top of page
  • תמונת הסופר/תAdmin

שיווק שותפים איביי | איך להירשם, לשתף מוצרים ולהרוויח כסף

עודכן: 10 בדצמ׳ 2021

שיווק שותפים באיביי היא אופציה נהדרת לייצר הכנסה נוספת מהאינטרנט. במדריך הבא נעבור צעד אחר צעד, איך להירשם לתכנית השותפים, איך ליצור קישורי אפיליאייט ואיך להרוויח כסף ולמשוך אותו לחשבון הבנק.

איביי שיווק שותפים

תכנית השותפים של איביי היא אחת האהובות עלינו מ-4 סיבות:

  1. מיליוני מוצרים לבחירה כולל קטגוריות ומבצעים.

  2. ממשק משתמש נוח ופשוט במיוחד.

  3. האפשרות ליצור קישורי שותפים בצורה קלה במיוחד.

  4. ישראלים נורא אוהבים להזמין באיביי ולכן יש לנו קהל פוטנציאלי גדול.

מניסיוננו, מדובר באחת התכניות היותר נוחות לשימוש (אחרי המערכת שיווק שותפים באמזון, כמובן). איביי נותנת לנו כלים נוחים לייצור קישורי אפילאציה ומודעות. כה פשוט ליצור אותם עד כדי כך שאתם אפילו לא צריכים להיכנס בכל פעם למערכת השותפים, אלא מספיק להתקין תוסף קטן לדפדפן שלכם, כך שניתן ליצור לינקים ישירות מאתר איביי. ועל כך נרחיב בהמשך.

אז שנתחיל? הנה המדריך המלא איך להירשם לשיווק שותפים באיביי להרוויח כסף

שלב 1 - הרשמה לאיביי

היכנסו לאתר תכנית השותפים של איביי - Ebay Partner Network ולחצו על הרשמה.

ניתן להירשם עם חשבון האיביי הקיים שלכם, או באמצעות חשבון הפייסבוק\ג'ימייל שלכם.

בהרשמה תידרשו להזין כיצד אתם מתכוונים לשווק (Partner Type) ובאיזה אמצעי (Property Type) אתם מתכוונים להשתמש בקידום המוצרים. אם יש לכם אתר הזינו את כתובתו, אם יש לכם עמוד פייסבוק\אינסטגרם העתיקו את כתובת ה-URL המלאה ואם יש לכם אפליקציה את כתובתה באפסטור.


מזל טוב על ההרשמה 🎉🎈🎊

הנה מערכת השותפים של איביי. כאן תוכלו לראות מבט כללי לביצועים שלכם בשבוע האחרון.

בואו נלחץ על Campaigns, שיעזרו לנו להבין את נתוני ההמרות ואיזה אמצעים עובדים טוב יותר כאשר אנחנו משווקים.

מסך הבית של שיווק שותפים איביי


שלב 2 - הגדרת קמפיינים

למה בכלל צריך להגדיר קמפיינים? ובכן, הגדרת קמפיין ישייך עבורכם את הלינק, הסטטיסטיקה והמכירות שנבעו ממנו. לדוגמא, נניח ויש לכם אתר שהוא בלוג אופנה. לבלוג יש הרבה עמודים וכתבות שונות. שמתם קישורי אפיליאייט. בסוף החודש אתם רואים שעשיתם רווח של 500$. בדיווחים של איביי תוכלו גם לראות איזה מוצרים נקנו בדיוק. אך אם לא תגדירו קמפיינים, לא תוכלו לדעת איזה כתבה או עמוד באתר מייצר לכם הרבה מכירות (או מעט מאוד). או למשל אם יש לכם אתר ועמוד פייסבוק. יכול להיות שתגלו שהעוקבים בפייסבוק קונים יותר מאשר מהבלוג באתר.

זה חשוב כי כך תוכלו לדעת היכן לתת יותר מאמצי שיווק כדי להגדיל הרווחים שלכם בחודש הבא. אם עמוד מסוים באתר, לא מייצר המרות ⏪ שפרו אותו או הסירו אותו לחלוטין מהאתר.

לחצו על New Campaign, תנו לו שם ותיאור ואז על Create.

הגדרת קמפיין בתנית השותפים של איביי


שלב 3 - יצירת קישורי אפיליאייט

1. תוסף קישורים

עכשיו בואו ניגש ונשתמש בזה בקמפיינים שעשינו וניגש לעבודה. לחצו על Tools בתפריט למעלה ואז על Bookmarklet Tool.

הגענו לכלי הכי פשוט לייצור קישורי אפיליאייט. בחרו קמפיין ויקפוץ לכם תג כוכב נחמד.

שימו לב, את הכוכב הזה, פשוט תופסים עם העכבר וגוררים ללשונית המועדפים בדפדפן שלכם. ממש כך. כשתגיעו ללשונית, עזבו את העכבר ויהיה סימן עם עיגול שנראה כמו כדו"הא.

