top of page

קידום חנות וירטואלית: 18 טיפים שמביאים מכירות [אסור לפספס]

עודכן: 23 באפר׳ 2023

בעקבות חדירת המסחר האינטרנטי לחיינו, יותר ויותר בעלי עסקים ויזמים פותחים חנות באתר האינטרנט, כדי לפתוח עוד ערוץ הכנסה מניב.


עם התחרות הגוברת והולכת, קידום חנות וירטואלית בין אלפי המתחרים היא משימה לא פשוטה בכלל.


במאמר הבא אספנו לכם 16 טיפים שאסור לפספס אם אתם רוצים לקדם את החנות שלכם ולמכור יותר!

קנייה ומכירה באונליין הפכה לדבר שגרתי בימינו והטכנולוגיה מאפשרת לנו להזמין כל מוצר שנירצה מכמעט כל נקודה בעולם באמצעות הסמארטפון הקטן שבידינו.


התפתחות החנויות הוירטואליות

לאורך השנים התפתחו עשרות פלטפורמות מעולות להקמת חנויות באונליין.

שופיפיי היא אחת מחברות התוכנה המובילות בעולם, בכל מה שקשור לבניית חנות אינטרנטית. מדובר בפלטפורמה אמינה ומקצועית, אשר מאפשרת לכל אחד להקים חנות אונליין בתום 30 דקות של עבודה ולהתחיל להרוויח כסף. הכל מתרחש בממשק ידידותי ופשוט כך שאין צורך בידע בתכנות או עיצוב גרפי ואת הכל תוכלו לעשות בעבודה מהבית. המתחרה המרכזית שלה בממשק המשתמש הנוח היא וויקס, אשר גם מציעה שירות זהה.


מנגד ישנה את וורדפרס המתקדמת, שבה תוכלו לעשות כמעט הכל ולקסטם (Customize) כל פי'צר שתרצו. היא הפלטפורמה הכי ותיקה לעומת המתחרים אך גם הכי מתוסבכת לתפעול. אך זה מגיע עם עלויות של מתכנת והעסקת איש טכני באופן שוטף שצריך לתחזק לכם את האתר במידה ואין לכם את הידע או הזמן לעשות את זה לבד.

בגרף הבא ניתן לראות ש- Woocommerce (תוסף החנות בוורדפרס) הוא הכי פופולרי לבניית חנויות מקוונות בארץ, אחרי וויקס ואחר כף שופיפיי.



אז בין אם אתם מקימים חנות אונליין לעסק, או שמא חושבים להקים אחת כדי להרחיב את הפעילות העסקית, כדאי שתעברו על -


17 הטיפים שלנו לקידום חנות וירטואלית שישפרו את הסיכויים שלכם למכור יותר

1. בחירת נישה רותחת לחנות מקוונת

טרם פתיחת החנות, חישבו היטב באיזה נישה תעסוק החנות שלכם. רצוי שזו תהיה נישה חמה, כמו למשל איזשהו נושא אקטואלי. כדאי שיהיה לה קהל לקוחות פוטנציאלי אשר מוכן להוציא כסף. לדוג', חנות וירטואלית לאוהבי או שונאי דונלד טראמפ. הרי כל מה שקשור לטראמפ היום הוא חם, ולכל צד יש קהל מאסיבי אשר ללא ספק יכול לפתוח את הארנקים (דוגמא רלוונטית למועד כתיבת המאמר). בדוגמא הזו, ניתן למצוא מוצרי טראמפ בעלי אקספרס במחירים זולים מאוד, למתג אותם ולמכור בחנות השופיפיי ברווח גבוה.


2. בניית רשימת תפוצה לקידום החנות הוירטואלית

אחת מהטקטיקות היעילות ביותר ולא פחות חשוב - חינמית. שימו באתר אופציה להשארת מייל לדיוור על מבצעים והנחות, כדי לבנות רשימת תפוצה לניוזלטר. ככל שתאספו יותר מיילים, יהיה לכם ערוץ שיווקי שבו תוכלו לפרסם ללקוחות שהתעייננו בכם - לגמרי בחינם!.

לקוחות אוהבים לקנות כאשר יש מבצע או איזשהי הנחה. לקוח שמשאיר מייל הוא לקוח שלרוב גם יבצע רכישה. גם אם אין לכם עדיין מערכת ניוזלטר, חשוב להתחיל לאסוף כתובות מייל, כדי שבעתיד תוכלו להשתמש בהם.

עם זאת, הקפידו להסיר לקוח מרשימת המייל אם הוא מבקש זאת. (אנחנו לא רוצים לעצבן משתמשים).

