top of page

משרדים שקופים, חללי עבודה משותפים ו- 7 הטרנדים שנולדו בעקבותם

עודכן: 23 בדצמ׳ 2021


עם התחזקות חללי העבודה המשותפים צצו בשנים האחרונות טרנדים חדשניים שבישרו מוסכמות חדשות בעולם העבודה. הנה 7 טרנדים שאולי לא שמתם אליהם.

חללי עבודה משותפים

חללי עבודה משותפים, כמו זה של Wework, נמצאים היום בכל מקום, גם בארץ וגם בחו"ל. חללי העבודה מספקים פתרון יעיל ואיכותי לעצמאיים, ובעלי עסקים גדולים וקטנים, הנזקקים למשרד, חדר ישיבות או שירותים משרדיים. המנטרה שמובילה את החללים האלו היא בואו לעשות את מה שאתם אוהבים ביחד. הם גם בין היחידים שנשארו פתוחים בזמן הקורונה.

הדגש העיקרי בוויוורק למשל, הוא נטוורקינג ושיתופי פעולה עסקיים בין החברים, מתוך מטרה שאנשים עובדים טוב יותר ביחד (או במילה החדשה - "ביחדנס").

חללי העבודה מציעים את כל זה לפי מודל תשלום יומי, שבועי או חודשי ויזמים ועסקים רבים מכורים לטרנד הזה. מדובר בתחום חדש יחסית שהולך ומתפתח בקצב מסחרר בו מדי שבוע מוקמים ברחבי העולם בניינים חדשים בשביל מטרה זו בלבד.

ברחבי העולם כיום יש למעלה מ- 22,400 מתחמי עבודה משותפים ושנת 2019 עתידה להסתיים עם מעל 2,000,000 שוכרי חללי עבודה משותפים.

רק כדי להמחיש את הפופלריות של החללים הללו בפניכם, בשנת 2015 לוויוורק היו בסה"כ 7,000 Members השוכרים אצלה חללי עבודה. 5 שנים מאוחר יותר, המספר הזה קפץ ל- 600,000 חברים ברחבי העולם. (מתוך: Statisa.com).

פתיחת חללי עבודה אלו יצרו טרנדים ומוסכמות חברתיות חדשות בשוק הנדלן המסחרי ובישרו את המעבר מעולם עבודה המאופיין במשרדים משעממים למרחבי עבודה עשירים בעלי עיצוב חדשני.

אם אתם בתהליכי חיפוש משרדים להשכרה, הכתבה הבא היא בדיוק בשבילכם כדי שתוכלו לראות לאן הרוח נושבת, היכן כדאי לכם לרכז את מאמץ החיפוש ואיפה תפיקו את המירב.

הנה 5 הטרנדים החדשים שחללי עבודה משותפים יצרו:

התמקדות בטכנולוגיה

הקמתם של חללי העבודה המשותפים יצרה נישה חדשה בתחום התחזוקה והניהול. ספקי השירות נדרשים לשמור על רמה גבוהה של שירות ולשם כך נזקקים למנהלים שידאגו לשירותים השונים. שעות העבודה השונות מתפזרות לאורך היום והלילה, כל לקוח בהתאם לצרכיו. אופי העבודה גורם לגידול בעלויות הניהול, בעיקר בגלל הצורך להחזיק מנהל ביום ובלילה. אך על מנת לייעל את התהליך ולהוזיל את עלויות הניהול, חללי העבודה הגדילו את השימוש בפתרונות טכנולוגיים המאפשרים להם להפחית את העלויות. לכן בשנת 2019, ראינו ונמשיך לראות, גידול בשימוש בטכנולוגיות המאפשרות לחסוך בעלויות כוח אדם לצורך ניהול. למשל הרחבת השימוש בכרטיסי גישה ובקרת כניסה; שימוש בתכנות מחשב ואפליקציות סלולריות לצורך הזמנות והפקת חשבוניות בצורה אוטומטית על פי השימוש וכו'.


אולי יעניין אותך: מה זה nft קריפטו ? ואיך מייצרים מזה הכנסה?

