top of page

קפה עם יזם: נוודות דיגיטלית עם משפחה ונכסים וירטואלים עם עמיאל ריס

עודכן: 25 במאי 2021

עמיאל ריס עוסק בשיווק בדיגיטל תוך התמחות בקידום ממומן בגוגל ובפייסבוק. עוד מימי הצבא, בסוף שנות ה-90, התעסק בכל מה שקשור לרשת וייצור הכנסה מהאינטרנט. הוא ממשיך עם זה עד היום, תוך כדי נוודות דיגיטלית הכוללת מסעות במדינות שונות בעולם, עם משפחתו. תפסנו אותו לקפה קצר לפני הטיול הבא.



1. ספר לנו על עצמך ועל עבודתך בתחום הדיגיטל?

שמי עמיאל ריס, יליד 1980, נשוי ליונית ואב לעדי ונויה. עד לתחילת משבר הקורונה הספקנו לחיות 9 חודשים בטביליסי ובטנריף. כרגע מתגוררים בבאר שבע אך התוכנית היא לחזור ולנדוד בעולם בשנים הקרובות ולהתפרנס מתחום הדיגיטל, ברגע שההתמודדות עם הקורונה בעולם תאפשר מסעות בטוחים ונוחים.

ההיכרות שלי עם תחום הדיגיטל התחילה בלימודי HTML בתיכון כבר בשנת 1995, והניסיון הראשון בהקמת נכס דיגיטלי היה לפני הגיוס ב- 1998 עם 2 חברים כשהקמנו אתר תפריטים דיגיטלי למספר מסעדות בירושלים.

לאחר הצבא והתואר הראשון (בתחום שבכלל לא קשור למה שאני עושה עכשיו :) ) חזרתי למקום אליו נמשכתי במהלך התיכון. יזמתי אתר אינטרנט בתחום האופנה, שהתפתח לקהילת אופנה מקצועית שבה שיתפו מאפרות, צלמים, דוגמניות, מעצבי שיער, סטייליסטים ומעצבי אופנה שהציגו תיקי עבודות ויצרו קשרים באתר ומחוצה לו בפעולות אופליין שיזמנו לחברי הקהילה.

האתר הראשון של עמיאל
האתר הראשון של עמיאל

במהלך העבודה על האתר נחשפתי לתחומי הפרסום והשיווק כמו קידום אתרים אורגני, ניהול רשימות תפוצה, שיווק שותפים, פרסום ממומן וכו' ונשאבתי לתחום.

בסוף 2009 הקמתי יחד עם שותף, סוכנות לקידום אורגני ופרסום ממומן אותה ניהלתי עד לתחילת 2015.

במקביל, בשנת 2013 הקמתי אתר להזמנת מתנות עם תמונה בעיצוב אישי.

במהלך 2016 ו - 2017 כשנולדו בנותיי, עשיתי הפסקה מהעצמאות ועבדתי כשכיר בחברת מסחר אלקטרוני וניהלתי עבורם את כל הפרסום הממומן של החברה.

מסוף 2017 עד עתה חזרתי לעצמאות ואני עוסק בפרסום עסקים באינטרנט ומוביל עסקים רבים בתחומי מסחר אלקטרוני ובתחומי סדנאות, הדרכות פיזיות וקורסים און ליין, למיניהם להצלחה וצמיחה. במקביל אני מקים אתרי תוכן יחד עם אשתי ועם שותפים אחרים, במטרה שיהיו לנכסים דיגטליים מניבי הכנסה חודשית קבועה.


2. איך החלטת להפוך לנווד דיגיטלי?

מאז שאני זוכר את עצמי יש לי תשוקה גדולה לטיולים בארץ ובעולם. אני אוהב להכיר אנשים חדשים, לטעום טעמים לא מוכרים, לחוות תרבויות מעניינות, לראות נופים חדשים ולהרגיש את הרוח בפנים כשאני רוכב על אופנוע, שט באניה, או שוכב על החוף 🏝️.

יחד עם אשתי שמנו לנו למטרה לגדל את הבנות בחינוך ביתי וכשייגמלו ממוצרי התינוקות (חיתולים ומוצצים) לצאת למסע נוודות דיגיטלית עימן בעולם במתכונת שנקראת נסטינג או קינון. הכוונה להישאר בכל מקום מספר חודשים ולעבור בעקבות השמש ומזג האוויר למקומות חמים ולא לחוות חורף. שנינו רגישים לקור ומעדיפים שמש ומזג אוויר חמים.

