top of page

שיווק דיגיטלי לעסקים: 4 שירותים שכל אחד חייב בעסק שלו

עודכן: 19 באוג׳ 2023

כל עסק רוצה להיות נוכח באינטרנט, שכן מדובר על פוטנציאל חשיפה רחב היקף.


איך מתחילים? הנה 4 פתרונות דיגיטליים לעסקים שרוצים לקחת את העסק שלהם קדימה ולא יודעים מאיפה להתחיל.

שיווק דיגיטלי לעסקים

שוק הפרילנסרים בארץ ובעולם צומח מדי שנה בעשרות אחוזים. נגיף הקורונה והשלכותיו על המשק, אף הם סייעו לצמיחה של שוק זה והפלטפורמות העיקריות המספקות שירותים אלו כגון Fiverr ו- Upwork משגשגות. לא נראה שזה עוצר, גם ביום שאחרי הקורונה, הענף ממשיך לצמוח.


שיווק דיגיטלי לעסקים

יותר ויותר אנשים ובעלי עסקים, מעדיפים להשתמש בשירותי פרילאנס מרחוק לצורך שיווק דיגיטלי לעסק שלהם. זה לא תמיד הפתרון, אבל ההגנה של הפלטפורמה מפני נותני שירותים גרועים והאחריות לקונים על הכסף שלהם, תורמת לתחושת הביטחון בקרב ישראלים המזמינים שירותים אלו.


בכתבה הבאה הכנו רשימה של 4 פתרונות דיגיטליים לעסקים שרוצים לבסס נוכחות אינטרנטית בהצלחה. מבניית אתרים ועד הפקת סרטון תדמית (בהמשך נשדרג ונוסיף שירותים חדשים בכל עת).


לאורך המאמר אספנו מידע בנוגע לכל שירות, המלצות על נותני שירותים ספציפיים שיצא לנו לעבוד עימם, וכללי זהירות שיסייעו לכם לצלוח את זה בהצלחה.


1. בניית אתר לעסק

כמעט כל עסק צריך היום אתר אינטרנט פעיל. רוב הלקוחות והמשתמשים לפני בואם לרכוש שירות או מוצר, עושים גוגל קצר כדי לבדוק את הנוכחות הדיגיטלית של המקום ממנו הם שוקלים לרכוש. ברור מאליו, כי עסק ללא אתר, ישירות מוריד את הסיכויים שלקוח יבצע רכישה. לכן אחד הצעדים הראשונים במעבר לדיגיטל, הוא פרסום העסק בגוגל.


מה גם שבאמצעות אתר, בעל העסק יכול להגדיל את החשיפה שלו בפני לקוחות פוטנציאלים נוספים. כמו כן, נפתחות אפשרויות חדשות כמו למכור באונליין שירותים או מוצרים שבעל העסק מייצר. בעקבות המעבר לדיגיטל, בעל העסק יכול גם לבנות מוצרים\שירותים חדשים שיוכל למכור דרך האתר. גנן למשל, יוכל למכור קורסים דיגטליים לגידול צמחים בבית (חפשו בגוגל, יש כבר כמה כאלה). עו"ד יוכל למכור מכתבי התראה אונליין. מורה פרטי יוכל להעביר סדנאות בזום בתחומו או למכור סרטוני הדרכה דיגיטליים או חוברות הדרכה להורדה.

תקרת הזכוכית נשברת כאשר מתפתחים לדיגיטל, שם היצירתיות והחופש ליצור הן שקובעים את הכללים.



בעיות בהקמת אתר מרחוק

הבעייתיות העומדת בפני רוב בעלי העסקים שציינו כדוגמא, היא התהיות והשאלות שעולות בפניהם באופן מיידי:

  1. איך מתחילים?

  2. איך לבנות אתר בלי ידע טכני בתחום הזה?

  3. איך לחבר תשלום אונליין וסליקת אשראי?

  4. איך לשווק את עצמנו בדיגיטל?

