top of page

כלים לקידום אתרים: 12 כלים שיקחו את האתר שלכם קדימה

עודכן: 26 במאי 2022

בעידן האינטרנט, בניית אתרים מהווה דרך מרכזית לייצור הכנסה בעבודה מהבית. עם זאת, כדי להביא את האתר שלנו לעמודים הראשונים בגוגל ולהרוויח יותר תנועה של גולשים, יש צורך לעבוד על אופטימיזציה של האתר בגוגל. בכתבה הבאה נסקור 12 כלים לקידום אתרים, חינמיים ועוצמתיים, שיסייעו לכם להגשים את המטרה הזו!

קידום אתר בגוגל

תחום בניית האתרים התקדם משמעותית בשנים האחרונות וכיום כל אחד יכול לבנות אתר אינטרנט יפהפה בכמה צעדים פשוטים (פשוט היכנסו למדריך המפורט שלנו כאן) והכל בעבודה מהבית. חשוב לדעת שהקמת אתר אינטרנט, היא בדרך כלל המלאכה "הפשוטה" יותר, לקדם את האתר בגוגל ולשווק אותו לקהל הרלוונטי, ובו בזמן לנהל את העסק באופן שוטף, היא העניין המורכב יותר.



למה צריך להשתמש בכלים לקידום אתרים

בכל שנייה ביום (כן כן שניה) מתבצעים כ- 89,159 חיפושים בגוגל, כך שבכל יום מתבצעים כ- 6.5 מיליארד חיפושים (מקור: LiveStats). כאשר הוא מציג תוצאות חיפוש, האלגוריתם של גוגל מתחשב בכ- 200 גורמים שונים לדירוג אתרים וכל זה מתבצע תוך שנייה וחצי (מקור: Backlinko).

מנוע החיפוש השולט בישראל הוא גוגל, ו- 97% מהגולשים משתמשים בו. עשרות אלפי אתרים בישראל נלחמים כדי להופיע בתוצאות החיפוש, כאשר בדף התוצאות הראשון יש בסה"כ 9 מקומות פנויים.

לכן, כדי להצליח להתברג בעמוד הראשון עלינו להשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותנו כדי להביא את האתר שלנו קדימה ולהציג אותו בפני קהל המשתמשים הרלוונטי.

וסתם לידע כללי, השאלה הכי מחופשת בגוגל לשנת 2019 בישראל היא "איך מצביעים בבחירות", תיראו מופתעים 😉😜 (מקור: Google Trends).


מה זה קידום אתרים seo?

אם טרם שמעתם, הגיע הזמן שתכירו את ראשי התיבות הכי מדוברים בתחום הזה, ה- SEO. ביצוע אופטימיזציה למנוע החיפוש (או Search Engine Optimization) באופן שוטף, תניע את האתר לעמודים הראשונים בגוגל ותסייע ליותר גולשים ולקוחות רלוונטיים להגיע אליכם. רוב הגולשים מגיעים לאתרי האינטרנט, דרך בעיה או שאלה שחיפשו בגוגל, אם האתר שלכם לא יופיע בעמוד הראשון או השני, כנראה שילך לאיבוד אי שם בנבכי הרשת.


אז איך עובדים על אופטימיזציית האתר? איפה מתחילים? מה עושים? במה משתמשים? אל דאגה, אנחנו כאן בשבילכם. תחילה רצוי לעבור על 10 הטיפים שלנו לקידום אתר בגוגל שתוכלו לבצע כבר מהיום.

בכתבה זו נסקור 11 כלים, שיסייעו לכם להביא אתר אינטרנט היישר לעמודים הראשונים בגוגל ב- 2022.


