top of page
  • תמונת הסופר/תAdmin

12 תחביבים שאפשר לייצר מהם הכנסה נוספת

עודכן: 9 באפר׳ 2022

לרובינו יש תחביבים ועיסוקים שאיתם אנו מעבירים את זמננו הפנוי. כמעט מכל תחביב היום, ניתן להרוויח כסף אם אתם טובים ומומחים בו. רוצים לדעת איך?

ייצוג הכנסה מגיימינג

לכולנו יש תחביבים שונים שאנחנו אוהבים יותר ופחות. חלק מהתחביבים שלנו אפילו יקרים במיוחד ודורשים השקעת כסף וזמן, מאחר והם גורמים לנו הנאה גדולה יותר.

בדרך כלל תחביבים הם לכיף, לנשמה, להעביר את הזמן, להגשמה אישית, לספורט וכו'. לרוב לא ניכנס ונתחיל לעסוק בתחביב האהוב עלינו כדי להרוויח כסף, אך אם ניקח את זה ברצינות, המומחיות שלנו בתעסוקת התחביב, יכולה לייצר לנו בקלות ערוץ הכנסה מעניין.


תחביב ששווה כסף

ככל שאנחנו מקצועיים יותר בתחביב כך נוכל להעביר את הידע והמומחיות למישהו אחר תמורת תשלום. זה יכול להיות שיווק שותפים לגבי שירותים ומוצרים בנושא התחביב, שירותי פרילאנס, מכירת מדריכים ועוד. כמובן שלא כל תחביב יכול לתרגם את העיסוק בו לכסף, ולכן יצרנו את הרשימה הבאה, בה נספר לכם על 12 תחביבים מעניינים שיכולים לייצר לכם הכנסה נוספת ואולי אף מרכזית.


1. מכירת עיצובים ואיורים

עריכת עיצובים גרפיים, ציור איורי נייר, איורי דיגיטל ועוד, הם תחביבים יעילים שאפשר לתרגם לכסף. תוכלו להציע את האיורים שלכם למכירה בפלטפורמות כמו אטסי או איביי או לעמול על פתיחת חנות אינטרנטית וממש למכור את האיורים בדיגיטל. הנה לדוגמא חנות אטסי של ישראלית, המוכרת איורים דיגיטליים שיצרה. המכירה מתבצעת אונליין והשליחה היא קובץ דיגיטלי במייל, מה שהופך את הדרך הזו לסופר יעילה ומשתלמת שכן אין התעסקות עם משלוח ולוגיסטיקה ואפשר למכור כמה וכמה פעמים שרוצים 💸. בנוסף, ניתן להציע שירותי עיצוב גרפי ואיור במגוון פלטפורמות כמו פייברר, Upwork וכו'. אם תרצו, תוכלו לקחת את זה צעד אחד קדימה ולעצב לוגואים לעסק, הדפסים על חולצות וכו'. יש פלטפורמות שונות של Print on demand (הדפסה לפי דרישה) שאפשר לעצב ולבנות הדפסים ולשלוח את המוצר רק כשיש קונה. מינימום סיכון מקסימום רווח. לדוגמא: Society 6 או Printify.

2. להרוויח כסף מאהבתכם לבישול ואפייה

מלבד העובדה שאתם אוכלים כל יום, בישול הוא חלק חשוב בתרבות שלנו. יש לנו אינספור תכני בישול בכל התצורות: סרטוני מתכונים ביו טיוב; קבוצות בפייסבוק, ספרים דיגיטליים ואפליקציות העוסקות בנושא. לא חייבים להיות שפים מקצועיים, אנשים רבים, ללא הכשרה רשמית בתחום, זוכים לפופולריות ועוקבים רבים.

תחום הבישול מאפשר להם לייצר כסף בהרבה דרכים יצירתיות ולאו דווקא באמצעות פתיחת מסעדה.

תוכלו בקלות לפתוח בלוג ואם יהיו לכם מספיק עוקבים תוכלו להרוויח מפרסום, מכירת מוצרים, שיווק שותפים וכו'. כולנו יודעים שניתן להרוויח כסף מיוטיוב וערוץ מתכונים משלכם יכול להיות הדרך לעשות זאת, ולא רק ביוטיוב, אפילו באינסטגרם.

להרוויח כסף מאהבה לבישול

3. גננות

גננות ביתית היא תחביב נחמד ופופולרי. לא לכולם יש גינה אבל כולם יכולים ליהנות מכמה עציצים בבית ואפילו במשרד ומסתבר שמדובר בשוק ענק. ניתן בקלות להציע מוצרי גינון למכירה באינטרנט, מעציצים מיוחדים ומעוצבים ועד תאורה וציוד לגידול הידרופוני. אך כשם שישנו ביקוש למוצרי גינון וגננות, ישנו גם ביקוש לידע וטיפים, וגם תחום זה יכול להיות נושא עצום לבלוגים וערוצי יוטיוב. סרטוני הדרכה כגון "איך לגדל אננס בבית" או "איך לשמור על גינה פורחת כל השנה" מככבים בתוצאות החיפוש. אם יש לכם את הידע לענות על שאלות כאלו בסרטוני הדרכה אינפורמטיביים או מדריכים כתובים, תוכלו לייצר מזה אחלה כסף.

