top of page

7 דרכים איך להרוויח כסף מאינסטגרם עוד היום [מעודכן ל-2022]

עודכן: 5 בפבר׳ 2022

אינסטגרם היא אחת מ- 3 הרשתות החברתיות הגדולות בעולם וכמות הכסף שמתגלגלת שם לא נגמרת. אז איך עושים כסף מאינסטגרם ונשארים לספר על זה לחבר'ה? כל הפרטים בפנים 😍😍

דרכים להרוויח כסף באינסטגרם

מה זה אינטסגרם?

אינסטגרם (מהמילה Instant - מהיר, רגעי) נוסדה בדצמבר 2010, במטרה לשתף תמונות וסרטונים באופן מהיר ורגעי. בשנים האחרונות, הפכה לאחת מהרשתות החברתיות הכי חזקות באינטרנט עם למעלה מ-1מיליארד משתמשים פעילים. לכן אין זה הפתעה שעסקים וחברות גדולות החלו להקדיש אחוז גבוה מתקציב השיווק שלהם לרשת החברתית מבוססת התמונות הזו.


אז איך אתם נכנסים ל"תמונה" ומתחילים להרוויח כסף באינסטגרם? אם אתם מוכנים להשקיע זמן, מחויבות והתמדה, תוכלו למצוא את עצמכם תוך זמן לא ממושך במקום שבו אתם אשכרה מרוויחים כסף רק מחשבון אינסטגרם פעיל.

מוכנים? בואו נתחיל - קבלו 7 דרכים איך לעשות כסף מאינסטגרם פעיל. ⏱️

1. איך לעשות שיווק שותפים באינסטגרם

תכניות שותפים זהו מודל של קידום מוצרים או שירותים, של צד ג', תמורת תשלום פר מכירה. כלומר, נניח והפניתם עוקב שלכם, לקנייה באתר מסוים - תרוויחו עמלה מהמכירה הזו.

ניתן לראות את זה בהרבה מקומות ברחבי האינטרנט – בלוגים, דפי פייסבוק באנרים, באתרים ואפילו כאן באתר שלנו. שיווק שותפים היא דרך נפלאה להרוויח כסף מהאינטרנט מבלי לפגוע באף אחד. ובכן המצב אינו שונה באינסטגרם וגם פה ניתן לקדם תכניות שותפים רבות. עם אינסטגרם, נשתף סרטונים או תמונות איכותיות המציגות מוצרים\שירותים של חברה מסוימת, ונייצר מכירות ע"י הטמעת קישור שותפים. לקראת סוף 2021, אינסטגרם שיחררה את האפשרות של להוסיף לינק לסטורי לכלל המשתמשים - מה שרק יכול להגדיל את הכניסות לקישורי אפילייט שלכם.

לא חסרות תכניות שותפים שיכולות להתאים לנישה שתבחרו, הנה 2 טובות:

א. בוקינג שותפים - שתפו לינקים ופוסטים בנוגע לחופשות.

ב. aliexpress – הכווינו את העוקבים שלכם למוצרים מעלי אקספרס, זוהי פלטפורמה סופר פופולרית שישראלים מכורים אליה.

את הקישור תוכלו לשים בתיאור התמונה או בתיאור הפרופיל שלכם.

השתמשו באתר Bitly.com כדי לקצר את קישור האפיליאציה ולתת לו שם ייחודי או חברו את פרופיל האינסטגרם לאתר שלכם, כך שכל מכירה מהפנייה של הקישור שפרסמתם תנותב אליכם.

דוגמא מאוד טובה לכך, היא שיווק שותפים של מוצרי ביגוד. מאחר ואינסטגרם היא רשת המבוססת על תמונות, שותפים רבים (או יותר נכון שותפות) מנסות על עצמן את הביקיני או השמלה ומוסיפות קישור לרכישה.

דוגמא אחרת היא טיסות וחופשות בחו"ל, ישראלים רבים משתפים תמונות מגרות מחופשות בחו"ל ומעודדים את העוקבים שלהם ללחוץ על הקישור ב- Bio. הנה גם ערוץ האינסטגרם שפתחנו לאחרונה בעבור אתר האינטרנט Time2Go שלנו. מוזמנים לפרגן 😍


מה עוד אפשר לשווק באינסטגרם?

