top of page

7 רעיונות למוצרים דיגיטליים שעושים כסף ב- 2022

עודכן: 3 בינו׳ 2022


מוצרים דיגיטליים אלו נכסים שיכולים להניב לנו הכנסה פאסיבית במינימום של השקעה כספית. הנה 7 רעיונות למוצרים דיגיטליים שאפשר למכור באינטרנט בעבודה מהבית.

אי אפשר להחזיק, לטעום או לגעת במוצרים דיגיטליים, אבל כולם צורכים אותם ועושים בהם שימוש מדי יום – ממוזיקה וסרטונים ועד ספרים אלקטרוניים וקורסים מקוונים.


היתרונות של מוצרים דיגיטליים

בגלל הפופולריות והקלות של ההפצה שלהם, יזמים רבים בונים את עסקיהם לגמרי סביב הסחורה הלא מוחשית הזו, או משיקים מוצרים דיגיטליים כתוספת למוצרים הפיזיים או השירותים הרגילים שהם מציעים.

מה שהופך אותם למזמינים במיוחד הוא שאפשר ליצור מוצר דיגיטלי פעם אחת ולמכור אותו שוב ושוב ללקוחות שונים ללא הצורך בחידוש המלאי. לכן הם אידיאליים ליוצרים, אמנים, מחנכים ופרילנסרים, שמחפשים מקורות הכנסה שדורשים פחות תחזוקה. יתרון אחר הוא הפשטות בה ניתן לקנות מוצר דיגיטלי כולל זכויות היוצרים בו כדי להשתמש בו למטרות מסחריות. כך, אין צורך לבזבז המון זמן בכתיבה ובנייה של המוצר מ-0, אלא לוקחים משהו קיים,משפרים אותו מעט ומוכרים ברווח.

מה זה מוצרים דיגיטליים?

מוצר דיגיטלי הוא נכס לא מוחשי או פיסת מדיה שניתנת למכירה והפצה חוזרת דרך הרשת מבלי הצורך לחדש מלאי. מוצרים אלה לרוב מגיעים בפורמט ניתן להורדה או קבצים שניתן לצפות בהם באופן מקוון, כגון קבצי Pdf, Mp3, סרטונים, פלאגאינים, תבניות וכו'.

  1. עלויות נמוכות: לא צריך להחזיק מלאי או לדאוג לגבי עלויות משלוח ואחזקה.

  2. אחוזי רווח גבוהים מאוד: אין עלויות ייצור חוזרות, אז אתם נשארים עם רוב הרווח מהמכירות שלכם.

  3. פוטנציאל לאוטומציה: הזמנות יכולות להישלח מיידית, מה שמאפשר לכם להתנהל ללא צורך בהתערבות ישירה כל הזמן.

  4. מוצרים גמישים: אתם יכולים להציע מוצרים בחינם כדי לבנות את רשימת התפוצה שלכם, מנויים חודשיים בשביל גישה לתכנים דיגיטליים אקסקלוסיביים, או רישיונות כדי להשתמש במוצרים הדיגיטליים שלכם. יש לכם אפשרויות רבות לשילוב מוצרים דיגיטליים בעסק הקיים שלכם.


אבל מוצרים דיגיטליים מגיעים גם עם מספר אתגרים שכדאי להיות מוכנים אליהם:

  • אתם מתחרים עם תכנים חינמיים: עם מוצרים דיגיטליים, הצרכנים סביר להניח יכולים למצוא אלטרנטיבות חינמיות למה שאתם מוכרים. תצטרכו לחשוב על הנישה בה אתם מתמקדים, להציע ערך מוסף גבוה מאוד ולבנות מותג כדי להתחרות.

  • רגישות לגניבה\פיראטיות: תצטרכו להכין מראש אמצעי זהירות ומניעה כדי למזער את הסיכון ע"י שימוש בכלים להגנת היצירה שלכם.

  • עדכונים ושירות לקוחות: השינויים וההתפתחויות בעידן הטכנולוגי מחייבים אתכם לעדכן את המוצר הדיגיטלי שלכם כל הזמן כדי לשמור על איכות המוצר והתאמתו לסביבה המתחדשת.

  • שירות לקוחות: כמו בכל מוצר גם כאן יכולות להיות תלונות של משתמשים, מענה לשאלות וטענות של הלקוחות שרכשו את המוצר. דבר אשר יגזול מזמנכם.