כיוונו את החיים לכך שנוכל לעבוד מרחוק, גידלנו את הבנות בבית כדי שלא יתרגלו למסגרות ואחת המטרות הן שילוב של חינוך ביתי ובינלאומי כדי שירכשו שפות ויבינו שהעולם גדול והאפשרויות לא מוגבלות.

נוודות דיגיטלית עם המשפחה בחו"ל
רגעים מהנוודות הדיגיטלית בטיבילסי - גאורגיה


3. יש לך נכסים דיגיטליים? תוכל לשתף אותנו בכמה?

הראשון שאני רוצה לשתף הוא האתר של סוכנות הפרסום שלי שבו מפורטים השירותים שאני מציע לעסקים שרוצים להגדיל את הרווחים שלהם באינטרנט.

המודל העסקי בסוכנות שלי הוא קבלת ריטיינרים חודשיים עבור שירותי הפרסום או שותפויות בהקמת נכסים דיגיטליים יחד עם יוצרי תוכן שאני מאמין שיש בהם פוטנציאל גדילה ורווחים שיספיקו לרווחת כל הצדדים. נכס נוסף שאני רוצה לשתף הוא האתר קורס חדו"א אונליין שהקמתי יחד עם אשתי יונית ומציג מעל ל- 1,000 תרגילים ופתרונות בחדו"א ועוזר לסטודנטים מכל מוסדות הלימוד להבין את החומר ולעבור את הקורס בהצלחה. אנחנו מרוויחים בכל פעם שמישהו רוכש מנוי בתשלום.

מה שאני אוהב בזה, זה שהכל אוטומט, לקוח שרוכש מנוי מקבל גישה לאתר או את מדריך ה- PDF ישירות למייל.


4. אז אם אני רוצה להקים נכס דיגיטלי, איך מתחילים?

התהליך מתחיל איך לא, עם רעיון. אחריו בדרך כלל זה התהליך שאני עובר -

1. בדיקת הכדאיות הכלכלית של הרעיון - בשלב זה אני בוחן בעיקר את הדברים הבאים:

א. בדיקת מספר חיפושים בגוגל לביטויים הקשורים לתחום.

ב. מחקר מתחרים לפי ותק.

ג. מספר קישורים נכנסים למתחרים.

ד. בדיקה אם קיים פרסום ממומן בתחום בגוגל ובפייסבוק וחקירת פרסומות המתחרים בפייסבוק, כמו למשל ב- Facebook Ads Library.

ה. כמה יעלה לי ליצור את התוכן, את האתר, הקידום שלו וכל מה שנלווה לכך אל מול פוטנציאל ההכנסה.

ו. האם זה משהו שיימשך לאורך זמן או שזהו טרנד חולף?


2. יצירת שיתופי פעולה - אני מומחה בשיווק בדיגיטל ואם אני רוצה להקים נכס שקשור לסריגה, עליי למצוא שותף לעסק, המומחה בתחום זה שיוכל ליצור את התוכן המתאים. לחילופין, אם אם זה ממש רעיון רווחי, אולי ישתלם לי להעסיק פרילנסר ולשלם לו פר עבודת תוכן. כך לא אצטרך להתחלק ברווחי העסק עם אדם נוסף.


3. הקמת הנכס - עליי לבנות את הניראות החיצונית של הנכס. אני מבין ונושם אתרים לכן בדרך כלל אני בונה אתרים שיהוו נכסים דיגיטליים עבורי. אך חשוב להבין שנכס יכול להיות גם חנות איביי, אפליקציה, ערוץ יוטיוב, קבוצת פייסבוק וכו'. אני בדרך כלל בונה בוורדפרס ומשתמש באחסון של FastComet.


4. קידום הנכס בצורה ממומנת ואורגנית - אני מאמין בהשקעה לטווח הארוך יותר. לכן בדרך כלל, אני שם 75% מהזמן והתקציב על קידום אורגני בגוגל כדי להביא את האתר לעמוד ה-1 בתוצאות החיפוש. 25% הולך על יצירת קמפיינים ממומנים, במקומות המדויקים שבהם נמצאים הלקוחות הפוטנציאלים.


