top of page

הביטקוין חוצה את רף ה- 9,000 דולרים: איך ולמה זה קורה

עודכן: 20 בינו׳ 2023

הביטקוין לא מפסיק להפתיע ובשנה האחרונה חזר לכותרות כאשר עשה קפיצה מטאורית של 150% בערכו וחצה את רף ה- 9,000$. למה הביטקוין עולה שוב? האם זה אומר שהוא עוד פעם יחצה את ה- 10,000$ וימשיך למעלה (כמו באוקטובר 2017)? הנה 4 סיבות מרכזיות למה הביטקוין מזנק למעלה.

למה הביטקוין עולה למעלה

מתחילת השנה השלים שער הביטקוין צמיחה של 150% ובסופ"ש האחרון עבר את רף ה- 9,000$ וחזר לצבוט את ליבם של המשקיעים. בקרוב נחזור לטירוף הקריפטו (או שהוא כבר החל) בו כל ישראלי מחפש לקנות ביטקוין ולשים את היד על המטבע הנכסף, פוסטים בפייסבוק על מקרי עוקץ שונים וממ"ים חדשים על הבהלה סביב המטבע יחזרו לכותרות. (כנראה שהתקופה הזו כבר החלה שכן, נכון לתאריך 20.11.2020, הביטקוין כבר חצה את רף ה- 18,000$)


יכולות להיות עשרות סיבות למה הביטקוין התחיל לעלות בצורה מאסיבית דווקא עכשיו והאנליסטים ברשת מציעים שלל סיבות אפשרויות. אספנו לכם 4 סיבות שחזרו על עצמם בכמה וכמה אתרים, בלוגים של אנליסטים מובילים וטוויטרים שבדקנו.

אז הנה 4 הסברים משכנעים של המומחים והאנליסטים, למה הביטקוין שוב חוזר לכותרות ועולה באלפי דולרים בזמן קצר יחסית.

1. השקת המטבע החדש של פייסבוק

גלובל קוין - Global Coin, תזכרו את השם הזה. במאי השנה, פייסבוק הכריזה שהיא עובדת על המטבע הוירטואלי הראשון שלה, גלובאל קוין שיושק בשלהי שנת 2020. היא כבר גייסה תמיכה כספית והכרה גם מחברות ענק כמו ויזה, אובר, ספוטיפיי מאסטרקארד, פייפאל ועוד, מה שיגדיל משמעותית את הלגיטימיות של המטבע הקריפטוגרפי.


אין צורך להכביר במילים על ענקית המדיה והכוח העצום שלה ברשת ולכן הכרזה שלה על כניסה לשוק המטבעות הוירטואלים זו בגדר רעידת אדמה בשוק. ספנסר בוגארט, שותף בכיר בבלוקצ'יין קאפיטל (קרן השקעות במיזמי קריפטו), טוען כי כניסת פייסבוק לשוק, השולטת ב- 3 ערוצי המדיה המרכזיים (פייסבוק, וואצפ, אינסטגרם) זו אחת הסיבות העיקריות להאצה בשער הביטקוין, כאשר משתמשים רבים יתנו יותר אמון כשחקן כה חזק נכנס למשחק ומגביר את הכלכלה השיתופית באמצעות החיבור בין המשתמשים.

כעת, משתמשים יוכלו באמת לתת בטחון בשוק הקריפטו שאם חברה גלובלית כמו פייסבוק נכנסת לתמונה, אז כן יכול להיות שכסף שאינו נשלט ע"י המדינה והבנקים יכול לשמש אותנו ביומיום.

2. אירוע ה- "Halving" של הלייטקוין

חציית בלוק (Halving), זה אירוע שמתרחש כל כמה זמן (תלוי במטבע), שנועד להקשות ולהפוך את כריית המטבע, ליותר ארוכה ככל שהזמן עובר והורדת התגמול לכורה בגין הכרייה. לפי ההיסטוריה ואירועי Halving קודמים הדבר הופך את המטבע ליותר חזק ומעניין שכן כעת יותר קשה להשיגו ולכן ערכו יעלה (מה שיפצה על ההורדה בתגמול על הכרייה).

אירוע ה- Halving של הלייטקוין מתוכנן ל - 5 באוגוסט ולכן צפויה עלייה משמעותית למטבע. ראויה לציון גם העובדה שהלייטקוין עשה עלייה יפה מתחילת השנה של כ- 433% מה שללא ספק גם הוסיף שמן למנועי הביטקוין.

3. הכמות המוגבלת של הביטקוין

כידוע מס' מטבעות הביטקוין ספור ומוגבל לסך כולל של 21,000,000 מטבעות, כאשר נכון להיום נכרו כבר 17,765,450 מטבעות. כלומר, 84.5% מסך כל מטבעות הביטקוין כבר נכרו וכעת נותר ה-14.5% האחרונים. כריית המטבעות מתוכננת כך שככל שהזמן עובר, כריית המטבעות נהיית קשה יותר ובהמשך לנקודה הקודמת התגמול נהיה קטן יותר. לכן, זו עוד סיבה למה ערך הביטקוין עולה, ככל שההיצע נהיה קטן יותר הביקוש למטבע גובר יותר.

4. ביננס מסלקת את המשתמשים האמריקאים

בורסת הקריפטו ביננס סוגרת שעריה

בייננס Binance, הזירה הקוריאנית והבורסה הגדולה ביותר בעולם (לפי כמות כסף שנסחר בה) למסחר​​ במטבעות ​​וירטואלים, הכריזה שמיוני 2019, היא אוסרת על מסחר למשתמשים אמריקאים. חשוב לציין שהמשתמשים האמריקאים מהווים כ- 15% מסך הטראפיק שנכנס לזירת Binance. בהתאם לכך, שער המטבע של ביננס (BNB) ירד ב- 12.8% ל- 25,209 סאטושים (סאטושי- יחידה אחת של ביטקוין 0.00000001) ביום שישי האחרון.

אלכס קרוגר, אנליסט מוכר בתחום הביטקוין, סבור כי המשקיעים עזבו את המטבע המוכר והמירו חזרה לביטקוין שקפץ למעלה עקב כך.

אז מה הלאה

הביטקוין קפץ ב- 17% בשבוע האחרון, ושם אותו נכון להיום במעל 9,000$. המשתמשים כבר אצים לבורסות מתוך תקווה שהביטקוין יחגוג 10,000 שוב, הוא הרי כל כך קרוב והשוק הזה ידוע באמוציות והתנודות הגדולות בו.

עם זאת, כפי שאנחנו מכירים אין לדעת מה יוליד יום, ויכול להיות גם שהכרזה ופרטים נוספים על המטבע של פייסבוק יכולים לגרום למשתמשים דווקא לנטוש את הביטקוין ולחכות עם הכסף שלהם ל- Global Coin. לכן חשוב להישאר מעודכנים, שכן פייסבוק עתידה ממש השבוע (18/06/19) לשחרר פרטים חשובים נוספים על המטבע המדובר.

*חשוב לנו להבהיר שכל האמור במאמר, הינו דעה אישית, לא מומלץ להסתמך על כך בלבד ורצוי להתייעץ עם גורמים נוספים שכן השקעה בביטקוין ומטבעות דיגיטליים מוגדרת בסיכון גבוה.

682 צפיות

רוצה לקבל את המדריך המלא לכסף באינטרנט ב- 2023? לאיזה מייל תרצה\י שנשלח לך אותו?

מעולה! המדריך מחכה לך במייל

bottom of page