  5. ועוד מיליון ואחד שאלות.

בצער רב, מרבית העסקים יוותרו כבר בשלב הזה, מבלי להבין שתוך מס' דקות של הבנה הם יכולים להתגבר על כל הבעיות הללו.


איך פותרים את הבעיות האלה?

מבחינתנו, אלו התשובות לשאלות ששאלנו:

  1. בכתיבת התכנית בקווים כלליים, הגדרת הפוטנציאל ויציאה לדרך. מפה זה שאלה של זמן ותקציב של כל אחד.

  2. לומדים לבד בעזרת מגוון המידע והפלטפורמות הפשוטות באינטרנט. למי שאין את הזמן, יכול לשלם לבעל מקצוע שיעשה את זה עבורו. בפייבר יש אלפים כאלו, שמציעים את זה במחירים מדהימים ומספקים תמורה מעולה למחיר.

  3. ראו סעיף 2.

  4. ראו סעיף 3. ישנם עשרות מדריכים חינמיים בתחום הזה, כמו גם נותני שירותים בתשלום. הכל שאלה של רצון והתמדה שלכם.


טיפים למציאת פרילנסר לבניית אתרים בפייבר

במאמר הזה, התרכזנו באפשרות של העסקת פרילנסר מרחוק בפייבר, לצורך הקמת האתר ולכן ניתן מס' טיפים שכדאי לדעת לצורך כך:

  1. סינון - סננו ובחרו מוכרים רק עם פידבקים חיוביים רבים.

  2. השתמשו בצ'ט - צ'וטטו עם מוכרים וספרו להם על הפרוייקט שלכם, מה אתם צריכים? והאם הם יודעים לבצע. מהתשובות שלהם תלמדו עוד דברים ותוכלו להבין האם הם רציניים וידעים את העבודה.

  3. קיראו פידבקים - זהו אולי המדד הכי חשוב. מוכר עם מס' ביקורות חיוביות רב, מעיד המון על מידת הצלחתו ומקצועיותו בביצוע העבודה. עם זאת, שימו ♥️, לעיתים הפידבקים שתראו, יהיו על שירות קודם אחר שהמוכר בפייבר העניק. לכן חשוב לעיין ולקרוא בפידבקים, שאכן הביקורת היא על בניית אתר ולא על קידום ממומן בפייבוק למשל.

  4. מס' עמודים באתר - וודאו עם המוכר כמה דפים יהיו באתר שיבנה. צרו רשימה של העמודים שתרצו ושילחו לו בהודעה לפני ההזמנה. למשל הנה בדרך כלל כמות המינימלית של עמודים שצריך לאתר חנות - דף הבית, דף אודות, דף צור קשר, תקנון ותנאי שימוש\ מדיניות פרטיות, דף קטגוריה, דף מוצר, דף עגלה, דף רכישה, דף אזור אישי, דף חשבוניות, דף צפייה בהזמנות (11 דפים מינימום).

  5. אחריות ושירות - בדקו כמה ימים מתחייב המוכר לעמוד לשירותכם לאחר סיום ההזמנה. אחריות ותמיכה לאחר גמר בניית האתר, הם חשובים. יהיו לכם הרבה שאלות וחשוב שיהיה מישהו שיקשיב בצד השני.

  6. עיצוב ורספונסיביות - שאלו את המוכר כדי לוודא, שהוא משתמש בתבניות פרימיום ולא משהו זול וחינמי. בנוסף, מומלץ לוודא עימו שהאתר הולך להיות רספונסיבי (מתאים לגלישה במובייל) בצורה מלאה.

  7. מהירות טעינת האתר ו- SEO - וודאו עם המוכר שהוא מקפיד על מהירות טעינת אתר גבוהה מאוד ועל כך שהאתר יהיה ידידותי למנועי החיפוש.

  8. הטמעת אפשרויות התשלום - וודאו עם המוכר שהוא מטמיע את אופציות התשלום המתאימות שקבעתם לעצמכם.

