top of page

באונס רייט: 11 דרכים לשיפור שיעור הנטישה שישאירו יותר גולשים באתר

עודכן: 26 באוג׳ 2023

שיעור נטישה (Bounce Rate באנגלית) הוא חלק חשוב בקידום אתרים ושיווק באינטרנט.


זיהוי של שיעור נטישה גבוה מהאתר, יכול לסייע לכם להבין היכן אתם צריכים לשפר ולאפטמז את האתר. זאת כדי להגדיל את שיעור המעורבות, לשפר את דירוג האתר, להשאיר את הגולשים בו יותר זמן וכמובן - להכניס יותר כסף לכיס שלכם.


ובכן, מה זה בכלל שיעור נטישת אתר? כיצד מחשבים אותו? איך הוא משפיע על דירוג האתר בגוגל ומה צריך צריך לעשות כדי לשפר אותו? אספנו לכם את כל מה שצריך לדעת.

המדריך לשיפור אחוזי נטישה - BounceRate


מה זה Bounce Rate (שיעור נטישה)?

שיעור נטישה (או שיעור עזיבה\שיעור יציאה) הוא אחוז הגולשים שהגיע לדף מסוים באתר שלכם ואז יצא ממנו מבלי לבקר באף עמוד אחר. כלומר, האחוז מכלל האנשים שביקרו בעמוד באתר ויצאו מאותו עמוד מבלי לבקר באף עמוד אחר באתרכם. בתמונה המצורפת (מתוך גוגל אנליטיקס של אתר דיגיטל יזמות), ניתן לראות ש- 15.13% מהגולשים שלנו, יצאו מהאתר אחרי ביקור בעמוד אחד בלבד. הרוב, 84.87%, נשארו באתר וגלשו לעמודים נוספים.

כלומר, בדרך כלל, שיעור נטישה נמוך (מתחת ל-60%) הוא טוב, ושיעור יציאה גבוה הוא פחות טוב ואומר שיש מה לשפר (ישנם מקרים ספציפיים ששיעור גבוה הוא דווקא טוב, כפי שנפרט בהמשך).

שיעור נטישת האתר
צילום מסך מגוגל אנליטיקס - שיעור היציאה הוא שיעור נטישת האתר

גוגל מגדירה שיעור נטישה כך -

"עזיבה מהדף הראשון מתייחסת לביקור בדף בודד באתר שלכם... לדוגמה, כשמשתמש פותח דף יחיד באתר ולאחר מכן יוצא מבלי להפעיל בקשות נוספות לשרת Analytics במהלך אותו ביקור...
שיעור העזיבה מחושב באופן הבא: מספר הביקורים בדף בודד באתר לחלק למספר הכולל של הביקורים. לחלופין, שיעור העזיבה הוא האחוז מכל הביקורים באתר שבהם המשתמשים צפו רק בדף אחד והפעילו רק בקשה אחת לשרת Analytics"

מקור: מרכז העזרה של גוגל אנליטיקס.


*החל מיולי 2023, גוגל שינתה את הטרמינולוגיה ל״שיעור מעורבות״, במקום שיעור נטישה.


ברוב המקרים שיעור נטישה גבוה הוא לא טוב

אם גולש ביקר באתר מסויים ועזב מייד בסיומו ולא ביקר בעמודים אחרים באתר, בדרך כלל זה מעיד על ביצועי אתר נמוכים, חווית גלישה רעועה, איכות תוכן נמוכה ועוד. נוסף על כן, אם זמן השהייה שלו באתר הוא גם נמוך, זוהי אינדקציה נוספת לכך שהתוכן באתר לא סיפק את הגולש ולכן יצא ממנו.

נמחיש בדוגמא - גולש חיפש בגוגל "איך לרזות בירכיים" (ביטוי אמיתי אגב, שמחפשים אותו מעל 140 גולשים בחודש) >> הגיע לאתר X, קרא קצת בתוכן, לא מצא את התשובה שהוא חיפש ויצא ממנו. אולי אף חזר לגוגל כדי לחפש שוב ולמצוא תשובות באתר אחר.