זה לא נגמר עם ביגוד, ניתן לשווק באינסטגרם גם חבילות תיירות, איפור, ועוד. תחשבו על זה, אתם בחופשה במקסיקו, במלון הילטון. פשוט צלמו את עצמכם בבריכה של המלון עם הקוקטייל ביד והוסיפו קישור להזמנת המלון דרך תכנית שותפים מתאימה. כן כן, גם בוקינג, איסתא, הוטלס קומביינס ועוד חברות תיירות רבות מפעילות תכניות שותפים. בתור התחלה את הקישור ניתן לפרסם רק ב- Bio (עמוד הפרופיל עצמו) ולא בתיאור התמונה. אך לאחר שצוברים 10,000 עוקבים ניתן לפרסם קישורים גם בסטורי שתעלו.



2. איך להרוויח כסף מאינסטגרם באופן קבוע

הדרך הבאה היא בעבור פרופילי אינסטגרם עם קהל עוקבים גדול, אשר משתמשים רבים עוקבים באדיקות אחר התוכן שלהם. כמה גדול? פרופיל אינטגרם עם מעל 10,000 עוקבים נחשב בעיני אינסטגרם לפרופיל משפיע ורציני (זו הסיבה שברגע שתחצו רף עוקבים זה, הפרופיל ייפתח לאפשרויות פרסום מתקדמות יותר). מרגע זה, לחברות בתחום הנושא של הערוץ שלכם, יש אינטרס לפנות אליכם על מנת שתתייגו מוצר שלהם בפוסטים או הסטורים. בעל הפרופיל מייצר פוסט מיוחד או מוסיף אזכור כלשהו או האשטאג עבור הספונסר ומקבל תשלום שנקבע מראש.

בצורה הזאת, בשונה משיווק שותפים, בעל הפרופיל מקבל תשלום ללא קשר למס' המכירות שהוא מייצר לחברה. לדוגמא פרופילים כמו של דניס צ'ארקוב, סמיון גרפמן, דוגמניות שונות, עמודי מעריצים של קבוצות כדורגל, אשר לעיתים מכניסים פרסומות סמויות וגלויות לתמונות והסרטונים שלהם. אך לא רק הם, גם מפעילי עמודי גאדג'טים חזקים, מוצרי תינוקות, קהילות בנישות מבוקשות וכו' יכולים להרוויח הרבה כסף.

3. מכירת תמונות באינסטה

טוב זה אחד צפוי, בכל זאת מדובר ברשת חברתית המבוססת על שיתוף תמונות, אז למה לא לנסות למכור תמונות בכסף? אם אתם צלמים מקצועיים (או אפילו חובבניים), אינסטגרם היא דרך מעולה לפרסם ולמכור את תיק העבודה שלכם לאנשים פרטיים או לחברות. פשוט הוסיפו "סימן מים" לתמונות שלכם, כדי שלא יועתקו, וכתבו בתיאור את פרטי המכירה.

הקפידו כמובן להוסיף האשטאגים רלוונטיים כדי שיהיה קל יותר ללקוחות פוטנציאליים למצוא את התמונות וכן קיימו אינטראקציה עם אושיות רשת בתחום וסוכנויות עיצוב וצילום.

בנוסף תוכלו להשתמש באתרים שונים, המהווים פלטפורמה למכירת תמונות אינסטגרם. הנה 2 כאלה:

4. קדמו את העסק, השירות או המוצר

אם יש לכם עסק פעיל, אין ספק שאינסטגרם היא מקום שאתם חייבים להכניס לתכנית השיווק.

אם יש לכם חנות אינטרנטית, פרסמו תמונות מעניינות של המוצר שלא קיימות באתר (למשל של תהליך יצירת המוצר או אריזתו). לא לשכוח לחבר את החנות לפרופיל כדי שתוכלו להוסיף קישורי רכישה היישר מהפרופיל. אם אתם מוכרים שירות, העלו סרטון או תמונות של לקוחות מרוצים (לאחר שקיבלתם מהם אישור כמובן).

השתמשו בסטורים של אינסטגרם כדי ליצור אמינות ומוחשיות רבה יותר למוצר שלכם. למשל, אם אתם מוכרים אימון אישי, העלו סטורי בלייב של אימון עם לקוח.

היופי בשימוש באינסטגרם, הוא שאין סוף לרעיונות היצירתיים שאיתם תוכל לקדם את העסק שלכם. תמיד נסו לחשוב מחוץ לקופסא ומה יכול לגרום ליותר לקוחות להיחשף לעסק. היו מוכנים ל- Boost משמעותי במכירות שלכם 😉.

5. מכירת חשבון אינסטגרם

נגמר לכם הסוס? לא יכולים כבר לשמוע אינסטוש? יכול להיות שהגיע הזמן לעבור הלאה וכמעט כמו כל דבר קיים, גם חשבון אינסטגרם ניתן למכור.

