top of page

20 טיפים: איך להשכיר דירה ב- Airbnb ולייצר הכנסה נוספת ב- 2021

עודכן: 7 במאי 2021

שומעים כל הזמן על אנשים שעושים כסף מאירביאנבי? בעזרת הטיפים האלו תוכלו להגיע לשם דיי מהר. הנה 20 טיפים איך להשכיר דירה ב- Airbnb ולייצר הכנסה נוספת.

דירה באירביאנבי

איירביאנבי שינתה את עולם התיירות מקצה לקצה. נכון לספטמבר 2020, קיימים למעלה מ- 5.8 מיליון נכסים באירביאנבי, בתוך למעלה מ- 100 אלף ערים ברחבי העולם ובכל לילה יש בממוצע 2 מיליון שוכרי אירביאנבי (מתוך אתר Airbnb).

בעידן בו ענף המלונאות שלט בצורה מוחלטת במשך עשרות שנים, צצה שחקנית חדשה. אז נכון, שוק המלונאות לא פשט את הרגל או משהו כזה, אך בהחלט ספג מכה ונאלץ להוריד מחירים.


להשכיר לאחרים נכס באירביאנבי

אירביאנבי מאפשרת לכל אדם בעולם, להשכיר נכס באתר ולהרוויח הכנסה מהאינטרנט על כל השכרה. זה יכול להיות וילה שלמה, דירה, השכרת חדר בבית, מרתף, עליית גג ולפעמים גם מרפסת בלבד. רק בתל אביב יש למעלה מ- 9,000 דירות באירביאנבי.


אז איך מושכים יותר אורחים ושוכרים פוטנציאלים? איך לבלוט מבעלי דירות אחרים וכיצד להשיג את תוית ה"סוּפֶּר-מארח" (Super Host)?


הנה 20 טיפים איך להשכיר דירה ב- airbnb כמו מלכים.


1. נסו להציע טיפה יותר ממה שרשמתם באתר

ברגע שתתנו לשוכרים מעט יותר ממה שהם שילמו עליו כשהוצג באתר, הם יעריכו אתכם לאין שיעור. זה יכול להיות מס' פירות בסלסלה או אולי חטיף שוקולד או קפה חם בבוקר או שמא מאפים שאפיתם. המעט יותר הזה, יזכם אתכם בפידבק מפרגן שיוביל לשוכרים נוספים.


2. היו גמישים עם הצ'ק אין\אאוט

בעלי דירה שמאפשרים צ'ק אאוט מאוחר קונים לעצמם ניקוד רב בלב המשתמשים. לרוב, הצ'ק אאוט הוא בשעות 11-12 בבוקר. אם תציעו לשוכרים, שיש אפשרות לצ'ק אאוט מאוחר יותר, זה יכול להקל עליהם בחופשה. בייחוד כאשר הטיסה מאוחרת או מתעכבת.

3. הציעו שמירת חפצים

מי ממכם לא נתקל בזה שהטיסה או הנסיעה למלון הבא טיפה מאוחרת, הצ'ק אאוט מוקדם ואתם נאלצים להיסחב במשך מס' שעות עם מלא מזוודות ותיקים. לכן, אם אינכם יכולים להציע צ'ק אאוט גמיש יותר, לפחות הציעו שמירת חפצים לשוכרים שלכם.


4. השאירו פתקי הסברה על דברים חשמליים

הפתקים הללו יכולים לסייע לשוכר להתארח בבית וליהנות יותר מן החופשה. למשל, פתק הסברה איך להפעיל את המכונה הכי מתוסבכת בעולם בפעם הראשונה - המיקרוגל. או, הוראות למכונת כביסה (אם השהות היא ארוכה מן הרגיל), תאורה וכו'.


5. שלחו מייל\הודעה מס' ימים לפני שהשוכר מגיע

מומלץ לשלוח מייל לשוכר כמה ימים לפני שהוא מגיע, עם קצת מידע על הנכס שלכם. רשמו מידע על איך מגיעים, האם יש חניה, קוד כניסה, אינטרנט וכו'. אם אתם רוצים לעשות קצת אקסטרה, רשמו במייל פעילויות ומקומות מדליקים שיש בסביבה שיכולות לעניין את השוכר. לרוב, ממש לפני ההזמנה, השוכרים רושמים את מטרת הביקור שלהם, תוכלו להיעזר במידע זה כדי לתת המלצות שמתאימות להם.



