top of page

ראיון עם מנכ"ל פליפה: הפלטפורמה הבינלאומית לקניית נדלן דיגיטלי

עודכן: 15 במאי 2021

נדלן דיגיטלי יש בשפע, אך איך נידע לאתר הזדמנויות ולא חתולים בשק? אירחנו את ה-CEO של פליפה לראיון מעניין על איך לקנות נכסים דיגיטליים בעידן של 2020.

ראיון עם מנכל פליפה - מסחר בנדלן דיגיטלי

הסיפור שלנו עם פליפה התחיל רק בתחילת שנת 2020 (למרות שהפלטפורמה קיימת כבר כמה שנים טובות) והאמת שסה"כ הייתה עסקה טובה. קנינו נכס דיגיטלי קטן אתר תיירות קטן, השבחנו אותו, הוספנו לו תוכן וקצת ויזואל ולאחר חצי שנה (הקורונה קצת עיכבה את העניינים), הצלחנו למכור אותו ברווח של 250%.


נכסים דיגיטליים בפליפה

תהליך איתור נכסים דיגיטליים בפליפה הוא כיף, ממש כך. כמות המידע והפירוט שניתן לפני הרכישה היא גדולה מה שהופך את הקנייה לנוחה ונעימה.

חשוב לציין שלא הכל ורוד וכמו בכל פלטפורמה גדולה יש סקאמים ורמאויות ולכן חשוב לא למהר בקנייה ולבצע בדיקות ומחקר פשוט כדי לוודא שלא תקבלו חתול בשק או אתר מקרטע.


התכתבנו השבוע עם בלייק האטצ'יסון - מנכל פליפה, פלטפורמת המסחר הגדולה בעולם לנכסים וירטואלים, על מזה נדלן דיגיטלי, קניית אתרי וורדפרס ולמה לעשות את זה דרך פליפה.

בלייק אוכל, שותה ונושם את עולם הנדל"ן הדיגיטלי כבר שנים רבות ושיתף אותנו בידע הרחב שלו בתחום ומתוקף תפקידו כמנכל פליפה.


*הראיון בוצע בכתב בשפה האנגלית ותורגם לעברית חופשית. למעוניינים לקרוא באנגלית ניתן לעיין בקובץ הראיון כאן.


אז מה זה פליפה? (Flippa)

פליפה היא פלטפורמה שבה אלו שרוצים להיות בעלים של אתרים, אפליקציות ועסקים אינטרנטיים (או אלו שכבר יש להם כאלה) באים לסחור. אתם יכולים לקנות או למכור נדלן דיגיטלי.

נדלן דיגיטלי (או נכסים דיגיטליים), אלו בלוגים, אתרים, עסקי Saas (תוכנה כשירות - Software As A Service), חנויות אונליין, אפליקציות ואפילו נכסים כגון ערוצי יוטיוב או משחקי מובייל.


החזון של פליפה הוא שלמשתמשים עדיף יותר לקנות נכס דיגיטלי קיים מאשר לבנות אחד מ-0. כך הרוכש נהנה מהוותק של הנכס הדיגיטלי, התנועה שכבר יש אליו, מהביצועים שלו והתהליכים התפעוליים הקיימים (כגון לוגיסטיקה וספקים). כל אלו דברים דברים שצריך לבנות ממש מההתחלה ואלו דברים שלוקחים זמן ולעיתים הרבה כסף.


תוכל להסביר לנו איך עובד תהליך רכישת אתר בפליפה?

רכישת נדלן דיגיטלי מאוד דומה לקניית דירה. הרוכש צריך להחליט מה התקציב שלו, ההעדפות שלו לגבי סוג הנכס ואופיו, לנהל מו"מ עם המוכר ולבצע בדיקת נאותות (הסבר) לאתר. אלו הן 4 צעדי המפח לקניית נדלן דיגיטלי מניב ובטוח:

  • צעד 1 - קבעו תקציב, החליטו על סוג העסק המועדף והתחילו לנבור באלפי הנכסים המוצעים בפליפה.

  • צעד 2 - צמצמו את הנכסים שראיתם לקבוצה קטנה ורשמו אותם באקסל. הכירו ולמדו את החוזקות של כל נכס, החולשות וההזדמנויות שהוא יוכל לייצר עבורכם.

  • צעד 3 - הציעו הצעה (Bid) על הנכס שבחרתם מתוך הרשימה ונהלו מו"מ עם המוכר.

  • צעד 4 - השתמשו בחוזה המובנה של פליפה ובשירות התשלומים של Escrow כדי לשלם ולסיים את העסקה בצורה בטוחה.



תוכל לשתף אותנו בקצת נתונים על הפעילות באתר פליפה?

תראה, מדובר בפלטפורמה סופר מרגשת. יש כמעט 5,000 נכסים דיגיטליים למכירה בכל עת באתר, עם למעלה מ-1,000 קונים שמצטרפים מדי יום. בכל חודש יש מעל 10 מיליון חיפושי נכסים בפליפה, וזה רק צומח מדי יום.


כיצד ניתן להעריך מחיר של אתר אינטרנט? איך אדע שהמחיר שאני משלם, אכן משתלם?