  9. התאמה לשפה העברית - אם החנות שלכם פונה לקהל הישראלי והיא בעברית, וודאו עם המוכר שהאתר יהיה בתבנית המתאימה, מימין לשמאל (RTL - Right To Left).

  10. חיבור לפלאגינים, תוספים ומערכות - וודאו עם המוכר שהוא מספק לכם מס' חיבורים לשירותים שאתם צריכים. למשל, מערכת ניוזלטר, תוסף חלונות קופצים וכו'.




על מי אנחנו ממליצים לבניית אתר לעסק

באמצעות פייבר בנינו מס' אתרים וחנויות, בעיקר עבור נכסים דיגיטליים שונים שבניהולנו.

לבניית אתר רגיל בוורדפרס נעזרנו בקורטני - מוכרת אמריקאית חרוצה, שבונה חנויות אונליין ואתרים מושכים ואינטואיטביים. לינק לעמוד השירות של קורטני כאן. היא יודעת להבין את הצורך ולספק את התמורה, כולל סבבי תיקונים במידת הצורך.

לבניית אתר קורסים דיגיטליים הסתייענו בבחור הזה - לינק כאן. מוכר אדיב ושירותי שבנה לנו אתר עם מערכת קורסים כולל אזור מנויים, דפי מכירת הקורס, העלאת התכנים, הגדרת אמצעי תשלום, פלאגינים איכותיים וכו'.

זכרו ♥️, לפני שאתם מזמינים שירות, צ'וטטו לפני כן עם המוכר וספרו לו על הפרוייקט שלכם.

בניית אתרים בפייבר
טיפים לבניית אתר בפייבר


2. כתיבת תוכן לאתר

שיווק דיגיטלי לעסקים מתבסס על תוכן מעניין, רלוונטי ושממיר את הקורא\הצופה לבצע רכישה או פעולה מסוימת שתרצו. הוא מה שמניע את גלגליו של כל פרוייקט בין אם בדיגיטל או בין אם באופליין. מהסיבה הזו, כותבי תוכן איכותיים הם מצרך נדיר במיוחד, שעלינו לטפח ולבחור בקפידה. יש לנו כמה כותבי תוכן מהארץ ומחו"ל שאנחנו משתמשים ונעזרים בהם באופן שוטף, בעיקר לכתיבת תוכן באתרי אינטרנט. הדגשים שלנו הם הקפדה על כללי ה- SEO, מתן ערך, צירוף מקורות שעליהם הכותב הסתמך בכתיבה, תוכן מקורי וייחודי (היזהרו מהעתקות של תוכן) וכו'.


בתור בעל עסק, לא תמיד יש לך את הזמן או את היכולת לכתוב טקסטיים שיווקיים (שייקנו את הלקוחות) או מאמרי SEO (שיתקדמו בתוצאות החיפוש) או מאמרים מקצועיים (שיציבו אותך כאוטוריטה בתחום). ניתן לחפש גם מוכרים לכתיבת עמוד מכירה באתר, מודעה משכנעת בפייסבוק או גוגל, דף הבית וכו'.

שוק כותבי התוכן התפתח בצורה עצומה בשנים האחרונות, ובלחיצת כפתור ניתן להזמין תוכן בכל נושא ובכל שפה שתרצו.


הנה הכותבים שאנחנו עובדים איתם באופן שוטף:

  1. כתיבה שיווקית - כדי למכור דרך האתר או דף הנחיתה שלכם, אתם צריכים קופירייטר מעולה שיכתוב טקסט שישכנע אפילו את סבתא לקנות מגלשי סקי. יש הרבה כאלה עם לשון מושחזת, אך לנו יצא לעבוד עם המוכרת הזאת והיינו מאוד מרוצים - לינק כאן. לכותבת שיווקית בעברית, נסו את טניה.