6. היו ישרים והוגנים

אחד הטיפים החשובים להשכרת דירה באירביאנבי, היא להיצמד למה שיש לכם. אל תייפו את המציאות ואל תציעו או תראו דברים באתר, כבפועל אין את זה בנכס. אם יש לכם מרפסת ללא נוף, אל תרשמו באתר, מרפסת עם נוף משגע. אם הג'קוזי לא עובד, אל תתרברבו בג'קוזי המבעבע (אם הוא התקלקל לאחר שמישהו הזמין, פעלו לתקן אותו במהרה או יידעו את השוכר). אם הנכס שלכם קרוב למועדונים ומסיבות ויש רעש, לספר כמה הנכס שקט ונעים הוא לא רעיון טוב. להטעות שוכרים פוטנציאלים, או להסתיר מידע שיכול להשפיע על החלטת השוכר אם להשכיר או לא, היא טעות שתתנקם בכם אחר כך. פידבק שלילי יכול להרוס לכם את החשבון באירביאנבי.


7. חוקי הבית - House Rules

כתבו דף עם כמה חוקים וכללים לשהות בבית כדי לשמור על פרטיותכם אך גם כדי להקל על השוכרים. חוקים כמו אין להפעיל מוזיקה רועשת אחרי 11 בלילה או איסור על חיות מחמד וכו'. בנוסף, מומלץ לרשום כללים שיסייעו לשוכר להתארח. כגון, סיסמא של הווייפיי, מה הוא יכול לקחת מן המקרר, שעת הצ'ק אאוט וכו'.

8. עלוני תיירות ומידע על דברים מעניינים.

מומלץ להשאיר לשוכר עלוני מידע על תיירות במקום, תפריטי מסעדות מומלצות ומשלוחים, תחבורה ציבורית, איך להגיע למקומות המרכזיים וכו'. שוב, בהמשך למה שכבר ציינו בסעיף הקודם, דברים שמקלים על השהות של השוכר, מותירים אותו יותר שבע רצון.


9. אם זה אפשרי, קבלו את השוכרים בעצמכם

נכון, זה יכול להיות מתיש לפעמים, אך לקבל את השוכר לשלום כשהוא מגיע לנכס, זו אחלה דרך להגדיל את הסיכוי שישאיר פידבק חיובי. תוכלו לשאול אותו לשלומו, או לעדכן אותו שאם הוא צריך משהו, אתם שם בשבילו. יהיו אורחים שהטיסה הארוכה התישה אותם, כאלה שעצבניים וכאלה שסתם מעצבנים. עשו את שלכם ואם השוכר פחות מעוניין לדבר - אל תציקו לו.


10. סיור בבית

אז כן, אם זה אפשרי עבורכם, פנקו את הדייר בסיור בבית והסבירו לו את הדברים החשובים שכדאי לו לדעת. כמו למשל, היכן המגבות, נייר הטואלט, איך להגיע למרכז העיר וכו'.


11. הדליקו מוזיקה שקטה בחדר, לפני שהשוכר מגיע

אם זה אפשרי, השאירו מוזיקה נעימה דולקת בחדר של השוכר טרם ההגעה שלו. זה משאיר אימפקט מדהים על שוכרים, אשר מרגישים את הטאצ' הייחודי של בעל הבית. כבר השארתם רושם חיובי על השוכר עוד לפני תחילת השהות.


12. הכינו את הטמפרטורה בחדר

אם זה יום קיץ לוהט (ולהיפף), וודאו שאתם מדליקים מזגן בחדר של השוכר, לפני שהוא מגיע. אתם לא רוצים שוכר שכבר מהשנייה הראשונה שנכנס לדירה, סחוט זיעה ומאוכזב. הדבר הקטן הזה יכול להשפיע מאוד על ההחלטה שלו איזה פידבק להשאיר.