ניידות בין מיקומים

רבים מהלקוחות המשתמשים בחללי עבודה משותפים מחפשים אחר ניידות, למשל לצורך קרבה אל הלקוחות. לכן אנו נוכל לראות חבילות שירות המאפשרות ללקוח ליהנות מחללי עבודה במקומות שונים ברחבי הארץ, מבלי צורך לשכור חבילת שירות נפרדת. לדוגמה הלקוח יכול חלק מהיום לעבוד בחלל עבודה במרכז תל אביב ובחלק אחר לעבוד בבאר שבע ללא תשלום נוסף. מתחמי עבודה אחרים (כמו וויוורק למשל), השכילו להרחיב את הניידות גם למתחמים ברחבי העולם. כך, השוכר יוכל לערוך פגישת עבודה בחדר ישיבות בירושלים ובהמשך אותו השבוע להיפגש במתחם וויוורק עם לקוחות בניו יורק, ללא כל עלות נוספת. דבר זה יגרום גם להתפתחות מגמת הנוודים הדיגיטליים היכולים לעבוד ולהיפגש עם לקוחות במדינות שונות בעולם בקלות רבה יותר.

טרנדים עיצוביים

רבים מהלקוחות המשתמשים בחללי העבודה המשותפים מגיעים מתחום ההייטק, תחום המגדיר לנו סטנדרטים חדשים של עיצוב. משרדי ההייטק של ימינו אינם מסתפקים בשולחן כתיבה וכיסא, אלא מחפשים את החוויה. עיצוב אשר מעניק לנו מוטיבציה, מעורר את הדמיון ומאפשר לנו גם להירגע ולנקות את הראש כאשר צריך. חשיבה מהפכנית זו התחילה בהייטק אך מתפשטת גם לענפים אחרים. לכן אנחנו יותר ויותר רואים דגש גדול יותר על עיצוב חוויתי ושילוב של פעילויות שונות.

שירותים משלימים

כאשר הוקמו חללי העבודה הראשונים כבר היה ברור מהרגע הראשון שהם נזקקים לשירותים שונים כמו שירותי פקס וצילום, שירותי מחשב ואינטרנט ועוד מגוון שירותים משרדיים הנחוצים לצורך הפעילות העסקית. מה שצפוי להתחזק בשנה הבאה הוא התרחבות של סל השירותים. הלקוחות הפועלים בחללי עבודה משותפים נזקקים לשירותים שונים אשר אינם בהכרח קשורים באופן ישיר לפעילותם העסקית, אך פעילותם בהחלט יכולה להפיק מכך תועלת. אנו מדברים על שירותים משלימים כמו למשל שירותי בייביסיטר להורים העובדים, חללי עבודה ידידותיים לחיות מחמד, מסאג'ים באמצע היום, שירותי ספרות וכו'.

חללי נישה

עוד טרנד שניתן לראות בשנת 2019 הוא כניסתם לשוק של חללי נישה, כלומר חללי עבודה משותפים הפונים למגזרים ספציפיים. למשל חללי עבודה משותפים הפונים לנשים או בעלי מקצועות מסוימים כמו אדריכלים, מעצבים, כותבי תוכן וכו'. כך החללים יכולים להתרכז בנישה ולהציע ללקוחות את חבילת השירותים התפורה בדיוק לפי צורכיהם וממש להפוך אותם לקהילה.

הווי חברתי

עד היום חללי עבודה משותפים פשוט שימשו לעבודה, אך במסגרת הטרנדים הקהילתיים אנו מתחילים לראות חללי עבודה המקיימים פעילויות פנאי ללקוחות. כגון, שיעורי יוגה, ארוחות צהריים שבועיות ואפילו פעילויות מדיטציה ושאר דברים מעניינים התורמים להרגשה הטובה של העובדים והגיבוש.

חללי עבודה משותפים

פנייה לחברות

עד היום חללי עבודה משותפים פנו בעיקר לפרילנסרים ואולי גם לעסקים קטנים. אך לאחרונה גם חברות גדולות מתחילות להתעניין בשירותים אלו עבור עובדיהן, מייקרוסופט רכשה משרדי עבודה בסניף וויוורק בתל אביב ואפילו תוכלו למצוא חברות בטחוניות שמשכירות חללים במקומות אלו (מה שאיפשר לוויוורק לפתוח את חללי העבודה גם בזמן הסגר). חללי העבודה יכולים לספק לחברות נוחות וגם הרבה מאוד גמישות. לדוגמה חברת הייטק מחו"ל העובדת עם לקוח בארץ לצורך פרויקט זמני יכולה לשכור חלל עבודה משותף לצוות העובדים שלה.

162 צפיות

רוצה לקבל את המדריך המלא לכסף באינטרנט ב- 2023? לאיזה מייל תרצה\י שנשלח לך אותו?

מעולה! המדריך מחכה לך במייל

bottom of page