פשוט חפשו בפייסבוק קבוצה מתאימה, כמו "למכירה כל דבר"; "אינסטגרם - טיפים לשיווק ולפרסום" "נכסים דיגיטליים" וכו', ופרסמו את חשבון האינסטגרם שלכם למכירה. תוכלו להעלותו למכירה גם באתר Floop אם מדובר בפרופיל בעברית, או לאתר FameSwap אם מדובר בפרופיל באנגלית.

מכירת חשבון אינסטגרם

6. הקימו ערוץ אינסטגרם לנישה מעניינת

יש לכם אהבה לתחום מסוים? צרו וטפחו עמוד אינסטגרם בנושא שנוגע בכם ויש סביבו עניין. צרו תוכן ויזואלי רלוונטי ומושך והתרכזו בבניית קהילת עוקבים מסורה סביב העמוד שלכם. קהילה שמקיימת אינטראקציה זה מתכון בדוק לייצור כסף. שכן לאחר שבניתם קהילה, תוכלו לנסות למכור מוצרים שייצרתם, למכור מוצרים בדרופשיפינג, למכור שטחי פרסום בסטורי ובפוסטים, לייצר תנועה לאתר וכו'. זה יכול להיות עמוד לקבוצת כדורגל מסוימת, אג'נדה כלשהי (למשל צמחונות טבעונות, טיולים וכו') או אפילו אידיאלוגיה פוליטית (בחירות, ימין-שמאל, בעלי עסקים קטנים). הנה דוגמא לעמוד אינסטגרם שנפתח על ידי אוהד ישראלי של קבוצת הכדורגל ברצלונה וכבר צבר מעל 60,000 עוקבים. בעל העמוד מפנה גולשים גם לאתר שלו שם יש פרסומות ואולי אף מקדם סטורים\פוסטים בכסף.


7. ניהול עמודי אינסטגרם

יודעים איך לדבר לאינסטגרמרים? מכורים לסטורי על הבוקר, אחרי א. צהריים ולפני השינה? טובים בלעצב תמונות אינסטוש וסטורי? אם אחת התשובות לשאלות הללו היא כן, אז אתם בהחלט יכולים לנהל עמודי אינטסגרם. מנהל מדיה חברתית הוא מקצוע שנולד רק לפני כ- 8 שנים, ובשנתיים האחרונות מדובר באחד המקצועות המבוקשים והרווחיים ביותר בתחום השיווק בדיגיטל. אם יש לכם את הידע והיכולת לקחת עמוד אינסטגרם ולהגדיל את החשיפה שלו או כמות העוקבים או מידת האינגייד'מנט שלו עם המשתמשים, תוכלו למכור את השירות הזה בהרבה כסף. ניתן למצוא מגוון משרות בתחום הזה, להציע שירותי פרילאנס כעצמאיים וכו'.


עכשיו זה הזמן לפעול כדי לייצר כסף באינטסגרם

אז הגעתם עד לכאן והבנתם מהם 7 הדרכים לייצר כסף מהאינסטגרם, בדרך לאימפריה הכלכלית שלכם 😉. בין אם בחרתם בשיווק שותפים או שמא מכירת תמונות, זכרו תמיד לשמור על האני שלכם והקול האישי (בסופו של יום, אנשים נכנסים לאינסטוש לא בשביל פרסומות), אך התייחסו לחשבון אינסטגרם שלכם כעסק לכל דבר. חשוב להיות מעודכנים גם בכל הדברים החדשים בפלטפורמה. בין אם זה ה- Reels, פריסטס חדשים, או הסטיקרים לסטורי, התנסו כל הזמן ונסו להיות חלוציים וראשוניים בפיצ'רים שאינסטגרם משחררת.


אם אתם מתקשים בקידום פרופיל האינסטגרם, תוכלו להיעזר ב- 13 הטיפים שלנו איך לקדם פרופיל אינסטגרם בחינם. ככל שתדעו ותבינו מה יש לכם להציע, כך המסר והתכנים שלכם יהיו חזקים ומשפיעים יותר לקהל המשתמשים ומשתפי פעולה פוטנציאלים.


כמה עוקבים יש לכם באינסטגרם? אתם עושים כבר כסף באינטסגרם? שתפו אותנו כאן למטה בתגובות.


19,310 צפיות

רוצה לקבל את המדריך המלא לכסף באינטרנט ב- 2023? לאיזה מייל תרצה\י שנשלח לך אותו?

מעולה! המדריך מחכה לך במייל

bottom of page