3. שמרו על קשר עם הלקוחות

לקוח הזמין ממכם מוצר? למה שלא תבדקו האם הוא נהנה ממנו? האם משהו חסר לו? תחשבו על זה, לקוח שמקבל מייל "מתעניין" ששואל האם המוצר הגיע בזמן והאם חסר לו משהו, לאחר שכבר ביצע את הרכישה. אין ספק שהלקוח יכבד אתכם יותר ויהיה פתוח יותר לרכישה באתר. לקוחות חוזרים הם נכס שחייבים לטפח. בכל פלטפורמה איכותית להקמת חנות וירטואלית, ישנה אפשרות ליצור אוטומציה כזו שתשלח מייל ללקוח שביצע רכישה (למשל בוויקס, וורדפרס ושופיפיי)



4. אוטומציה במכירות בחנות אונליין

למלא את החנות שלכם במוצרים כולל תמונות ותיאורים, לעדכן אם מלאי מוצרים מסוים נגמר, למלא את כתובת הלקוח בעת הזמנות וכו', באופן ידני יכול להיות מאוד מתיש. השתמשו ב- OBERLO, כלי אוטומטי שעושה את כל זה עבורכם. זו המילה האחרונה בכל הנוגע לדרופשיפינג מעליאקספרס ואמזון. הכלי מייבא את כל המוצרים כולל תמונות ותיאור, מבצע הזמנות, מעדכן מלאים ועוד. ותאמינו או לא, הוא לגמרי בחינם- עד 500 מוצרים להעלאה. לאחר פתיחת חנות השופיפיי, תוכלו להתקינו בקלות.

5. צלמו תמונות איכותיות למוצרים

ספקו כמה שיותר תמונות של המוצר שלכם כדי שהלקוח יידע מה הוא רוכש. אתם לא רוצים להגיע למצבים שבהם לקוח מתלונן שזה לא המוצר שחשב ומעוניין לבצע החזרה. חשוב גם שהתמונות יהיו איכותיות וישדרו אמינות, לכן מומלץ לצלם במצלמה מקצועית ובתאורה הנכונה. אפשרות אחרת היא לשחק קצת בפוטושופ כדי לחדד את התמונה כדי שתיראה מקצועית יותר.


6. סרטונים זה המשחק

שיווק באמצעות וידאו זהו אחד מאבני היסוד המרכזיים של השנים האחרונות לקידום חנות וירטואלית. כולם רוצים לראות את המוצר זז, את המשתמש נוגע בו ומרגיש אותו. עם ההתפרצות של טיקטוק לחיינו, רשתות המדיה וחברות הפרסום הבינו שהמשתמשים רוצים תוכן וידאו יותר מהכל.

אז בין אם אתם מעצבי תכשיטים או יועצי משכנתא או שמא יש לכם אתר דרופשיפינג, הנה כמה רעיונות לסרטונים שאפשר לעשות

  • מוכרת עוגיות יכולה לשתף מתהליך ההכנה של המטעמים

  • מעצבת תכשיטים יכולה לשתף מתהליך היצירה או לצלם ולהסביר על כל חלק בתכשיט.

  • דרופשיפר יכול לקחת סרטון קיים ממאגרי סרטונים להורדה, לערוך ולשנות אותו לפי רצונותיו

  • חנות ירקות יכולה לצלם סרטון של התהליך מהחקלאי ועד לחנות


לא משנה מה, העיקר אל תפקירו את זירת הוידאו, מה שבעלי חנויות וירטואליות רבים נוטים לעשות 😞

7. עיצוב חנות וירטואלית

שמרו על עיצוב מסוגנן ומהוקצע, בחנו איזה צבעים וצורות מעודדים רכישה, ישנם עשרות מחקרים על צבעים ומה שהם גורמים לאנשים. אנו צריכים צבעים אשר מעניקים בטחון ומניעים אנשים לפעולה. לא מומלץ לערבב יותר מידי צבעים, נסו לבחור 2-3 צבעים שילוו את העיצוב של כל האתר.​ הנה כמה חנויות שופיפיי לדוגמא כדי שתקבלו השראה.


8. התאמת אתר החנות למובייל

בשנת 2013, רוב הגלישה באינטרנט, כ-90%, נעשתה דרך המחשב השולחני ורק 10% גלשו מהסמארטפון. 10 שנים אחרים המגמה התהפכה לחלוטין וכיום המובייל מוביל - 60.67% מגל הגלישה באינטרנט נעשית בסמארטפון (מקור: Oberlo). על כן החנות האינטרנטית שלכם חייבת (ובדגש על חייבת) להיות רספונסיבית ונוחה לגלישה בסמארטפון.

