top of page

איך להעלות מוצר למכירה באיביי - שלב אחר שלב: המדריך המלא [2023]

עודכן: 16 בינו׳ 2023

במאמר הבא נפרט לכם צעד אחר צעד, כיצד מעלים מוצר למכירה לאיביי, נשתף בטיפים ועצות כיצד למקסם את דף המכירה ומה צריך לעשות כדי לקבל דירוג גבוה יותר במנוע החיפוש של איביי. הכל כדי למכור באיביי ולהרוויח.

העלאת מוצר לאיביי

באיביי יש למעלה מ- 1.4 מיליארד מוצרים, הנחשפים ל- 184 מיליון קונים פעילים. איך הישראלים נכנסים לתמונה? אז ככה, באיביי יש למעלה מ- 40 אלף מוכרים ישראלים, המוכרים מוצר כל 3.5 שניות ובפברואר האחרון אפילו פנינה רוזנבלום החליטה להצטרף (מקור: כלכליסט). הנתונים הללו צומחים בכל רגע, בייחוד נוכח תקופת הקורונה שהקפיצה את הצורך בקרב רבים לפתח מקורות הכנסה נוספים מהבית.

חנות באיביי מהווה נכס דיגיטלי לכל דבר ועניין ומייצרת לבעליו הכנסה קבועה בכל חודש.


מכירה באיביי

להעלות מוצר למכירה באיביי היא אינה מלאכה מורכבת כלל ואורכת לרוב בממוצע כ- 10-20 דקות. ככל שתהיו מנוסים יותר, תוכלו להעלות מוצר במהירות וביעילות רבה יותר. מדובר בתהליך של ניסוי וטעיה, אין נוסחה מושלמת להעלאת מוצר שיימכר בוודאות.


אך כן יש כללי אצבע ועקרונות שחייבים ליישם כדי להיחשף ליותר קונים ולהתחבב על מנוע החיפוש של איביי - קאסיני. בקצרה נציין שקאסיני מדרג מוצרים בהתאם ל- 4 פרטמרים עיקריים: רלוונטיות, כותרת חזקה, כמה שיותר תמונות ומידע איפורמטיבי רב בדף המוצר.

אז היו רגועים, באמצעות שימוש נכון במדריך העלאת מוצר למכירה באיביי שלנו, כל אחד מכם יוכל להתחיל למכור באיביי עוד היום ולהתחיל להרוויח בעבודה מהבית.


איך מעלים למוצר למכירה באיביי?

  • היכנסו לדף הבית של איביי ולחצו על Sell. אם אינכם מחוברים לאתר או לא רשומים כלל, איביי תבקש ממכם להתחבר או להירשם בהתאם. מומלץ להתחיל למכור עם חשבון האיביי הקיים שלכם ולא לפתוח חשבון חדש בשביל למכור. הסיבה לכך פשוטה, חשבונכם הרגיל באיביי כבר בעל וותק מסוים שלא כמו חשבון חדש שזה עתה נפתח אשר בעיניי איביי מעורר חשד התחלתי ולכן "יסבול" מדירוג נמוך.

כדי להעלות מוצר, לחצו על SELL בדף הבית של איביי

  • ​הערה: יכול להיות מצב שעמוד העלאת המוצר אצל משתמש מתחיל יראה שונה ממה שתראו כאן, אך מדובר באותן הגדרות ואותם פרמטרים. נוסף על כן, איביי משנה בכל עת ומתעדכנת בהתאם להתפתחויות והביקושים בשוק, לכן דף העלאת המוצר משתנה בתדירות גבוהה.

  • רשמו את שם המוצר אותו אתם מעוניינים למכור. אין הכוונה לרשום את כותרת המוצר המלאה, רק 2-3 מילות מפתח כדי שאיביי יבינו מה אתם מעוניינים למכור. למשל Men Wrist Watch.

sell item on ebay 2

  • כעת איביי יציגו לכם מס' קטגוריות התואמות את שם המוצר שרשמתם. בחרו אחת שלדעתכם הכי מתאימה למוצר שלכם כך שקונים יוכלו להגיע לשם יותר מהר.