דוגמא זו ממחישה שהאתר הראשון שאליו הגיע הגולש, הוא בעל איכות תוכן נמוכה שכן הגולש יצא ממנו מהר מבלי לבצע כל פעולה משמעותית.


השפעת שיעור נטישה גבוה על הקידום האורגני של האתר

ברור לציין, שגוגל אשר מקדשת חווית משתמש ואיכות תוכן, רואה את הדבר הזה בחומרה. במידה וגולש ביקר באתר ויצא ממנו חיש מהר, גוגל מבינה שהאתר לא איכותי ולא נותן מענה לגולשים המבקרים בו. לכן, היא לוקחת את זה בחשבון באלגוריתם שלה והקידום האורגני של האתר יירד משמעותית. צאו מנקודת הנחה שגוגל רוצה להציג בתוצאות הראשונות במנוע החיפוש, אתרים מקצועיים, איכותיים שמספקים מענה ותשובות לביטויי החיפוש של הגולשים.


מקרים בהם שיעור נטישה גבוה הוא דווקא חיובי

יש לציין שישנם מקרים בהם שיעור נטישה גבוה, הוא דווקא חיובי ולכן יש לבחון כל מקרה באופן ספציפי בהתאם לאופי האתר והיעדים שלו.

הנה מס' מקרים לדוגמא:

  • גולש שמחפש בגוגל מרכיבים למתכון מסוים, נכנס לעמוד באתר שלכם שבו יש את המתכון המלא, רושם לעצמו את הרכיבים ויוצא החוצה. במקרה זה, למרות שסיפקתם חווית גלישה טובה - שכן הגולש קיבל תשובה למה שחיפש, שיעור ה- BounceRate שתקבלו יהיה גבוה.

  • נניח וגולש מחפש טיפול לכאבי גב, הוא מגיע לעמוד תוכן מסוים באתרכם, קורא קצת, מתרשם מהמקצועיות שלכם ותוך 10-30 שניות, משאיר אצלכם פרטים באותו הדף או ישר מתקשר לטלפון שמפורסם באתרכם כדי לקבוע טיפול. גם במקרה זה, סיפקתם מענה לגולש ויתרה מכך הוא רוצה להמשיך להיות בקשר איתכם, עם זאת הוא יצא מאותו עמוד שאליו הגיע.

  • נניח ויש לכם אתר אפיליאייט (שיווק שותפים) עם קישורים יוצאים לאמזון או איביי ולכן המטרה המרכזית של האתר היא שאנשים ייצאו החוצה.


אז אחרי שסקרנו מה זה שיעור נטישה ואיך הוא משפיע על הקידום האורגני, הגיע הזמן לחלק המרכזי:


11 דרכים איך לשפר את שיעור הנטישה באתר


1. שפרו את מהירות הטעינה של האתר

מהירות הטעינה של עמודי האתר שלכם היא סופר קריטית. אם הגולש יאלץ להמתין יותר מידי זמן, הוא פשוט ייצא מהעמוד, למרות שהקליק עליו. אתר איטי מספק חווית משתמש וגורמת למשתמש מפח נפש. בעידן של 2022, גוגל שמה דגש רב על זה, ומבקשת מבעלי אתרים להגיע לזמן טעינה של עד 2.5 שניות. ככל שתורידו את זמן הטעינה למספר הזה ודרומה, תשפרו את שיעור העזיבה משמעותית ויותר גולשים יישארו באתר.



