top of page
  • תמונת הסופר/תAdmin

מה זה שופיפיי? מהפכת חנויות האונליין באינטרנט

עודכן: 9 ביולי 2022

שופיפיי היא שירות תוכנה להקמת חנות אינטרנטית ללא צורך בידע טכני או תואר במדעי המחשב. הנה כל מה שצריך לדעת.

what is shopify


שופיפיי נוסדה בשנת 2004, על ידי 3 קנדים, טוביאס לוטקה, דניאל ווינאנד וסקוט לייק, שחוו חווית קנייה נוראית כאשר רצו לרכוש ציוד סקי באינטרנט. היום היא מוערכת בשווי שיא של מעל 129.713 מיליארד דולר ומעסיקה למעלה מ- 5,000 עובדים (מקור: MarketWatch).



מה זה שופיפיי?

שופיפיי היא שירות תוכנה המבוסס על תשלום דמי מנויי חודשיים, להפעלת חנות מקוונת באינטרנט. באמצעות המערכת של Shopify, ניתן לנהל לוגיסטיקה ומוצרים, לבנות מסד לקוחות, לספק שילוח לחו"ל, קבלת תשלום מלקוחות בעולם ועוד.

בעזרת פאנל הניהול, ניתן להוסיף מוצרים ידנית (פריט פריט) או בשרשור אוטומטי ממקור חיצוני. כך ניתן גם להקים חנות עבור מוצרים קיימים באחזקת בעל העסק או להעלות בקלות מוצרי דרופשיפינג מספק צד ג'.


לשופיפי יכולות מעניינות והביקוש לשירות בניית החנויות שלה לא מפסיק לצמוח מדי שנה. לפני 3 שנים בנינו מדריך מפורט על בניית חנות וירטואלית בשופיפיי. בעזרת המדריך 194 ישראלים, ללא ידע טכני בקוד ותכנות, בנו חנות מקוונת שמוכרת מוצרים\שירותים.


נתוני צמיחה Shopify

שופיפיי על מסלול צמיחה כבר מס' שנים. נכון להיום, היא מפעילה למעלה ממיליון חנויות מקוונות בעולם. היא אחראית למעל 319 מיליארד דולר של פעילות עסקית כלכלית בעולם (מקור: אתר החברה).

את שנת 2019 סיימה החברה עם הכנסות של מעל 60 מיליארד דולר, שהם עלייה של 47% לעומת השנה הקודמת. שופיפיי מתורגמת ל- 13 שפות שונות (לא בעברית לצערנו), וזמינה ב- 175 מדינות שונות.

בשנת 2019, 300 מיליון קונים, רכשו מוצרים בחנויות שופיפיי, עלייה של 37% בהשוואה לשנה הקודמת.


שופיפיי בישראל

נכון לאוקטובר 2020, יש בישראל 2,295 חנויות שופיפיי (כלומר הוקמו על ידי אזרחים בישראל). שנת 2020, הייתה הפעילה ביותר עבור שופיפיי בישראל, ורק מתחילתו של משבר הקורונה, נבנו 776 חנויות והמספר צפוי להמשיך לעלות עד סוף השנה. רוב החנויות פונות לקהל הלועזי, עם סיומת של com. (כ-63%) ורובן בקטגוריית ההלבשה (כ- 25% מכלל החנויות) (מקור: Storeleads)

חנות השופיפיי הפופולרית ביותר בישראל היא חנות האונליין של בית חב"ד.



כמה חנות וירטואלית בשופיפיי עולה?

התשלום ב-Shopify הוא חודשי וניתן לביטול בכל עת. בעבור 29$ בכל חודש תוכלו לבנות חנות אונליין המוכרת מוצרים. במסגרת תשלום זה מקבלים בנוסף גם תעודת SSL לאבטחת האתר, אפשרות להעלאת כמה מוצרים שרוצים, תבניות אתר, בקרת הונאות אשראי, מעקב אחר עגלות נטושות ופיצ'רים נוספים.

חשוב לציין שיכולות להיות עלויות נלוות, כגון קניית כתובת דומיין, תבניות פרימיום, פיצ'רים מיוחדים, עמלות סליקה וכו'. אך, התכנית הבסיסית בהחלט מספיקה כדי למכור באינטרנט.

ישנם תכניות תשלום נוספות, על מנת לענות על כל הצרכים, הנה טבלה שתסדר לכם את המחירים בשופיפיי:



אז מה המערכת מציעה בתכלס?