12 כלים לקידום אתרים - איתם אפשר להגיע לעמוד ה-1 בגוגל

1. איך לאנדקס את האתר במנוע החיפוש של גוגל בצורה הכי מהירה

הכירו את ה- Search Console, כלי יעיל מבית היוצר של גוגל (מכירים אותם?😉), שמאנדקס את האתר בגוגל ומחובתו של כל בעל האתר להפעיל אם הוא רוצה להתקדם במנוע החיפוש. ברגע שתאמתו את האתר בקונסול, תקבלו גישה למגוון הפיצ'רים שהכלי מציע לשיפור ה- SEO כמו דוחות הסורקים של גוגל, העלאת מפת אתר ועו'. בנוסף, תוכלו לצפות בדוחות על חיפוש האתר בגוגל – כגון אילו עמודים מקבלים הכי הרבה תוצאות ובאיזה מילות מפתח נעשים שימוש. באמצעות המידע הזה תוכלו למקד יותר תוכן בהתאם למילים הללו וכן לבנות עמודים נוספים כדי "לפגוע" במילים הנכונות או במילים קרובות להן וכך להרוויח עוד ועוד תנועה.

איך מחברים אתר לגוגל סרץ' קונסול? פשוט. היכנסו לכאן, התחברו עם הג'ימייל שלכם, ועקבו אחר ההוראות. ישנם כמה אפשרויות לחיבור האתר, ותוכלו לנקוט באיזה דרך שתבחרו.

התחברות לגוגל סרץ קונסול
התחברות לגוגל סרץ קונסול

2. איך לדעת ולנתח את תנועת הגולשים בתוך האתר

גוגל אנליטקס זהו עוד כלי עוצמתי של גוגל, המנתח את ביצועי האתר שלכם מאספקטים שונים. האנליטיקס מציג כמה משתמשים מבקרים באתר מדי יום או חודש, באיזה בעמודים הם מבקרים, כמה זמן הם מבקרים באתר, כמה מבקרים חוזרים וכמה מבקרים חדשים, איך הם הגיעו לאתר, מהירות טעינת האתר ועוד המון סטטיסטיקות נוספות. לדעת לעבוד עם הנתונים זהו הליך חשוב בקידום אורגני לאתרים.

למשל, אם מהירות טעינת האתר איטית, אנליטיקס יתן לכם הצעות איך לשפר זאת. אם תגלו כי יש עמודים ספציפיים שזוכים לתשומת לב רבה יותר, נסו לפתח אותם וליצור דפים נוספים בתחום הזה (לחילופין, אם יש דפים שלא זוכים לביקורים כלל, אולי שווה לשפר ולהעשיר אותם ואם גם זה לא עובד אז למחוק אותם).

ניתוח התנהגות הגולשים באתר



3. איך לכתוב תוכן במהירות לקידום אתרים?

תוכן הוא המנוע האמצעי המרכזי שבעזרתו גוגל מדרגת אתרים. ככל שתיצרו תוכן איכותי יותר, גוגל תקדם אתכם בתוצאות החיפוש.

עם זאת, יצירת תוכן היא אחד הדברים הכי מעכבים בבניה וקידום אתרים. לא תמיד קל ליצור וליצוק תוכן לאתר שלנו ולפעמים העסקת כותב תוכן מקצועי עולה כסף רב. לפעמים, כל מה שאנחנו צריכים זה פוש קטן של תוכן שאותו נוכל להרחיב ולקחת לעולם הייחודי שלנו.

כאן, Rytr - כלי AI לכתיבת תוכן, נכנס לתמונה. עם הכלי הזה תוכלו לייצר תוכן ייחודי בשניות, ע"י הזנת מילות מפתח ונושא. הכלי חינמי לחלוטין ל- 5,000 התווים הראשונים.




4. איך לבחור מילות חיפוש חזקות שיקדמו את האתר

כלי לקידום אתרים מס' 3 של גוגל (מה לעשות בכל זאת מדובר באימפריה) ויעיל במיוחד הוא ה- Key Word Planner. מתכנן מילות המפתח של גוגל, מספק שלל רעיונות למילות מפתח חזקות בתחום האתר שלכם, שכדאי לעשות בהם שימוש במאמרים והטקסטים שאתם כותבים. רק שימו לב לא להשתמש בצורה מוגזמת במילות מפתח לעמוד אחד, שכן אז תדליקו נורה אדומה לגוגל.