מכירה באיביי

  • בשלב זה, איביי תציג בפניכם מבחר דגמים ספציפיי התואמים את שם המוצר שלכם. אם אתם מוכרים מותג מסוים, בחרו את אחת האופציות ברשימה. אם אינכם מוכרים מותג (שזה רוב המוכרים הפרטיים באיביי), רדו למטה ולחצו Continue without selecting a product.

מכירת מוצר באיביי

1. עריכת דף המוצר שלנו באיביי, כאן הכל קורה!

א. הכותרת (Title)- הכותרת שלכם חייבת להיות מורכבת ממילות מפתח חזקות הקשורות למוצר שלכם. תוכלו להיעזר בכלי של Title Builder על מנת לאתר מילות מפתח נרדפות למוצר שלכם. חשוב לא לרשום מילים "מפוצצות" מידי כגון- Best, Great, Amazing וכו', זה סתם מבזבז לכם מקום למילות מפתח בכותרת וזה לא עושה שום רושם על הקונה.

בנוסף, ההמלצה היא לרשום אותיות גדולות רק בתחילת מילה. מוכרים רבים לא יודעים זאת, אבל מנוע החיפוש של איביי לא אוהב מילים עם רק אותיות גדולות. אז לא WATCH אלא Watch.


ב. תת כותרת (Subtitle)- תת הכותרת מבליטה את המוצר שלכם יותר בתוצאות החיפוש ונותנת לדף המוצר שלכם רושם יותר מקצועי ואמין. בתור התחלה לא הייתי ממליץ להתשמש בתת כותרת, מכיוון שהיא עולה לכם כסף. אם כן בחרתם להשתמש בתת הכותרת, הוסיפו מילות מפתח חזקות ורלוונטיות למוצר.


ג. מס' קטלוגי (Costume label)- אם אין לכם מלאי מוצרים עם מספר קטלוגי, ניתן להשאיר שדה זה ריק.


ד. קטגוריה- כאן, תוכלו לשנות את הקטגוריה של המוצר שלכם או להוסיף קטגוריה נוספת. קונים רבים מסננים מוצרים לפי קטגוריות, כך שככל ותקלעו לקטגוריה הרלוונטית ביותר למוצר שלכם, כך יימצאו אתכם יותר. הדבר נכון אף יותר, אם תקטלגו את עצמכם בשתי קטגוריות. אך כדי לסמן את עצמכם בקטגוריה נוספת יש להיפרד מעוד כמה דולרים.

כותרת למוצר איביי

קשור: 26 טיפים למכירה באיביי - כל הדרך אל הכסף

ה. מס' סידורי(UPCׂ)- אם אין מס' סידורי למוצר שלכם פשוט סמנו בשדה Does not apply.

ו. מצב המוצר(Condition)- סמנו מהו מצב המוצר שלכם- חדש עם תגיות, חדש ללא תגיות, חדש עם פגמים או משומש. אני הייתי ממליץ בתור התחלה להתעסק במכירת מוצרים חדשים בלבד.

ז. תמונות (Photos)- הכניסו 12 תמונות של המוצר שלכם. רצוי תמונות באיכות כמה שיותר גבוהה. טיפ קטן: אם אין לכם 12 תמונות של המוצר, שכפלו את התמונות הקיימות, העיקר שתעלו 12 תמונות בסה"כ- מנוע החיפוש של איביי מדרג גבוה מוצרים עם כמה שיותר תמונות.

להעלות תמונות למוצר באיביי

2. מפרט המוצר באיביי, ה- Item Specifics


ח. Item Specifics- הגענו לחלק של התיאור האינפורמטיבי של המוצר (Item Specifics)- מלאו כמה שיותר פרטים על המוצר שלכם. מנוע החיפוש של איביי מדרג גבוה מאוד, מוצרים שהתיאור האינפורמטיבי שלהם מלא. לכן נסו למלא את כל השדות האפשריים של ה- Item Specifics.