ייצור קישורי אפיליאייט בשיווק שותפים איביי

כך הסימן אמור להיראות -

תוסף הקישורים בתכנית השותפים

כעת גשו לאתר איביי, היכנסו לדף מוצר רגיל ולחצו על העיגול במועדפים. נוצר לכם קיצור דנדש ויפהפה. זהו קישור האפיליאייט שלכם למוצר הזה. למעשה, בכל עמוד באיביי (קטגוריה, דילים ומבצעים, תוצאות חיפוש וכו'), תוכלו ללחוץ על התוסף, והוא יצור עבורכן קישור אפילאייט שמשויך לחשבונכם. כל שנותר לכם הוא לשתף את הקישור ברחבי היוניברס.

זהו הכלי הכי יעיל באיביי שיווק שותפים לייצור לינק.

ייצור קישור אפילאייט באתר איביי

*הלינק מכוער וארוך מידי? אין בעיה, היכנסו ל- Bitly.com שמקצר עבורכם את הקישור ללינק יפה וייחודי.


2. אפשרויות ייצור לינקים ומודעות נוספות בשיווק שותפים של איביי

א. תחת Tools ישנה אפשרות של- Link Generator שבאמצעותו תוכלו לקחת כל כתובת קישור מאתר איביי, להדביק בגנרטור והוא יצור לינק אפיליאייט משלכם.

ב. Smart Links - בלשונית זו תקבלו קוד להטמעה באתר שלכם. הקוד, הופך את כל הקישורים הקיימים באתרכם לאיביי, לקישורי אפיליאייט מותאמים לחשובנכם. כלומר בשיטה זו, אין צורך לייצר לינקים בגנרטור או עם התוסף, פשוט מעתיקים קישור מאיביי ומדביקים בתוכן באתר. הקוד שמוטמע במערכת האתר, ממיר אותו אוטומטית לקישור אפיליאייט. (תקף רק לבעלי אתר כמובן)

ג. Smart Placements - ייצור באנרים מותאמים אישית לקהל האתר שלכם.

בחרו Ebay US בהתחלה ואת הקמפיין המתאים שלכם. לאחר מכן כותרת לבאנר ומילת חיפוש שבהתאם לה, המודעה תציג תוצאות רלוונטיות. וודאו שהקטגוריה מתאימה, שכן לפעמים לאותה מילת חיפוש יכולות להיות תוצאות מכל מיני קטגוריות, בחירה באחת תמקד את התוצאות ליותר איכותיות.

מומלץ לסמן את 3 האפשרויות למטה מצד שמאל, שמסייעות למיקוד המודעות למשתמשים שלכם. שימו לב שאופציה מס' 2 רלוונטית רק למי שיש אתר באנגלית.

ייצור מודעות בשיווק השותפים של איביי


שלב 4 - משתפים את קישורי האפיליאייט

באמצעות הקישורים או המודעות שיצרתם בשלבים הקודמים, כעת הגיע הזמן לשתף אותם לעולם.

הנה כמה אפשרויות איפה לשתף קישורים:

א. עמוד פייסבוק - פרסמו את הקישורים בעמוד הפייסבוק שלכם. שימו לב, פייסבוק הורידה את החשיפה של העמודים האורגניים משמעותית, לכן עליכם לדאוג למעורבות גבוהה עם הקהל של העמוד. רק כך, הקישורים שלכם ייחשפו ויילחצו על ידי יותר אנשים.

ב. קבוצת פייסבוק - יש לכם קבוצה בנושא מסוים? כמעט לכל קבוצה אפשר למצוא מוצר מתאים באיביי. למשל, נניח והקמתם קבוצת פייסבוק ליישוב שלכם, תוכלו מידי פעם לשתף מוצרים לגינה או לבית. ישנם גם קבוצות בפייסבוק שהם ייעודיות לקניות מאיביי. כמו למשל "המציאות שלי באיביי" או "רעות תקני לי".

ג. אתר אינטרנט - אחת האופציות היותר מועדפות עלינו היא בניית אתר. תוכלו להקים משהו ייעודי לצרכנות וקניות מאיביי, בלוג מוצרים, סקירות מוצרים, אתר טיולים עם המלצות למוצרי תיירות מאיביי, אתר אופנה ועוד. האפשרויות לא נגמרות. באתר גם תוכלו להטמיע באנרים ומודעות חכמות.

ד. ערוץ יוטיוב - הקימו ערוץ או השתמשו בזה שכבר יש לכם ושתפו קישורי אפיליאייט לאיביי. בלוגר טיולים יוכל לתעד את השימוש שלו במוצר מסוים בוידאו ולהוסיף לינק לרכישה, או אוהבי הגאדג'טים יוכלו לעשות Unboxing וסקירות מוצר טכנולוגיות.