  2. כתיבת מאמרי תוכן (SEO) - קידום אתרים אורגני מבוסס על תוכן שכתוב היטב, מקצועי, בר סמכא ועם הפניות וקישורים מתאימים. תוכן שאחרים ירצו לצטט אתכם. זה הכותב שאנחנו בדרך כלל עובדים איתו - לינק כאן. קוראים לו ליאור, הוא נחמד מאוד וחי במקסיקו כבר כמה שנים.

  3. כתיבת מאמרים מקצועיים - לעיתים תצטרכו תכנים ברמה גבוה בנושאים מצומצמים שבהם נדרש מומחיות, תעודה או תואר ספציפי. למשל, תוכן משפטי, תוכן בנוגע למשכנתאות, ראיית חשבון, רפואה וכו'. טרם השתמשנו בשירות הזה, לכן לא נוכל להמליץ. עם זאת, היעזרו בטיפים הרגילים ובחרו מוכר עם פידבקים טובים והזמינו רק לאחר ששוחחתם איתו קצת כדי לראות שהוא מבין עניין.

  4. תרגום מאנגלית לעברית - לפעמים צריך להתבסס על גדולים מאיתנו מעבר לים, בייחוד שמדובר על נושאים מורכבים. כדי לגשת אל התוכן בקלות, לעיתים עדיף לתרגם אותו כראוי ואז לסנתז ולעדכן אותו בהתאם לצרכים שלנו. הנה מתרגם מדופלם שאנחנו מקפידים לעבוד איתו ומספק תמורה מדהימה למחיר מצחיק. לינק כאן.


3. סרטון תדמית לעסק

הפקת סרטון תדמית לעסק הוא רק משהו שנשמע גדול ומפוצץ, אך אם תפרקו את זה לגורמים, תבינו שזה לא כזה מורכב וענק כפי שחשבתם. כולנו מכירים את החשיבות של וידאו בדרך להכפלת אחוז ההמרה בחנות אונליין והשימוש בסרטונים לפרסום דיגיטלי של עסקים צומח מדי שנה. צפוי כי עד שנת 2022, תוכן וידאו יתפוס מעל 82% מהתעבורה האינטרנטית של גולשים פרטיים (מקור: Cisco).

מה גם שבטח ראיתם שכמעט בכל חיפוש בגוגל, צצות תוצאות סרטונים מיוטיוב. כך שאין מחלוקת - סרטונים הן מצרך חשוב לכל בעל עסק.


הבעיה היא שמי שלא מכיר את התחום, חושב שהמחירים בעבור יצירת סרטון לעסק הם יקרים במיוחד ולכן לא טורח אפילו לבדוק לעומק את הנושא.

סרטון תדמית לעסק מורכב ממספר דברים (שעל חלקם אפשר לדלג):

א. רעיון כללי - עלינו להבין מה אנחנו רוצים שהסרטון ישמש.

ב. תסריט - כתיבת מהלך הסצנות בסרטון והמלל שצריך להופיע בו.

ג. צילום - לא חייבים בהכרח להביא מצלמה ולצלם. ישנם אלפי סרטוני וידאו בחינם שניתן להשתמש בהם לשימוש מסחרי או סרטוני פרימיום בעלות קטנה נוספת. מה שבטוח זה יהיה זול יותר מלצלם סרטון לייב, ויכול לתת בדיוק את אותה תמורה. (תלוי בעסק כמובן)

ד. קריינות - אם בחרנו סרטון קיים שנשתמש בו, נצטרך מישהו שיקריין עבורינו. הנה מוכר ישראלי שאנחנו מקפידים להיעזר בו לשם כך - לינק כאן.

ד. עריכה - עריכת הקטעים בסרטון והדבקת שמע או קריינות או טקסט מלל במידת הצורך.

ה. פרסום - שיתוף היצירה ברחבי היקום. סתם סתם, זה לא בדיוק חלק מהמרכיבים לסרטון.