מעבר למילים היבשות שציינו למעלה, התכנית הבסיסית מציעה מבחר דברים נוספים כגון:

  1. אחסון לאתר החנות - אין צורך להסתבך עם שרתי אחסון חיצוניים, הכל נמצא בבית אחד.

  2. תמונות חינמיות לשימושכם.

  3. ממשק משתמש נוח ופשוט - קל לבנות אתר, המערכת סופר נוחה ומתאימה למשתמש שאינו יודע לתכנת.

  4. חיבור לכלי גוגל לניהול אתרים - אנליטיקס, טאג מנג'ר, סרץ' קונסול וכו'.

  5. תבניות אתר חינמיות לשימוש.

  6. פאנל ניהול סופר אינטואיטיבי ונוח לשימוש שיספק לכם מידע מלא לניהול החנות שלכם, כולל מסד לקוחות, מוצרים מבוקשים, כמה גולשים נוטשים עגלות וכו'.

  7. פיצ'ר נטישת העגלה המעניין - תופעה ידועה בתחום האיקומרס היא נטישת עגלות אינטרנטיות (69% מכל עגלות האונליין ננטשות ע"י משתמשים - ע"פ Moosend). שופיפיי מאפשרת לשלוח לגולש הנוטש מייל תזכורת או אפשרות לגשת אליו אמצעות פרסום ממומן בפייסבוק.

  8. תמיכה בתשלום במזומן ואופציות נוספות - אם תרצו שהגולש ישלם במזומן או בביט, שופיפיי תומכת בכך, אך גובה 2% מסכום העסקה.



מה Shopify לא מציעה - חסרונות ובעיות

הפלטפורמה מעולה לעסקים קטנים ומתחילים וגם לגדולים. אך חשוב להבין שלכל עסק יש צרכים שונים, היכולים להשפיע על דרישותיו מן המערכת. אז מה החסרונות העיקריים של שופיפיי לדעתנו?

  1. תוספים ועזרים חיצוניים - ישנם תוספי פרימיום לניהול העסק ספציפי שיכולות לעלות סכומים משמעותיים יותר וכך בעצם להגדיל את העלות הבסיסית. לכן, מומלץ לוודא טרם ההרשמה, שאם אתם זקוקים לאיזשהו חיבור או תוסף כלשהו כדי להפעיל את החנות באינטרנט, כמה זה יעלה לכם. כמו מה למשל? תוסף לאתר דו לשוני במידה ותרצו שפות נוספות. או המרת מטבע למדינות ספציפיות שתרצו למכור להם. צרו קשר עם השירות לקוחות, הם יענו לכם בשמחה.

  2. תבניות פרימיום - בדרך כלל, התבניות החינמיות (תחת התכנית הבסיסית של 29$), הן יחסית פשוטות ולא פונקציונליות במיוחד. לכן, במידה ותרצו ליהנות מתבנית פרמיום תצטרכו להיפרד מכמה מאות דולרים. מומלץ לעיין בספריית התבניות או לבדוק אותם תחת גרסת הניסיון של 14 יום חינם.

  3. מערכת סגורה - שופיפיי מאוד דומה לוויקס בנושא הזה. בשונה מוורדפרס, אפשרות המשחק במערכת מוגבלות למה ששופיפיי מאפשרת. עם זאת, לרוב זה לגמרי מספיק למי שרוצה למכור אונליין.

  4. קבלת תשלום שלא דרך מערכת shopify - במידה ותרצו להטמיע אפשרויות תשלום ששופיפיי אינה מציעה כברירת מחדל, כמו פייפאל למשל, תצטרכו לשלם על כל עסקה, עמלה של 1.0% (בנוסף לעמלה לחברת פייפאל).


מה אפשר למכור בשופיפיי?

ניתן למכור כמעט הכל, מפריטים פיזיים כגון מוצרי יופי, טיפוח וגדאג'טים ועד שירותים ומוצרים דיגיטליים כגון קורסים וירטואליים, מתכונים, פגישות ייעוץ, תוכנות ועוד.

הנישה הכי פופולרית, היא אופנה וביגוד, לאחר מכן בריאות ויופי והשלישית היא מוצרי ריהוט לבית. הנה כמה מהנישות הטרנדיות שנמכרות בשופיפיי:

  • ביגוד

  • תכשיטים

  • אביזרים לבית ולגן.

  • מוצרי תיירות.

  • לתינוקות וילדים.

  • מוצרי מטבח.

  • הכל לחיות מחמד.

  • חלקי חילוף.

  • בניית אתרים.

  • עיצוב לוגו.


מה אסור למכור ב- Shopify?

