, כתובת, מס' טלפון וכו'.



303 צפיות

רוצה לקבל את המדריך המלא לכסף באינטרנט ב- 2023? לאיזה מייל תרצה\י שנשלח לך אותו?

מעולה! המדריך מחכה לך במייל

bottom of page