באמצעות הכלי, תוכלו גם לדעת כמה פעמים אנשים מחפשים מילה או ביטוי מסויים וכך לדעת איזה מילה עדיפה לשימוש בתוכן. למשל, בדיקה זריזה שלנו, גילתה כי הרבה יותר אנשים מחפשים את הביטוי "כסף באינטרנט" מאשר "כסף מהאינטרנט" ולכן עדיף להשתמש יותר בביטוי הראשון אם אנו רוצים שימצאו אותנו יותר גולשים.

(שימו לב שיש צורך להירשם עם חשבון הג'מייל)

מתכנן מילות המפתח של גוגל


5. איך לקבל רעיונות לכתיבת תוכן חדש ע"י גילוי מה ויראלי ומעניין ברשת

הכירו כלי סופר חשוב - BUZZSUMO. פשוט הקישו ביטוי מסוים, והכלי יציג לכם מגוון תכנים שעוררו עניין רב ברשתות החברתיות. במקום לחפור ברשת, אחר רעיונות חדשים, פשוט חפשו בבאז-סומו מה תפס תשומת לב רבה, ושאבו רעיונות בהתאם. באזוסמו יעזור לכם לכם לייצר תוכן מעניין יותר ובעל ערך מועיל יותר לגולשים - מה שגוגל כל כך אוהבת. למשל, אם נקיש "להרוויח כסף", נקבל מגוון פוסטים רלוונטיים בהתאם למידת הפופלאריות והשיתופים שלהם ברשת. ניתן גם לנסות צירוף מילים באנגלית.

10 כלים לקידום אתרים בגוגל


6. כלי קידום אתרים לכיווץ תמונות שמעלים לאתר מבלי לפגוע באיכות שלהם

מעבר לתוכן איכותי, כל אתר אינטרנט חייב שיהיה לו תוכן ויזואלי ברמה גבוהה שידע להעביר את המסר ולסייע בהמרת גולשים ללקוחות שמוציאים כסף. אבל מה לעשות, תמונות טובות ואיכותיות שוקלות הרבה מגה ⏪ תמונות ששוקלות הרבה מאיטות את טעינת העמודים באתר שלנו⏪ אם האתר איטי הקידום בגוגל נפגע ⏪ אם הקידום בגוגל נפגע אנחנו מרוויחים פחות כניסות ולכן לא מייצרים כסף מאתר האינטרנט😢.

אז מה עושים? מכווצים את משקל התמונה כמה שיותר תוך פגיעה מועטה ככל האפשר באיכותה. הכירו את הכלי הפשוט – COMPRESS JPEG. אתר נוח שכל מה שצריך לעשות, הוא להעלות את התמונה והאתר יכווץ אותה בעשרות אחוזים עם פגיעה קטנה ככל האפשר באיכות התמונה. בצורה הזו, תהנו מתמונות איכותיות מבלי לפגוע במהירות טעינת האתר שלכם. EVERYBODY IS HAPPY.

איך לכווץ משקל תמונה לאתר אינטרנט

7. איך לבדוק ולשפר את מהירות טעינת האתר

אחד המדדים העיקריים שגוגל לוקחת בחשבון כאשר היא מדרגת אתרים שיופיעו ראשונים בחיפושים שלה, היא מהירות טעינת האתר. ככל שתיגרמו לאתר שלכם להיות מהר יותר, גוגל תאהב אתכם יותר ואם גוגל אוהבת אותכם אתם מקבלים יותר גולשים. אחד הכלים המשמעותיים והחזקים ביותר לבדיקת מהירות האתר הוא ה- PAGESPEED של גוגל. הכלי יסרוק את כל דפי האתר, יבחן את מהירותו, ייתן לכם ציון ביחס לאתרים אחרים ברשת וכן יציע מבחר דרכים איך לשפר את מהירות האתר. נצלו את זה!


8. איך למצוא שגיאות SEO ותקלות אינדוקס?

