top of page
  • תמונת הסופר/תAdmin

פרסום עסק בגוגל: 11 טיפים שמביאים אתרים לעמוד ה-1 בגוגל

עודכן: 16 במאי 2022

גוגל הוא מנוע החיפוש ואתר האינטרנט הפופולרי ביותר בעולם. הנה מה שצריך לדעת כדי להביא את האתר שלכם לעמוד הראשון בגוגל ומה שמקדמי אתרים לא יגידו לכם.

פרסום עסק בגוגל

למה לפרסם עסק בגוגל

גוגל הוא כלי החיפוש הדומיננטי ביותר בעולם, עם שליטה פנומנלית בשוק. מעבר לכך, אתר גוגל הוא האתר הכי פופולרי ונצפה בעולם עם 78.10 מיליארד מבקרים מדי חודש (לפי נתוני Similar Web).


בהתאם לנתונים שמתפרסמים, 91.75% מהמשתמשים בעולם שמחפשים באינטרנט משתמשים בגוגל בהשוואה למנועי חיפוש אחרים כמו בינג עם 2.75% אחוזי שימוש או יהאו עם 1.7%. בישראל כצפוי, השימוש בגוגל הוא הנפוץ ביותר ו- 97.82% מהגולשים, משתמשים בו כדי לחפש באינטרנט (מקור: StatsCounter).


לכן, פרסום עסק בגוגל הוא עניין הכרחי לכל מי שרוצה לקבל חשיפה ותנועה של משתמשים רלוונטיים היכולים בקלות להפוך ללקוחות המוציאים כסף. אתר שמופיע בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש, בביטויי חיפוש פופולריים ירוויח בקלות לקוחות או כסף דרך האינטרנט.


במדריך הבא נלמד מס' דברים חשובים:

  1. מה ההבדל בין גוגל ממומן לבין גוגל אורגני?

  2. למה כל בעל אתר או עסק צריך (ואפילו חייב) לפרסם בגוגל?

  3. איך מתחילים לעשות קידום אורגני לאתר?

  4. איך עושים קידום ממומן לאתר העסק?


תוצאות החיפוש בגוגל - אורגני VS ממומן

בתור התחלה צריך להבין שתוצאות החיפוש בגוגל מורכבות מ-2 חלקים עיקריים -

  • 1. תוצאות ממומנות (Search Engine Marketing או SEM) - מה שנקרא קידום ממומן בגוגל. אלו מודעות שמופיעות ראשונות כאשר גולש מקיש ביטוי שקשור למודעה. בעל העסק יוצר מודעה שתופיע באופן מיידי בתוצאות החיפוש ומשלם לגוגל X כסף על כל גולש שלחץ על המודעה ועבר לאתר. ברגע שבעל האתר עוצר את התשלום, המודעה נעלמת מתוצאות החיפוש. עלות הפרסום משתנה ותלויה בתחרותיות והפופולריות של הנישה של המפרסם. למשל, עורך דין פלילי שרוצה לפרסם בצורה ממומנת בגוגל, ישלם בסביבות ה- 40-60 שקלים לכל הקלקה, כאשר עורך דין שנמצא במרכז הארץ (שם התחרות גבוהה יותר) יכול להגיע גם למחיר קליק של 80-90 שקלים. מנגד, תזונאי שרוצה לפרסם מדריך על הרזיה, ישלם בסביבות ה-5-6 שקלים לקליק, מאחר והנישה הזו פחות תחרותית. נדגיש - מדובר על תשלום על קליק, לא על ליד\השארת פרטי לקוח.


  • 2. תוצאות אורגניות (SEO או Search Engine Optimization) - מה שנקרא קידום אורגני בגוגל. אלו תוצאות חיפוש שמופיעות ממש אחרי המודעות הממומנות. השאיפה של כל בעל אתר היא להופיע בתוצאות האורגניות, מאחר והוא אינו משלם לגוגל על כך שהוא מופיע שם.

קידום עסק בגוגל
כיצד מורכבות תוצאות החיפוש בגוגל


למה פרסום עסק בגוגל הוא כה חשוב ויעיל?