2. הטמיעו לשונית חיפוש באתר

אם יש לכם אתר, ואין בו לשונית חיפוש המקלה על הגולש למצוא את מה שהוא מחפש, נכשלתם. הטמעת אייקון חיפוש, בחלק העליון כדי לתת לגולש למצוא בקלות את מה שהוא רוצה, תשפר את זמן השהיה באתר ותוריד את ה- Bounce Rate. הגולש יוכל למצוא את מה שמעניין אותו ולעבור בין עמודי האתר שלכם בקלות רבה.



3. בנו תפריטי ניווט נגישים

האתר צריך להיות מובן וברור בצורה שתאפשר לגולש להגיע בקלות לאן שהוא רוצה. אם למשל אתם חנות אונליין, המשתמש צריך למצוא ב-2 קליקים ותוך פחות מכמה שניות, כל מוצר\מידע\שירות שהוא מחפש. אפשר ליישם את זה על ידי הטמעת תפריטים ברורים לקטגוריות ותכני האתר, מגה Menu, פירורי לחם וכו'. התפריטים מקלים על הגולש להתנייד באתר, ולמעשה מקטינים את האפשרות שיבחר לצאת מהאתר כדי לחפש במקום אחר את מה שהוא רוצה.


4. המובייל נמצא בראש סדר העדיפות

עובדה ידועה היא שרוב הגלישה באינטרנט היום, נעשית דרך המובייל. מה גם שמשתמשי המובייל הם פחות סבלניים מגולשי המחשב. תחשבו על זה, כשאנחנו גולשים מהמחשב זה נעשה ביותר סבלנות, יש לנו יותר זמן מאשר כאשר אנו גולשים במובייל.


לכן, כדאי לשמור על מראה אתר רספונסיבי, יפה, שעובד מצוין גם דרך הסמארטפון. מאחר ובניית אתרי אינטרנט נעשית דרך המחשב, בעלי אתרים רבים מפספסים את המובייל ושמים את רוב המאמץ על הדסקטופ.


ספקו חווית גלישה נהדרת במובייל - תקטינו משמעותית את שיעור עזיבת האתר.



5. עמודי האתר צריכים להיות קלים לקריאה

תוכן כתוב בעמודים צריך להיות קריא ונגיש בצורה יפה ונעימה. חשוב להפנים את זה, שמנקודת מבט של חווית משתמש, אף אחד לא אוהב לקרוא טקסט ארוך עם הרבה הרבה שורות ללא רווחים. עמודי אתר שנראים ככה, יסבלו משיעור יציאה גבוה וממשתמשים מאוכזבים.

תוכן מסודר, שמחולק לפסקאות קצרות ורווחים, כותרות משנה ברורות, הדגשות, תמונות וצבעים, מקל מאוד על המשתמש להבין ולצרוך תוכן באתרכם. מה שכמובן ישאיר אותו יותר זמן.

כתבנו בהרחבה על טיפים לכתיבת תוכן כאן.

טיפ למתקדמים: בדרך כלל מומלץ על עד 20 מילים למשפט ועד 5-6 שורות לפסקה. אפשר לחרוג, אבל נסו להיצמד לזה.


6. הדגישו מילות מפתח חשובות בכל עמוד

השימוש במילות מפתח שגולשים מחפשים הוא סופר חשוב. זה מסייע לגוגל להחליט מה נושא העמודים באתרכם ובהתאם היא מציגה את האתר לגולשים הרלוונטיים. כך גם תצמצמו את האפשרות שגוגל תתבלבל ותציג את האתר שלכם בביטויי חיפוש לא מתאימים. אם גולשים שחיפשו X, הגיעו לאתרכם ומצאו Y, הם ייצאו מהר מאוד מהאתר.

אם תשתמשו במילות מפתח ברורות שבאמת משקפות את מה שקיים באתר, תביאו יותר תנועה איכותית. הגולשים הללו יישארו יותר זמן, אם תדגישו את מילות המפתח שמעניינות את הגולש, בכותרות משנה, בתוך הפסקאות וכו'. ידוע, שגולשים אוהבים לסרוק תוכן בגלילה מהירה ולעצור כאשר הם רואים משהו שמעניין אותם.


