top of page

10 דרכים איך להרוויח כסף מאתר אינטרנט ב- 2023

עודכן: 6 בספט׳ 2023

שוקלים לבנות אתר אבל לא בטוחים האם זה משתלם? יש לכם כבר אתר ואתם לא יודעים איך לעשות ממנו כסף? בכתבה הבאה נלמד על כל הדרכים להפוך את הנכס הדיגיטלי שלנו למכונת מזומנים.

איך לעשות כסף מאתר אינטרנט


כיום, בניית אתר אינטרנט ב- 2023 מהווה דרך נוחה לייצר הכנסה כספית וזו גם הדרך האהובה עלינו. באמתחתנו יש כמה וכמה אתרי תוכן במגוון תחומים, המייצרים עבורינו רווחים ממש כמו נכסים דיגיטליים. יש המון דרכים לייצר כסף מאתר, ומה שיפה זה שאפשר לשלב כמה דרכים באתר אחד. זה לא רק שאפשר, זה גם מאוד מומלץ.

אז בין אם יש לכם כבר אתר ואתם לא מצליחים לייצר ממנו הכנסה או שמא אתם שוקלים לבנות אחד, אספנו לכם 10 דרכים איך עושים כסף מאתר אינטרנט:


1. מכירה וקנייה של דומיינים

כתובת הדומיין של האתר היא שורת המילים עליו מקישים הגולשים כדי להגיע לאתר אינטרנט כלשהו. זוהי הכתובת של העסק, החברה, הרעיון או המושג באינטרנט. פשוט לא?

אז זהו, שזה עולם ומלואו והרבה הרבה כסף נשפך שם. מסחר דומיינים הוא תחום חם יחסית, עדיין, ואם אתם יצירתיים ומהירים תוכלו לתפוס דומיין מעניין ולמכור אותו תמורת סכום נאה במיוחד.

מדינה קטנה בשם טובאלו למשל, עושה מזה הרבה כסף, כל כך הרבה שמסחר בדומיינים מהווה 10% מסך כל ההכנסות שלה. מקור - גיקטיים.

בשנת 2014, הדומיין Ebola.com נמכר ב- 200 אלף דולר לחברה המשווקת מריחואנה (מקור: וואלה).

שימו לב למשל, שדומיינים ע"ש וירוס הקורונה כבר נתפסו.


אז איך מוצאים דומיין פנוי וקונים אותו? יש מלא אתרים שהם רשמי דומיינים מוסמכים. אם שמתם עין על דומיין עם סיומת של co.il גשו לאתר box.co.il, הזינו אותו ואם הוא פנוי, תוכלו לרכוש אותו תמורת 67 שקל בשנה. לדומיין בכל סיומת אחרת, גשו לאתר Godaddy, לטעמנו זה האתר הכי זול בעולם לרכישת כתובת דומיין.

איך מוכרים דומיין? ובכן יש מגוון אתרים (כמו פלופ הישראלית או פליפה הלועזית) וקבוצות פייסבוק רבות בנושא שהוקמו למטרה זו, פשוט חפשו אותן בשורת החיפוש.


2. להרוויח כסף מפרסומות גוגל - Adsense

כבו רגע את חוסם הפרסומות שלכם וגשו לאתר כלשהו באינטרנט, רוב הסיכויים שתראו באנרי פרסומות של גוגל. הם ליטרלי נמצאים בכל מקום. (גם פה בכתבה מעל 😜)

המון בעלי אתרים משתמשים בגוגל אדסנס כדי לייצר הכנסה פאסיבית מהאתר.

זה נובע מ- 3 סיבות עיקריות -

  1. קל מאוד להטמיע את הפרסומות - ההרשמה פשוטה מאוד וחינמית, אחריה תקבלו קוד ייחודי להדביק במערכת הניהול באתר (תלוי באיזה פלטפורמה השתמשתם לבנייה). משם, גוגל עושה את כל העבודה, בודקת את תאימות העמודים באתר, ומשתמשת במודעות שיתאימו לגדלים ויופיעו בצורה טבעית.

  2. מודעות ממוקדות - מודעות גוגל הן מודעות חכמות שמתאימות את הפרסום להיסטוריית הגולש, כך שהפוטנציאל להרוויח מהם יותר גדול.

  3. אמינות הפלטפורמה - תקבלו דיווחים וסטטיסטיקות מדוייקות על כמות חשיפות, קליקים ורווחים שאתם עושים באופן יומי.

גוגל משלמת בהעברה בנקאית, לאחר צבירה של 400 ש"ח ישירות לחשבון הבנק הישראלי.