7 מוצרים דיגיטליים שתוכלו למכור באינטרנט

1. מוצרים חינוכיים, כמו ספרים אלקטרוניים (E-book) וקורסים לימודיים

אם אתם מחשיבים את עצמכם למומחים בנושא מסויים, מוצרים דיגיטליים הם דרך מעולה לארוז את המידע הזה ולמכור אותו לאלה המחפשים אותו בנרות.

אם יש מבחר רב של בלוגים חינמיים או מדריכים ביוטיוב בנושא שאתם מנסים ללמד, תוכלו להתחרות ע"י הבטחה שלא מדובר רק בלימוד, אלא בשינוי ותועלת ממשית בדרך מסוימת. במילים אחרות, אל תמכרו את המוצר – תמכרו את הפוטנציאל של הלקוח עצמו להרוויח, אחרי שקנה את המוצר.

תוכלו לנצל את המוניטין שלכם כמקצוענים בתחום, כדי למשוך תשומת לב למוצרים שיצרתם. אם אתם מתחילים מאפס, אתם יכולים לחלק בחינם תוכן כדי לייצר לקוחות פוטנציאליים למוצרים בתשלום.

2. רישיונות לשימוש בנכסים הדיגיטליים

מתמונות ווידאו ואפקטים קוליים ועד תוכנות ופלאגינים, קיים עולם שלם של נכסים דיגיטליים ברישיון שמועלים ע"י יוצרים לטובת שימוש בעבודות של יוצרים אחרים.

באמצעות רישיונות, תוכלו לגבות תשלום על השימוש בתמונות שלכם, סרטונים, מוזיקה, תוכנות ועוד דרך החנות האינטרנטית שלכם או באמצעות פלטפורמות מכירה. אבל, בתמורה לחשיפה, חלק מהפלטפורמות האלה לוקחות עד 50% עמלה על כל מכירה.

כשאתם מתחילים ליצור את הנכסים הדיגיטלים, חשבו על הצרכים של קהל היעד שלכם ואיזה פתרונות אתם יכולים לספק לבעיות שלהם. תתחילו מלחשוב באיזה סוג של נכסים הם ירצו להשתמש כדי ליצור מוצרים שיש להם ביקוש (ובכך קלים יותר למכירה).

כמו כן, ודאו שאתם מגנים על המוצרים שלכם עם "סימני מים" ואמצעי אבטחה אחרים, בעיקר אם אתם מוכרים תמונות.

3. מנוי לגישה למוצרים דיגיטליים אקסקלוסיביים

במקום למכור מוצרים דיגיטליים בודדים, אתם יכולים לכלול אותם בחבילה אחת ולנעול אותם מאחורי מנוי כדי לייצר הכנסה חוזרת.

הגישה הזאת אידיאלית אם אתם מתכננים ליצור ספריית תוכן איכותית שהולכת וגדלה ולטפח קהילה של משתמשים נאמנים ולהוטים. אם היינו נועלים חלק מהתכנים באתר מרוויחים כסף באינטרנט, תמורת תשלום מנוי של 19.9 ₪ בחודש, הייתם נרשמים? 😎

4. מכרו מדריכים, תוכניות וקורסים אונליין.

יש לכם ידע בתחום מעניין שחשוב לאנשים? יודעים לפתור בעיה מסוימת שמפריעה לקהל ספציפי?

הכינו מדריך כתוב או סדרת סרטונים ומכרו אותם במחירים אטרקטיביים. הנישה הזאת אידיאלית למי שרוצה לעשות כסף בעבודה מהבית. תוכלו למכור את הקורס באמצעות חנות אינטרנטית בשופיפיי, או להעלותו ל- Udemy, או לאתר קורסים בעברית.

מה שמדהים זה שתוכלו לעשות זאת גם בנוסף לעיסוק העיקרי שלכם וליצור מקורות הכנסה פאסיביים. מאמן כושר יוכל לכתוב תכנית אימון להרזיה וחיטוב תוך חודש. רואה חשבון יוכל לייצר תבניות אקסל לניהול הוצאות או מדריכים לניהול פיננסי נכון (תוכלו לפרסם את המוצר בחינם גם ולהוסיף מס' פלאפון ליצירת קשר בתוך המדריך כדי לייצר מכירות). מתכנת יוכל ליצור סרטוני הדרכה לבניית אתרים ופיתוח Web.