ה. קבוצת וואצפ - אחד הטרנדים שהולכים לתפוס חזק מאוד ב- 2020, הן קהילות וואצפ. חישבו על רעיון לפתיחת קבוצה בוואצפ בה תוכלו לשתף מוצרים מאיביי.


שלב 5 - דוחות ומעקב אחר הזמנות בתכנית השותפים של איביי

כדי לבדוק כמה אנשים לחצו על קישורי אפיליאייט, כמה הזמינו, כמה עמלה קיבלתם על כל הזמנה וכו', אנחנו צריכים להיכנס למערך הדוחות במערכת השותפים. מבט ראשוני על הביצועים שלכם מופיע כבר בעמוד הבית של המערכת.

ישנם מגוון דוחות שאפשר לייצר כדי לעקוב אחר הפעילות שלנו, הנה 3 המרכזיים:

1. גרף חודשי: מומלץ להיכנס ל - Reports ואז Performance By Month. כאן תוכלו לראות את כל הביצועים שהקישורים שלכם עשו. תוכלו לסנן גם ולבחור טווחי תקופות גדולים או קטנים יותר להצגה.

מעקב דוחות בתכנית השותפים

2. גרף עסקאות (Transaction Detail): בלחיצה על דו"ח זה תוכלו לקבל את רשימת המוצרים שמשתמשים רכשו מקישורי האפיליאייט ששיתפתם. גם כאן תוכלו לסנן לתקופה רצויה ולראות כמה עמלה מגיעה מכל מוצר שנמכר. דו"ח מעניין נוסף הוא Performance by Top Selling Items (תחת לשונית הדוחות), באמצעותה תוכלו לראות את המוצרים הנמכרים ביותר מהלינקים שלכם.

טיפ: צפייה באילו מוצרים מוכרים יותר, יעזור לכם לדעת באיזה תכנים ושיתופים יותר להתמקד. הרי המטרה שלנו היא למכור ולהרוויח כמה שיותר, לכן, קטגוריות שמוכרות טוב שווה להמשיך להשקיע בהם.

מעקב עסקאות באיביי תכנית שותפים

3. גרף קמפיינים (Performance by Campaign): דו"ח המציג ביצועי הקישורים לפי קמפיינים. זוכרים את סעיף הגדרת הקמפיינים מייד לאחר ההרשמה? ובכן, בזכות זה שהגדרנו והשתמשנו בקמפיינים נוכל לדעת איזה אמצעי מדיה שלנו עובד בצורה הטובה ביותר. איזה אחד עובד בצורה חלשה ואולי צריך תחזוק ושיווק מוגבר יותר או להיפך, לוותר עליו ולהשקיע את המאמצים באמצעי שמביא לנו יותר מכירות.


שלב 6 - איך מושכים כסף בשיווק שותפים איביי?

הגענו לחלק הכי מעניין. לחצו על 3 הנקודות מצד שמאל למטה במערכת השותפים ואז על Setting.

כעת, רדו מעט ולחצו על האפשרות Withdrawal Settings.

המינימום למשיכה בתכנית השותפים, הוא לאחר שצברתם סכום של 10$. התשלום שמגיע לכם, מתבצע כל פעם שתגיעו למינימום המשיכה, בתאריך 22 לכל חודש.

ישנם 2 אפשרויות משיכה:

1. העברה בנקאית - אם תרצו שאיביי תעביר את התשלום ישירות לחשבון הבנק שלכם, הזינו את פרטי חשבון הבנק להעברות בינלאומיות (IBAN) וה Swift Code (קוד זיהוי בנקאי) . את הפרטים הללו תוכלו לקבל משירות הלקוחות של הבנק או באזור האישי באינטרנט. העמלה שאיביי גובה על ההעברה היא 12$.

לכן מומלץ, שב- Payment Scheduling תגדירו סכום מינימום של מעל 50$.

2. העברה בפייפאל - פשוט מזינים את כתובת הפייפאל שלכם. עמלת ההעברה היא 2%. כלומר, מהסכום שמגיע לכם, פייפאל מקזזת 2%. האפשרות בסוגריים אומרת שגובה העמלה המקסימלית שפייפאל גובה על העברת הכסף היא 20$.

תשלום באיביי שיווק שותפים


בהצלחה!

יש לכם את כל המידע כדי להתחיל לשווק את האפליאייט של איביי. מדובר באחת מתכניות השותפים היותר פופולריות בעולם. משתמשים רבים מדווחים על הכנסות ורווחים מצטברים גבוהים במיוחד.



האם המדריך עזר לכם? לא הבנתם משהו? שתפו אותנו כאן למטה.

רשומים כבר בתכנית השותפים של איביי? ספרו לנו למטה כיצד אתם מקדמים מוצרים?🙂😍


1,766 צפיות

רוצה לקבל את המדריך המלא לכסף באינטרנט ב- 2023? לאיזה מייל תרצה\י שנשלח לך אותו?

מעולה! המדריך מחכה לך במייל

bottom of page