ITEM SPECIFICS

ט. Item Description- זהו החלק של התיאור הכללי של המוצר. כאן נפרט לקונה מדוע כדאי לו לקנות את המוצר שלנו. רצוי להוסיף פרטים נוספים כגון, תיאור מלל של המוצר, מה כלול בחבילה, זמן השילוח, מדיניות החזרת המוצר וכו'. אין צורך להוסיף אפקטים, הנפשות, פלאש ועוד לתיאור המוצר שלכם. להיפך זה רק מוריד מן הדירוג שמנוע החיפוש נותן למוצר. נסו להיות תמציתיים וישירים. לאחר שסיימתם לחצו על Mobile Friendly Checker (משמאל למעלה) על מנת לוודא שהתוכן שרשמתם מותאם לגלישה במובייל. דף מוצר שאינו מותאם לגלישה בסמארטפון מקבל דירוג נמוך משמעותית וייחשף לפחות קונים.

EBAY ITEM DESCRIPTION

3. פרטי צורת המכירה (Selling Details)


י. Format- בחרו את אופן מכירת המוצר שלכם. האם מחיר קבוע (Fixed Price) או מכירה פומבית (Auction Style)? בתור התחלה מומלץ למכור מוצרים במחיר קבוע. מכירה פומבית מתאימה למוכרים מנוסים יותר, שהמוצרים שלהם נחשפים ליותר קונים, כך הם יכולים להעלות מוצרים במחיר התחלתי נמוך במיוחד (למשל 1$) ולצפות לתנועת קונים רבה שתקפיץ את המחיר עד למכירה שירוויחו בה.

יא. Duration- כאן נבחר את משך הזמן בו המוצר שלנו יעמוד למכירה. אני ממליץ לבחור ב- Good Til Cancel. זה אומר שהמוצר שלכם ימשיך לעמוד למכירה כל הזמן, עד אשר אתם תבטלו את המכירה בעצמכם.

יב. Price- בחרו את מחיר המוצר שלכם. לא לשכוח לתמחר את המוצר בהתאם, כך שיוותר בידכם הרווח שתרצו לאחר קיזוז העמלות וההוצאות השונות.

יג. Quantity- סמנו את כמות המוצרים שקיימת במלאי למכירה. מומלץ לשים 2 מוצרים בלבד. תחושת מלאי מצומצם מדרבנת את הקונה להזמין מהר כדי לא להחמיץ את המכירה שמא ייגמר המלאי.

פרטי מכירת מוצר באיביי

יד. Payment Options- אפשרויות התשלום באיביי, יש לסמן את PayPal ולרשום את כתובת המייל של הפייפאל שלכם. בנוסף, סמנו את Require immediate payment with Buy It Now. ביטול אפשרות זאת, מאפשרת לקונה שלכם להזמין את המוצר ולשלם מתי שנוח לו אם בכלל, כך שאתם לא שולחים את המוצר עד אשר הוא ישלם, כל הזמן הזה עליכם "לשמור" לו את המוצר. לכן כדאי לסמן את האופציה הזאת, כך שהקונה חייב לשלם עם ההזמנה של המוצר.


טו. Sales Tax- אופציה זו משמשת על מנת לגבות מס על המוצר בהתאם למדינות השונות בארה"ב. מוכרים העוסקים בדרופשיפינג מכירים את זה שספקים שונים בארה"ב גובים מס על שליחת מוצר לקונה במדינות מסוימות בארה"ב מכיוון שישנן מדינות בארה"ב הגובות מסים (כמו מע"מ בארץ) וישנן מדינות שאינן גובות דבר. אם אתם תושבי ישראל, אין לסמן לשונית זו! חוקי המס בארה"ב אינם מאפשרים לתושב חוץ לגבות מס מאזרח אמריקאי ולכן איביי תחסום את החשבון שלכם. גלמו את תוספת המס במחיר המוצר הסופי והשאירו תיבה זו ריקה.