מה שכל כך ייחודי ויעיל בפרסום בגוגל, בשונה מפלטפורמות אחרות, היא שאשכרה יש לנו אפשרות להגיע לאנשים שמחפשים את המוצר שלנו ממש בזמן אמת. לטעמנו מדובר בפרסום כה ממוקד ויעיל לאנשים שצריכים את המוצר או השירות שאנחנו מוכרים, ממש עכשיו (הם הרי מחפשים אותו בגוגל). לעומת זאת, בפייסבוק למשל, אנשים לא ממש מחפשים, אלא גולשים להנאתם והפרסום הוא יותר מציק וקופץ למשתמש כאשר הוא לא בהכרח רוצה אותו. או למשל פרסום בשלטי חוצות; באנרים; פרסומות בטלוויזיה ועוד.


לכן אחת המטרות החשובות של כל בעל עסק או אתר, היא לבסס נוכחות באינטרנט עד לרמה שהוא יקפוץ בתוצאות החיפוש של גוגל, למשתמשים שמחפשים את סוג השירות או המוצר שהוא מוכר. 💰


ישנם 2 אפשרויות מרכזיות איך לפרסם עסק בגוגל שעליהם נפרט עכשיו:


קידום אורגני לעסק

מה זה? בקצרה, קידום אורגני זה אומר לייצר תוכן איכותי (בכל הפלטפורמות - אתר, פייסבוק, יוטיוב וכו') ולבצע אופטימיזציה לאתר שלכם כדי להיחשף בפני קהל משתמשים רלוונטי בתוצאות האורגניות של גוגל.

מהו תוכן? תוכן יכול להגיע במגוון תצורות כגון מאמרים וכתבות, גרפיקות, תמונות, סרטונים, אודיו וכו'.


6 טיפים לקידום אתרים אורגני בגוגל

1. יצירת תוכן

דאגו ליצור תוכן מעניין, מקצועי ורלוונטי. כתבו את המילים שלכם בגובה העיניים, אין צורך להתפלסף, ידוע שגוגל אוהבת תוכן קריא שברור לרוב האנשים. מומלץ להעשיר את התוכן בתמונות, סרטונים וכו', לחלק אותו לכותרות משנה ולשלב בו קישורים פנימיים וחיצוניים. מומלץ לעיין בכללים שחיברנו על כתיבת תוכן לאתר אינטרנט.

קידום אתר בתשלום


2. כתיבת מאמרי אורח

אתרו בעלי אתרים בתחומים דומים או משלימים לשלכם והציעו להם לכתוב אצלם מאמר אורח עם קישור שמפנה לאתרכם. קישורים מאתרים חיצוניים שמפנים לאתר, הם נכס יקר בקידום אתר בגוגל. שימו לב שכללי כתיבת תוכן איכותי חלים ביתר שאת גם כאשר אתם כותבים לאתר אחר - איכותיות, מקצועיות וגיוון. כדאי לבקש שהקישור המקשר לאתרכם, ייטמע במילות מפתח פופולריות בתוך המאמר.


3. פרסום בגוגל עסקים

גוגל מאפשרת בצורה חינמית לחלוטין, לפתוח כרטיס עסק לאתר האינטרנט שלנו. כל בעל אתר יכול במס' צעדים להרים לעצמו דף גוגל עסקי שייפתח מייד כאשר מקישים את שמו בחיפוש. מעבר לעובדה שזה נראה מקצועי ויפה בעיני הגולש, פתיחת כרטיס עסק בגוגל תורמת לקידום האורגני של האתר. אנשים יוכלו למצוא אתכם בקלות רבה יותר, לנווט לעסק, להרים טלפון וכו' (שימו לב שאין צורך בכתובת פיזית, וניתן לפתוח כרטיס גם לעסק וירטואלי). לכן, מומלץ להיכנס ל - Google My Business ולהירשם בחינם עם מלוא פרטי העסק. הכנו מדריך בדיוק איך עושים את זה בערוץ היוטיוב שלנו כאן.