4. מכירת תמונות

מכורים לצילום ותמונות? יש לכם מצלמה טובה ואתם שולטים באומנות הצילום? זהו בהחלט יכול להיות מקור פרנסה מעניין. אז נכון, אפשר להציע שירותי צילום פרטיים, צילומי היריון, אירועי חברה וכו', אך לא על זה אנחנו מדברים. זוהי אינה הדרך היחידה באמצעותה חובבי צילום יכולים להרוויח. צלמים טובים יכולים לבנות ערוצי אינסטגרם פופולריים ולהרוויח מהם, כמו גם מכירת תמונות סטוק באתרים כמו DreamsTime לצורך הדוגמה. תמונות סטוק הן דרך קלה לעשות כסף מכיוון שכל מה שעליכם לעשות זה להעלות את התמונות לאתר, לתייגן ולקבוע את המחיר. ישנו ביקוש גדול לתמונות לצורך שימושי אינטרנט ופרסום, בעיקר על ידי קהל אנשי השיווק בדיגיטל.


5. כתיבה של תוכן במדיות השונות

אם אחד מן התחביבים שלכם הוא כתיבה, יש לכם פוטנציאל לייצר מזה הכנסה רצינית. תוכן איכותי בכל צורותיו, הוא מצרך מבוקש בעידן האינטרנטי של היום. תוכלו לבנות מדריך דיגיטלי ולמכור אותו, לכתוב ספר דיגיטלי, לתת שירותי כתיבת תוכן לבעלי אתרים או לבנות לעצמכם נכסים דיגיטלים עתירי תוכן באינטרנט.

איך מתחילים? האפשרויות כמעט בלתי מוגבלות. תוכלו למכור שירותים לפייבר בעברית, לבנות אתר בעצמכם, לחפש משרות בפייסבוק או אולג'ובס וכו'. ההיצע הוא גדול ואפשרויות התעסוקה הן מגוונות, אפשר לעסוק בזה פול טיים, חצי משרה, כעצמאיים וכו'.

6. מלאכת יד

אם יש לכם איזה תחביב יצירתי, כמו הכנת נרות צבעוניים, סבונים ריחניים או תכשיטים, זהו יכול להיות מקור הכנסה לא רע. תוכלו למכור את עבודותיכם בחנויות מקוונות או פלטפורמות כמו Etsy. אך לא רק את היצירות שלכם תוכלו למכור; מדובר בתחום מאוד פופולרי ותוכלו לשווק כלי יצירה, אביזרים וחומרים' מדריכי DIY (עשה זאת בעצמך) וכו'. רק לאחרונה, בימי סגר הקורונה, כאשר אנשים חיפשו תעסוקה, ראינו עלייה בביקוש למוצרים ושירותי הדרכה אלו.

הדרכות DIY
העלייה בעקבות הקורונה בהדרכות DIY

7. להצחיק באינטרנט

כולנו אוהבים לצחוק ואנו עושים זאת בדרכים שונות. למשל אנו מחפשים סרטוני ווידאו מצחיקים ביוטיוב או בטיקטוק, משתפים ממים מצחיקים ברשתות החברתיות ועוקבים אחרי מי שמספק תוכן מצחיק. אם אתם טובים בלהצחיק אנשים, אולי תוכלו להקים ערוץ יוטיוב שבו תעשו סטנד אפ או תפיקו סרטונים מצחיקים. אך גם אם אינכם טובים מול מצלמה, גם פרסום סטטוסטים שנונים אשר יביאו הרבה מאוד עוקבים יוכל לייצר כסף. ברגע שהצלחתם לבנות קהל עוקבים גדול, תוכלו לפנות למפרסמים ולהציע פוסטים תמורת תשלום קבוע.

8. קפה זה החיים

אוהבים לשתות קפה? אתם לא לבד, מדובר בהתמכרות עולמית המגלגלת עשרות מיליארדים בשנה. יש השותים יותר, יש השותים פחות, אבל בשורה התחתונה מידי שנה שוק הקפה העולמי לא מפסיק לצמוח. ישנן דרכים רבות בהן תוכלו להצטרף לשוק, החל מהקמת דוכן קפה, או מותג קפה פרטי, ועד מכירת קפסולות, אביזרים, מכונות קפה ועוד.

אז נכון, בכל סופרמרקט או קיוסק שכונתי מוכרים קפה ולכן זה עלול לגרום לכם להרגיש שהשוק רווי, אך ישנן נישות שונות בתוך השוק של צרכני קפה אשר מחפשים איכות גבוהה ואינם מסתפקים במותגים המסחריים של רשתות המזון, הם יעדיפו פולים שניתן לטחון בבית.