אפשרויות תשלום איביי

4. מדיניות החזרה באיביי


טז. Return options- בחרו את מדיניות החזרת המוצרים שלכם. האם לקונה יש 14 יום להחזיר את המוצר אם אינו מרוצה? 30 יום? מי משלם את עלות החזרת המוצר? הוסיפו הערות נוספות בעניין החזרת מוצרים במידה ויש (למשל- מקובל להוסיף שאם המוצר הגיע פגום, עלות משלוח החזרת המוצר נופלת על המוכר). אם אתם לא מעוניינים שקונים יוכלו להחזיר את המוצר לאחר ההזמנה בחרו למטה ב- No returns accepted. שימו לב, שבחירה באפשרות זו תדרג את המוצר שלכם נמוך יותר, מכיוון שאיביי מעוניינת לתת לקונים שלה את תחושת הביטחון כי יוכלו להחזיר מוצרים בנוחות במידה ולא יהיו מרוצים מהם.

*מזה Do you charge restocking fee? אם תסמנו Yes, כאשר קונה מחזיר מוצר, הוא יודע כי יהיה עליו לשלם גם את עלות החזרת המוצר למלאי. מוכרים רבים משתמשים באופציה זו ובהחלט מרוויחים על כך.

החזרת מוצר באיביי

5. מדיניות משלוחים באיביי

הגענו לשלב פרטי שילוח המוצר (Shipping details).

יז. Domestic Shipping- אופציות השילוח לקונים מארה"ב. בתור התחלה, אני ממליץ לסמן את האופציה הראשונה - Same cost to all buyers. אם תרצו ליצור אופציות משלוח נוספות (למשל משלוח מהיר יותר) סמנו את Use my rate tables ובנו לכם תבנית משלוחי אקספרס וכו'.

ב- Services, סמנו את חברת שילוח המוצר וזמן הגעת המוצר. אם המוצר נשלח מספק שאינו יושב בארה"ב, ישנה אפשרות גם לכך (Sevices from outside US).

אני מאוד ממליץ לסמן Free shipping. קונים רבים מסננים מוצרים לפי עלויות משלוח. אם הספק שלכם גובה תשלום על שילוח המוצר, גלמו זאת במחיר המוצר שתעלו לאיביי.

מזה Handling time? זהו זמן הטיפול במשלוח טרם שליחתו. כלומר, מרגע ההזמנה יש לכם את מס' הימים שקבעתם כדי לשלוח את המוצר. אני ממליץ לסמן בין 2-3 ימים.

פרטי משלוח המוצר

יח. International shipping- סמנו אופציה זו אם אתם מספקים שילוח לשאר מדינות העולם. ב- Ship to, תוכלו לסמן אם אתם שולחים לכל העולם או למדינות\יבשות ספציפיות בלבד. גם כאן מומלץ לסמן- 0.00$ עלות משלוח. לספק משלוח חינם ולגלם את מחיר המשלוח (במידה וישנו) במחיר המוצר הסופי.


יט. Package weight & dimensions- לא חובה למלא שדה זה. אם אתם היצרנים והשולחים של המוצר, סמנו את מידותיו ומשקל המשלוח. (אך אין זה חובה).


כ. Exclude shipping locations- אם יש מדינות בעולם שאתם לא רוצים לשלוח אליהם מוצרים, או שהספק לא מאפשר זאת, לחצו על Create exclusion list, וצרו רשימת מדינות שקונים מהן לא יוכלו להזמין מוצרים. אם אתם היצרנים והשולחים של המוצר, כדאי להוסיף לרשימה זו את כל המדינות הערביות העוינות לישראל. לרוב דואר ישראל אף לא מספק שילוח למדינות כאלו.

אם אתם דרופשיפרים, בדקו עם הספק שלכם לאלו מדינות הוא שולח ולאילו לא. לרוב מדובר במדינות מסוימות באפריקה ואסיה (כמו למשל אלגיריה, טוניס וכו'- שם המצב המדיני לא מזהיר פנים במיוחד).