5. מכרו תבניות וכלים דיגיטליים

מוצרים דיגיטליים מגיעים גם בצורת כלים לא מוחשיים שמספקים לבעלי מקצוע את היכולת לבצע פעולות שנופלות מחוץ לתחום ההתמחות שלהם או שלוקחות להם הרבה זמן. אתם יכולים למכור פתרונות דיגיטליים לבעיות נפוצות וצרכים ספציפיים של קהל מסוים.

כמה דוגמאות:

  1. קבצי מוקאפ בשביל יזמים

  2. תבניות לקורות חיים למחפשי עבודה

  3. תוכנות לעסקים

  4. פלאגינים לוורד פרס, WIX וכו'.

  5. אייקונים, פונטים או ערכות משתמש בשביל מפתחי אתרים.


6. מכרו את המוזיקה או האמנות שלכם בתור מוצרים דיגיטליים

אם אתם מוזיקאים או אמנים, סביר להניח שכבר בחנתם אפשרויות לְמַסְחֵר את הכישורים שלכם או "לנצל" את הקהל שאתם בונים. הדפסים על חולצות והופעות בברים שכונתיים הם תמיד אופציה, אבל יש עוד הרבה אפשרויות בהורדות דיגיטליות.

מוזיקאי יכול למכור רינגטונים של השירים הכי טובים שלו או להעלות את המוזיקה לפלטפורמות מכירה (לדוגמא CDBaby). משווקי דיגיטל רבים מחפשים מוזיקה ומנגינות שיתאימו לתכנים הפרסומיים שלהם. בגלל שאתם לא צריכים להחזיק מלאי, אתם יכולים לעשות ניסויים עם פורמטים שונים ולראות מה הקהל שלכם מחפש עם סיכון מועט.

ב-2022 אין ספק שיוצרים מהסוג הזה, צריכים להיכנס גם לטרנד ה- NFT, וליצור יצירות NFT שיוכלו למכור ולסחור בהם.

מכירת מוצרים דיגיטלים

7. מכרו את השירותים שלכם דרך מוצרים דיגיטליים

שירותים בדרך כלל מתחברים טוב עם מוצרים דיגיטליים כי הם בעצם ההפך מהם – עם שירותים, ה"מלאי" שלכם מוגבל למספר שעות העבודה שאתם יכולים לתת. פלוס, לקוחות לרוב מקבלים את המוצרים הדיגיטליים כחלק מה"רכישה" שלהם של את השירות. מעצב יספק לוגואים. מאמן אישי יספק תכניות אימונים. אתם יכולים לכלול מוצרים דיגיטליים שווים כחלק מחבילת השירות אותה אתם מוכרים.

לדוגמא, אתם יכולים להציע ייעוץ פיננסי בתשלום, לצד דוח אקסל מותאם אישית, ואז לשדרג את המכירה עם עוד שירותים או מוצרים. אתם יכולים גם להציע מוצר להורדה בחינם כדי לייצר לקוחות פוטנציאליים לרשימת התפוצה שלכם, טקטיקה שמשמשת עסקים מקוונים רבים.

אם יש פעולות נפוצות שאתם מספקים כחלק מהשירות שלכם, שקלות עבורכם, אבל בעלות ערך ללקוח, אתם יכולים לשקול להפוך אותן למוצר כדי ליצור מקורות הכנסה שדורשים פחות מהמאמץ והזמן שלכם לתחזק.

היו יצירתיים - צאו מהגבולות המוכרים

עסקים המוכרים מוצרים דיגיטליים נהנים כמעט מ-0 סיכון מאחר ועלויות הייצור נמוכות ואין צורך להחזיק מלאי במחסן או לשלם דמי השכרה וכו'. לכן, יש לכם חופש יצירה לנסות, שכן גם אם תיכשלו, לא תפסידו הרבה.

יש אינספור דרכים ליצור מוצרים דיגיטליים משלכם ולשלב אותם בעסק. עם קצת יצירתיות והשקעה של מעט זמן מראש, תוכלו להציע ערך מגרה בעלות דיי נמוכה ולמכור אותו אלפי פעמים.

3,001 צפיות

רוצה לקבל את המדריך המלא לכסף באינטרנט ב- 2023? לאיזה מייל תרצה\י שנשלח לך אותו?

מעולה! המדריך מחכה לך במייל

bottom of page