לעשות כסף מאדסנס באתר


3. מכירת לידים לבעלי מקצוע

דרך נוספת לייצר הכנסה מאתר אינטרנט היא לאסוף לידים ולמכור אותם לעסק רלוונטי. כאשר יש לכם אתר בנושא מסוים, אנשים ייכנסו אליו ויתעניינו בערך שאתם נותנים. לפעמים, הם ישאירו את הפרטים שלהם, כי הם רוצים את השירות או המוצר שאתם מציעים. לא תמיד אתם תוכלו לענות לכולם (מפאת חוסר זמן או עומס למשל) ולפעמים לא יהיה ביכולתכם לתת להם שירות (למשל אם יש לכם אתר על פרסום בגוגל ומישהו פונה אליכם לגבי קידום בפייסבוק).

ניקח כדוגמא את האתר שלנו, לעיתים פונים אלינו גולשים במייל או בדף יצירת הקשר, בבקשה לעזרה או שירות בתחום מסוים - בניית אתר, קניית דומיין, קידום באינטסגרם, מכירה באיביי וכו'. לא תמיד יכולנו לענות לכולם ולכן מכרנו לידים מסוימים לנותני שירות המומחים בתחומים אלו.

חשוב לא למכור לכל אחד, העבירו את הלידים לנותני שירות אמינים שבדקתם או חקרתם עליהם לעומק. הרי תחשבו על זה, משתמש פנה אליכם בנושא מסוים עקב המומחיות שלכם, וכעת סומך עליכם כשתדאגו לו לשירות ראוי.


4. להרוויח אתר מנויים

אם לדעתכם אתם מציעים ערך יקר וחשוב באתר שלכם, ואתם יכולים להציע\לעדכן אותו על בסיס שבועי או חודשי לפחות, תוכלו לגבות תשלום על דמי מנוי לאתר. תוכלו גם להציע אפשרות של תכנים בחינם לצד תכנים בתשלום כדי למשוך גולשי, כך שרק מנויים בתשלום יוכלו להיחשף לתכנים האקסקלוסיביים.

תחשבו על זה, נניח ודמי המנוי שלכם הם 19.9 שקלים בחודש (שהוא סכום יחסית זניח) ונניח שצברתם 100 נרשמים - יש לכם הכנסה של 2,000 שקל כל חודש.


5. קניית אתר פעיל

לא תמיד חייבים לבנות אתר מ-0, להשקיע בתכנים מההתחלה ולעצב מהבייסיק.

מתחת לאף שלנו מונחות מגוון הזדמנויות, בהם נוכל לנצל את רצונם של אחרים למכור את האתרים שבבעלותם. העובדה שמישהו רוצה למכור את האתר שלו, לא בהכרח אומרת שהאתר לא טוב. יכול להיות שאין לו זמן להתעסק בזה, דברים שהשתנו והוא כבר לא מומחה בתחום, הוא לא מודע לפוטנציאל של האתר או שפשוט הוא צריך את הכסף כאן ועכשיו.

לכן אתם יכולים למצוא אתר פעיל, מעוצב, מלא בתכנים ועם תנועת גולשים ולקנות אותו קומפלט.

המקומותהעיקריים שאנחנו ממליצים עליהם לקניית אתרים פעילים הם:

  1. פלופ - Floop.co.il זוהי זירת מכירות ישראלית לקנייה ומכירה של אתרים, חיפוש שותפי להשקעה וכו'.

  2. פליפה - זירת מכירה לנכסים דיגיטליים בינלאומיים מכל הסוגים- תוכנות, אפליקציות, אתרים, פלטפורמות וכו'.

  3. קבוצות פייסבוק - ברחבי המרשתת מגוון קבוצות לקנייה ומכירה של נכסים דיגיטליים.

6. פתיחת בלוג

בלוג הוא אתר, המתעדכן באופן שוטף על ידי תכנים אקטואליים ורלוונטיים לנושא שלו, כאשר בדרך כלל הוא נכתב בצורה לא רשמית (או בשפה גבוהה מידי). בדרך כלל מטרתו העיקרית היא למשוך קהל קוראים כדי לייצר הכנסה אונליין. ההכנסה מגיעה ממכירת מוצרים או שירותים דרך הבלוג, שיווק שותפים, פרסומות וכו'.

כיום, בשונה מהעבר, ניתן לפתוח בלוג בקלות על ידי כמה קליקים ובהוצאה של כ- 100 דולר בשנה (אפילו פחות). אין צורך בידע בתיכנות או קוד וכל מה שצריך זה התלהבות ויוזמה.

פתיחת בלוג
תהליך פתיחת בלוג


7. מכירת מוצרים ושירותים

טוב זה אחד אובייס, בניית אתר למכירת שירותים או מוצרים אונליין. מה שנקרא חנות אינטרנטית.

שוק ההזמנות באינטרנט מגלגל עשרות מיליארדים בשנה, והסכומים צומחים מדי תקופה.

נוכל לבנות חנות אונליין למוצרים שייצרנו או מוצרים שאנו רוצים למכור בדרופשיפינג. שימו לב שדרופשיפינג לא חל רק על מוצרים, ניתן גם לדרשפ שירותי אונליין שונים. למשל, ניתן למכור שירותי עיצוב לוגו או בניית אתר, כאשר בפועל נעסיק פרילנסר שיבצע את העבודה עבורינו. אנחנו נרוויח את ההפרש בין מכירת השירות ללקוח לבין קניית השירות מהפרילנסר.