4. אופטימיזציה למנוע החיפוש (Seo)

כל הפעולות שיש לבצע כדי להתאים את האתר שלנו לסורקים של גוגל בצורה הטובה והחלקה ביותר. שמירה על כללי ה-SEO בקידום אתר, תסייע לכם לעלות בדירוג התוצאות אל עבר העמוד הראשון בגוגל = היעד של כל בעל אתר ועסק. דאגו להישאר מעודכנים בכל החידושים והשינויים שגוגל עושה במנוע החיפוש כדי לא להישרך מאחור.


5. מחקר מתחרים

בדקו מה אתרים מתחרים או דומים לתחומכם עושים, למדו מהם ושפרו את הטקטיקה. למשל באמצעות הכלי של SemRush תוכלו לגלות את מילות המפתח שאתר אחר משתמש בהם, אילו אתרים אחרים מקשרים אליו, מה גודל התנועה האורגנית שהוא מקבל מגוגל, האם ואילו מודעות ממומנות הוא מפרסם בגוגל ועוד. זהו כלי מעניין שנותן מידע חינמי רב, שחבל לא להשתמש בו (ניתן גם להזין את כתובת אתרכם).


6. עדכון האתר באופן שוטף

גוגל שואפת להציג לגולשים את האתרים המקצועיים והאיכותיים ביותר בהתאם לביטוי שמחפש המשתמש. הסורק מחפש אינדיקציות לכך שבעל האתר מעדכן את הכתוב פה מעת לעת, כדי להציג מידע עדכני, נכון ורלוונטי. אתר שאינו מעדכן את התכנים בו, בהתאם לשינויים והעדכונים בתחומו, ייזרק אחורה בתוצאות החיפוש.

שימו לב, שגם אם אין לכם הרבה מה לעדכן, מומלץ בכל זאת להגדיר שעה שעתיים בשבוע (או אפילו בחודש), כדי לעבור על תכני האתר ולעדכן גם מלל, מילות קישור ולא בהכרח מידע מהותי. כך אתם מאותתים לסורק של גוגל שאתם פה, אתם לא מזניחים את האתר ואתם דואגים שימשיך להיות אקטואלי.

טיפ זהב: "נצלו" אירועים, טרנדיים או חדשות עדכניות כדי לקשר אותם לתחומכם ולאותת לסורק שהאתר בעניינים. למשל, כמו הקורונה או אירועי המלחמה באוקראינה וכו' ואיך הם משפיעים על הנישה שלכם. אם אין לכם הרבה זמן לכתוב תוכן, תוכלו להיכנס למאמרים\עמודים שכבר כתבתם בעבר ולהכניס בהם פסקה או 2 עם תוכן חדש.



קידום ממומן בגוגל לעסק

גוגל מאפשרת לנו להציג את העסק או האתר ברחבי הרשת בפני משתמשים רלוונטיים שהיא יודעת למקד ולטרגט בהתאם לנתוני החיפוש שלהם. קידום ממומן בגוגל מגיע במגוון תצורות כגון, מודעות בתוצאות החיפוש, באנרים באתרים, קדימונים לסרטונים ביוטיוב, פרסומות באפליקציות וכו'.

במאמר זה, נתמקד בקידום שהכי יעיל ואפקטיבי מבחינתנו והוא בניית מודעות ממומנות בתוצאות החיפוש (או איך שגוגל מכנה את זה "רשת החיפוש").

מה זה אומר? כאשר אדם מחפש ביטוי מסויים בגוגל, המודעה שלנו תקפוץ לו מול העיניים. לדוגמא, אם מושיקו מחפש עורך דין פלילי בגוגל, נתנאל עו"ד שמתמחה בפלילים, יכול לבנות מודעה ממומנת כדי שזו תופיע בפני מושיקו כאשר יבצע את החיפוש. או למשל, אם יש לכם מדריך דיגיטלי על איך להרזות מבלי לוותר על פינוקים, תוכלו לבנות לו מודעה בגוגל, כדי שזו תופיע בפני אנשים שמחפשים "איך להרזות".

איך עושים את זה? נכנסים ל- Google Ads ועוקבים צעד אחר צעד, לפי ההנחיות. כל שלב מלווה בהסברים מפורטים, כך שאין מה להילחץ.