לכן כל זמן שאתם מעצבים את האתר במחשב, עליכם לוודא ולתקן את הניראות שלו במובייל או לשגע את המתכנת שלכם שהאתר חייב להיות מושלם בפלאפון. מה גם שגוגל מורידה את הדירוג האורגני באופן משמעותי, לאתרים שאינם מעוצבים ועובדים כראוי במובייל.

9. שיווק זה שם המשחק

יכולה להיות לכם חנות וירטואלית הכי מדהימה שיש עם המוצרים הכי טובים בעולם כולו, אבל אם אף אחד לא יידע על כך אז מה עשינו בזה? על מנת להכניס לאתר שלכם כמות אנשים גדולה, אין ספק שיש צורך בלהשקיע כסף בשיווק. לא, איננו מתכוונים לשיתוף בפייס או כתיבת פוסט בקבוצה גדולה, אלא על קידום ממומן בפייסבוק, אינסטגרם או טיקטוק – איפה שהלקוחות הפוטנציאליים שלכם יכולים להימצא.

אם יש לכם חנות וירטואלית שמוכרת מוצרי דונלד טראמפ, השיווק העיקרי שלכם צריך להיות לקהל האמריקאי (רצוי אף למקד את הקידום למדינות שהיה בהם רוב שהצביע לטראמפ- חיפוש פשוט בגוגל ייתן לנו את התשובה). אם יש לכם חנות שהקהל שלה, הן בנות עשר'ה, אולי כדאי לשווק באינסטגרם, סנאפצ'ט או טיקטוק, שם לרוב נמצא פלח אוכלוסיה זה. חנות מוצרי או שיעורי יוגה תפנה בעיקר לנשים וכן הלאה.



10. קידום אורגני לחנות וירטואלית

קידום אורגני מתייחס לכל הפעולות שאפשר לבצע באתר ומחוצה לו, כדי לדרג אותו גבוה יותר בתוצאות החיפוש בגוגל. הרי גוגל הוא המקום הראשון והמרכזי שאליו גולשים מגיעים כדי לחפש. הוא גם האתר הכי פופולרי בעולם מן הסתם.

אם אתם פה בשביל ה- Long Run, אל תזניחו את הגזרה הזו. כדאי לשקול להשקיע בקידום האורגני של החנות שלכם. צרו תכנים, הקפידו על כללי ה- Seo והעניקו לגולשים מידע ותוכן שעוזר להם, כדי שגוגל תקדם אתכם באופן טבעי. שיטה זו בדרך כלל לוקחת זמן, אך אפקטיבית ויעילה לטווח הרחוק.


11. אפשרויות תשלום לקנייה בחנות

רצוי לספק למשתמשים כמה שיותר אפשרויות תשלום, כך תניעו יותר משתמשים לבצע רכישה. חיבור כתובת הפייפאל לחנות וירטואלית הוא סופר פשוט. גם כרטיס אשראי ניתן לחבר ואף מערכת לניהול חשבונות ישראלית (Icount) כך שעל כל רכישה גם תצא לכם קבלה כחוק. הכי חשוב אל תחסמו כרטיסי אשראי מקובלים, כמו דיינרס או אמריקן אקספרס, הרבה חנויות עושות את זה משום מה ומפסידות ימבה של לקוחות.


12. כן אדוני איך אוכל לסייע

תעניקו שירות לקוחות מצויין. חנות וירטואלית שנראית מקצועית ומוכרת מוצרים יקרים, צריכה לספק שירות לקוחות זמין ומקצועי ולא, הלקוחות שלכם פשוט יברחו, יתלוננו עליכם וכו'. לקוח מרוצה זה לקוח שמסופק מן השירות והמוצר, יחזור לרכוש מכם בעתיד ואף ימליץ לחבר שלו על האתר שלכם. זה הקידום הכי הכי יעיל. זכרו, במכירות- הלקוח תמיד צודק ולרוב בידיו הכוח.



13. הקפידו על מהירות אתר גבוהה

רבות דובר על מהירות טעינת אתר. חשבו לעצמכם מתי הזמנתם פעם אחרונה מוצר מאתר אינטרנט איטי? לפי מחקרים אחרונים שגוגל פירסמה, עיכוב של שנייה (כן כן שנייה אחת), שבה אתר נטען, יכולה להוריד את כמות המכירות באתר ב- 20% (מקור: ThinkWithGoogle). מעבר לכך, גוגל מתעדפת ומדרגת גבוה יותר אתרים שנטענים מהר. לכן, הקפידו על אופטימיזציית החנות שלכם, הורידו פלאגין שמנקה Cache, העלו תמונות עם משקל נמוך, העסיקו מתכנת שיטפל בזה, ועוד. רק דאגו שהאתר נטען במהירות הכי גבוהה שאתם יכולים, זה סופר קריטי לקידום חנות וירטואלית היום.