13. ניקיון זה מאסט

ניקיון זה אולי אחד הפרמטקרים הכי חשובים בהשכרת דירה באירביאנבי. אם אתם לא רוצים שישחטו אתכם בביקורות, הפקידו על ניקיון הנכס, כולל אסלות, מקלחת, מיטה וכו'. חדר נקי ומצוחצח ישאיר לכם שוכרים שכותבים פידבקים מפרגנים.


14. תאורה טובה ואיכותית

תאורה תורמת המון לאווירת הבית. אם אתם רוצים להגדיל את כמות השוכרים, השקיעו בתאורה חכמה ונקייה. בלי כבלים ומנורות E27 שנשרפות או מטילות צל כל הזמן. תאורה צריכה להיות נעימה ורכה בצבע לבן, לא כחול או פלורסנט מסנוור.


15. השאירו פרחים

באמת, שזה אחד הטיפים הקלים ביותר שיכול להנסיק את החוויה של השוכרים. פרחים נעימים מהגינה או 3-4 ורדים מהחנות, יתרמו לאווירה בחדר, כך שכל שוכר, ובייחוד נשים כמובן, יתאהבו במקום מייד.


16. קשטו בחגים

אם השוכרים שלכם הם תיירים מהעולם, קשטו את הדירה בחג חשוב. למשל כמו חג המולד כמובן, חג הפסחא וכו'. בעלי דירות שממש רוצים להשקיע, יכולים אפילו לקנות מתנה קטנה בעטיפה לדייר, שתחכה לו בחדר.


17. ציידו את האורחים בציוד תואם לעונה

אם זה חורף, מומלץ להשאיר לאורחים מטרייה וכמובן שמיכות פוך גדולות וחמימות. אם זה קיץ, השאירו כובע וקרם הגנה, ואפשר גם בגד ים שאתם כבר לא משתמשים בו. אם הדירה שלכם קרובה מאוד לים, מומלץ להשאיר גם ציוד שנורקלים או מתנפחים לילדים.



18. שאפו להשיג את תג הסוּפֶּר מארח

קבלת תג Super-Host מזכה אתכם בחשיפה גבוהה יותר של הדירה שלכם בפני משתמשי האתר. מה גם שאתם מקבלים תאג מגניב לצד הפרופיל, כך שגולשים שרואים אותו, ישר יעדיפו אתכם על פני בעלי דירות רגילים. התוצאה? הגדלת הרווחים והאפשרויות להרוויח יותר הכנסה שכן כמות השוכרים שירצו להשכיר את הדירה שלכם תגדל.

איך מקבלים את התאג?

*קיבלתם לפחות 10 הזמנות.

**90% מענה מהיר ללקוחות.

*** לא יותר מ- 1% של ביטולים מסך ההזמנות. (כלומר שאתם מבטלים השכרה ולא הלקוח)

**** ציון של 4.8/5 מהאורחים.


19. אם יש בעיות - נהלו אותם בתוך אירביאנבי

היה ונגרם נזק כלשהו או מקרה שמצריך התייחסות מיוחדת או החזר כספי מהשוכר, ערבו את שירות הלקוחות של אירביאנבי. לא מומלץ לנסות לסגור את העניינים ביניכם בשקט, זה יכול להתנקם בכם אחר כך. אל תשכחו ש- Airbnb מבטחת אתכם עד סכום של מיליון דולר.


20. בקשו פידבק על האירוח

אל תשכחו לבקש מן האורח להשאיר לכם פידבק על השהות. האפשרות להשאיר פידבק פתוחה למשך 14 יום בלבד לאחר סיום האירוח. לכן, אם השוכר טרם השאיר פידבק, מומלץ לבקש כ- 7 ימים אחרי סיום השהות שלו. אבל אל תהיו נאג'סים, בקשו ממנו בצורה יפה להשאיר פידבק, כדי לעזור לכם להמשיך להיות מארחים טובים.


משכירים נכס באירביאנבי? ספרו לנו כאן למטה על החוויה. האם יש לכם טיפ נוסף? מה אתם עושים כדי להגדיל את הסיכויים שאורחים ישאירו לכם פידבק?

טיפים להעלאת דירה לאתר אירביאנבי

430 צפיות

רוצה לקבל את המדריך המלא לכסף באינטרנט ב- 2023? לאיזה מייל תרצה\י שנשלח לך אותו?

מעולה! המדריך מחכה לך במייל

bottom of page