top of page
  • תמונת הסופר/תAdmin

איך ליצור ולמכור מוצר דיגיטלי כדי להרוויח כסף מהאינטרנט

עודכן: 15 בינו׳ 2021

אי אפשר לגעת בהם פיזית, ניתן למכור אותם שוב ושוב, עלות הייצור שלהם נמוכה ואפשר להרוויח מהם הרבה כסף. הנה מה שצריך לדעת כדי ליצור מוצר דיגיטלי.

איך לבנות ולמכור

מוצרים דיגיטליים הם כל מה שאפשר למכור בצורה וירטואלית ללא מגע פיזי של ידי אדם.

מוצר דיגיטלי הוא ידע, נסיון, מומחיות בתחום מסוים או משהו שאתם חזקים בו במיוחד. מוצרים אלו נחלקים ל- 2 סוגים:

  • מוצרים כתובים\לימודיים - זה יכול להיות מצגת, סרטון או סדרת סרטונים, חוברת / ספר אלקטרוני (לא פיזי), קובץ אודיו, וובינר וכו'.

  • מוצרים מכירתיים - זה יכול להיות תוכנה, אפליקציה, משחק, תמונות, פלאגינים, תבניות וורדפרס ועוד.

בכתבה הבאה אנחנו נתמקד בסוג הראשון.


מוצר וירטואלי שמוכר את עצמו שוב ושוב, זהו סוג של נכס דיגיטלי איכותי שיכול לייצר לכם הכנסה יציבה מהאינטרנט. בתקופת הקורונה הביקוש למוצרי ידע אינטרנטיים צמח במאות אחוזים. הנתונים טרם סופיים, אך אין ספק שהמשבר תרם באופן ניכר לצמיחת המכירות של בעלי מוצרים דיגיטליים ואלו הצליחו לייצר לעצמם הכנסות מרשימות.


למה שמישהו יקנה מוצר דיגיטלי?

כיום , בעידן שיטפון המידע, עם כ"כ הרבה ידע שמופץ ונגיש לכולם - למה בעצם שמישהו ירצה לרכוש את הידע שאתם מוכרים לו?

התשובה היא פשוטה - אנשים מחפשים פתרון נקודתי בנושא שמפריע להם. יש להם בעיה מסוימת, הם מחפשים ומוצאים הרים של מידע שיכול או לא יכול לעזור להם. שכן אי אפשר לדעת עד כמה המידע ברשת אמין ונכון והרבה פעמים נתונים סותרים אחד את השני. כל זה יוצר לעיתים בלבול רב.

כאשר מישהו מקצועי מציע להם את מומחיותו , נסיונו והידע המקצועי שלו כשהכל עטוף בחבילה אחת מסודרת - הם פותחים את הארנק. כי זה נותן להם פתרון מסודר, יעיל ומהיר לבעיה שלהם.



מוצר דיגיטלי VS ספר מודפס \ קורס פרונטלי וכדו'

ישנם אנשים שעדיין יעדיפו ספר אמיתי ביד (ובצדק..אין כמו ספר אמיתי מתחת לפוך בלילה חורפי...) יש אנשים שמתאים להם לשבת בקורס "אמיתי" בכיתה, הם צריכים לראות את המרצה ולחוש חלק מהקהל.

שוק המוצרים הדיגיטליים פונה לקהלי יעד מגוונים ורבים:

  1. אלו שאין להם זמן, כח ואפשרות לצאת מהבית, לדאוג לבייביסיטר, להתעכב בפקקים.

  2. אלו שנמצאים רוב הזמן מול מסך. מעוניינים בפתרון בפלטפורמה כזו.

  3. אלו שמעוניינים לחסוך בכסף. קורסים דיגיטליים לרב זולים מקורסים פרונטליים.

  4. אלו שמעוניינים במידע נקודתי, ואינם מעונינים ללמוד קורס שלם או לקרוא ספר עב כרס כדי למצוא משהו ספציפי.


למי מתאים ליצור מוצר דיגיטלי?

כמעט לכולם. לכולנו יש ידע, לאו דווקא פורמלי. זה יכול להיות מומחיות בתחום מסוים – ניסיון רב שנים, נראה טריוויאלי ופשוט - אבל את זה בדיוק אנשים אחרים לא יודעים. את זה הם מחפשים!

יש אנשים שהם מקצועניים בתחומם ויכולים במקביל למתן השירות שלהם גם לעשות כסף באינטרנט ממכירת מוצרי הידע וגם להתפרסם בעקבות כך ולמתג את עצמם כמקצועניים עוד יותר.