מהירות טעינה במובייל
מהירות טעינה במובייל


14. צרו סקירת מוצר מפורטת

שמרו על טון אחיד כשאתם יוצקים תוכן באתר. אשר למפרט המוצר שאתם מוכרים, רצוי לכלול כמה שיותר מידע אינפורמטיבי שיענה על שאלותיו המחשבתיות של כל גולש. אל תשמשו יותר מידי במילים גבוהות, דברו בגובה העיניים. בנוסף, מעבר לעובדה שזו הפרה של זכויות יוצרים, לא מומלץ להעתיק מילה במילה מסקירות של אתרים אחרים. גוגל יכולה להעניש על כך.

כן מומלץ להוסיף 2-3 מילות מפתח לטקסט תיאור המוצר ולשמור על אחידות, מאחר והתוכן יכול לעזור למנוע החיפוש של גוגל למצוא אתכם.

15. שאלות ותשובות בדפי המוצרים והחנות הוירטואלית

בנו עמוד של שאלות ותשובות נפוצות בקשר לשירות או המוצר שאתם מציעים, כדי לפתור כל חשש שיכול להיות לגולשי האתר. כך תימנעו פניות מיותרות ועומס על צוות שירות הלקוחות שלכם. מה גם שלא כל הגולשים פונים במייל או בטלפון לשירות לקוחות ופשוט עוברים לאתר אחר שם יש תשובה לשאלה שלהם.


16. הוסיפו תווי אמון לאתר

מומלץ להוסיף לוגואים של תוי אמון שמשדרים לגולשים שהאתר שלכם מאובטח כראוי. המלבנים והאלמנטים של האבטחה יוצרים תחושת בטחון בלב המשתמש, שיותר פתוח להזין את פרטי כרטיס האשראי שלו באתר. רק שימו לב שאתם לא מוסיפים יותר מדי, כך תיצרו את האפקט ההפוך.



17. מדיניות משלוח והחזרה

מומלץ ליצור עמוד שיפרט באופן ברור את מדיניות המשלוח ויותר חשוב - את מדיניות החזרת המוצר. פרטו כיצד מתבצע הליך ההחזרה וכן את המקרים בהם עלות המשלוח תהיה על חשבונכם ומתי על חשבון הלקוח. מוכר שמעניק אפשרויות החזרת מוצר רחבות יותר, יזכה לקהל לקוחות מסופק. אז נכון, אנו ניחשף לאפשרות שיותר אנשים יחזירו מוצרים, מה שבדרך כלל יוצר נזק בכיס, אך במידה ואתם מספקים מוצר איכותי, אין לכם מה לדאוג. הסיבה הנוספת היא שגם גוגל מתייחסת לזה ומדובר בפרמטר נוסף לקידום חנות וירטואלית בצורה אורגנית בגוגל.



18. עמוד צ'ק אאוט נקי ומהיר

שמרו על דף צ'קאאוט מינימלסטי ונקי, אל תעמיסו על הגולש במלא שדות למילוי פרטים ואל תחייבו את הגולש להירשם לאתר - זוהי אחת הסיבות המרכזיות לנטישת חנויות באינטרנט. לכן, יש להקפיד שהקנייה באתר תיהיה סופר פשוטה, למשל בהתחברות עם גימייל\או פייסבוק או אפשרות לקנות כאורח.

טיפ חשוב: אפשרו השלמה אוטומטית בבחירת העיר למשלוח או השאירו כשדה למילוי ולא בחירה מתוך רשימת כל הערים בישראל. נתקלנו כבר במספר אתרים שכדי למלא פרטי משלוח, יש לבחור את העיר מתוך רשימה נפתחת של הערים והישובים בארץ. זוהי חווית קנייה מסורבלת - במיוחד במובייל.


סיכום טיפים לקידום חנות וירטואלית

כל בעל אתר רוצה למכור כמה שיותר באינטרנט כדי להגדיל הכנסות ורווחיות. 18 הטיפים שלנו לקידום חנות וירטואלית יוכלו לעזור לכם ב-2 מישורים:

השתמשתם באחד הטיפים? שתפו או כתבו לנו כאן בתגובות.

פספסנו טיפ מסוים? חולקים עלינו? הגיבו לנו כאן למטה

3,013 צפיות

רוצה לקבל את המדריך המלא לכסף באינטרנט ב- 2023? לאיזה מייל תרצה\י שנשלח לך אותו?

מעולה! המדריך מחכה לך במייל

bottom of page