7. מגוון סוגי תוכן

דרך נוספת לשמור על גולשים באתר, היא להשתמש בסוגים שונים של תוכן באותו עמוד. משתמשים שונים אוהבים לצרוך את התוכן בצורות שונות. חלק אוהבים טקסט כתוב, חלק מעדיפים סרטון, אחרים יעדיפו תמונה או אינפוגרפיקה ויש כאלו שיעדיפו אודיו בכלל. נסו לשלב מס' סוגים בכל עמוד.

למשל, להכניס תמונות ייחודיות או וידאו בין הטקסטים. גם גיפים יכולים לסייע.



8. הפחיתו שימוש בפופאפים מוגזמים (חלון קופץ)

אם שיעור הנטישה באתרכם גבוה ויש לכם פופאפים באתר, מומלץ לעשות טסט לחודש ולהפחית את השימוש בהם כדי לבדוק את ההשפעה. חלון קופץ באתר באמצע ניווט של המשתמש, בדרך כלל מפריע לחווית הגלישה וידוע כגורם לגידול שיעור הבאונס רייט. החלון הקופץ מעצבן את רוב המשתמשים. לכן, שיקלו להורידו או לכל הפחות, להקפיץ אותו לאחר זמן סביר מסויים (למשל לאחר 30 שניות) ולא מיד עם הכניסה של הגולש לאתר.


9. הפחיתו פרסומות צד שלישי

נכון, כל בעל אתר רוצה לייצר כמה שיותר כסף, ופרסומות צד ג' (כמו גוגל אדסנס וכו'), בהחלט מגדילות לנו את הרווחים. עם זאת, בדומה לטיפ הקודם, שימוש גבוה מדי בפרסומות באנרים גם כן ידועות כגורם עיקרי לנטישת אתרים. נסו להפחית את השימוש בהם.

הכלל הוא שהפרסומות צריכות להיות משניות לתוכן באתר. כלומר, אם בדף מסוים באתר, יש יותר שטח פרסומות מאשר תוכן ייחודי בנושא האתר - זה גרוע מאוד.

קחו אותנו לדוגמא - בכל עמוד באתר, אנו מקפידים לשמור על יחס של 70-80% תוכן איכותי אל מול 20-30% פרסומות באנרים. (ואם אתם גולשים עם חוסם פרסומות בכרום - הגיע הזמן לבטל אותו 😉)


10. טפלו בלינקים שבורים

לאורך הזמן, כל אתר צובר לינקים שבורים - זה טבעי ומוכר. עם זאת, חשוב לטפל בהם ולייצר הפניות מתאימות שיובילו לעמודים דומים. אחרת, אתם פוגעים בחוויית הגלישה של מבקרי האתר שלכם ומגדילים את שיעור הנטישה.

רגע, מה זה לינק שבור? עמוד באתר שלכם שכבר לא קיים, אך המשתמש הגיע אליו ממקור כלשהו. הגולש מגיע לעמוד 404 ומתאכזב מאוד, כי ציפה למשהו אחר.

איך זה קורה? לדוגמא:

  • שיניתם URL של אחד העמודים, לא ביצעתם הפנייה ועכשיו מגיעים לעמוד הזה מלינקים שפזורים באינטרנט לURL המקורי.

  • מוצר שאזל מהמלאי או לא קיים יותר.

  • שינויים רוחביים בהיררכית האתר כתוצאה מעבודת קידום אורגני ועל הדרך נוצרים פתאום לינקים שמובילים לעמודי 404.

איך מגלים עמודי 404?

ניתן למצוא את זה תחת לשונית Coverage ("כיסוי") בגוגל SearchConsole או על ידי סריקת האתר בתוכנת Screaming Frog.