תוסף חינמי נוסף הוא Woorank לדפדפן הכרום שיבחן את האתר שלכם מכל הבחינות ויציג לכם מגוון נתונים חשובים על ה- SEO באתר עם דרכים לשיפור ופתרון בעיות. בין הנתונים שתקבלו בניתוח הן - מילות מפתח, כותרות מטא תאג, בדיקת תיאורי תמונות, קישורים שבורים, רספונסיביות למובייל, מהירות אתר ועוד. בנוסף, רצוי ומומלץ לעשות ניתוח גם לאתרים מתחרים שלכם כדי ללמוד באיזה מילים וטכניקות הם משתמשים לקידום האתר שלהם.


9. איך לעקוב אחר מיקומי מילות מפתח של האתר?

ובכן כל עולם קידום האתרים האורגני, מתנקז לכך שאנחנו רוצים לראות את הביטויים שחשובים לנו מתקדמים בתוצאות החיפוש. אבל איך אפשר לדעת מה המיקום של האתר שלנו בביטוי מסויים?

  • חיפוש ידני של הביטוי - כלומר, אם אחד הביטויים שאנחנו רוצים להיות מדורגים עליו הוא "בניית אתר", אז פשוט נרשום בגוגל את הביטוי הזה, ונתחיל לעבור בתוצאות ולראות איזה תוצאה אנחנו נמצאים. הבעיה בשיטה הזו, שאנחנו לא יכולים כל הזמן לחפש את הביטויים ולבדוק איפה אנחנו ממוקמים - זה פשוט שואב הרבה זמן לחינם.

  • שימוש בתוכנה למעקב מיקומים - הפתרון הוא תוכנה שמנטרת כל הזמן את מיקומי הביטויים שאנו מזינים עבורה. כך נוכל לדעת בדיוק היכן מדורג האתר בכל מילות המפתח שנקבע. בנוסף, נוכל להגדיר קבלת התראה במייל אם האתר שלנו יורד בתוצאות כדי שנוכל לבדוק מה הבעיה ולתקן אותה. זהו כלי חשוב שכדאי לעשות בו שימוש. יש הרבה תוכנות שעושות את זה ואנחנו משתמשים ב- TrueRanker. המחיר שלה הוא הכי זול שמצאנו, היא מאוד מדוייקת, מספקת גם כלי לניתוח SEO של האתר ומעניקה מבחר תובנות לקידום האתר (גרפים, הצעות לשיפור, מילות מפתח חדשות וכו').

מכירים תוכנה טובה יותר? אתגרו אותנו בתגובות



10. איך לחקור אתרים מתחרים ולקבל עליהם נתונים שונים?

בהמשך לפסקה הקודמת, רצינו לציין ולהזכיר שחקירת אתרים מתחרים היא דבר חשוב כאשר אנחנו רוצים לקדם את האתר שלנו ולעלות על המתחרים. אנו אוהבים להשתמש ב-2 כלים לשם כך. ה-1, הוא Similer Web שייתן לכם מגוון נתונים כלליים על כל אתר שתקישו, כמו כמות כניסות לאתר בחודש, מהיכן מגיעים המשתמשים- פייסבוק, יוטיוב, גוגל וכו', באיזה מילות מפתח האתר משתמש בעיקר וכו' (הנתונים אינם מדוייקים אך מהווים אינדקציה כללית מצויינת). הכלי הנוסף הוא SEMRUSH, הבוחן את ה-SEO של האתר, פשוט הזינו כתובת של אתר מתחרה ותקבלו מגוון נתונים מעמיקים על פעילותו, מילות המפתח בהם משתמש, מילות העוגן המרכזיות באתר, התוכן שלו ועוד (שימו לב שתוכלו להריץ את הבדיקה הזו גם על עצמכם). מעבר לכך, סאםראש הוא אחד מהכלים לקידום אתרים הכי חזקים ברשת היום ולכן הכנו מדריך ענק שכתבנו עליו שיקח אתכם צעד אחר צעד עם מה שצריך - כאן.


11. איך אפשר לדעת מה אנשים שואלים בגוגל?

הכלי הבא הוא מיוחד במינו ורק לאחרונה גילינו אותו בעצמנו. Answer The Public, חושף איזה שאלות אנשים רושמים בגוגל בכל נושא שתבחרו. פשוט הקישו נושא כללי בתחום האתר שלכם, ותקבלו עשרות שאלות שיוכלו לסייע בכתיבת תוכן רלוונטי. שימו לב שהאתר בשפה האנגלית, אך זה לא כל כך משנה, מאחר והשאלות דומות לכל משתמש.