בסופו של יום, הכל תלוי בתקציב. אך חשוב להבין שגם עם תקציבים נמוכים אפשר ליצור סרטון פרסומת או תדמית לעסק.

בקאנבה ניתן ליצור דיי בקלות ובחינם אם יש לכם זמן.


על מי אנחנו ממליצים?

יצא לנו להשתמש פעמיים בשירותי יצירת וידאו ובשניהם התוצאה הייתה טובה מאוד.

לסרטון Whiteboard שהיינו צריכים, השתמשו במוכר הזה - לינק כאן (מוכר ישראלי עם דיל מעניין).

לסרטון תדמית לעסק השתמשנו פעמיים במוכר הבא - לינק כאן.

הוא לא ישראלי ולא מבין עברית, אז חשוב לציין שבאנו אליו עם דרישות והוראות מדוייקות. כלומר אם המלל והטקסטים שתרצו בסרטון הם בעברית, תצטרכו לשלוח לו בדיוק את הטקסטים, מיקום ואת התרגום שלהם לאנגלית כדי שהוא יוכל להבין. זה ממש לא מסובך ואפילו מאוד פשוט. המוכר מאוד מנוסה ועובד עם לקוחות מכל העולם בשפות שונות.

ישנם עוד המון סוגי סרטונים בהתאמה אישית שאפשר לקנות מפייבר כגון, סרטוני 2D, סרטוני 3D, אנימציה, סרטונים חיים, סרטונים למוצרי דרופשיפינג, סרטונים מצחיקים, סרטונים הייטק ועוד.



4. עיצוב לוגו לעסק

לוגו הוא הדבר הראשון שהלקוחות רואים כאשר הם בוחנים מותג או פרסומת כלשהי. הלוגו לא חייב להיות מושלם ולעלות עשרות אלפי שקלים, אך הוא צריך להיות מושך, נקי ולהעביר את המסר בצורה נעימה וברורה לעין.

ראינו הרבה בעלי עסקים ששילמו אלפי שקלים תמורת לוגו שלבסוף לא עמד בציפיותיהם.

לוגו אפשר לעצב בחינם בקאנבה אם יש לכם קצת זמן וטאצ' עיצובי.

אם אין לכם זמן, אפשר להעסיק פרילנסר מחו"ל לבניית לוגו מעוצב שיעשה עבורכם עבודה מצויינת במחיר משתלם (עם אפשרות לתיקונים ושינויים). ישנם אלפי מעצבי לוגו בפלטפורמות השונות והנה הטיפים שלנו לבחירת מעצב לוגו תותח שייקח את המותג שלכם קדימה:

  1. צ'אט עם המוכר - דברו ושוחחו עם המוכרים לפני סגירת עסקה, בקשו מידע לגבי יכולותיו, הראו לו דוגמאות שאהבתם ותשאלו האם הוא יכול לעשות את זה ולמה לבחור בו.

  2. היסטוריית פידבקים - כמו בכל קניית שירות, מומלץ לבחור רק מוכרים פידבקים חיוביים רבים או לפחות ציון של 4 כוכבים.

  3. מעצבים זרים - אל תפחדו ממעצבים שלא יודעים עברית. אם יש לכם ויז'ן מדוייק של מה אתם צריכים ואתם יודעים להעלות את זה על כתב, גם מעצב הודי יכול לעשות את העבודה.

  4. צבעים - אם יש צבעים מסוימים שאתם רוצים בלוגו, ציינו זאת בפני המוכר ושלחו לו את הצבע המדויק. לרשום למוכר צבע כתום ואדום זה לא מספיק מאחר ולכל אחד מהם יש קשת צבעים רחבה. שלחו למוכר תמונה מדוייקת של הצבע שאתם רוצים, כדי שיבין בדיוק את הדרישות. אפשר להשתמש גם באתר imagecolorpicker.com

על מי אנחנו ממליצים?