טיפ למתקדמים: מאחר ולפעמים אין לנו שליטה על היווצרות של עמודי 404, וואנחנו רוצים לספק חווית גלישה מדהימה לגולשים שלנו, ניתן לבנות עמוד 404 מותאם אישית. כך, נוכל להתנצל בפני הגולש שבכלל הגיע לעמוד שבור, להציע לו חלופות מתאימות או לבקש ממנו לדווח לנו על הבעיה. הנה דוגמא לעמוד 404 שלנו.


איך למצוא עמודי 404
איך למצוא עמודי 404


הוסיפו לינקים פנימיים שיעניינו את הגולש

אחד הדרכים היותר יעילות להורדת שיעור הבאונס רייט, היא להוסיף לינקים פנימיים בעמודי האתר. בכל עמוד, צריך להיות קישור פנימי שיוביל לעמוד אחר, זה גם מסייע לגוגל לקרוא את האתר טוב יותר.

אבל איך להטמיע קישורים פנימיים שגולשים באמת ילחצו עליהם? נסו תמיד לחשוב על המשתמש ומה יכול לעניין אותו בהקשר של העמוד אליו הגיע. נמחיש ב-2 דוגמאות:

  • אם למשל הגולש הגיע לעמוד מתכון לפסטה מוקרמת באתר שלכם, כנראה שהוא אוהב אוכל איטלקי והוא אוהב לבשל גם. לכן, נסו להטמיע 1-2 קישורים פנימיים בתוך המתכון לתוכן נוסף שיכול לעניין אותו כגון, מתכון לרביולי בטטה או מדריך להכנת ארוחת ערב איטלקית מלאה.

  • אצלנו בבלוג, יש מדריך צעד אחר צעד איך לבנות חנות אונליין. הנחנו שמי שמגיע לשם, מתעניין גם, רעיונות לעיצוב החנות, טיפים לניהול חנות באינטרנט, טיפים לקידום החנות בגוגל וכו'. לכן, פיזרנו לאורך המאמר לינקים למאמרים אחרים בנושאים הקשורים לחנות אונליין שיסייעו לו. זה עובד מעולה ומקטין מאוד את שיעור הנטישה.

טיפ למתקדמים: יותר נכון 2 טיפים

  1. כאשר אתם יוצרים לינק פנימי בתוך מאמר לעמוד אחר, נסו להטמיע אותו בתוך ביטוי מפתח שיש עליו חיפושים בגוגל.

  2. אם לא הצלחתם למצוא ביטוי כזה לאורך המאמר, תמיד אפשר להוסיף מלאכותית, את הקישור בתוך כותרת יצירתית שמושכת את המשתמש, כמו זה:




ברגע שהמשתמש לחץ על קישור פנימי, והמשיך לעמוד אחר, הורדתם משמעותית את אחוז הנטישה.




תמצאו דרכים להשאיר גולשים באתר

להשקיע באיכות התוכן באתר ובאופטימיזציה שלו היא צעד חשוב בקידום האתר שלנו ויותר מכך בהמרת גולשים ללקוחות שמשלמים לכם כסף. במאמר עברנו על מזה שיעור נטישה גבוה, למה הוא רע לקידום שלנו, מתי הוא דווקא חיובי ואיך משפרים אותו.

היעזרו בגוגל אנליטיקס של האתר כדי לזהות את העמודים החלשים באתרכם ובצעו אופטימיזציה של התוכן, הניראות שלו וביצועי האתר כמובן כפי שפירטנו. פירות העבודה הזו יהיה משתלמים מאוד בהמשך הדרך. תמיד נשאף שהאתר שלנו יהיה מקום נעים לגלישה שמספק את הגולש ונותן לו מענה ראוי בנושא שכואב לו. זה בדיוק האתרים שגוגל מאוהבת בהם.


90 צפיות

רוצה לקבל את המדריך המלא לכסף באינטרנט ב- 2023? לאיזה מייל תרצה\י שנשלח לך אותו?

מעולה! המדריך מחכה לך במייל

bottom of page