4. מה ההצלחה הכי גדולה שלך בעסק?

ההצלחה הגדולה שלי היא היכולת לעבוד מכל מקום, בזמנים שנוחים לי, לפרנס משפחה וגם ליהנות תוך כדי מאורח חיים רגוע ושקט.


5. מה הכשלון\אי ההצלחה שלמדת ממנה הכי הרבה?

תקופת הקורונה גרמה לי להבין שעם כל הצורך במיקוד ומתן תשומת לב רבה לעסק צריך לדאוג למספר מקורות הכנסה ולא להסתמך על מקור אחד בלבד. לכן התחלתי להקים מספר נכסים משל עצמי. עניין שזנחתי לתקופה ממושכת, כאשר נולדו בנותיי ובשנים הראשונות לגידולן.


6. מה הטיפ שהיית נותנת לאדם שרוצה להפוך ליזם אבל מפחד לעזוב את מסגרת העבודה הקבועה?

יזמות היא תשוקה ואנרגיה שאי אפשר ללמד. מי שיזם בבסיס שלו לא יכול לשבת באפס מעשה ולפחד כי זה נגד האופי שלו.

אז הטיפ שלי למי שמפחד- שישאר במקום הנוח שלו ולא יפרוץ מסגרות ומחסומים שהוא לא בנוי לפרוץ.

מי שיוזם ימצא את הדרך לעבוד תוך כדי העבודה הקבועה או אחריה ויצור לעצמו מקור הכנסה שיאפשר לו את אורח החיים שהוא רוצה ולהמשיך ביוזמות נוספות. האפשרויות אינסופיות, יש אינספור בעיות שצריך לפתור והרבה אנשים שאפשר למכור להם. תמצאו ותחקרו את החוזקות שלכם ותעזו לצאת לדרך בלי להסתכל לאחור. תתקשרו, תשאלו, תקראו, תחקרו, תעבדו בתחום ואל תפחדו מאף דבר בדרך להשגת היעד שלכם. למי שבכל זאת מרגיש שהוא יזם, אבל עדיין קצת מפחד אני ממליץ למצוא עבודה כשכיר בתחום המבוקש על ידו, על מנת ללמוד מבפנים את התחום וכך להתפתח בו ולרכוש כלים שיעזרו במעבר לעצמאות.


7. מה אתה הכי אוהב בשגרת היום של העסק שלך?

שאני קובע אותה 😀 יש לי זמן לראות את הבנות שלי גדלות ואני מלמד אותן ומשחק איתן כל יום וחווה איתן את הילדות בכל יום. אני אוהב לפגוש וללוות יזמים ונוודים כמוני. אני אוהב את האפשרות לקחת יום חופש או יום סידורים בלי להיות תלוי בבוס או במסגרת אחרת.


9. מיהם אנשי המקצוע שכל בעל עסק מתחיל חייב לשים לידו?

כל בעל עסק חייב רואה חשבון אז רצוי מאוד שהוא יהיה בעל נסיון בתחום בו בחרתם לעסוק ושתוכלו לקבל ממנו את הבטחון שהוא עובד בשבילכם ולא רק פקיד שמקבל ומעביר חשבוניות. בנוסף הקפידו להתייעץ עם בעלי המקצוע הבאים: יועץ מס, עורך דין, יועץ פיננסי, סוכן ביטוח ומאמן כושר 💪


10. איך מתגברים על קשיים חיצוניים שאינם בשליטתנו לדעתך?

להתמקד במה שבשליטתנו ולא לתת למה שלא בשליטתנו להשתלט על מה שכן.


11. היכן אתה רואה את עצמך עוד 10 שנים?

בעל מספר דירות במדינות שונות בעולם, מספר נכסים דיגיטליים מניבים והשקעות מניבות נוספות בשוק ההון ובערוצים נוספים. נהנה מהמשפחה שלי ומהחיים.


12. אז איך אנחנו מוצאים אותך ברשת?

לעמוד הפייסבוק שלי - עמיאל ריס.

לאתר האינטרנט - כאן.






רוצה לקבל את המדריך המלא לכסף באינטרנט ב- 2023? לאיזה מייל תרצה\י שנשלח לך אותו?

מעולה! המדריך מחכה לך במייל

bottom of page