וכאן מגיע הפחד. אנשים מפחדים למכור את הידע המקצועי שלהם, עליו "הקיזו" דם, יזע ודמעות. אז אל דאגה! נכון, ישנם כאלו שיקבלו מענה במוצר שרכשו ולא יבואו לקבל שירות. אבל המיתוג שלכם וערככם המקצועי ישתדרגו. תוכלו לגבות יותר כסף ולהרוויח הרבה יותר ממה שהרווחתם בעבר.


מי קונה מוצר דיגיטלי

אז איך יוצרים מוצר דיגיטלי?

זה לא מסובך, אבל צריך ללמוד איך לעשות זאת. ובכן, עומדות בפניכן 2 אפשרויות:

א. לקנות מוצר דיגיטלי קיים - תוכלו לרכוש את זכויות היוצרים במוצר דיגיטלי קיים, לשפר אותו או למכור אותו כך As Is. מה שנקרא מוצרי PLR, שעם רכישתם תקבלו גם את הזכויות המסחריות בו. (Private Label Rights)

ב. לבנות ולכתוב מוצר דיגיטלי לבד - עקבו אחרי המשך המאמר שלנו ולמדו את השלבים העיקריים איך לייצר מוצר וירטואלי מ-0.

הפקה של מוצר דיגיטלי כוללת מס' דברים:

  1. איתור רעיונות למוצר דיגיטלי - עלינו לחפש מה כדאי למכור באינטרנט, מה אנשים מחפשים?, האם אנחנו יכולים לייצר את זה לבד והאם יש לכך ביקוש בשוק.

  2. הכנה טכנית של המוצר - ארגונו, עריכתו, עיצובו לידי מוצר מוגמר שאפשר למכור. חבל להשקיע הון עתק על הפקה של מוצר עם גרפיקה, מולטימדיה, צילום מקצועי ועוד. אפשר להפיק מוצר ברמה סבירה עם ציוד בסיסי ולא מתוחכם ויקר. אם אינכם יכולים לעשות זאת לבד חפשו אנשי מקצוע בתחום - ישנם עורכי תוכן למשל (לספרים), עורכי מולטימדיה (למצגות וסרטונים📷) ועוד.

  3. העלאה לפלטפורמה מתאימה - אתרי קורסים, אתר פרטי, חנות אונליין, קו טלפוני, וובינר וכו'. טיפ קטן: חפשו אתרי קורסים ייעודיים. תחום האומנות למשל, או אתרים לקורסים עבור הציבור החרדי. יש הרבה טובים בתחום. אופציה נוספת היא לבנות אתר משלכם, כיום זה משהו פשוט וניתן לעשות זאת גם ללא ידע טכני בכלל. סקולילנד לדוגמא, עושה מקימה עבורכם אתר+ מערכת קורסים + אזור אישי לסטודנטים בעלות חד פעמית.

  4. שיווק והפצה – בנו רשימת תפוצה, פרסמו ברשתות חברתיות, צרו שיתופי פעולה עם אנשים ואתרים מתחומכם, בצעו קידום ממומן בגוגל, העסיקו משפיעני רשת וכו'. מדובר בתורה שלמה שיש ללמוד אותה כדי לדעת איך לשווק נכון באינטרנט ואיך להגיע לקהל היעד הרלוונטי ביותר.

  5. תשלום - קבלת תשלומים והפקת חשבוניות ללקוח.

  6. שירות לקוחות - כמו כל מוצר שנמכור, גם מוצרים דיגיטליים מחייבים שירות לקוחות לאחר המכירה. תוכלו להציע שירות טלפוני, שירות במייל, קבוצת תמיכה בפייסבוק וכדו'.

מכירת מוצרים דיגיטליים הם הדבר הכי חם היום בשוק, ויוצריהם יכולים להכניס לכיסם הכנסה כספית יפה. משבר הקורונה שאוטוטו מסתיים, רק העצים את המודעות למוצרים וירטואליים והביקוש אליהם לא יפסיק לצמוח.


על הכותבת:

שמי חיה, מנהלת ארגון "יחד", הבית של ישראלים בארה"ב.

כתובת במייל: Isinam100@gmail.com

1,314 צפיות

רוצה לקבל את המדריך המלא לכסף באינטרנט ב- 2023? לאיזה מייל תרצה\י שנשלח לך אותו?

מעולה! המדריך מחכה לך במייל

bottom of page