כידוע, שופיפיי צריכה לעמוד בתנאי הרגולציה של מדינה בה היא פעילה ולכן אסור למכור מוצרים שאינם חוקיים או שאינם עומדים בקוד האתי שלה. הבעיה היא שלכל מדינה חוקים משלה ומה שיכול להיות לגיטימי וחוקי למדינת ישראל, אינו כזה במדינות אחרות. נוסף על כן, היא קבעה מספר מוצרים ושירותים שאסורים לפעילות על ידי שותפות מסחריות שלה כגון פייסבוק, גוגל וכיוצ'. הנה מס' דוגמאות למוצרים ונישות שהיא אוסרת למכור דרכה וחשוב להכיר זאת, כגון:

  1. סוגים שונים של נשק לירי.

  2. זיופים וחיקויים של מותגים.

  3. מוצרי הימורים.

  4. מוצרים למבוגרים כגון פורנוגרפיה, עירום וכו'.

  5. מוצרי תרופות, סמים ופארם.

  6. מכירת לייקים לרשתות חברתיות.

זוהי רק חלק מהרשימה, אשר ניתן למצוא אותה כאן, בתנאי השימוש של החברה.


באיזה פלטפורמה כדאי לבחור? שופיפיי VS וורדפרס

כל מערכת שונה בצורה משמעותית אחת מן השנייה ולא נוכל לומר לכם היכן עדיף לפתוח חנות איקומרס, מהסיבה הפשוטה - זה מאוד תלוי בכל עסק ועסק ובאדם שמנהל אותו. עם זאת, נוכל להעניק מס' נקודות ועצות שיעזרו לכם לבחור:

  1. מה הידע שלכם בתחום? אם אין לכך כל ידע בתכנות או קוד, רדו מוורדפרס. זוהי מערכת מצויינת, אך למתחילים ואלו שללא ידע רציני, יתקשו מאוד בהתחלה ויידרש זמן רב עבורם לתפעל וללמוד אותה. שופיפיי תיתן לכם תמורה מצויינת למחיר. מה שמוביל אותנו לנקודה השנייה.

מכירות שופיפיי
  1. כמה זמן יש לכם? אם אתם צריכים חנות באוויר כמה שיותר מהר או לחילופין, אין לכם יותר מידי זמן להוציא על בניית חנות, כנראה שגם במקרה זה Wordpress לא מומלצת וכדאי לבחור באחת האלטרנטיבות. תוכלו להקים חנות בשופיפיי די במהירות. מנגד אם יש לכם זמן ומאמץ להשקיע, מומלץ לנסות וללמוד את וורדפרס היכולה לתת מגוון אופציות ואפשרויות להתפתח בצורה עשירה.

  2. מה התקציב שלכם? השאלה הזו מורכבת מאחר והיא מתבססת על התשובות הקודמות. אם התקציב שלכם נמוך ויש לכם את היכולת להתמודד עם וורדפרס - לכו עליה, המחיר הוא זול יותר. אם אין לכם את היכולת הזו, שופיפיי היא אופציה מצויינת שתענה על צרכיכם. אם יש לכם תקציב גבוה ואתם חושבים להעסיק מתכנת, כנראה שרוב האנשים יגידו שוורדפרס עדיפה. עם זאת חשוב להכיר, שהדבר דורש בדרך כלל התאמות והדרכות נוספות לאורך זמן, מה שיכבול אתכם למתכנת שתעסיקו. Shopify היא מערכת נוחה ופשוטה שכל אחד יכול להתנהל עימה.


סיכום חנות שופיפיי

שופיפיי היא פלטפורמה אמינה אשר מעניקה אפשרויות ואופציות רחבות לבנייה וניהול שוטף של חנות אינטרנטית. היא מאגדת את כל מה שצריך תחת ממשק אחד, מבלי שצריך להתעסק יותר מידי עם שירותי צד שלישי (בהשוואה לוורד פרס). לכן, היא זוכה לצמיחה בפופולריות ובשימוש שלה ברחבי ישראל ובעולם בכלל. לפני שאתם מתחילים, נסו להבין היכן אתם עומדים מבחינת, זמן, יכולת טכנית ותקציב כדי לגלות האם היא מתאימה לכם. היתרון הגדול הוא האפשרות להתנסות במערכת למשך 14 יום בחינם לחלוטין.

רוצה לקבל את המדריך המלא לכסף באינטרנט ב- 2023? לאיזה מייל תרצה\י שנשלח לך אותו?

מעולה! המדריך מחכה לך במייל

bottom of page