8. בניית אתר לעסק

בניית אתר אינטרנט היא חובה היום לכל עסק שרוצה להרוויח יותר ולפתוח לעצמו אפיק הכנסה מהדיגיטל. האתר יגדיל את הנוכחות הדיגיטלית של העסק ברשת, יחשוף אותו בפני יותר לקוחות פוטנציאלים, יציג אותו ואת השירותים בעסק כמקצועיים יותר ולא ישאיר את העסק הרחק מאחור. גם אם האתר הוא ממש קטן (מה שנקרא אתר תדמית), הרי שהוא מהווה כרטיס ביקור דיגיטלי לעסק הזה. באמצעות האתר תוכלו גם לרשום את עצמכם באתרי אינדקס שונים ולהיחשף ליותר משתמשים שיכולים להפוך ללקוחות.


9. שיווק שותפים

מדובר באחת האפשרויות היותר פופולריות באמצעותה מייצרים כסף מאתר היום. שיווק שותפים הוא מודל בו נרוויח עמלה על כל מכירה שנוצרה כתוצאה מהפנייה שלנו. אנחנו לא צריכים להחזיק מלאי, או לשלוח מוצרים, אלא רק להשתמש באתר, המהווה מקור תנועה, כדי להפנות משתמשים רלוונטים למפרסם שמחפש לקוחות. אפשר להירשם לתכניות שותפים בכמעט כל תחום היום, מאיביי ואמזון ועד Udemy, וויקס ועוד.

גם אצלנו באתר יש קישורי אפיליאייט שבאמצעותם אנו מרוויחים עמלה קטנה על ההמלצות שלנו.


10. מכירת שטחי פרסום באתר

תוכלו למכור שטח פרסום באתר לחברות ספציפיות קשורות. בשיטה זו נפנה באופן יזום לחברה מסוימת, ונציע לה באנר או כתבת קידום באתר תמורת סכום פיקס (חד פעמי) או בעבור תשלום חודשי קבוע. אפשרות זו שונה מפרסומות גוגל או שיווק שותפים, מאחר והיא פרסום מאוד ממוקד, המפרסם משלם לכם סכום קבוע ללא קשר אם המשתמשים שהפניתם אליו ביצעו קנייה או לא ומדובר בסכומי רווח גבוהים יותר.

עם זאת, חשוב להכיר שאפשרות זו רלוונטית לבעלי אתרים שיכולים להציג תנועת משתמשים מאוד גבוהה באתר בתחום הרלוונטי לחברה הספציפית. באמצעות הכלי של גוגל אנליטיקס תוכל להוכיח לצד השני שמבקרים אצלכם באתר X אנשים בטווח גילאים Y מאיזור Z.


11. השכרת אתר \ מכירת אתר

טרנד עולה היום הוא לבנות אתרים, לקדם אותם בגוגל בצורה אורגנית ואז להשכיר אותם תמורת תשלום חודשי לבעל עסק בנישה של האתר. כך למשל, מקדם אורגני יכול להרים אתר בנושא רשלנות רפואית (או כל נושא אחר), לקדם אותו במגוון ביטויי חיפוש כגון "עורך דין רשלנות רפואית"; "תביעת נזיקין" וכו', כאשר מתחילים להתקבל לידים - להשכיר אותו לעורך דין בתשלום חודשי.

אם אין לכם הרבה רקע בקידום אורגני, מומלץ להתחיל בנושא אתר שמעניין אתכם, כך יהיה לכם פשוט יותר לייצר תוכן.


11. מכירת קישורים

לא הדרך הכי מומלצת, ולכן היא שמורה לסוף. אחד הפרמטרים המרכזיים לקידום אתרים אורגני בגוגל, הוא קישורים חיצוניים.

הרבה בעלי אתרים היום רוצים להשיג קישורים חיצוניים מאתרים אחרים שיפנו לאתר שלהם. זאת כדי לשפר את הקידום האורגני שלהם. לכן, הם גם מוכנים לשלם על זה כסף.

אם יש לכם אתר, תוכלו להציע קישורים למכירה תמורת תשלום פר קישור. המחירים יכולים לנוע מ- 50 שקלים ועד 1500+, תלוי בחוזק האתר, ציון הדומיין שלו ועוד.

איך מוצאים בעלי אתרים שרוצים לקנות קישור? פשוט חפשו ספקי קישורים בגוגל, והציעו להם להוסיף את האתר שלכם למאגר שלהם.



יש לכם כבר אתר? איך אתם מייצרים ממנו הכנסה? נשמח לשמוע כאן בתגובות למטה.


2,966 צפיות

רוצה לקבל את המדריך המלא לכסף באינטרנט ב- 2023? לאיזה מייל תרצה\י שנשלח לך אותו?

מעולה! המדריך מחכה לך במייל

bottom of page