איך יודעים מה אנשים מחפשים בגוגל בתחום שלנו? יש מגוון כלים לבדיקה מה גולשים רושמים בחיפוש של גוגל. 2 כלים שאנחנו משתמשים בהם בעצמנו הם - Google KeyWord Planner ו- UberSuggest. פשוט הקישו שם מילות מפתח בתחום שלכם, ותקבלו מגוון הצעות למילות מפתח שמשתמשים מחפשים בגוגל.


5 טיפים לפרסום ממומן בגוגל

7. בנו 3 מודעות לפחות לקמפיין אחד

מומלץ לבנות מס' וריאציות למודעה שלכם. למשל, אם אתם רוצים לקדם קורס דיגיטלי, בנו לו 3 מודעות שונות עם שינויים קלים בין אחת לשנייה - לראשונה אפשר לרשום את מחיר המוצר, לשנייה תוכלו להוסיף עדות של לקוחות ובשלישית יתרון נוסף אחר. גוגל תציג את כולן ותבחר מה עובד טוב יותר, כדי למקסם את היעילות והרווחיות של המודעה.


8. כותרות המודעה

כותרות שמשלבות דְּחִיפוּת עובדות טוב יותר. כמו למשל, "המחיר לזמן מוגבל", "נותרו עוד 2 מקומות" וכו'. כותרות שמשלבות מספרים גם עובדות מצויין. למשל, "איך לייצר כסף מפייבר תוך 30 יום".


9. הדגישו תועלות במודעה שלכם

נסו לכלול בתיאור המודעה טקסט משכנע המכיל ערך ותועלת שתצמח למשתמש מהקלקה על המודעה שלכם. עם זאת, חשוב לא להיות שיווקיים מידי ולא להבטיח הבטחות שאתם לא באמת מקיימים. אחרת הגולש ילחץ המודעה, כי ציפיותיו נהיו גבוהות, אך בדף הנחיתה\אתר שלכם, הוא מגלה משהו אחר. מה שיוביל להקלקה סתמית ואיבוד כסף מצידכם.


10. הגדירו תקציב קטן בתור התחלה

אם אתם מתחילים, הגדירו תקציב נמוך כדי לבחון את יעילות המודעה שלכם. שימו לב, כפי שציינו, אנו משלמים על קליקים ולא על לידים. לכן, יכול לקרות מצב שבו המודעה שבנינו לא עובדת כראוי מאחר ויש הרבה קליקים אבל 0 מכירות\השארת ליד. מקרה כזה אגב, נובע מ-2 סיבות אפשריות - האחת היא שהמודעה שלכם לא כתובה או מוגדרת כראוי והשנייה היא שהאתר שלכם לא משכנע ולא מקצועי מספיק. ב-2 המקרים, עלינו לעצור את המשך המודעה ולטפל בבעיה לפני שממשיכים להוציא כסף.


11. אין כאן "שגר ושכח"

חשוב להבין שקידום ממומן בגוגל, זו אינה משימה שברגע שסיימתם להגדיר מודעה ולשלם, אתם פטורים. חשוב לבדוק אותה בכל עת, לראות כמה לידים\מכירות מתקבלים, אם בכלל. האם הם רלוונטיים והאם צריך לשפר את המודעה כדי למקסם את האפקטיביות שלה ולמנוע לידים גרועים או הקלקות סתמיות של משתמשים.



סיכום פרסום עסק בגוגל

פרסום עסק בגוגל הוא אחד הצעדים הראשונים שכל בעל עסק או אתר אינטרנט צריכים לחשוב עליו. לא ניתן להקיף במאמר אחד את כל הדרכים לקידום אתרים בגוגל וכל התורה שעומדת מאחוריה, אך ניסינו לציין את מה שהכי רלוונטי, חשוב ובר ביצוע על ידי רוב האנשים.

למידע נוסף, מומלץ לעיין ולהתעדכן בבלוג שלנו.


קידום אתרים בגוגל לעסקים

560 צפיות0 תגובות

רוצה לקבל את המדריך המלא לכסף באינטרנט ב- 2023? לאיזה מייל תרצה\י שנשלח לך אותו?

מעולה! המדריך מחכה לך במייל

bottom of page