בעיצוב לוגו השתמשנו רבות במוכר הזה - לינק כאן. הוא לא ישראלי, לא מדבר עברית אבל משום מה קולע בדיוק לטעם שלנו. גם את הלוגו של דיגיטל יזמות, ממש באתר זה, הוא עיצב לנו. (המלל בעברית הוא פשוט מדביק ונעזר בפונטים תומכים).



5. שיפור מהירות אתר וורדפרס

מהירות טעינת האתר היא אחד מ-3 הפרמטריים המרכזיים בהן גוגל משתמשת לדירוג אתר בקידום האורגני. לפי מחקרים וסטטיסטיקות, ככל שאתר הוא איטי יותר כך אחוז המרת הגולשים ללקוחות יורד בצורה ניכרת. הנה כמה נתונים שכדאי להכיר (מקור: cloudflare):

  1. אתר שנטען תוך 2.4 שניות יהנה מכ- 1.9% אחוז המרה ואתר שנטען תוך מעל 4.2 שניות, אחוז ההמרה ייחתך בחצי לפחות מ- 1%.

  2. 47% מהגולשים מצפים שעמוד באתר יטען תוך פחות מ- 2 שניות.

  3. חברת וולמארט מצאה שכל שיפור במהירות האתר בשנייה אחת, העלתה את ההמרות ב- 2%.

בעלי אתרים רבים לא מודעים למהירות טעינת האתר שלהם ולפעמים מסתמכים על המקדם שלהם שיעשה את העבודה. במקרים אחרים, בעל האתר מעסיק נותני שירות שמבטיחים הרים וגבעות של שיפורי ציוני מהירות. לעיתים, הפעולות האלה רק מייצרות נזק.


המלצות על שיפורי מהירות לאתר

יצא לנו להתנהל עם כמה פרילנסרים ושירותים כאלה שהבטיחו לשדרג את המהירות ולייצר ציון ב-100 בבדיקת המהירות של גוגל. לרוב מדובר בשרלטנים. חשוב לציין, שאם מישהו מבטיח הבטחות מבלי להסביר איך הוא הולך לעשות את זה בפועל, תתרחקו.

הנה מוכר פייבר עם רזומה מרשים, שהאיץ את האתרים שלנו בוורדפרס בטירוף ובהחלט עמד מאחורי ההצהרות שלו. הוא פועל לכיווץ קבצי CSS, HTML וגאווה סקריפטס, אופטימיזציה של הדאטה בייס, ניקוי קאש חכם, תאימות לעדכון Core Web Vitals של גוגל ועוד.

קישור למוכר - כאן.






סיכום שיווק דיגיטלי לעסקים בישראל

השיווק בדיגיטל לעסקים קטנים וגדולים עובד ואין כיום עסק שיכול באמת להרשות לעצמו לפספס את הפוטנציאל הרווחי הגלום ברשת. בדרך כלל, עסקים ותיקים וכאלו שמתקשים עם האנגלית והאינטרנט, יירתעו מלעבור לדיגיטל. אך אין ספק שלשם זה הולך. אם יש לכם את הזמן, מומלץ להשקיע אותו בלמידת יסודות השיווק בדיגיטל כדי למצוא מגוון פתרונות דיגיטליים במחירים שונים היכולים לספק לכם תמורה טובה בסה"כ.


אין לכם זמן? רוצים להשקיע את הכסף בסוכנות שיווק שיודעת מה היא עושה? אנחנו, בדיגיטל יזמות מתעסקים כבר 5 ומשהו שנים בכל מה שקשור לבניית נכסים דיגיטלים ומיקסום הנוכחות אינטרנטית בפני לקוחות פוטנציאליים. מוזמנים ליצור איתנו קשר.



פששש, הגעת עד לפה ולא תפרגן לנו בלייק או תגובה?

נשמח לשמוע ממך. 🔥🤗


רוצה לקבל את המדריך המלא לכסף באינטרנט ב- 2023? לאיזה מייל תרצה\י שנשלח לך אותו?

מעולה! המדריך מחכה לך במייל

bottom of page