הערה לגבי מע"מ - בהתאם לתקנות מע"מ בישראל, מי שאינו עוסק פטור, מחוייב לשלם מע"מ על מכירת מוצר ללקוח ישראלי. על כן, מוכרי איביי רבים שהפכו להיות עוסק מורשה המחוייב בתשלום מע"מ, מכניסים את ישראל למדינות ה- Exclude. כל זאת מאחר, ולא ניתן לגלם תוספת של מע"מ באיביי, למחיר המוצר ללקוחות ישראלים.


כא. Item Location- מלאו מהיכן נשלח המוצר שלכם. אם אתם לא בטוחים מהיכן המוצר, מלאו לפחות את שם המדינה.

הגדרת משלוח באיביי \ מיקום המוצר
מילוי מדינות אליהם לא נשלח את המוצר באיביי

כב. Promoted Listings - קידום מוצרים בתשלום בתכנית של איביי. איביי יצרו בשנתיים האחרונות בשיטת קידום סופר מעניינת. הם יציגו מודעות של המוצרים שלכם, לקונים פוטנציאליים אך ייגבו מכם כסף, רק אם מתרחשת מכירה. מדובר בדרך יעילה ואפקטיבית במיוחד עבורינו המוכרים, מאחר ואנו נשלם על הפרסום רק אם המוצר נמכר. שימו לב, הדבר לא פוגע בתצוגת המוצר הרגילה באתר, כלומר אם קונה רכש את המוצר שלכם, שלא דרך ה- Promoted lising, לא תצטרכו לשלם עמלה.

קבעו כמה אחוז מסכום המכירה, אתם מוכנים לשלם וצאו לדרך.

קידום מכירות באיביי
קידום מכירות באיביי


לאחר שסיימתם למלא את כל השדות, עברו פעם שנייה על דף מכירת המוצר שלכם, ובדקו אם שכחתם משהו או אם ניתן לשפר אותו. לצד Fees, יופיעו עמלות שונות במידה וסימנתם אופציה מסוימת בתשלום (למשל כותרת משנה). אם לא, העלאת המוצר צריכה להיות בחינם.

לאחר שסיימתם לחצו על List Item. זהו! מזל טוב, העליתם את המוצר הראשון שלכם למכירה באיביי. בהצלחה במכירה הראשונה!

העלאת המוצר לאיביי סופי


6. זהו! העליתם מוצר למכירה באיביי - מזל טוב!

כל אחד יכול להעלות מוצר לאיביי, זה חינם, זה פשוט ואם מיישמים את הכללים שפירטנו לאורך המדריך, הסיכויי למכור מוצר באיביי ולהרוויח הוא גבוה! אל תצפו בהתחלה שתוכלו לייצר מזומנים שיספיקו לכם לקניית דירה בחו"ל או משהו כזה, ההתחלה היא מאוד קשה - התחרות גבוהה והקונים יותר ויותר חכמים ומשווים מחירים. אך עם ההתמדה, היוזמה והיצירתיות, התגמול והרווח עולה.

חשוב להבין שהעבודה שלכם לא מסתיימת בזה, זהו לא "שגר ושכח". המשיכו להראות נוכחות ולהעלות מוצרים, איביי מתעדפת מוכרים שמשקיעים ומעלים סדרה של מוצרים ולא מוצר או 2 בודדים.

המשיכו לעקוב אחר הבלוג שלנו, בהמשך נשתף טיפים ועצות סודיות כיצד להתנהל באיביי ולשפר את סיכויי המכירה שלנו!

יש לכם שאלה? רוצים לשתף אותנו בדעתכם? רשמו כאן למטה.


מקורות שהוזכרו במאמר -



13,940 צפיות

רוצה לקבל את המדריך המלא לכסף באינטרנט ב- 2023? לאיזה מייל תרצה\י שנשלח לך אותו?

מעולה! המדריך מחכה לך במייל

bottom of page