לדוגמא, אנחנו הקשנו ביטוי מפתח בתחום שלנו, work from home, וקיבלנו אין ספור שאלות ורעיונות חדשים לתוכן קשור. זה יכול לסייע לכם גם בכתיבת עמוד "שאלות נפוצות" לאתר, עליו אנו עומלים ברגעים אלו ממש. לדעת מה אנשים שואלים בתחום העסק שלנו הוא חשוב גם מכיוון שכך נוכל לדעת מה הבעיות של הקהל שלנו, מה הם צריכים, ואיך אנו יכולים לסייע להם עם פתרון מתאים.


12. איך להתחבר לגוגל מיי ביזנס המסייע לקידום האתר?

גוגל מיי ביזנס הוא כרטיס עסק בתוצאות החיפוש שמציג אתכם בצורה עשירה ומעניינת יותר. לא נגזים ונאמר, שכל עסק\אתר היום, חייבים גוגל מיי ביזנס. זה עוזר לכם משמעותית בקידום האורגני וגם מגביר את האמון של המשתמש כאשר הוא מחפש אתכם בגוגל ורואה גם ביקורות חיוביות.

איך פותחים גוגל מיי ביזנס? מאוד פשוט. נכנסים לכאן, מתחברים עם הג'ימייל, ומתחילים להזין את כל הפרטים שלכם. מומלץ להיות הכי אינפורמטיביים שאפשר ולהעניק את כל המידע. לאחר הזנת הכתובת, גוגל תשלח לכם מכתב הביתה עם קוד אימות, שאותו תצטרכו להזין בגוגל מיי ביזנס, כדי שיופיע באופן רשמי בתוצאות החיפוש.



13. איך לשתף את האתר ברשתות החברתיות במהירות ?

אחד מהמדדים בהם גוגל עושה שימוש כדי לדרג אתר ולקדם אותו במנוע החיפוש הוא מידת הפופולאריות שלו ברשתות החברתיות. ככל שיהיו לכם יותר כניסות מהרשתות החברתיות, גוגל תקדם אתכם יותר כי היא מבינה שאנשים אוהבים אתכם. Buffer היא פלטפורמה לשיתוף חברתי, התסייע לכם לכתוב ולתזמן פוסטים לרשתות החברתיות העיקריות- פייסבוק, טוויטר, גוגל פלוס, פינטרסט ולינקדין (ובקרוב גם אינסטגרם) בלחיצת כפתור אחת. הכלי גם מספק נתונים על כמות הלחיצות, השיתופים והלייקים שקיבלתם. אין ספק שבעידן הרשתות החברתיות, מדובר בכלי יעיל וחשוב שיחסוך לכם הרבה זמן.

שיתוף פוסט ברשתות חברתיות





סיכום כלים לקידום אתרים

קידום אתר בגוגל היא עבודה שדורשת זמן, השקעה, יצירתיות וסבלנות. חשוב להבין שאת הפירות על הקידום שלכם לא תראו באופן מיידי, אלא רק לאחר תקופה מסוימת, שלעיתים יכולה לקחת גם חודשים. לכן חשוב לא להרים ידיים, תמיד ללמוד דברים חדשים, לעדכן את האתר באופן שוטף ולעבוד על תוכן מיוחד ומעניין.

אז הנה לכם, קבלתם את 12 כלים לקידום אתרים בגוגל הכי עוצמתיים שלנו, בהם תוכלו לעשות שימוש עוד היום כדי להטיס את האתר שלכם.

אהבתם? שתפו אותנו כאן למטה באיזה כלי אתם משתמשים? חושבים ששכחנו כלי מסוים? היו חברותיים, כתבו לנו 🤗

1,372 צפיות

רוצה לקבל את המדריך המלא לכסף באינטרנט ב- 2023? לאיזה מייל תרצה\י שנשלח לך אותו?

מעולה! המדריך מחכה לך במייל

bottom of page