לכן אפשרויות הכנסה נוספות יכולות להיות פתיחת בלוג בנושא קפה, מכירת דרופשיפינג לפולי קפה מיוחדים ממקומות שונים בעולם, סקירת בתי קפה בארץ ובעולם וכו'. זהו שוק עם הרבה אפשרויות.


9. יצירת מוזיקה

יוצרים מוזיקליים, גם אלו שניתן להגדיר אותם כחובבנים, בוודאי שמעו על אתרים כמו Airbit או Beatstars. אתרים אלו מאפשרים ליוצרים מוזיקליים למכור ביטים ולהרוויח כסף. כמה כסף? בשנת 2019 שני האתרים הללו שילמו יחדיו ליוצרים מעל ל- 70 מיליון דולר. זהו סכום כפול ממה ששילמו בשנה הקודמת, מה שמראה על מגמת צמיחה. כמו כן אלו הם אינם האתרים היחידים בתחום. אתה בטח שואלים למה שמישהו ישלם כסף תמורת מוזיקה וביטים? אז זהו שמדובר בתעשייה שלמה, של חובבי מוזיקה, מפיקים, אנשי שיווק ודיגיטל וכו' הצריכים מוזיקה להורדה, עבור צרכים פרטיים או מסחריים.

ישנם גם אתרים נוספים, כמו SoundCloud, Samples by Vanit ועוד. אם אתם אוהבים להתעסק במוזיקה בשעות הפנאי, הנה הרגע בו תוכלו לייצא מזה קצת כסף מבלי לצאת מהבית.

אם אתם ממש תותחים בתחום תוכלו אפילו להרוויח מללמד אחרים כיצד ליצור ביטים וסימפולים.



10. מבשלת בירה ביתית

אמנם הבירות המסחריות הן אלו אשר שולטות בפאבים. אך בהחלט ישנם אנשים אשר מעריכים מבשלות בוטיק המייצרות בירות איכותיות בכמויות קטנות. לפעמים הכמויות לא כל כך קטנות, כפי שהוכיחו כמה מבשלות בוטיק ישראליות, שחלקן הגיע אל השוק הבינלאומי. לא תתקשו למצוא באינטרנט ספקים של ציוד להפקת בירה בבית וחומר רב בנושא. קחו בחשבון שאם אתם רוצים למכור את הבירה, ישנן רגולציות שעליכם להקפיד עליהן. אנשים רבים מעדיפים את הטעם הביתי על פני הטעם התעשייתי ולכן אם תצליחו לייצר בירה ביתית שונה ומיוחדת בהחלט יש סיכוי לשיתופי פעולה עם פאבים, מסעדות וחנויות אשר ישמחו לנסות למכור את המוצר. כמו כן תמיד אפשר למכור את בירת הבוטיק שלכם באינטרנט ולבצע משלוחים ברחבי הארץ.

11. טירוף הגיימינג

העולם מתחלק לשניים, יש את אלה שחושבים שמשחקים וגיימינג זה בזבוז זמן ויש את אלו שלא יכולים בלי זה. האמת שיש גם סוג שלישי, זה שיודע לעשות מגיימינג כסף.

תעשיית משחקי הווידאו היא תעשייה המוערכת במיליארדים. בשביל להרוויח ממנה כסף אתם לא חייבים לפתח משחקי ווידאו, מה שעלול לדרוש השקעה אדירה, במקום זאת תוכלו למצוא דרכים יצירתיות אחרות. למשל ישנם גיימרים רבים אשר הצליחו להרוויח סכומים מפתיעים, פשוט מצילום המסך של המשחק בלייב עבור יוטיוב או Twitch המתמקדת בנישת הגיימינג. אחרים עוסקים בעזרה והדרכה (Gaming Toturial).

ישנה גם הרבה מדיה המסקרת את נושא הגיימינג והמוצרים הטכנולוגיים הקשורים לגיימינג והם זקוקים לכותבים בעלי ידע בתחום. אל נשכח גם תחרויות גיימינג עם פרסים כספיים ושחקנים המשיגים ספונסרים ממש כמו בספורט, עבודות בתחום ה Game Testing ועוד.

12. שירותים בתשלום דמי חבר

אם יש לכם איזה תחום שבו אתם מתמחים, תוכלו להקים אתר המציע תוכן בתשלום דמי חבר. הנושאים יכולים להיות שונים ומגוונים, אך כל עוד תצליחו לייצר תוכן איכותי ועדכני באופן קבוע וליצור ערך עבור קהל האנשים, תוכלו להתפרנס מכך. לצורך הדוגמה, אם אתם תותחים באינסטגרם, תוכלו לפתוח אתר שיספק תוכן תמידי אשר יסייע ללקוחותיו לקדם באינסטגרם.


פתיחת אתר מנויים תמורת תשלום

1,507 צפיות

רוצה לקבל את המדריך המלא לכסף באינטרנט ב- 2023? לאיזה מייל תרצה\י שנשלח לך אותו?

מעולה! המדריך מחכה לך במייל

bottom of page