אפשר להשתמש בכלי הערכת שווי של פליפה. הוא חינמי, וניתן באמצעותו לגלות נתוני מכירות ומגמות ביקוש בשוק.

עם זאת, הערכת שווי היא נגזרת של הרבה דברים, אך היא אינה מדע מדויק. בסופו של יום, עסק שווה את מה שהשוק מוכן לשלם עליו.

כאשר מעריכים שווי של אתר, מומלץ להתייחס לגורמים כמו ותק האתר, ביצועים פיננסים, עלויות תפעול וזמן עבודה, מקורות תנועה, מודל עסקי וסיכונים אפשריים.


האם פליפה בטוחה לקונים ומה אתם עושים כדי להגן עליהם?

זהו החלק החשוב ביותר בפלטפורמה שלנו. הקונים יכולים להשתמש בחינם בחוזה הרכישה המובנה של פליפה וכן בשירות התשלומים שלה. ניתן גם לרכוש בעלות נוספת בדיקת נאותות לנכס, שתבוצע על ידי מומחי פליפה. רוכשים צריכים להרגיש בטוחים כאשר הם משלמים על עסקה בפליפה. התשלום מוגן ומשוחרר למוכר, רק לאחר שהקונה בדק את הנכס הדיגיטלי בזמן, ונתן את אישורו לשחרור הכספים למוכר.

כמה אתרי וורדפרס יש בפליפה?

המספר משתנה אך בדרך כלל מדובר על סדר גודל של 2,000 אתרים. מילת החיפוש הכי נפוצה בפליפה היא Adsense (שירות הפרסומות של גוגל) ולכן אנחנו מנסים בכל עת לאתר אתרי וורדפרס עם וותק של לפחות שנתיים ויש להם היסטוריה של רווחים והכנסות. אחרי אדסנס, החיפושים הנפוצים לפי הסדר הם, אתרי שיווק שותפים אמזון, בלוגי תוכן, אתרי אפילאייט ושירותי SAAS.


תוכל לשתף אותנו בכמה טיפים חזקים על קניית אתר וורדפרס בפליפה?

באופן אישי, אני אוהב להשתמש באתר SEMrush על הנכסים המוצעים בפליפה, ואני תמיד מחפש אתרים עם ציון דומיין של מעל 30. אחרי שמצאתם אתר כזה, התמקדו בכיצד אתם מייצרים תוכן איכותי שימשיך לקדם את האתר. להפנים את העניין הזה, יכול להיות ההבדל בין הישרדות לצמיחה רווחית לטווח הרחוק.



ממה צריך להיזהר כאשר רוצים לקנות אתר וורדפרס?

להבין את המודל העסקי של האתר הוא קריטי. האם האתר משתמש באדסנס כדי להרוויח? שיווק שותפים אמזון? או אולי משהו אחר? האפשרויות שונות ומגוונות.

מומלץ לדעת איך יצרו את התוכן באתר, האם הוא מקורי וכמה יעלה לכם להמשיך לייצר ממנו. בנוסף, כדאי להבין האם התנועה הקיימת לאתר היא מקידום אורגני או קידום ממומן.

קניתי אתר בפליפה והעברתי תשלום, מה קורה עכשיו?

צריך להיות לך תיעוד של מרשם לתפעול הנכס, כחלק מחוזה הרכישה. בפליפה קיים חוזה חינמי להורדה.

המרשם הוא רשימה של כל הדברים שתצטרך כדי להשתלט, לנהל ולהיות הבעלים של הנכס. לאחר סגירת הרישום, אפשר להתחיל להעביר את כל הבעלות, החל מהעברת הדומיין, קוד המקור, שם משתמש וסיסמא לפאנל הניהול וכו'.

נוסף על כן, תהיה לך תקופת בחינה, כחלק משירות ההגנה של Escrow, כדי להבטיח שהבעלות והניהול הועברו אליך במלואם, לפני שחרור הכספים למוכר.


כיצד בעצם עובדת ההגנה של פליפה אחרי שביצעתי תשלום? מה עושים אם יש בעיה?

הכסף שלך יוחזק בפקדון אצל Escrow או בחשבון נאמנות , מה שתבחר. לא מומלץ לשחרר את הכספים, עד שיש לך שליטה מלאה על הנכס הדיגיטלי ולאחר שבדקת שהוא תואם את מה שהובטח על ידי המוכר. תקופת הבחינה מאפשרת לך לוודא שהנכס אכן עובד בצורה תקינה ורק אז לתת אישור לשחרר את כספי המכירה. זו ההגנה האולטימטיבית.


יש לך משהו נוסף לשתף עם הקוראים הישראלים שלנו?

זוהי נישה חמה שלא מפסיקה לצמוח! יהיו עוד יותר קונים בשנה הבאה מאשר היום והמספרים גודלים מדי חודש. זה יכול להשפיע על גדילת ערך הנכס הדיגיטלי. אם זה מעניין אתכם עכשיו מומלץ להיכנס לתחום כבר עכשיו.

331 צפיות

רוצה לקבל את המדריך המלא לכסף באינטרנט ב- 2023? לאיזה מייל תרצה\י שנשלח לך אותו?

מעולה! המדריך מחכה לך במייל

bottom of page